Sommarföräldrar 2019

mja säger jag angående kläder. Min son var en riktig kräkis och även om man tvättar kläderna missfärgas de tyvärr av kräk med tiden. Dessutom bajsade han 10 ggr om dagen, vanligt med läckage. Så bebiskläderna slets rätt hårt.
 
Apropå märkliga och knäppa graviddrömmar....

Inatt drömde jag att hela familjen (inklusive minstingen i magen som i drömmen var ca 2 år :angel:) bodde på hotell. Minstingen hade fått tag på en hårtrimmer som hen höll på att dra mot väggen. Mannen säger inte till barnet utan börjar skratta och tar trimmern och gör ännu värre märken på väggen. Detta resulterar i att jag ilsket flyger på mannen och ger honom två käftsmällar och kör knät i skrevet på honom inför barnen :o

När jag vaknar ur drömmen ligger mannen bredvid mig och snarkar :cautious: Det var därifrån jag fick skrapljudet :rofl::rofl:

(Mannens reaktion när jag, halvsurt pga alldeles för lite sömn inatt, berättar om drömmen är "Men va fan" följt av ett gott skratt.)
 
@Lakritsnapp skriver under på konstiga drömmar! Jag har även mardrömmar, i vanliga fall har jag inte svårt att somna om men nu tar det tid innan jag har varvat ner när jag vaknar rädd.

Igår blev vi med spjälsäng! Såklart ingen stress att handla det men fick en begagnad i fint skick för bra pris så slog till :)
v. 25 nu, känner mig pigg och smidig fortfarande så försöker njuta för inser ju att det kanske inte fortsätter så för evigt :D
 
Igår var vi och tittade på dubbelvagn. Blir en Emmaljunga eller Bugaboo. Någon med erfarenhet? Vi var inte helt sålda på någon av dem men lutar åt Bugaboo för att man kan göra den till singelvagn, hade man kunnat det med Emmaljungan hade det varit ett givet val.
 
Igår var vi och tittade på dubbelvagn. Blir en Emmaljunga eller Bugaboo. Någon med erfarenhet? Vi var inte helt sålda på någon av dem men lutar åt Bugaboo för att man kan göra den till singelvagn, hade man kunnat det med Emmaljungan hade det varit ett givet val.
Jag har erfarenhet av bugaboo och skulle alla dagar välja den.
 
@Sedär åh, nästan precis som oss! Första är sex dagar innan BF (som tur var gångavstånd hem och gångavstånd till BB :laugh:) Andra bröllopet 3 veckor efter BF och då är jag även tärna, tredje 4 veckor efter BF och sista är när bebis är 2,5 månad.
Våra kids kommer bli duktiga på att mingla! :rofl:
 
@Sedär åh, nästan precis som oss! Första är sex dagar innan BF (som tur var gångavstånd hem och gångavstånd till BB :laugh:) Andra bröllopet 3 veckor efter BF och då är jag även tärna, tredje 4 veckor efter BF och sista är när bebis är 2,5 månad.
Våra kids kommer bli duktiga på att mingla! :rofl:

Haha verkligen:rofl: skönt att inte va ensam om ett så hektiskt schema:o:D
 
Av vilken anledning? :)
Jag har haft bugaboo i tre olika modeller (Buffalo, bee, donkey och nu Buffalo igen). Jag tycker dom alla är extremt smidiga, lätta att fälla ihop och ut samt lätta att packa in och ut. Älskar att man kan styla om med suflettbyten osv. Min dotter har även älskat alla tre vagnarna, hon har suttit stadigt och det är enkelt att vända fram eller bak beroende på hur hon vill sitta.
Jag gick massor i ojämn mark (skogsstigar) när dottern var mindre och låg i vagn och vagnen kändes stadig och stabil samt lättkörd trots terrängen.
Vi skaffade donkeyn då vi väntade syskon men det gick tyvärr åt skogen relativt sent i graviditeten och nu är dottern såpass stor att om det går bra nu med denna graviditet så behöver hon inte en egen sittdel.

Det jag gillade med donkeyn var hur lätt det är att växla mellan mono och duoläge, den stora varukorgen under samt sidokorgen när man kör ett barn. Den är även extremt lättkörd för att vara en syskonvagn imo, och kändes alltid stadig och stabil på alla underlag. Har kört både i snöstorm och strålande sol med alla möjliga underlag.
 
Igår var första besöket hos BM med hjärtljudkontroll och mätning av magen! Allt såg och lät normalt ut, lilla tjejen visade sin envishet genom att buffa mot dopplern :D

Vi gick och firade med ett inköp av första kläderna, blev några bodys från minimarket (älskar att de har börjat göra bebiskläder och det till ett bra pris!) :love:
 
Den helgen som gått och inledningen på denna veckan har inte alls varit bra. Försökte rida ena hästen för att visa henne för spekulanter men fick väldiga problem med foglossningssmärtor efteråt. Känns jättejobbigt att inte kunna rida och hålla igång hästen nu när hon ska säljas :cry:

Igår kunde jag knappt gå och när jag tog en kort promenad med 1,5-åringen så var det nätt och jämt att jag orkade skjuva vagnen uppför en flack backe...

Idag bröt jag ihop när dottern först ville ut, hon hämtade själv ytterkläder och skor, för att sen gallskrika när jag tog på henne ytterkläderna :meh: Gullungen kom iallafall och tröstade mig när jag stormat iväg från hallen och satt mig vid köksbordet och grät för att jag inte orkade med mig själv :love:
 
Den helgen som gått och inledningen på denna veckan har inte alls varit bra. Försökte rida ena hästen för att visa henne för spekulanter men fick väldiga problem med foglossningssmärtor efteråt. Känns jättejobbigt att inte kunna rida och hålla igång hästen nu när hon ska säljas :cry:

Igår kunde jag knappt gå och när jag tog en kort promenad med 1,5-åringen så var det nätt och jämt att jag orkade skjuva vagnen uppför en flack backe...

Idag bröt jag ihop när dottern först ville ut, hon hämtade själv ytterkläder och skor, för att sen gallskrika när jag tog på henne ytterkläderna :meh: Gullungen kom iallafall och tröstade mig när jag stormat iväg från hallen och satt mig vid köksbordet och grät för att jag inte orkade med mig själv :love:

Låter jobbigt med foglossningen. Hoppas det går att lösa tills hästen är såld!

Jag bröt också ihop en dag förra veckan, när dottern bröt ihop för femtioelfte gången den morgonen. Slutade med att vi satt och hulkade i varandras famn i hallen för att sen somna tätt ihop i soffan. Inte lätt att vara gravid med en 1,5-åring, och inte lätt att vara 1,5 med en gravid mamma!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 410
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
Svar
19
· Visningar
472
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 919
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp