Sommarföräldrar 2019

Nu har jag gått in i vecka 25 och ca 109 dagar kvar till BF, ska snittas så lär ju bli nån vecka innan ca men än så länge kör vi på BF 12/8 och det är också därefter jag sökt Gravpenning.
Jobbar fram till 5/6 och sen väntar ca 2 månaders underbar ledig väntan på Lilleman, SOM JAG LÄNGTAR!
Älskar mitt jobb och har faktiskt lite separationsångest men samtidigt är ju studierna huvudsysselsättningen (även om det blir ca 80% jobb ändå) och dom kommer jag ju att fortsätta med i höst så det blir inte helt tomt i schemat ändå och det som drar mest nu i det vackra vädret är ju faktiskt att vara hemma och greja i trädgården och fixa med lillens rum!
Så trots allt, ledigheten är mycket välkommen och det ska verkligen bli skönt för trots att jag bara ligger på ca 7kg + har jag redan en rejäl mage och börjar känna mig hyffsat tung och trött efter en arbetsdag :)

Har inga andra krämpor mer än att kissenödigheten på nätterna har satt fart igen så det är ändå tacksamt!
 
@Sofie_B Jag har också fått ont i höften av att ligga på sidan.

Annars så mår jag bra just nu. Förutom halsbränna och sura uppstötningar och att jag är jättevarm. Har vaknat två nätter av att jag fått sur uppstötning som jag satt i halsen så jag vaknat i panik hostattack :yuck:.
Hoppas att bebis sjunker ner lite snart så det blir bättre. Sist hos BM så låg den med huvudet ner iaf, och hon trodde inte det var stor risk att den skulle vända runt. Sa att det borde jag i så fall märka om det händer. Är glad att det verkar som jag slipper föda i säte. Vill gärna ha vaginal förlossning, men föda i säte vette tusan...
 
Varit hos BM idag och allt såg bra ut. Bebis ligger med huvudet nedåt och mitt Hb ligger bra. Nu har vi bokat in tider för resten av graviditeten vilket gör att det känns lite mer nära nu! 😃 Nu har jag bara sex arbetspass kvar, längtar verkligen ihjäl mig. Igår hade vi en hemsk dag på jobbet så jag känner mig redo för att gå hem.

Hoppas alla andra också har det bra i solen!
 
Varit hos BM idag och allt såg bra ut. Bebis ligger med huvudet nedåt och mitt Hb ligger bra. Nu har vi bokat in tider för resten av graviditeten vilket gör att det känns lite mer nära nu! 😃 Nu har jag bara sex arbetspass kvar, längtar verkligen ihjäl mig. Igår hade vi en hemsk dag på jobbet så jag känner mig redo för att gå hem.

Hoppas alla andra också har det bra i solen!

Var också hos BM i fredags och även denna bebis har lagt sig tillrätta😊 har haft det på känn så var lite kul att det stämde. Vi Hr bokat nästan alla besök som är kvar, vår barnmorska kommer troligtvis hinna gå på semester innan bebis kommer så kommer få träffa någon annan i slutet men det gör inte så mycket😊

Va skönt att ha så få arbetspass kvar! Räknade precis att jag har 30 arbetsdagar kvar o det är lite blandade känslor över det. Har ju även två bröllop att hinna med innan bebis kommer🙊

@Sofie_B och @underensten även jag börjar känna av typ domningar i höften efter natten. Men fattar att det i mitt fall hänger ihop med att jag inte längre kan vända mig när jag sover och att jag då ligger för länge på en sida🙄🙈
 
Har så svårt att sova på nätterna nu, inatt har jag legat vaken flera timmar. Sen sov jag till 11.00 :o. Glad att jag inte jobbar nu.
Allt är obekvämt, jag får ont i arm, axlar och höft av att ligga på sidan. Är sjukt stel på morgonen.
Det är varmt!
Jag är kissenördig.
Jag är hungrig.
Bebis lever rövare.
#gnällis
Bara runt 8 v kvar att stå ut :up:
 
Har så svårt att sova på nätterna nu, inatt har jag legat vaken flera timmar. Sen sov jag till 11.00 :o. Glad att jag inte jobbar nu.
Allt är obekvämt, jag får ont i arm, axlar och höft av att ligga på sidan. Är sjukt stel på morgonen.
Det är varmt!
Jag är kissenördig.
Jag är hungrig.
Bebis lever rövare.
#gnällis
Bara runt 8 v kvar att stå ut :up:

Stackare! Hoppas att det blir bättre! Jag har upplevt något otroligt oangenämt på slutet - urinläckage. Jag var noga med knipövningar i förra graviditeten och efter, har varit lite slarvigare denna graviditet så vet inte om det är det, men tillsammans med den senaste veckans EXTREMA hosta har det resulterat i ett antal "olyckor". Känns så sjukt ovärdigt när man inser att det kommer lite urin. Som tur är fick det i alla fall motivationen till att knipa att skjuta i höjden. Inget ont som inte har något gott med sig.. :p
 
@Sofie_B
Jag är också lite smådålig på knipövningar, men försöker komma ihåg att göra det några gånger om dagen iaf.
Usch för urinläkage, jag hade också nån gång i tidiga veckorna som jag fick hostattacker och läckte lite. Som tur var har jag oftast trosskydd pga flytningar. Men det är ju som du säger en påminnelse om att träna mer :up:.

Har städat uterummet nu som vi har utanför sovrummet. Har haft kanin där, och är allergisk mot hö och damm så inte kunnat ha fönstret/dörren öppen ut dit. Nu hoppas jag nätterna blir bättre när jag kan få in lite luft iaf. Eller så kommer jag inte klara av att ha öppet pga min pollenallergi :down:. Då får jag börja med fläkt och en sprutflaska med isvatten att spruta på mig :laugh:
 
Jag känner mig så trött och sliten, men kanske framför allt less på att inte ha den ork och energi som jag vill ha. Det finns massor som jag skulle vilja göra, men orken finns inte.

På den positiva sidan är det så oerhört fint när barnen pratar om bebisen i magen och de har så många funderingar om namn och när bebisen ska komma och hur stor den kommer att vara ❤️
 
Jag känner mig så trött och sliten, men kanske framför allt less på att inte ha den ork och energi som jag vill ha. Det finns massor som jag skulle vilja göra, men orken finns inte.

På den positiva sidan är det så oerhört fint när barnen pratar om bebisen i magen och de har så många funderingar om namn och när bebisen ska komma och hur stor den kommer att vara ❤️

Gillar inte tröttheten men sista stycket lät så mysigt ❤️

Känner verkligen igen mig, ligger just nu i soffan då det var hyfsat fullt upp igår och sov dåligt pga magen var i vägen. Jag är SÅ trött!
 
Hur går det för er i namnfunderingarna? Har ni namn klart?

Tycker det är sååå svårt. Den ska ju ändå ha namnet resten av livet. Kan hitta ett namn som jag tycker är fint, och går man runt och tänker på det för mycket så blir det konstigt till slut. Och så är man ju två som ska komma överrens...

Vill helst att bebis ska få ett namn så fort som möjligt. Känns så opersonligt på nått vis att kalla den för bebis några dagar (eller längre).
Har tre alternativ på killnamn och tre tjejnamn, sen får vi se vad den passar att heta när den kommer ut. Killnamnen är jag helt nöjd med alla tre, tjejnamnen däremot känns inte lika hundra, så därför hoppas jag nog på en kille :laugh:
 
Hur går det för er i namnfunderingarna? Har ni namn klart?

Tycker det är sååå svårt. Den ska ju ändå ha namnet resten av livet. Kan hitta ett namn som jag tycker är fint, och går man runt och tänker på det för mycket så blir det konstigt till slut. Och så är man ju två som ska komma överrens...

Vill helst att bebis ska få ett namn så fort som möjligt. Känns så opersonligt på nått vis att kalla den för bebis några dagar (eller längre).
Har tre alternativ på killnamn och tre tjejnamn, sen får vi se vad den passar att heta när den kommer ut. Killnamnen är jag helt nöjd med alla tre, tjejnamnen däremot känns inte lika hundra, så därför hoppas jag nog på en kille :laugh:

Vi har tjejnamnet kvar som vi hade till barn nr 1. Pappan velar lite men han langar inte fram alternativ heller så jag håller kvar vid det och har börjat läcka det lite när folk frågar ;)

Imorgon är det v30, helt galet ju! Längtar efter att få träffa henne. Sonen är rätt konfunderad om när hon egentligen kommer, imorse visade han sina 5 fingrar och frågade om det var så många dagar kvar :heart
 
Vi har tjejnamnet kvar som vi hade till barn nr 1. Pappan velar lite men han langar inte fram alternativ heller så jag håller kvar vid det och har börjat läcka det lite när folk frågar ;)

Imorgon är det v30, helt galet ju! Längtar efter att få träffa henne. Sonen är rätt konfunderad om när hon egentligen kommer, imorse visade han sina 5 fingrar och frågade om det var så många dagar kvar :heart

Ja, min sambo är inte bra på att komma med förslag heller, men klagar på en del jag kommit med :down:.

Söt storebror :heart.

33+3 här, vad hände med tiden? :o
 
Vi har inte heller kommit fram till något namn ännu, bägge har ett gäng förslag men ingen av oss gillar den andres favoriter :laugh: Hoppas på att det blir lite enklare när vi väl får träffa honom, kanske att något namn känns mer rätt.

Annars går vi också och längtar och väntar, 31+6 idag och jag hyser nån liten förhoppning om att han är tidig (jag är mammas första och kom 3 veckor tidigt), men bara för det går jag väl över tiden istället :angel:
 
Vi har inget klockrent namnförslag heller, hoppas det löser sig när hen kommer.

Just nu trivs jag egentligen ganska bra i graviditeten. Känner mig relativt pigg och rörlig i vecka 28.
Har känt mig lite nere idag dock. Är på ett utlandsbröllop en vecka och åker med ett stort gäng kompisar, jag är den enda som är gravid. Varje dag har det varit aktiviteter, middagar, fester osv, och jag känner mig helt slut och börjar dessutom tröttna på att vara den enda nyktra i ett stort sällskap varje kväll. Vi har hyrt 2 hus som visade sig ligga mitt uppe i bergen med dåliga vägar, så jag har inte kunnat följa med på promenader då det blivit för tungt. Fick nog idag när vi skulle åka på spa och jag får veta att spat inte tillåter att gravida gör de aktiviteter som vi tänkt oss. Har legat halva dagen i sängen idag och surat, och känner mig som världens tråkigaste person. Känns skönt att vi ska flyga hem imorgon, även om det såklart har varit härligt med en vecka i solen.
 
Imorgon v 26. Vi har kommit på några pojk och flicknamn förslag. Vad spännande ni som gått mer än 30v. Det börjar ju närma sig för er 🤗 min foglossning har varit mkt bättre nu i nån vecka. Riktigt skönt att ut o gå lite mer.
 
Vi har ett namn som hon troligtvis kommer få heta, det liksom smög sig på något konstigt sätt bara in i vårt liv och sedan i julas har hon hetat det. Nu har vi indoktrinerat alla nära och kära också så kommer bli en smärte chock om det kommer ut en bebis som namnet inte passar på 😂

37 dagar kvar till BF!
I veckan ska vi packa förlossningsväskan, jag ska iväg på konferens hela nästa vecka i en stad drygt fyra timmar bort så om det skulle starta känns det lugnast att ha den redo så maken bara kan kasta in den i bilen och köra iväg 😅

Men jag är liksom inte där än, som det känns nu får hon gärna stanna i magen lite för länge 🙈
 
Vi har några förslag både för tjej och kille men vilket som är favoriten varierar lite från vecka till vecka känns det som :D hoppas också på att den där känslan av att ”det är ju helt solklart att hen är en NAMN” skall infinna sig är bebis kommer men det kanske är för mycket begärt:angel:

Är i v 32+5 och bebis hade vid BM-besöket idag sjunkit ner djupare. Insåg idag att vi borde börja kolla med tilltänkta hundvakter om dom kan tänka sig va det. Så svårt bara när man inte vet vilket datum det handlar om, det blir ju någon typ av stand-by under några veckor :cautious:

Har för mig att det var någon mer som skulle på lite bröllop här i slutet av sin graviditet, stämmer det? Försöker hitta klänningar till två bröllop samt en examensavslutning men det är ju så svårt:arghh: har en klänning som jag iaf kan använda på ett bröllop (om jag inte blir mycket större runt brösten innan dess. 3 veckor dit) men det sista bröllopet är ju bara 12 dat innan BF och det är ju så svårt att veta hur kroppen ser ut då... någon som har tips på var man kan leta klänning? Har kollat runt på H&M, ASOS, Nelly och många fler ställen känns det som:meh: vill helst inte lägga för mycket pengar heller ju. Lär ju inte använda den så många fler gånger sen.

Oj va långt det blev:o
 
Vi har några förslag både för tjej och kille men vilket som är favoriten varierar lite från vecka till vecka känns det som :D hoppas också på att den där känslan av att ”det är ju helt solklart att hen är en NAMN” skall infinna sig är bebis kommer men det kanske är för mycket begärt:angel:

Är i v 32+5 och bebis hade vid BM-besöket idag sjunkit ner djupare. Insåg idag att vi borde börja kolla med tilltänkta hundvakter om dom kan tänka sig va det. Så svårt bara när man inte vet vilket datum det handlar om, det blir ju någon typ av stand-by under några veckor :cautious:

Har för mig att det var någon mer som skulle på lite bröllop här i slutet av sin graviditet, stämmer det? Försöker hitta klänningar till två bröllop samt en examensavslutning men det är ju så svårt:arghh: har en klänning som jag iaf kan använda på ett bröllop (om jag inte blir mycket större runt brösten innan dess. 3 veckor dit) men det sista bröllopet är ju bara 12 dat innan BF och det är ju så svårt att veta hur kroppen ser ut då... någon som har tips på var man kan leta klänning? Har kollat runt på H&M, ASOS, Nelly och många fler ställen känns det som:meh: vill helst inte lägga för mycket pengar heller ju. Lär ju inte använda den så många fler gånger sen.

Oj va långt det blev:o

Jag har precis varit på ett bröllop och ska på ett om några veckor. Jag beställde 2 klänningar från tiffany rose och är jättenöjd. Snäppet dyrare än h&m men inte så farligt ändå. Eftersom sambon är lika skyldig som jag till den växande magen så fick han betala en av dem :D
 
Angående namn han vi väl ett par förslag men ingenting vi tänkt på så mycket faktiskt. Förra graviditeten hade vi namnet klart hur tidigt som helst men då visste vi också att det skulle bli en tjej så det sorterade ju bort hälften av namnen direkt :D

Vi tycker att det finns flera fina tjejnamn men desto färre killnamn vi fastnat för.
 
Hur går det för er i namnfunderingarna? Har ni namn klart?

Tycker det är sååå svårt. Den ska ju ändå ha namnet resten av livet. Kan hitta ett namn som jag tycker är fint, och går man runt och tänker på det för mycket så blir det konstigt till slut. Och så är man ju två som ska komma överrens...

Vill helst att bebis ska få ett namn så fort som möjligt. Känns så opersonligt på nått vis att kalla den för bebis några dagar (eller längre).
Har tre alternativ på killnamn och tre tjejnamn, sen får vi se vad den passar att heta när den kommer ut. Killnamnen är jag helt nöjd med alla tre, tjejnamnen däremot känns inte lika hundra, så därför hoppas jag nog på en kille :laugh:

Vi har en lista med namn, det hade vi när sonen föddes också. Sen får vi se vad det ser ut som. Julia ligger bäst till, det är mannens enda namnförslag och jag tycker också att det är fint, så förutsatt att det verkligen inte är en Julia som kommer ut så blir det det. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 521
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
23
· Visningar
820
Senast: Sedna
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 927
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp