Sommarföräldrar 2019

Jag har precis varit på ett bröllop och ska på ett om några veckor. Jag beställde 2 klänningar från tiffany rose och är jättenöjd. Snäppet dyrare än h&m men inte så farligt ändå. Eftersom sambon är lika skyldig som jag till den växande magen så fick han betala en av dem :D

Ska kolla in direkt!:up: tycker det va ett väldigt bra resonemang! 👏Tänkte likadant men eftersom jag har en studerande make så får jag nog betala ändå:angel:
 
@Sedär jag ska på 2 bröllop nu under slutspurten, första 13 dagar innan BF och andra 6 dagar innan 😅

Har köpt en vanlig klänning från & other Stories som jag får plats med magen i nu men som jag kommer kunna ha efter förlossningen också. Det tog ett bra tag av letande att hitta en klänning som funkar! Däremot kommer det inte vara så snyggt att ha stödstrumpor till men så får det vara, vill kunna vara med så länge som möjligt och då är det nödvändigt 💁‍♀️

Men kläder är verkligen ett stort problem nu. Har få överdelar som sitter OK och är tillräckligt representativa för att ha på jobbet, gravidjeansen jag köpte i typ v. 16 sitter åt om höfterna och är inte alls sköna. Vanligtvis har jag en väldigt bra garderob och jag behöver inte lägga mycket tankekraft på vad jag klär på mig. Nu är det helt tvärt om. Inget passar eller känns bekvämt. Suck.
 
Hur går det för er i namnfunderingarna? Har ni namn klart?

Tycker det är sååå svårt. Den ska ju ändå ha namnet resten av livet. Kan hitta ett namn som jag tycker är fint, och går man runt och tänker på det för mycket så blir det konstigt till slut. Och så är man ju två som ska komma överrens...

Vill helst att bebis ska få ett namn så fort som möjligt. Känns så opersonligt på nått vis att kalla den för bebis några dagar (eller längre).
Har tre alternativ på killnamn och tre tjejnamn, sen får vi se vad den passar att heta när den kommer ut. Killnamnen är jag helt nöjd med alla tre, tjejnamnen däremot känns inte lika hundra, så därför hoppas jag nog på en kille :laugh:


Vi är klara sen länge, vi hade ett pojk och ett flicknamn som båda kände var det perfekta så han har hetat det hela tiden (from efter KUB) och nu önskar vi givetvis att nästa barn blir en flicka så att vi får användning av vår flicknamn också :)

Alla andra kallar honom Batman, det är vårt "arbetsnamn" på honom kan man säga ;)
 
Vi är klara sen länge, vi hade ett pojk och ett flicknamn som båda kände var det perfekta så han har hetat det hela tiden (from efter KUB) och nu önskar vi givetvis att nästa barn blir en flicka så att vi får användning av vår flicknamn också :)

Alla andra kallar honom Batman, det är vårt "arbetsnamn" på honom kan man säga ;)

Vad har ni valt för namn?
 
@bigwig får nog ta en runda på stan och kolla runt lite! Jag använder typ bara tights med linnen och öppna blusar, allternativ större blusar/skjortor som fortfarande går att stänga. Känner mig så instängd i jeans och andra byxor.. hade hoppats på lite varmare väder så jag skulle kunna hå över till klänningar men tycker det är lite kyligt än :meh: börjar längta efter min normala garderob nu:angel:
 
Idag blev jag överraskad med babyshower :) :heart
29624
 
Igår föll det några tårar på eftermiddagen. Vi var i Helsingfors i helgen och det blev mycket promenerande, varav en rask promenad då vi hade tidsnöd. Det resulterade i att jag igår hade som skarpa hugg och värk i underlivet (foglossning?) vilket i sin tur gjorde att jag för första gången kände att graviditeten begränsade vad jag kunde göra med min 15-månaders (som gärna ville att vi skulle vara ute och köra med hans bobby car, dvs jag springer och drar honom i ett rep). Kände mig som en tråkig och dålig mamma. :(
 
Igår föll det några tårar på eftermiddagen. Vi var i Helsingfors i helgen och det blev mycket promenerande, varav en rask promenad då vi hade tidsnöd. Det resulterade i att jag igår hade som skarpa hugg och värk i underlivet (foglossning?) vilket i sin tur gjorde att jag för första gången kände att graviditeten begränsade vad jag kunde göra med min 15-månaders (som gärna ville att vi skulle vara ute och köra med hans bobby car, dvs jag springer och drar honom i ett rep). Kände mig som en tråkig och dålig mamma. :(

Läste att ligamenten börjar anpassa sig nu och att det kan ge ont som i "sitsbenen". Jag får känningar om jag går för mycket där, använder stödbälte som hjälper men jag tror inte det är fogarna. Oavsett får man nog inse att man måste lyssna på kroppen när den protesterar, även om storebror blir ledsen :(
 
Läste att ligamenten börjar anpassa sig nu och att det kan ge ont som i "sitsbenen". Jag får känningar om jag går för mycket där, använder stödbälte som hjälper men jag tror inte det är fogarna. Oavsett får man nog inse att man måste lyssna på kroppen när den protesterar, även om storebror blir ledsen :(

Ja, jag läste också på och det kändes inte som att det stämde in på foglossning utan mer förvärkar (känns dock inte som det baserat på hur det kändes förra gången) alternativt ligamenten. Tror också att man får lyssna lite på kroppen och i mitt fall låta mannen ta mer av dom där "fartiga" lekarna den närmsta tiden. Kan nog vara en bra grej ändå, sonen är för tillfället väldigt mammig och jag är för det mesta den "roliga" av oss som gör sånt som han tycker är kul, med mannen får han mer hänga på och fixa tvätt, plocka i och ur diskmaskin osv.
 
Ja, jag läste också på och det kändes inte som att det stämde in på foglossning utan mer förvärkar (känns dock inte som det baserat på hur det kändes förra gången) alternativt ligamenten. Tror också att man får lyssna lite på kroppen och i mitt fall låta mannen ta mer av dom där "fartiga" lekarna den närmsta tiden. Kan nog vara en bra grej ändå, sonen är för tillfället väldigt mammig och jag är för det mesta den "roliga" av oss som gör sånt som han tycker är kul, med mannen får han mer hänga på och fixa tvätt, plocka i och ur diskmaskin osv.

Jag börjar också känna mig begränsad i vad jag kan göra med dottern på 1,5 så sambon får ta de där fartiga lekarna precis som du säger. Igår var vi på ett lekland och det är tydligt att jag inte kan hänga med i deras tempo :D En får nog bara acceptera läget och det är ju trots allt inte så lång tid kvar.
 
Jag är "ledig" (dvs hemma med 4-åring och 2-åring) varannan måndag och idag fick jag den briljanta idén att åka till IKEA och nu är jag tröööött.
 
Ytterligare en här som bittert fick inse i helgen att kroppen inte pallar allt huvudet vill, i mitt fall dansa på en möhippa.. ville så gärna följa med ut och dansa men när det räckte med att jag dansade lite lugnt vid middagsbordet för att få onda sammandragningar fanns det tyvärr inte på världskartan att gå med ut 😔

Är iväg på konferens nu hela veckan, idag var den lugnaste dagen och då är jag helt slut i kropp och knopp. Fasar lite över veckan, inser nu att det var lite dumdristigt att åka iväg och jobba tidig morgon till sen kväll 30 dagar innan BF. Vi skrev i alla fall en kort packningslista till maken ifall det skulle starta här samt installerade ISOfix och babyskydd i bilen igår, vi båda blev ganska så tagna av det - nu kommer hon verkligen snart! 😍
 
Härligt med babyshower! Jag ska ha min 9:e Juni, har varit med & ordnat flera så känns fint att få en själv! (Anledning till att jag vet datum är för att min mamma och syster vet att jag hatar överraskningar och de ville ha koll på om de var några kollegor jag ville bjuda, tror det är över 40st bjudna, lite överdrivet kanske, men sån är jag i det mesta ;) haha!

Var o mätte magen och lyssnade på hjärtljud idag igen, första mätningen dock, allt såg fint ut och det verkar vara en kraftfull liten parvel där inne, stark personlighet som föräldrarna kanske ;)

Är så lycklig över att alla mina värden är fina och att vi följer de kurvor vi ska, trodde ingen annat innan heller men ändå, har man ett extremt kontrollbehov så har man och då är varje grej som gör att man slipper oroa sig eller ha ytterligare extra koll skönt för den inre friden.

(Är dock ingen ängslig människa generellt men är nästan alltid på spänn inför vad som komma skall och hjärnan är aldrig avstängd ifrån att planera, ha koll och se/vara 10 steg framåt hela tiden.

Övar mig dagligen på att låta mig vara "här och nu", det blir en utmaning med barnet tror jag, att tycka att det är tillräckligt att sköta barn och hem och känna att jag gör tillräckligt "utvecklingsmässigt".

Låter ganska galet när jag skriver det men jag är en extremt driven människa och det är inte bara att slå av den funktionen.
 
Härligt med babyshower! Jag ska ha min 9:e Juni, har varit med & ordnat flera så känns fint att få en själv! (Anledning till att jag vet datum är för att min mamma och syster vet att jag hatar överraskningar och de ville ha koll på om de var några kollegor jag ville bjuda, tror det är över 40st bjudna, lite överdrivet kanske, men sån är jag i det mesta ;) haha!

Var o mätte magen och lyssnade på hjärtljud idag igen, första mätningen dock, allt såg fint ut och det verkar vara en kraftfull liten parvel där inne, stark personlighet som föräldrarna kanske ;)

Är så lycklig över att alla mina värden är fina och att vi följer de kurvor vi ska, trodde ingen annat innan heller men ändå, har man ett extremt kontrollbehov så har man och då är varje grej som gör att man slipper oroa sig eller ha ytterligare extra koll skönt för den inre friden.

(Är dock ingen ängslig människa generellt men är nästan alltid på spänn inför vad som komma skall och hjärnan är aldrig avstängd ifrån att planera, ha koll och se/vara 10 steg framåt hela tiden.

Övar mig dagligen på att låta mig vara "här och nu", det blir en utmaning med barnet tror jag, att tycka att det är tillräckligt att sköta barn och hem och känna att jag gör tillräckligt "utvecklingsmässigt".

Låter ganska galet när jag skriver det men jag är en extremt driven människa och det är inte bara att slå av den funktionen.

Det är nog bra att vara medveten om ens utmaningar, men du får även en skjuts av hormoncocktailen som kommer efter förlossningen och den hjälper dig att vara "här och nu". :)

Jag börjar inse att det verkligen kommer en bebis snart. Har ju haft lite svårt att förstå det hela graviditeten, men nu börjar jag känna hur kroppen gör sig redo (man känner ju igen tecknen såhär en andra vända. :)) och då börjar det sjunka in. Ska bli mysigt att få göra bebisresan en vända till, sonen känns redan så stor så jag inser att barnen är små så otroligt kort tid.
 
Någon mer som sover dåligt? Vill minnas att jag i förra graviditeten började sova dåligt mot slutet. Vaknar på natten och kan inte somna om eller vaknar tidigt på morgonen, helt värdelöst...
 
Någon mer som sover dåligt? Vill minnas att jag i förra graviditeten började sova dåligt mot slutet. Vaknar på natten och kan inte somna om eller vaknar tidigt på morgonen, helt värdelöst...

Jag! Har svårt att somna, drömmer massor (drömmar som jag kommer ihåg och grubblar på) och blåsan har ingen hejd på flödet 😅😅

Kan också till viss del vara serien ”Lucifer”s fel :angel::idea:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 458
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
21
· Visningar
663
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 925
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp