Sommarföräldrar 2019

Magen har sjunkit (sf måttet var på 32 vilket är ett snäpp mindre än förra veckans koll) o bebis är fixerad efter morgonens koll hos barnmorskan. Går in i v 37 imorgon, börjar närma sig 😊 blodtrycket ligger inom gräns vad jag får ha, så det är ju super skönt. Ökar ca 1kg i veckan i vikt. Känns som mkt vätska. Oj vad jag längtar efter bebis nu.
 
Vi har haft några hemska nätter här nu. Bebis har inte velat sova, och inte gått att trösta. Inte verkat som det vart magen heller riktigt. Så himla psykiskt påfrestande att höra barnskrik när de inte går att trösta. Om vi bott i höghus hade jag nog funderat på att hoppa :crazy:.

Men inatt gick det bättre! Lite svårt att få henne att somna första omgången, men sen sov hon 5h! Efter nästa blöjbyta och amning sov hon 3h till. Så skönt!
Har kört Minifom några dagar samt börjat liggamma (mysigt!) på kväll/natt. Vet inte om det är det som gjort nån skillnad. Håller tummarna för att det fortsätter gå bra, men tar det inte för givet.
 
Vi har haft några hemska nätter här nu. Bebis har inte velat sova, och inte gått att trösta. Inte verkat som det vart magen heller riktigt. Så himla psykiskt påfrestande att höra barnskrik när de inte går att trösta. Om vi bott i höghus hade jag nog funderat på att hoppa :crazy:.

Men inatt gick det bättre! Lite svårt att få henne att somna första omgången, men sen sov hon 5h! Efter nästa blöjbyta och amning sov hon 3h till. Så skönt!
Har kört Minifom några dagar samt börjat liggamma (mysigt!) på kväll/natt. Vet inte om det är det som gjort nån skillnad. Håller tummarna för att det fortsätter gå bra, men tar det inte för givet.

Usch, skriknätter är ruskigt påfrestande. Nu är ju inte lillasyster så gammal än men hittills sover hon väldigt bra. Storasyster var det värre med, hon hade lite problem med magen dessutom och vaknade gärna senast kl 05.00 😫 Vår livlina blev en pilatesboll som vi satt och studsade på, när man är trött i rygg och armar var det guld värt och hon somnade alltid.
 
Usch, skriknätter är ruskigt påfrestande. Nu är ju inte lillasyster så gammal än men hittills sover hon väldigt bra. Storasyster var det värre med, hon hade lite problem med magen dessutom och vaknade gärna senast kl 05.00 😫 Vår livlina blev en pilatesboll som vi satt och studsade på, när man är trött i rygg och armar var det guld värt och hon somnade alltid.

Oh ja.
Pilatesboll vore kanske nått. Tack för tipset.
 
Vi har haft några hemska nätter här nu. Bebis har inte velat sova, och inte gått att trösta. Inte verkat som det vart magen heller riktigt. Så himla psykiskt påfrestande att höra barnskrik när de inte går att trösta. Om vi bott i höghus hade jag nog funderat på att hoppa :crazy:.

Men inatt gick det bättre! Lite svårt att få henne att somna första omgången, men sen sov hon 5h! Efter nästa blöjbyta och amning sov hon 3h till. Så skönt!
Har kört Minifom några dagar samt börjat liggamma (mysigt!) på kväll/natt. Vet inte om det är det som gjort nån skillnad. Håller tummarna för att det fortsätter gå bra, men tar det inte för givet.

Fan vad jobbigt det låter! Barnskrik är verkligen fruktansvärt. Provat öronproppar?

Vi liggammar så mycket det bara går, upplever att det sväljs mindre luft i det läget vilket ger mindre magont. Tycker du amningen funkar bra? :)
 
Idag har vi varit på BVC med S som är 7 veckor. Även storleksmässigt är det stor skillnad på syskonen. Storasyskonet föddes mindre men drog iväg snabbt i vikt.

Lilla S
Födsel 4116 gram 52 cm
7 veckor 5090 gram 57 cm

Stora S
Födsel 3610 gram 52 cm
7 veckor 5690 gram 56.5 cm
 
Usch
Vi har haft några hemska nätter här nu. Bebis har inte velat sova, och inte gått att trösta. Inte verkat som det vart magen heller riktigt. Så himla psykiskt påfrestande att höra barnskrik när de inte går att trösta. Om vi bott i höghus hade jag nog funderat på att hoppa :crazy:.

Men inatt gick det bättre! Lite svårt att få henne att somna första omgången, men sen sov hon 5h! Efter nästa blöjbyta och amning sov hon 3h till. Så skönt!
Har kört Minifom några dagar samt börjat liggamma (mysigt!) på kväll/natt. Vet inte om det är det som gjort nån skillnad. Håller tummarna för att det fortsätter gå bra, men tar det inte för givet.

Usch vad jobbigt, era stackare! Känner igen det beteendet från vår dotter, hon har en stor vakenperiod på kvällen där hon stundtals blir riktigt ledsen då hon ju är trött men inte kommer till ro. Igår var hon vaken 18-23 och jag tyckte att ingenting hjälpte. Till slut testade jag att lägga ner henne och lägga mig nära intill, då somnade hon. 🙏🏻 Testade också sjalen, tycker att hon var mer nöjd då, men inte tillräckligt för att somna (vilket hon alltid gör i den dagtid).
 
Sonen har åkt på en kraftig förkylning (tjockt snor, hög feber, ont i halsen, hosta) och inatt har lillasyster börjat låta täppt i näsan. :nailbiting: Det är inte så farligt än, hon ammar till exempel helt obehindrat, men jag känner mig faktiskt lite orolig. I och med att hon är så himla liten (fyra veckor igår) tillhör hon en riskgrupp och om tempen stiger till 38 grader ska man söka vård direkt. Har inte tempat henne än, tänkte göra det vid nästa blöjbyte, men hon känns inte varm. Låter henne sova på mitt bröst så att hon får lite lättare att andas (och så att jag kan slappna av och sova, den här natten har till stora delar tillbringats vaken med att lyssna och titta så att hon andas :crazy:).
 
Sonen har åkt på en kraftig förkylning (tjockt snor, hög feber, ont i halsen, hosta) och inatt har lillasyster börjat låta täppt i näsan. :nailbiting: Det är inte så farligt än, hon ammar till exempel helt obehindrat, men jag känner mig faktiskt lite orolig. I och med att hon är så himla liten (fyra veckor igår) tillhör hon en riskgrupp och om tempen stiger till 38 grader ska man söka vård direkt. Har inte tempat henne än, tänkte göra det vid nästa blöjbyte, men hon känns inte varm. Låter henne sova på mitt bröst så att hon får lite lättare att andas (och så att jag kan slappna av och sova, den här natten har till stora delar tillbringats vaken med att lyssna och titta så att hon andas :crazy:).

Hoppas lillasyster slipper förkylning och feber. Krya på storebror!

Vet inte hur många gånger jag sagt det, men att få barn mitt i sommaren är verkligen inte att rekommendera 😅 Jag får inte bada och bebis får inte vara i solen. Vi spenderar dagarna på stranden, i skuggan 😄
 
Hoppas lillasyster slipper förkylning och feber. Krya på storebror!

Vet inte hur många gånger jag sagt det, men att få barn mitt i sommaren är verkligen inte att rekommendera 😅 Jag får inte bada och bebis får inte vara i solen. Vi spenderar dagarna på stranden, i skuggan 😄

Värmen är ju verkligen olidlig just nu också! Tackar gud (mig själv) för AC och att mitt avslag är över så jag äntligen kan hoppa i poolen för svalka. Hur mycket svalka det nu ger, 30 grader i vattnet idag..

Hur mår era bebisar i värmen?
 
Värmen är ju verkligen olidlig just nu också! Tackar gud (mig själv) för AC och att mitt avslag är över så jag äntligen kan hoppa i poolen för svalka. Hur mycket svalka det nu ger, 30 grader i vattnet idag..

Hur mår era bebisar i värmen?

Vi har klarat oss bra hittills, är mest inne och går ut när det är molnigt eller svalare ute. Köpte en AC imorse, så nu njuter vi av sval inomhusluft - ute är det över 30 grader varmt! :nailbiting:
 
Värmen är ju verkligen olidlig just nu också! Tackar gud (mig själv) för AC och att mitt avslag är över så jag äntligen kan hoppa i poolen för svalka. Hur mycket svalka det nu ger, 30 grader i vattnet idag..

Hur mår era bebisar i värmen?

Jag tycker att det har varit väldigt praktiskt med sommarbebis, enkelt att ta sig ut och om hon blir hungrig eller behöver bytas på är det en enkel match att göra oavsett vart man är.

Idag är det dock 31 grader och då håller vi oss inomhus under den värsta tiden, igår var det runt 27 och då låg hon naken i skuggan större delen av dagen och var supernöjd 🤗 vi har tur att både ha ett svalt hus och tillgång till pool, nu har jag också fått börja bada vilket såklart höjer livskvaliteten! Ska bli kul nästa sommar när hon kommer vara tillräckligt stor för att bada med oss 😍
 
Håller helt med om förändringarna i kroppen! Konstigt att dom inte har mer koll, jag har också betydligt mer problem nu än under graviditeten.. men det är väl för att då kan det påverka hälsan för bebis i magen, nu är det ”bara” mamman som kan lida och då utgår dom man väl ifrån att man själv söker vård vid besvär. 😕

Antagligen är det så.. har tur som har en man som är naprapat så får iaf hjälp med den biten!🙂
 
Värmen är ju verkligen olidlig just nu också! Tackar gud (mig själv) för AC och att mitt avslag är över så jag äntligen kan hoppa i poolen för svalka. Hur mycket svalka det nu ger, 30 grader i vattnet idag..

Hur mår era bebisar i värmen?

Vi håller oss inomhus, huset är hyfsat svalt i vårt sovrum så hon får ligga där och sova dagtid. Imorgon tar vi en sväng till skärgården, brukar fläkta bättre.

Själv så rinner svetten, mjölken rinner till och jag har hemska vallningar.

Vi har också orolig bebis kvällstid. Dels före bajs när det kommer i kramper ovh sen efter när det bara är allmän oro. Igår funkade liggamning bäst så fortsätter med det och ska testa miniform också .
 
Värmen är ju verkligen olidlig just nu också! Tackar gud (mig själv) för AC och att mitt avslag är över så jag äntligen kan hoppa i poolen för svalka. Hur mycket svalka det nu ger, 30 grader i vattnet idag..

Hur mår era bebisar i värmen?

Jag vet knappt vart vi ska ta vägen i värmen😳 vi håller oss mycket inne, bebis ammar nästan konstant vilket gör det svårt att komma ut. Bor i bostadsrätt på 4:e våningen utan hiss så det känns som ett projekt varje gång vi ska ut med allt, puh. Men vi tar en långpromenad i sjalen varje kväll till vattnet så mannen kan bada och det funkar bra iaf!

Och jag tackar mig själv för fläkten jag köpte innan hon kom!🙌
 
Fan vad jobbigt det låter! Barnskrik är verkligen fruktansvärt. Provat öronproppar?

Vi liggammar så mycket det bara går, upplever att det sväljs mindre luft i det läget vilket ger mindre magont. Tycker du amningen funkar bra? :)

Vi har haft två bra nätter nu!
Har funkat att liggamma och lägga henne direkt efter när hon är trött efter maten. Har dock haft henne i babynest två nätter nu. Ska se om jag vågar testa korgen inatt.

Amningen funkar ganska bra, men jag måste använda amningsnapp för att hon ska få tag (pga platta bröstvårtor) och ibland lättar den lite i nederkant och då får jag allt i knät istället :meh:. Men överlag så.
Och jag har en bebis som ökar i vikt och börjar få goa kinder och lår, så det går ingen nöd på henne :D
 
Vi har haft två bra nätter nu!
Har funkat att liggamma och lägga henne direkt efter när hon är trött efter maten. Har dock haft henne i babynest två nätter nu. Ska se om jag vågar testa korgen inatt.

Amningen funkar ganska bra, men jag måste använda amningsnapp för att hon ska få tag (pga platta bröstvårtor) och ibland lättar den lite i nederkant och då får jag allt i knät istället :meh:. Men överlag så.
Och jag har en bebis som ökar i vikt och börjar få goa kinder och lår, så det går ingen nöd på henne :D

Använder också amningsnapp av samma skäl som du och känner igen det där med mjölk i knät😅🙈
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 198
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 613
Senast: Sel
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 079
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp