Sommarföräldrar 2019

Kan tipsa om bestseller också, de har en del gravidkläder. Är smidigt att skicka tillbaka om det inte skulle vara helt bra :up:. Köpte ett par jättesköna byxor därifrån, som till skillnad från HMs gravidjeans inte kanar ner på mig. Å andra sidan har jag fått de jeansen från HM begagnade, så det kanske beror på att mudden är lite utsliten
 
@Bee Grattis och välkommen!
Tror att jag började använda gravidbyxor typ v 15. Jag var rätt svullen om magen tidigt i graviditeten, men hade ju ingen gravidmage att tala om. Det var väldigt skönt iaf. Min brors flickvän började med gravbyxor nu i v 13. Man får nog känna efter lite :).

Halsbrännan från hell inatt. Idag fixade jag Gaviscon tuggtabletter, men usch det var inget vidare. Inte för att de smakade så illa, men obehagligt att det skumma så. Trodde jag skulle kräkas först :crazy:.

Idag fick jag med mig ett lass babyprylar från min kompis :up:

Tipsar om novalucol. Tycker de är mycket godare.
 
Vad kul @Skuggviol :love:

Viruset som har härjat i min kropp har äntligen gett vika efter 2,5 vecka, är fortfarande ganska trött och klen men det är inte konstigt efter den här pärsen.
Insåg nu när jag har haft på mig vanliga kläder igen att magen är svår att dölja nu, märker att magmusklerna sakta ger vika för trycket :D

Har köpt några basictröjor från Asos och ett par byxor på H&M, materialet är inte det bästa så är glad att jag fortfarande har mycket skjortor och tröjor som passar och förhoppningsvis kommer passa långt in i graviditeten.
 
Har ni signat upp er på några roliga gravidaktiviteter? Jag har precis börjat gravidyoga, bara gått en gång. Upplevde det som lite flummigt.. Men många som går är längre gångna än mig och rörelserna måste ju passa alla.

Har även anmält mig till gravidvattengympa nu. Ingår även förlossningsträning och är en barnmorska som håller i. Börjar i april :)
 
Har ni signat upp er på några roliga gravidaktiviteter? Jag har precis börjat gravidyoga, bara gått en gång. Upplevde det som lite flummigt.. Men många som går är längre gångna än mig och rörelserna måste ju passa alla.

Har även anmält mig till gravidvattengympa nu. Ingår även förlossningsträning och är en barnmorska som håller i. Börjar i april :)

Jag hade gärna provat antingen yoga eller vattengympa men närmaste stället är ca 5 mil bort och kostar mer än vad jag kan lägga pengar på tyvärr :(
 
Jag började känna lite rörelser igår (v 16). Det kom som en överraskning när jag la mig på spikmattan (första gången sen jag plussade) och fick en sammandragning direkt. Den lilla där inne verkar gå i sin storasysters fotspår när det gäller att protestera mot sammandragningar :D
Åh härligt! Längtar tills jag kan känna 😍.

Blir en del pengar för yoga och vattengympa men kan dras på friskvårdbidraget :)
 
Hej alla.

Skriver inte ofta men läser allt ni skriver.

Jag har en fråga, känner ni av sammandragningar eller mensvärk?
Jag har fått ruskig mensvärk av och till under senaste veckorna. Den känns som min vanliga mensvärk dock väldigt kraftig😔 och den leder till att snabb uppsöka toan och medföljande väldigt dålig mage..
Jag är i vecka 23 och blir bara lite orolig.


Annars känns denna graviditet (4:e gången gravid dock bara gått en fullgång innan med friskt barn), som en dans på rosor. Inga problem alls faktiskt vilket jag är mycket tacksam över.
Min första graviditet som resulterade i min dotter var allt annat än rolig. Extrem smärtsam faktiskt då jag drabbas av knölros. En mycket ovanlig åkomma som gav mig inflammationer i alla leder i kroppen😢.

Tack för svar🙂🌸
 
Hej alla.

Skriver inte ofta men läser allt ni skriver.

Jag har en fråga, känner ni av sammandragningar eller mensvärk?
Jag har fått ruskig mensvärk av och till under senaste veckorna. Den känns som min vanliga mensvärk dock väldigt kraftig😔 och den leder till att snabb uppsöka toan och medföljande väldigt dålig mage..
Jag är i vecka 23 och blir bara lite orolig.


Annars känns denna graviditet (4:e gången gravid dock bara gått en fullgång innan med friskt barn), som en dans på rosor. Inga problem alls faktiskt vilket jag är mycket tacksam över.
Min första graviditet som resulterade i min dotter var allt annat än rolig. Extrem smärtsam faktiskt då jag drabbas av knölros. En mycket ovanlig åkomma som gav mig inflammationer i alla leder i kroppen😢.

Tack för svar🙂🌸

Jag brukar inte känna av någon värk i samband med sammandragningarna, det är bara livmodern som blir stenhård. Däremot är hela tarmsystemet ur spel så allmänt ont i magen har jag titt som tätt.
 
Har ni signat upp er på några roliga gravidaktiviteter? Jag har precis börjat gravidyoga, bara gått en gång. Upplevde det som lite flummigt.. Men många som går är längre gångna än mig och rörelserna måste ju passa alla.

Har även anmält mig till gravidvattengympa nu. Ingår även förlossningsträning och är en barnmorska som håller i. Börjar i april :)

Inte än men tänkte anmäla mig till gravidvattengympa iaf😃 än så länge funkar min vanliga träning fast i anpassad form och hoppas att det håller i sig så med😊
 
Hej alla.

Skriver inte ofta men läser allt ni skriver.

Jag har en fråga, känner ni av sammandragningar eller mensvärk?
Jag har fått ruskig mensvärk av och till under senaste veckorna. Den känns som min vanliga mensvärk dock väldigt kraftig😔 och den leder till att snabb uppsöka toan och medföljande väldigt dålig mage..
Jag är i vecka 23 och blir bara lite orolig.


Annars känns denna graviditet (4:e gången gravid dock bara gått en fullgång innan med friskt barn), som en dans på rosor. Inga problem alls faktiskt vilket jag är mycket tacksam över.
Min första graviditet som resulterade i min dotter var allt annat än rolig. Extrem smärtsam faktiskt då jag drabbas av knölros. En mycket ovanlig åkomma som gav mig inflammationer i alla leder i kroppen😢.

Tack för svar🙂🌸

Jag känner heller inte av någon värk på det sätt som du beskriver men håller med @Lakritsnapp om att magen har förändrats. Jag brukar få problem med magen vid mens och har fått samma reaktion från graviditeten😏 men är du orolig så kolla upp det! Så du slipper gå och fundera på det ☺️
 
Hej alla.

Skriver inte ofta men läser allt ni skriver.

Jag har en fråga, känner ni av sammandragningar eller mensvärk?
Jag har fått ruskig mensvärk av och till under senaste veckorna. Den känns som min vanliga mensvärk dock väldigt kraftig😔 och den leder till att snabb uppsöka toan och medföljande väldigt dålig mage..
Jag är i vecka 23 och blir bara lite orolig.


Annars känns denna graviditet (4:e gången gravid dock bara gått en fullgång innan med friskt barn), som en dans på rosor. Inga problem alls faktiskt vilket jag är mycket tacksam över.
Min första graviditet som resulterade i min dotter var allt annat än rolig. Extrem smärtsam faktiskt då jag drabbas av knölros. En mycket ovanlig åkomma som gav mig inflammationer i alla leder i kroppen😢.

Tack för svar🙂🌸

Jag känner av sånt betydligt mer denna andra gång. Antar att ligament och muskler inte håller emot lika länge.
 
Uppdatering. V.22 och jag har redan fått maken att sova i soffan:o han tycker att jag har väldigt häftiga rörelser när jag vänder mig och inte får plats längre nu när gravidkudden fått flytta in:angel: kan tillägga att vi har en 1.40 säng så håller med om att det börjar bli trångt redan nu:D vårt dilemma är att vi kommer flytta till större lgh vid årsskiftet och hade då tänkt köpa oss en större säng. I vår nuvarande lgh så får vi inte plats med större säng plus eget till bäbisen utan måste välja mellan dessa allternativ. Hade vart skönt att slippa jobbet med att slänga ut vår nuvarande och in med ny då vi bor på 4:e våningen utan hiss:banghead: (ja jag har förstått att det kommer bli tungt stt traska höggravid uppför alla trappor:o och att bära bäbis upp o ner i 6 månader men så får de va:banana:) hade också en tanke på att nuvarande sängen skulle få flytta in i extrarummet i nya lyan så hade vart synd stt göra sig av med den nu:cool: aja, i-landsproblem såhär på kvällskvisten:D

Hoppas allt är bra med er och de små liven!☺️
 
@Harmonie1234 har inte känt av några smärtsamma sammandragningar men magen blir ganska ofta hård och det känns lite obekvämt..

@Sedär hahaha, vi har också trångt i sängen! Två hundar och två människor i en 160, jag har börjat snegla på en gravidkudde men vet inte hur vi ska få plats :o

Börjar kännas på riktigt nu, att det faktiskt ska komma en liten människovalp! känns som att jag skriver det i alla mina inlägg, märker att jag långsamt processar det.
Vi var ju snabba med att köpa vagn och babyskydd (tycker jag i alla fall, v 18) då förlossningsgaranti ingick men inget annat är inhandlat. Igår gjorde vi vårat andra köp, tre stycken muslinfiltar med safaritema :)

Känns som att jag kommer gå bananas på filtar i bra material, användbart, praktiskt och lång hållbarhet! Kläder växer de ju så fort ur i början, det ska jag försöka handla en del på loppis tänker jag.
 
@Harmonie1234 har inte känt av några smärtsamma sammandragningar men magen blir ganska ofta hård och det känns lite obekvämt..

@Sedär hahaha, vi har också trångt i sängen! Två hundar och två människor i en 160, jag har börjat snegla på en gravidkudde men vet inte hur vi ska få plats :o

Börjar kännas på riktigt nu, att det faktiskt ska komma en liten människovalp! känns som att jag skriver det i alla mina inlägg, märker att jag långsamt processar det.
Vi var ju snabba med att köpa vagn och babyskydd (tycker jag i alla fall, v 18) då förlossningsgaranti ingick men inget annat är inhandlat. Igår gjorde vi vårat andra köp, tre stycken muslinfiltar med safaritema :)

Känns som att jag kommer gå bananas på filtar i bra material, användbart, praktiskt och lång hållbarhet! Kläder växer de ju så fort ur i början, det ska jag försöka handla en del på loppis tänker jag.

Tipsar om tradera vad gäller kläder. Precis som du skriver används ju inte kläderna så länge eftersom bebisarna växer så fort vilket innebär att många av plaggen är i nyskick och ibland oanvända :)
 
@Harmonie1234 har inte känt av några smärtsamma sammandragningar men magen blir ganska ofta hård och det känns lite obekvämt..

@Sedär hahaha, vi har också trångt i sängen! Två hundar och två människor i en 160, jag har börjat snegla på en gravidkudde men vet inte hur vi ska få plats :o

Börjar kännas på riktigt nu, att det faktiskt ska komma en liten människovalp! känns som att jag skriver det i alla mina inlägg, märker att jag långsamt processar det.
Vi var ju snabba med att köpa vagn och babyskydd (tycker jag i alla fall, v 18) då förlossningsgaranti ingick men inget annat är inhandlat. Igår gjorde vi vårat andra köp, tre stycken muslinfiltar med safaritema :)

Känns som att jag kommer gå bananas på filtar i bra material, användbart, praktiskt och lång hållbarhet! Kläder växer de ju så fort ur i början, det ska jag försöka handla en del på loppis tänker jag.

Oj ja då kan jag tänka mig att det är trångt:o vi har inte heller köpt något mer än vagn och babyskydd än. Fått två bodys i present men utöver det så är det ganska tomt på saker. Ska försöka att inte överkonsumera kläder mm då jag tänker som dig och @Guldaskig att dom växer ur det snabbt men också för stt det är sommar:) får vi en sommar som förra året så lär man ju knappt behöva kläder:nailbiting:

PS. Gravidkudden fick jag låna av en kompis som kände sig färdig med den:) superskönt både att sova med men också att ha som stöd bakom ryggen i soffan! Känner mig ganska trött i svanken vissa dar o då är den kalas:love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 410
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
Svar
19
· Visningar
472
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 919
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp