Sommarföräldrar 2019

A somnar ofta omkring kl 19.30 och sover till ca 6. Äter 1-2 ggr på natten. Just nu är han i sitt tydligaste utvecklingssprång och det har påverkat sömnen.

Språng 5 ja, usch!
Trodde knappt på det här med språng innan vi kom in i språng 5...
Har varit ca 2-3 veckor då först nattsömnen krångla och sen dagsömnen. Nu är det bättre igen *peppar, peppar*. Ska ha åtta dagar kvar av det här språnget enligt appen.
 
Språng 5 ja, usch!
Trodde knappt på det här med språng innan vi kom in i språng 5...
Har varit ca 2-3 veckor då först nattsömnen krångla och sen dagsömnen. Nu är det bättre igen *peppar, peppar*. Ska ha åtta dagar kvar av det här språnget enligt appen.

Språng 5 här med! En väldigt otålig bebis som vill bli underhållen och buren mest hela tiden.
 
Haft första febern nu, rejält skruttig unge med 39 grader igår kväll, vi som är vana vid att sova hela nätterna är inte så rutinerade på vakennätter insåg vi imorse (hon var vaken mellan 2-6 och sov sen till 10, tack och lov var jag ledig idag. Det enda som funkade var selen, vilket kändes sådär med en liten kamin)... helt slut. Men peppar peppar har tempen sjunkit sen imorse och nu verkar hon vara sig själv om än lite trött. Hoppas det håller i sig, jag har varit sjuk jättemycket i höst och bara väntat på detta. Första tanden tittade upp i veckan oxå. Hoppas nästa kommer innan jul, för det var en rimlig förklaring till gnällighet några dagar..
 
Haft första febern nu, rejält skruttig unge med 39 grader igår kväll, vi som är vana vid att sova hela nätterna är inte så rutinerade på vakennätter insåg vi imorse (hon var vaken mellan 2-6 och sov sen till 10, tack och lov var jag ledig idag. Det enda som funkade var selen, vilket kändes sådär med en liten kamin)... helt slut. Men peppar peppar har tempen sjunkit sen imorse och nu verkar hon vara sig själv om än lite trött. Hoppas det håller i sig, jag har varit sjuk jättemycket i höst och bara väntat på detta. Första tanden tittade upp i veckan oxå. Hoppas nästa kommer innan jul, för det var en rimlig förklaring till gnällighet några dagar..

Hoppas ni mår bättre!

Vår plutt åkte på magsjuka för ett par veckor sedan, vi lyckades undvika att bli inlagda men var ändå en sväng på akuten för kontroll.

Nu laddar vi inför första julen med två barn, ska bli jättemysigt! 😃
 
Är det någon som fått tillbaka sin mens?

Trots helamning kom den tillbaka väldigt tidigt för mig och jag har så fruktansvärt ont! Jag kan typ inte ens sitta ner för det känns som att min livmodertapp ska explodera. Och jag blöder otroligt mycket mer än tidigare. I morse vaknade jag upp i ett blodbad och trots både binda och tampong så droppade det blod hela vägen från sängen till badrummet.
 
Är det någon som fått tillbaka sin mens?

Trots helamning kom den tillbaka väldigt tidigt för mig och jag har så fruktansvärt ont! Jag kan typ inte ens sitta ner för det känns som att min livmodertapp ska explodera. Och jag blöder otroligt mycket mer än tidigare. I morse vaknade jag upp i ett blodbad och trots både binda och tampong så droppade det blod hela vägen från sängen till badrummet.

Inte fått tillbaka den men har börjat med Cerazette så jag hoppas jag slipper den. Låter bedrövligt att blöda så mycket och ha så ont! Hjälper smärtlindring, typ Alvedon?
 
Inte fått tillbaka den men har börjat med Cerazette så jag hoppas jag slipper den. Låter bedrövligt att blöda så mycket och ha så ont! Hjälper smärtlindring, typ Alvedon?

Nej det gör ju tyvärr inte det. Jag har tänkt att det kanske är övergående, något med hormonerna efter förlossningen men nu börjar jag känna att jag kanske borde söka för det? Känns inte riktigt normalt.
 
Är det någon som fått tillbaka sin mens?

Trots helamning kom den tillbaka väldigt tidigt för mig och jag har så fruktansvärt ont! Jag kan typ inte ens sitta ner för det känns som att min livmodertapp ska explodera. Och jag blöder otroligt mycket mer än tidigare. I morse vaknade jag upp i ett blodbad och trots både binda och tampong så droppade det blod hela vägen från sängen till badrummet.

först: aj, det där låter inte kul! Hoppas att det lugnar ner sig!

helammar men mensen kom första gången förra månaden, när hon var 5 månader. Väntade mig dock att den skulle komma tillbaka då vi är privilegierade att få sova hela nätter = har oftast ett amningsuppehåll på 10-12 timmar.
 
först: aj, det där låter inte kul! Hoppas att det lugnar ner sig!

helammar men mensen kom första gången förra månaden, när hon var 5 månader. Väntade mig dock att den skulle komma tillbaka då vi är privilegierade att få sova hela nätter = har oftast ett amningsuppehåll på 10-12 timmar.

Åh wow vad lyxigt! Jag ammar minst varannan timme dygnet runt men mensen kom tillbaka typ 11 veckor efter förlossningen.
 
Rekord i antal timmar vi lagt på att lägga barn ikväll. Båda barnen är inne i nån jäkla fas där de inte ska sova. Äldsta har nyligen slutat med välling så där är lite nytt. Yngsta är inne i utvecklingssprång 5 och vi skyller allt på det 🙈 Hon sover fortfarande inte...
 
Yngsta är inne i utvecklingssprång 5 och vi skyller allt på det 🙈 Hon sover fortfarande inte...

Ja, det här femte utvecklingssprånget alltså, måtte det ta slut snart! I natt vaknade Viktor varje timme, och det tar mig ca 20 minuter att söva om honom och somna om själv - jag är trött! 😴
 
Ja, det här femte utvecklingssprånget alltså, måtte det ta slut snart! I natt vaknade Viktor varje timme, och det tar mig ca 20 minuter att söva om honom och somna om själv - jag är trött! 😴

Tyckte inte att vi märkte av sprången med storasyster men med lillasyster är det tydligt från en dag till en annan. Usch, förstår att du är trött... Sömnen är verkligen det jobbigaste med barn tycker jag, en tycker att en hittat en rutin men sen fungerar den inte efter en vecka 😄
 
Är det någon som fått tillbaka sin mens?

Trots helamning kom den tillbaka väldigt tidigt för mig och jag har så fruktansvärt ont! Jag kan typ inte ens sitta ner för det känns som att min livmodertapp ska explodera. Och jag blöder otroligt mycket mer än tidigare. I morse vaknade jag upp i ett blodbad och trots både binda och tampong så droppade det blod hela vägen från sängen till badrummet.

Hur går det för dig?
 
Hur går det för alla sommarbebisar? Om en vecka blir dottern 7 månader, tiden har verkligen gått så fort! Hon äter lite vanlig mat med blandat resultat, hittills är hon som storasyster och tycker endast om lasagne eller spagetti och köttfärssås i burkmatsväg. Gröt och välling är hon inte heller så förtjust i och hon vägrar fortsatt flaska och napp. Jag ammar fortfarande men skulle gärna se att det gick att trappa ner lite, främst på natten. Just nu har vi lite stökiga nätter och ingen skulle bli gladare än jag om hon tog napp...
 
Hur går det för alla sommarbebisar? Om en vecka blir dottern 7 månader, tiden har verkligen gått så fort! Hon äter lite vanlig mat med blandat resultat, hittills är hon som storasyster och tycker endast om lasagne eller spagetti och köttfärssås i burkmatsväg. Gröt och välling är hon inte heller så förtjust i och hon vägrar fortsatt flaska och napp. Jag ammar fortfarande men skulle gärna se att det gick att trappa ner lite, främst på natten. Just nu har vi lite stökiga nätter och ingen skulle bli gladare än jag om hon tog napp...

För oss går det mycket bättre sen en månad tillbaka. Sonen är betydligt mer nöjd om dagarna och kan underhålla sig själv mer. Dock har vi också strul med sömnen. Han är 5.5 månader och har börjat få smaka några skedar gröt på kvällen och lite banan på morgonen. Han verkar gilla det! Annars ammar vi fortfarande bara.

Min son vägrar också flaska. Hur gör du för att få i din bebis vatten med maten?
 
För oss går det mycket bättre sen en månad tillbaka. Sonen är betydligt mer nöjd om dagarna och kan underhålla sig själv mer. Dock har vi också strul med sömnen. Han är 5.5 månader och har börjat få smaka några skedar gröt på kvällen och lite banan på morgonen. Han verkar gilla det! Annars ammar vi fortfarande bara.

Min son vägrar också flaska. Hur gör du för att få i din bebis vatten med maten?

Hon dricker ur pipmugg, vi har också en mjuk nappflaska som vi liksom sprutar in vattnet i munnen med 😄
 
L blev 6 mån den 20e. Hon får lite allt möjligt (banan, gröt, klämmis, majskrokar) men rätt oregelbundet och väldigt lite. Hon kräks tyvärr fortfarande en hel del trots vi kör "sensipro" som är snällaste varianten för magen. Annars är magen lugn.
Hon dregglar som tusan men ingen tand syns än.

Snackar massor och vill ha betydligt mer stimulans nu än tidigare. Tur storebror finns som roar henne :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 214
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 687
Senast: Sel
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 090
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp