Sommarföräldrar 2019

Usch vilken skitdag.. Sambon fyller år och vi hade planerat restaurangbesök som han verkligen sett fram emot, ett ställe han pratat länge om att han vill besöka.
Men lilla S har skrikit hela jäkla dagen och jag har fått sån huvudvärk att vi båda är så ledsna och trötta att vi inte orkar dra iväg. Så nu är vi hungriga också och ingen orkar fixa mat.

Sa nyss till sambon att nästa år kan vi ha barnvakt och dra iväg på hotell bara han och jag. Då började stora S gråta också, för att hen inte får följa med. :D
 
Jag har visserligen en känslig näsa men denna naveldofr alltså 🕵 Vet att jag tyckte det var vidrigt sist också just dessa dagar när den nääääästan trillar av men urk! Luktar liksom genom hennes kläder.
 
Jag har visserligen en känslig näsa men denna naveldofr alltså 🕵 Vet att jag tyckte det var vidrigt sist också just dessa dagar när den nääääästan trillar av men urk! Luktar liksom genom hennes kläder.

Det var något av de vidrigaste ja upplevt😳 brukar inte reagera så med det var en befrielse när den trillat av o lukten försvann😍🙈
 
Usch vilken skitdag.. Sambon fyller år och vi hade planerat restaurangbesök som han verkligen sett fram emot, ett ställe han pratat länge om att han vill besöka.
Men lilla S har skrikit hela jäkla dagen och jag har fått sån huvudvärk att vi båda är så ledsna och trötta att vi inte orkar dra iväg. Så nu är vi hungriga också och ingen orkar fixa mat.

Sa nyss till sambon att nästa år kan vi ha barnvakt och dra iväg på hotell bara han och jag. Då började stora S gråta också, för att hen inte får följa med. :D

Ja det där med att planera in saker känns omöjligt just nu😐 vår lilla ammar konstant på eftermiddagarna/kvällarna så jag har ingen lust att bege mig iväg på något alla. Hoppas de släpper till bröllopet om 2 veckor🤭
 
Jag har visserligen en känslig näsa men denna naveldofr alltså 🕵 Vet att jag tyckte det var vidrigt sist också just dessa dagar när den nääääästan trillar av men urk! Luktar liksom genom hennes kläder.

Håller med! Det kan vara den vidrigaste lukten som finns 🤮

Idag har det varit riktigt varmt här. Förmiddagen och lunchen spenderades inne men sen åkte vi till stranden på eftermiddagen. Det är verkligen så retligt att inte kunna bada.... Knappt så det fläktade på land idag heller. Nu sover lillasyster sedan ett par timmar tillbaka, antar att det vankas amningsmaraton när hon vaknar 😄
 
Jag har visserligen en känslig näsa men denna naveldofr alltså 🕵 Vet att jag tyckte det var vidrigt sist också just dessa dagar när den nääääästan trillar av men urk! Luktar liksom genom hennes kläder.

Ja fy vad vidrigt det luktar. Vårt första barn hade dessutom en infektion i naveln, både jag och sambon kräktes några gånger var av den lukten :yuck:
 
Nu är vi ute på andra sidan sjukträsket. Båda barnen är förvisso fortfarande snoriga och hostiga men ingen feber. 🙏🏻 Lillasyster klarade sig precis (hade 37.9 som högst och vid 38 ska man söka vård när dom är så små). Hon har dock varit som vanligt och ammat bra hela tiden. :up:

Vi har varit i sommarstugan en vecka, där är det lite spartanskt (inget rinnande vatten, utedass, på en ö etc) så nu är det skönt att vara hemma. Känns lyxigt med AC, tvättmaskin, att kunna duscha och tvätta håret osv. Ikväll har jag och mannen kunnat avnjuta en trerätters och ett glas vin och än har inte kvällsoron satt igång. Lyx!!
 
Usch vilken skitdag.. Sambon fyller år och vi hade planerat restaurangbesök som han verkligen sett fram emot, ett ställe han pratat länge om att han vill besöka.
Men lilla S har skrikit hela jäkla dagen och jag har fått sån huvudvärk att vi båda är så ledsna och trötta att vi inte orkar dra iväg. Så nu är vi hungriga också och ingen orkar fixa mat.

Sa nyss till sambon att nästa år kan vi ha barnvakt och dra iväg på hotell bara han och jag. Då började stora S gråta också, för att hen inte får följa med. :D

Usch vad tråkigt. Hoppas att han får en bättre födelsedag nästa år! ❤️
 
Ilade mellan benen och gjorde riktigt ont i nedre delen av magen nu när jag satt i bilen. Höll på i säkert 30min, ökade och minskade i intensitet. Fick även hel del sammandragningar. Känns som kroppen förbereder sig. Men kan ju säkert också betyda ingenting 😅 jag har mkt sammandragningar nu denna 2a graviditet, vissa gör mer el mindre ont. Nån mer som haft mkt mer känningar med barn nr 2 än första?
 
Ilade mellan benen och gjorde riktigt ont i nedre delen av magen nu när jag satt i bilen. Höll på i säkert 30min, ökade och minskade i intensitet. Fick även hel del sammandragningar. Känns som kroppen förbereder sig. Men kan ju säkert också betyda ingenting 😅 jag har mkt sammandragningar nu denna 2a graviditet, vissa gör mer el mindre ont. Nån mer som haft mkt mer känningar med barn nr 2 än första?

För mig är det snarare tvärt om. Benen vek sig av smärtan i ljumskarna när första barnet började trycka nedåt. Nu med andra kan det hugga till lite här och var men jag kan fortfarande stå upp. Samma med sammandragningarna, med första vek sig överkroppen en aning och jag kunde inte fortsätta att gå. Denna graviditet har jag först nu (med en vecka kvar till bf) fått börja pausa eller gå långsammare om jag får sammandragning när jag går.
 
För mig är det snarare tvärt om. Benen vek sig av smärtan i ljumskarna när första barnet började trycka nedåt. Nu med andra kan det hugga till lite här och var men jag kan fortfarande stå upp. Samma med sammandragningarna, med första vek sig överkroppen en aning och jag kunde inte fortsätta att gå. Denna graviditet har jag först nu (med en vecka kvar till bf) fått börja pausa eller gå långsammare om jag får sammandragning när jag går.
Oki, är så lurigt det här med graviditet och när det närmar sig förlossning. Man letar tecken men egentligen finns det inget som är ett säkert kort att något är på g känns det som 😅
 
Ilade mellan benen och gjorde riktigt ont i nedre delen av magen nu när jag satt i bilen. Höll på i säkert 30min, ökade och minskade i intensitet. Fick även hel del sammandragningar. Känns som kroppen förbereder sig. Men kan ju säkert också betyda ingenting 😅 jag har mkt sammandragningar nu denna 2a graviditet, vissa gör mer el mindre ont. Nån mer som haft mkt mer känningar med barn nr 2 än första?

Jag hade typ inga sammandragningar med första barnet men den här graviditeten var hemsk på slutet. När är du beräknad? Orkar inte leta upp listan :D
 
Jag hade typ inga sammandragningar med första barnet men den här graviditeten var hemsk på slutet. När är du beräknad? Orkar inte leta upp listan :D
Beräknad 21/8. Haft ordentliga sammandragningar i minst 2 veckor. Hade heller inget med första barnet. Sitter just nu med magknip el nått och sammandragningar. Går inte sova, så drygt.
 
Oki, är så lurigt det här med graviditet och när det närmar sig förlossning. Man letar tecken men egentligen finns det inget som är ett säkert kort att något är på g känns det som 😅

Jag letar också tecken på att det ska dra igång men det är väl bara att vackert vänta tills det är uppenbart 😅 Just nu känns det väldigt avlägset för min del att bebis kommer vilja ut överhuvudtaget...
 
Ilade mellan benen och gjorde riktigt ont i nedre delen av magen nu när jag satt i bilen. Höll på i säkert 30min, ökade och minskade i intensitet. Fick även hel del sammandragningar. Känns som kroppen förbereder sig. Men kan ju säkert också betyda ingenting 😅 jag har mkt sammandragningar nu denna 2a graviditet, vissa gör mer el mindre ont. Nån mer som haft mkt mer känningar med barn nr 2 än första?

Jobbigt, hoppas att det är ett tecken på att det närmar sig! Jag hade mycket mindre känningar med lillasyster än med storebror. Den här graviditeten hade jag sammandragningar som kändes en gång tror jag? Kände verkligen ingenting dagen det drog igång heller, men pang bom från ingenstans gick vattnet. 😬
 
Oki, är så lurigt det här med graviditet och när det närmar sig förlossning. Man letar tecken men egentligen finns det inget som är ett säkert kort att något är på g känns det som 😅

Jag letar också tecken! En vecka kvar till BF nu men har inga förvärkar eller något. Dock gör det ont i livmodertappen när bebis trycker sig nedåt
 
Beräknad 21/8. Haft ordentliga sammandragningar i minst 2 veckor. Hade heller inget med första barnet. Sitter just nu med magknip el nått och sammandragningar. Går inte sova, så drygt.

Jag har ju nästan samma BF som du (23e, 1a), känner inte av något mer än att det ilar till ibland och känner tryck neråt. Men den är nog inte fixerad än för det är bara ibland och i perioder, antar att det känns mer konstant när den fixerat sig?

Här är jag väldigt tacksam för AC'n jag fick i födelsedagspresent kan jag säga. Brummar en hel del så får ha öronproppar (är ljudkänslig) men så underbart att ha det svalt när man sover. Nu har jag dock inte haft någon djupsömn på 4 nätter enligt min aktivitetsklocka, man har tydligen lite till ingen djupsömn som höggravid, visste ni det? :D Bara lätt och REM sömn. Känns ju kontraproduktivt att inte kunna sova ordentligt sista tiden när det behövs som mest...
 
Ja vi får väll alla vackert vänta till det är dags helt enkelt 😄 men spännande är det. Det här med sova känns helt hopplöst för mig.
 
Jag har ju nästan samma BF som du (23e, 1a), känner inte av något mer än att det ilar till ibland och känner tryck neråt. Men den är nog inte fixerad än för det är bara ibland och i perioder, antar att det känns mer konstant när den fixerat sig?

Här är jag väldigt tacksam för AC'n jag fick i födelsedagspresent kan jag säga. Brummar en hel del så får ha öronproppar (är ljudkänslig) men så underbart att ha det svalt när man sover. Nu har jag dock inte haft någon djupsömn på 4 nätter enligt min aktivitetsklocka, man har tydligen lite till ingen djupsömn som höggravid, visste ni det? :D Bara lätt och REM sömn. Känns ju kontraproduktivt att inte kunna sova ordentligt sista tiden när det behövs som mest...
Oki, ja det kan kanske vara så man får mer tecken när bebis fixerat sig. Min är ju helt fixerad enligt bm. Hon sa väldigt tydligt jag skulle förbereda mig på ev tidig bebis, tycker inte de brukar säga så. Man kan ju alltid hoppas man har 1 vecka kvar kanske, önsketänkande 😄 fick första barnet precis denna tid jag är i nu, v 36+ några dagar.
 
Är det någon i denna tråden som har problem/ tror att det kommer att bli problem med platta eller inåtdragna bröstvårtor så att bebisen har svårt att få tag vid amning? Jag har köpt små kupor som kan hjälpa till men fick för många förpackningar. De är som amningsnappar fast utan hål så det blir vacuum som kan hjälpa till att forma inför amning. Säg till så kan jag skicka, jag behöver definitivt inte åtta stycken själv. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 116
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 412
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 932
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 061
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp