Sommarföräldrar 2019

Jag har 11 dagar till bf och går på semester idag. Har sett fram emot några lediga dagar, men åh vad vi längtar efter bebisen nu.
Jag är lovad en hinnsvepning hos barnmorskan vid nästa besök som är dagen innan bf. Med yngsta barnet så startade förlossning nästan omedelbart efter hinnsvepning, men då hade jag gått över tio dagar.
Vi har ju det mesta i form av kläder och saker, men jag köpte några nya plag till bebisen som har packats ner i BB-väskan.
 
@Skuggviol
Till mig har jag lagt ner två amningslinnen, två tunna sköna gravidbyxor från hm med sån lägre kant som inte går helt över magen, en kofta och en amningsklänning. Och så amningsbh och trosor förstås.

Jag har bara tre dagar till BF nu, känns helt overkligt. Även om jag tror jag kommer gå över många dagar så är det ju väldigt nära :)
 
@Skuggviol jag har packat typ allt utom kläder till mig av den enkla anledningen att jag inte vet vad jag ska packa😳 mem tänker mig trosor, amningsbh, amningslinne, gravidtights, mjuka shorts och någon kofta. Så svårt med tanke på värmen🤔
 
Jag vill också ha bebis nu! 14 dagar kvar till bf, så han är ju färdig, nu känns det mest som "onödig" väntan bara... 🙄 Längtar efter att få träffa den här lilla filuren som bor i magen och efter att få tillbaka min kropp litegrann! Tänk att kunna sova på mage igen 😍

Håller på för fullt med att planera o packa bb-väskan, tvätta bebiskläder och se till så att vi har fått köpt allt vi hade tänkt köpa innan han kommer. Det svåraste är att veta vad för kläder jag ska packa ner till mig själv i bb-väskan tycker jag.. Vad har ni lagt ner?

Jag har lagt ner två par tights, amningslinnen, sköna tröjor och en sidenmorgonrock som tillåter hud mot hud. ☺️ Svårt att veta hur varmt det kommer vara känner jag, sonen föddes i februari och då ville man gärna ha tjocka mysiga kläder då man blir lite ”ruggig” efteråt när man är trött och kroppen återhämtar sig. Nu kanske det är jättevarmt, eller så har dom bra ac.. vem vet. 🤷‍♀️😅
 
Kul med lite aktivitet i tråden, och roligt att vi är så många som närmar oss nu! Hur går det för alla er som fått bebis redan?

Här kommer det bli en varm dag. Har för tillfället parkerat ute i skuggan med en flaska vatten och fötterna i högläge i förebyggande syfte 😏
 
Jag vill också ha bebis nu! 14 dagar kvar till bf, så han är ju färdig, nu känns det mest som "onödig" väntan bara... 🙄 Längtar efter att få träffa den här lilla filuren som bor i magen och efter att få tillbaka min kropp litegrann! Tänk att kunna sova på mage igen 😍

Håller på för fullt med att planera o packa bb-väskan, tvätta bebiskläder och se till så att vi har fått köpt allt vi hade tänkt köpa innan han kommer. Det svåraste är att veta vad för kläder jag ska packa ner till mig själv i bb-väskan tycker jag.. Vad har ni lagt ner?
Jag har med mysbyxor, innetofflor, mjuka trosor och ett par extra amningslinnen. Och en långklänning som jag använder typ som mysdress/morgonrock :P
 
Nu sitter man här på förlossningen och väntar på läkare. Blodtrycket var för högt fick jag reda på när jag var hos barnmorskan idag 😔 inget protein i urin. Men samma sak var det förra graviditeten. Dock betydligt tidigare denna gång. Förra ggn blev jag igångsatt v 36 och nu går jag in i v 32 imorgon.
 
Nu sitter man här på förlossningen och väntar på läkare. Blodtrycket var för högt fick jag reda på när jag var hos barnmorskan idag 😔 inget protein i urin. Men samma sak var det förra graviditeten. Dock betydligt tidigare denna gång. Förra ggn blev jag igångsatt v 36 och nu går jag in i v 32 imorgon.

Hoppas allt går bra!
 
Någon mer än jag som blivit mer trött nu i slutet av graviditeten? Mår fortfarande bra och har inte ont någonstans men har betydligt sämre ork senaste veckan. Är i vecka 34 nu. Har fått väldigt lågt blodtryck 90/50 så kanske kan spela in?

Jobbar som tur är bara som vanligt denna veckan ut, sedan går jag på administrativ tjänst tills semestern :)
 
Bebis är idag 2 veckor! Trots att jag lovade mig själv under förlossningen att det var sista gången så är jag liiite avundsjuk på er som har förlossningen framför er, så jäkla häftigt!

2 veckor som sagt. Allt går fint, mina känslor för storasyskonet har blivit normala igen äntligen. Precis i början tyckte jag att hen var sååå jobbig, ville bara vara ensam med bebisen hela tiden. Men nu är jag lika förälskad i båda barnen. Har inte haft någon baby blues, allt bara flyter på.

Däremot har bebisen börjat få lite magknip på kvällarna, men det botas lätt med pysventil. Världens bästa uppfinning!
 
Bebis är idag 2 veckor! Trots att jag lovade mig själv under förlossningen att det var sista gången så är jag liiite avundsjuk på er som har förlossningen framför er, så jäkla häftigt!

2 veckor som sagt. Allt går fint, mina känslor för storasyskonet har blivit normala igen äntligen. Precis i början tyckte jag att hen var sååå jobbig, ville bara vara ensam med bebisen hela tiden. Men nu är jag lika förälskad i båda barnen. Har inte haft någon baby blues, allt bara flyter på.

Däremot har bebisen börjat få lite magknip på kvällarna, men det botas lätt med pysventil. Världens bästa uppfinning!
Vad skönt. Du förtjänar att få vara lite harmonisk nu efter all oro du kämpat med tycker jag :)
 
@Energi Vad härligt det låter! Skönt för dig att det rullar på så bra :) Håller med om pysventil, det använde vi mycket med dottern också.

Jag börjar fundera lite på det där med känslor för de båda barnen, intressant och bra att du tar upp det. Igår kväll låg jag vaken och tänkte att vi utsätter vår dotter för ett trauma som ska behöva dela uppmärksamheten med ett till barn. Hon är drygt 1,5 och förstår ju inte riktigt vad det är som väntar även om vi försökt göra henne delaktig i förberedelserna utan att trycka på för mycket. Blir lite nervös och får nästan lite ont i magen av det. Och i samma veva undrar jag hur det ens är möjligt att älska nästa barn lika mycket som jag älskar dottern....
 
@Energi Vad härligt det låter! Skönt för dig att det rullar på så bra :) Håller med om pysventil, det använde vi mycket med dottern också.

Jag börjar fundera lite på det där med känslor för de båda barnen, intressant och bra att du tar upp det. Igår kväll låg jag vaken och tänkte att vi utsätter vår dotter för ett trauma som ska behöva dela uppmärksamheten med ett till barn. Hon är drygt 1,5 och förstår ju inte riktigt vad det är som väntar även om vi försökt göra henne delaktig i förberedelserna utan att trycka på för mycket. Blir lite nervös och får nästan lite ont i magen av det. Och i samma veva undrar jag hur det ens är möjligt att älska nästa barn lika mycket som jag älskar dottern....

Jag hade också mycket tankar om hur man ska kunna älska ett till barn lika mycket. För min del blev den första veckan lite tvärtom, jag kände bara kärlek till bebisen. Tyckte att stora barnet såg konstig ut och var skitjobbig, även om jag inte visade det för hen såklart.

Nu känner jag "lika mycket" kärlek till båda barnen. Hur man nu ska kunna värdera det liksom, men jag har iaf inte dåligt samvete för att jag älskar den ena mer än den andra eller så.

Angående att det skulle vara ett trauma att få syskon och behöva dela på uppmärksamheten så läste jag mycket artiklar om att det mest är föräldrarna som upplever det så. Barn är så otroligt anpassningsbara och ser det ofta inte alls som en stor grej att få ett syskon. Jag fattar att det inte hjälper så mycket nu när du är inne i funderingarna, men det kommer lösa sig, jag lovar!
 
Jag hade också mycket tankar om hur man ska kunna älska ett till barn lika mycket. För min del blev den första veckan lite tvärtom, jag kände bara kärlek till bebisen. Tyckte att stora barnet såg konstig ut och var skitjobbig, även om jag inte visade det för hen såklart.

Nu känner jag "lika mycket" kärlek till båda barnen. Hur man nu ska kunna värdera det liksom, men jag har iaf inte dåligt samvete för att jag älskar den ena mer än den andra eller så.

Angående att det skulle vara ett trauma att få syskon och behöva dela på uppmärksamheten så läste jag mycket artiklar om att det mest är föräldrarna som upplever det så. Barn är så otroligt anpassningsbara och ser det ofta inte alls som en stor grej att få ett syskon. Jag fattar att det inte hjälper så mycket nu när du är inne i funderingarna, men det kommer lösa sig, jag lovar!

Jag förstår ju egentligen att det kommer lösa sig, att detta bara är tankar som spökar och att det förmodligen kommer falla sig helt naturligt allting. Men hjärnan spelar en nog ett spratt skulle jag tro. Skönt att höra att du också hade de tankarna, väldigt intressant att det blev tvärtom för dig. Tack för lite pepp!
 
Fortsatt högt blodtryck på förlossningen, även mitt blodprov var visst gränsfall för bli inlagd, så ska tillbaka dit imorgon igen för nya prover. Får hoppas det räcker med täta kontroller och inte bli inlagd.
 
I sömnlöshetens stund så kan jag ju uppdatera lite, 😄 jag har rullat in i vecka 35, har äntligen blivit beviljad ett kejsarsnitt, så om ca 4 veckor ska jag in till förlossningen! Tänk att det snart är dags på riktigt.
Även fast det är ett kejsarsnitt jag vill ha så känns det även ganska läskigt.

Iallafall så har jag fått tummen ur och köpt hem det mesta till bebisen, så nu är det bara själva ungen som saknar :angel:
 
I sömnlöshetens stund så kan jag ju uppdatera lite, 😄 jag har rullat in i vecka 35, har äntligen blivit beviljad ett kejsarsnitt, så om ca 4 veckor ska jag in till förlossningen! Tänk att det snart är dags på riktigt.
Även fast det är ett kejsarsnitt jag vill ha så känns det även ganska läskigt.

Iallafall så har jag fått tummen ur och köpt hem det mesta till bebisen, så nu är det bara själva ungen som saknar :angel:
Härligt 😊 måste vara skönt ha en tid att ställa in sig på. vi är inte alls klara med saker till bebis men är ju bara i v 32. Men då det troligt blir en tidig bebis får vi skynda på lite så man är redo sen 😊
 
@Energi intressant att läsa, har inte alls funderat på mina känslor utan bara tänkt på
Hur det blir för ettan när tvåan kommer.

Är i v36 nu, ben och fötter svullnar så det för ont i fötterna och jag vill helst bara ligga raklång med de högt. Promenader är inte alls kul.

Spännande med alla bebisar som börjar komma!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 410
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
Svar
19
· Visningar
472
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 919
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp