Sommarföräldrar 2019

Känner mig aningen trött och irriterad. När väl smärtan från klippet har gått över så verkar jag ha dragit på mig en UVI istället :(. Hemma med Judith själv och hon vilar, men jag har svårt att komma till ro när det sticker så i urinröret.
Ska in till VC imorgon bitti och lämna urinprov. Sen ska vi till sjukhuset på fm (annan stad) med Judith för blodprov och kolla infektionsvärdena. Sen kommer BVC på hembesök på eftermiddagen. Och så ska man försöka få in amning mellan detta också. *trött och gnällig*
Förstår du känner dig trött o gnällig, det med all rätt. Hoppas dagen ändå går smidigt! ❤ det är jobbigt vara ute o flänga så med liten.
 
@Muninn Åh vad jag relaterar alltså :D Har också haft en drömgraviditet, kunnat göra allting som vanligt och mått som vanligt större delen av tiden. Men alltså det är så tråååkigt nu att bara vänta. Och jag är bara v 33+6!

Har börjat bli lite osmidig och men till vardags är det inget problem. Var bortrest mån-ons och det var mycket gå runt på stan, stå upp osv. och jag kände av att jag inte kan stå och gå hur länge som helst, behöver sitta ner emellanåt och tänkte jämt på när nästa toabesök måste bli... Så jävla drygt. Hatar känslan av att inte klara av saker, och är jätte dålig på att säga ifrån eller be om hjälp. Men igår fick jag ge mig, mådde rätt kasst då faktiskt. Var på konsert tisdag kväll (Metallica, as bra så det var det värt!), efter 2 dagar av gå och stå väldigt mycket så var redan rätt trött. Efter konserten hade jag så ont i ryggen, ont i magen, var så trött och lågt blodsocker... och så skulle jag åka bil 5 timmar hem :down: Kunde inte sova något i bilen pga ont och fötterna svällde en storlek. Tur att sambon var inställd på att köra hela vägen för jag hade nog varit en trafikfara bakom ratten! Låg ner hela dagen igår i princip, helt slut. Till slut bröt jag ihop och grinade, förklarade för sambon att det var så jobbigt att vara gravid och så fick han sitta och krama mig hela kvällen :angel:
 
+27%, beräknad vikt idag i 38+2 var 4,1 kg :eek: så ska träffa läkare på måndag. Hoppas på tidig vräkning eller att hon känner sig nöjd nu självmant. Tycker att jag fått mer sammandragningar senaste dagarna men kan lika gärna vara önsketänkande.
 
+27%, beräknad vikt idag i 38+2 var 4,1 kg :eek: så ska träffa läkare på måndag. Hoppas på tidig vräkning eller att hon känner sig nöjd nu självmant. Tycker att jag fått mer sammandragningar senaste dagarna men kan lika gärna vara önsketänkande.

Jag fick ju vräkning 38+3 när bebis beräknades +28%. Hoppas hon tittar ut snart!
 
@Muninn Åh vad jag relaterar alltså :D Har också haft en drömgraviditet, kunnat göra allting som vanligt och mått som vanligt större delen av tiden. Men alltså det är så tråååkigt nu att bara vänta. Och jag är bara v 33+6!

Har börjat bli lite osmidig och men till vardags är det inget problem. Var bortrest mån-ons och det var mycket gå runt på stan, stå upp osv. och jag kände av att jag inte kan stå och gå hur länge som helst, behöver sitta ner emellanåt och tänkte jämt på när nästa toabesök måste bli... Så jävla drygt. Hatar känslan av att inte klara av saker, och är jätte dålig på att säga ifrån eller be om hjälp. Men igår fick jag ge mig, mådde rätt kasst då faktiskt. Var på konsert tisdag kväll (Metallica, as bra så det var det värt!), efter 2 dagar av gå och stå väldigt mycket så var redan rätt trött. Efter konserten hade jag så ont i ryggen, ont i magen, var så trött och lågt blodsocker... och så skulle jag åka bil 5 timmar hem :down: Kunde inte sova något i bilen pga ont och fötterna svällde en storlek. Tur att sambon var inställd på att köra hela vägen för jag hade nog varit en trafikfara bakom ratten! Låg ner hela dagen igår i princip, helt slut. Till slut bröt jag ihop och grinade, förklarade för sambon att det var så jobbigt att vara gravid och så fick han sitta och krama mig hela kvällen :angel:
Det låter precis som jag har det :D Har blivit några dagar av total irritation mot allt och alla samt gråtande om att jag inte vill vara gravid mer och att jag ALDRIG tänker göra om det. Sambon var inställd på två från början men har ångrat sig för att han tycker synd om mig.... inte mig emot....
Och vi var också på Metallica, i Köpenhamn. Bor ju utanför Lund så det var smidigt med tåget över. Lillan protesterade, eller headbangade, en stor del av konserten men både MVC-läkaren och mina läkare på jobbet hade godkänt ett enstaka tillfälle med för hög volym så jag kände mig inte alltför hemsk mot henne. Däremot fick jag tydliga förvärkar under konserten vilket i nuläget bara skapar extrem glädje ;) Tyvärr gick det ju över som vanligt....
Vi gick nästan en halvtimme fram och tillbaka från tågstationen till konserten och sprang efter ett tåg på Hovedbangården men det skapade bara kissnödighet, inget barnafödande. Så nu är allt som vanligt och jag sitter i soffan och har bunkrat med glass. Max 26 dagar kvar om jag räknar med att bli igångsatt två veckor över bf, och på den tiden ska vi klämma in årets stallstädning och diverse utflykter så jag FÖRSÖKER verkligen tänka att det bara är bra att det tar tid. Yeah right ;)
 
Det låter precis som jag har det :D Har blivit några dagar av total irritation mot allt och alla samt gråtande om att jag inte vill vara gravid mer och att jag ALDRIG tänker göra om det. Sambon var inställd på två från början men har ångrat sig för att han tycker synd om mig.... inte mig emot....
Och vi var också på Metallica, i Köpenhamn. Bor ju utanför Lund så det var smidigt med tåget över. Lillan protesterade, eller headbangade, en stor del av konserten men både MVC-läkaren och mina läkare på jobbet hade godkänt ett enstaka tillfälle med för hög volym så jag kände mig inte alltför hemsk mot henne. Däremot fick jag tydliga förvärkar under konserten vilket i nuläget bara skapar extrem glädje ;) Tyvärr gick det ju över som vanligt....
Vi gick nästan en halvtimme fram och tillbaka från tågstationen till konserten och sprang efter ett tåg på Hovedbangården men det skapade bara kissnödighet, inget barnafödande. Så nu är allt som vanligt och jag sitter i soffan och har bunkrat med glass. Max 26 dagar kvar om jag räknar med att bli igångsatt två veckor över bf, och på den tiden ska vi klämma in årets stallstädning och diverse utflykter så jag FÖRSÖKER verkligen tänka att det bara är bra att det tar tid. Yeah right ;)

Haha min sambo vill också ha två om han får bestämma. Det tog lång tid för mig att bestämma mig för ett barn öht, så min inställning är att ha en till att börja med och sen se om jag vill ha fler eller inte. Och nu undrar jag hur någon kan orka vara gravid mer än en gång!? Jag känner bara att nope ain't gonna happen att vara gravid igen. Och jag har ju haft det hur enkelt som helst i jämförelse med många många andra :o:angel:
Min rörde sig massor under förbandet och när vi satt och väntade. Så när Metallica började blev den lugn :cool: Förmodligen för att den bara bökat klart och lugnat ner sig, men jag tycker det är roligare att tänka att den tyckte Metallica lät bra och bekant. Lyssnade medvetet på Metallica på högtalare hemma några dagar innan för att den kanske skulle vänja sig, det kanske funkade? Väldigt annorlunda takt i musiken från förbandet.
 
Hoppas det går bra för alla med bebis och er som fortfarande är gravida :)

Här rullar det på, bebis blir en vecka imorgon, har fortfarande inget namn. Men oj vad mycket tryggare det är att få barn nummer två. Enorm skillnad!
Håller med om skillnaden!

Bebis är drygt 5 veckor och allt rullar väl på. Mycket kräks vilket jag inte alls är van vid, första barnet kräktes aldrig.
Storlek 50 är utväxt och bebis pendlar mellan typ 56/62. 56 är för kort men 62 är för brett, så det är clownutstyrsel varje dag.

Ni som har fått bebis, ammar ni? Jag trodde amningen skulle vara lättare när man själv redan ammat ett barn men jag är fasen lika fumlig och nojig den här gången med. Speciellt eftersom bebis kräks massor. Ska jag försöka mata upp efter kräkorna eller hur fan gör man?
 
Håller med om skillnaden!

Bebis är drygt 5 veckor och allt rullar väl på. Mycket kräks vilket jag inte alls är van vid, första barnet kräktes aldrig.
Storlek 50 är utväxt och bebis pendlar mellan typ 56/62. 56 är för kort men 62 är för brett, så det är clownutstyrsel varje dag.

Ni som har fått bebis, ammar ni? Jag trodde amningen skulle vara lättare när man själv redan ammat ett barn men jag är fasen lika fumlig och nojig den här gången med. Speciellt eftersom bebis kräks massor. Ska jag försöka mata upp efter kräkorna eller hur fan gör man?

Jag ammar på minsta signal så om bebis verkar vilja amma så skulle jag amma igen efter den hade kräkts, inte annars. Här har vi en riktig bajsbebis istället, bajsar nästan varje gång hon ammar och är inte överförtjust i att byta blöja vilket resulterar i att jag får amma som tröst. Kan bli en väldigt ond cirkel 😅
 
Det rullar på bra här med.
Jag tror att vi antingen fått en väldigt snäll bebis, eller så är det att vi pga att vi var inlagda på neo och fick extra stöd där några dagar som gjort att vi är ganska trygga som förstagångsföräldrar (än sålänge iaf).
Sålänge hon är mätt är hon snäll och lugn i stort sett :).
Sover ca 3-5h i sträck på natten. Kan ibland vara lite svårt att somna om, men när hon väl sover så.

Jag helammar, tyvärr med amningsnapp, då jag har lite platta bröstvårtor och hon har svårt att få tag. Min kan också vara lite kräkig efter @Energi. Vi försöker hålla henne lite upprätt efter och kanske rapa. Kräks hon ut antar jag att hon fått i sig för mycket och ammar då inte mer efter.
 
@Guldaskig
Ja, herregud bajsbebis har vi här med. Byter ca 10-12 blöjor om dagen :laugh:.

Förresten, känner ni er bekväma i att amma offentligt eller hur gör ni/kommer göra framöver?

Jag känner mig inte jättebekväm. Var iväg och hälsade på några på en camping ca 1h resväg bort igår och ammade då i bilen på parkeringen. Jag vill inte blanda in ersättning om jag inte måste så tänker jag ska pumpa ut och mata på flaska framöver om hon vill ta flaskan.
 
Det rullar på bra här med.
Jag tror att vi antingen fått en väldigt snäll bebis, eller så är det att vi pga att vi var inlagda på neo och fick extra stöd där några dagar som gjort att vi är ganska trygga som förstagångsföräldrar (än sålänge iaf).
Sålänge hon är mätt är hon snäll och lugn i stort sett :).
Sover ca 3-5h i sträck på natten. Kan ibland vara lite svårt att somna om, men när hon väl sover så.

Jag helammar, tyvärr med amningsnapp, då jag har lite platta bröstvårtor och hon har svårt att få tag. Min kan också vara lite kräkig efter @Energi. Vi försöker hålla henne lite upprätt efter och kanske rapa. Kräks hon ut antar jag att hon fått i sig för mycket och ammar då inte mer efter.

Funkar det bra med amningsnappen då? Jag försökte med första barnet för jag hade så ont i bröstvårtorna men jag fick aldrig till det med amningsnappen.

Jag har, precis som med första barnet, problem med överproduktion av mjölk, och kraftig utdrivningsreflex. Så mest ligger vi ner och ammar, tar pauser och rapar mest hela tiden. Är lite orolig att bebis inte ska få i sig av den feta mjölken och att det är därför bebis kräks så mycket. Det är liksom kaskadspyor i varje andetag.

Jag har inga problem med att amma offentligt längre. Går runt i affärer och ammar samtidigt jämt :D
Från början med första barnet tyckte jag att det var obekvämt, då var också den största amma-offentligt-debatten i full gång. Enda sättet för mig att komma över det var att bara göra det. Amma på utan att skyla eller gömma undan.
 
Funkar det bra med amningsnappen då? Jag försökte med första barnet för jag hade så ont i bröstvårtorna men jag fick aldrig till det med amningsnappen.

Jag har, precis som med första barnet, problem med överproduktion av mjölk, och kraftig utdrivningsreflex. Så mest ligger vi ner och ammar, tar pauser och rapar mest hela tiden. Är lite orolig att bebis inte ska få i sig av den feta mjölken och att det är därför bebis kräks så mycket. Det är liksom kaskadspyor i varje andetag.

Jag har inga problem med att amma offentligt längre. Går runt i affärer och ammar samtidigt jämt :D
Från början med första barnet tyckte jag att det var obekvämt, då var också den största amma-offentligt-debatten i full gång. Enda sättet för mig att komma över det var att bara göra det. Amma på utan att skyla eller gömma undan.

Jag hade en kräkis första gångne men inga problem med vikt osv. Dera var överskottet som kom ut.

Idag har jag inte mått toppen, yr och illamående. Vettesjutton varför.
 
Så fort jag ska sova så börjas det sparkas karate i magen. Bebisen bökar och bökar så det gör ont åt alla håll. Dessutom hickar hon rätt ofta, så hoppas det inte kommer ut en nattuggla som hickar och sparkas och stökar allt för mkt. 😱

Har även fått mer ont och nästan konstant spänd mage så man storknar. Spänner och trycker neråt som bara den. Går som en gammal tant på sistone. Känns nästan som att bebis har ledsnat på sitt trånga bo och vill vidga sina vyer snart.
 
@Guldaskig
Ja, herregud bajsbebis har vi här med. Byter ca 10-12 blöjor om dagen :laugh:.

Förresten, känner ni er bekväma i att amma offentligt eller hur gör ni/kommer göra framöver?

Jag känner mig inte jättebekväm. Var iväg och hälsade på några på en camping ca 1h resväg bort igår och ammade då i bilen på parkeringen. Jag vill inte blanda in ersättning om jag inte måste så tänker jag ska pumpa ut och mata på flaska framöver om hon vill ta flaskan.

Jag helammar. Fick jättebra hjälp på BB med amningen så har förskonats mot såriga bröstvårtor etc 🤗
Innan förlossningen hade jag svårt att tänka mig amma offentligt, men direkt när hon var ute så ändrades mitt förhållande till brösten och de blev verkligen bara matstationer. Så när hon har varit hungrig har hon fått mat, oavsett om vi har varit hemma själva/ med gäster, på Ikea eller på bröllop.
Har försökt köpa en elektrisk bröstpump för att pumpa ut för att kunna åka iväg på lite ärenden själv men det har varit slut på apoteken jag har varit på, blir att inhandla via internet. Har varit iväg på lite ärenden själv men känner mig stressad så skulle vara skönt mentalt att ha lite mat som killen kan ta till vid behov.

Bebis är drygt en månad och allt fungerar *peppar peppar* så himla bra ❤️ Vi börjar landa i att vi har fått en ny familjemedlem och blivit föräldrar. Vi var ju helt säkra på att jag skulle gå över tiden så vi hann inte boa inför hennes ankomst som beräknat, det har vi däremot gjort i efterhand vilket har varit bra för att ”komma ikapp mentalt”.
Njuter av att ha ytterligare 3 veckor tillsammans innan min kille börjar jobba igen, trivs verkligen att vara i bubblan tillsammans 🥰
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 339
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 712
Senast: Sel
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 953
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 102
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp