Sommarföräldrar 2019

@underensten Jag ligger aldrig på rygg självmant eftersom jag också fått problem med vena cava men det är ju möjligt att jag lägger mig på rygg i sömnen. Vet tyvärr inte riktigt hur jag låg när jag vaknade men det är ju en möjlig tanke. Tycker att mina symtom samt det högre blodtrycket känns lite olustigt men känns ändå lugnt att vänta tills imorgon och höra av sig till barnmorskan :) Men det var sjukt obehagligt att vara så yr, det höll i sig nån timme eller två och jag kräktes en hel del så jag hann ändå bli lite orolig.

Låter som en superbra tillställning, och vad roligt att ni lyckades överraska henne så 😍
 
Drömde om bebis inatt :D .
Han var stor, men vägde trots allt bara 2420g. Hade redan massa tänder och var inte direkt söt :o.
Jag blev dock bara hemskickad och fick ingen hjälp alls med amningen så det gick inte alls när jag skulle prova hemma. Jag försökte och försökte och han blev argare och argare..

Är väldigt inställd på en kille, så får säkert en tjej. Hoppas amningen funkar bättre än i drömmen iaf :)
 
Jag hade tänkt gå på sista tillfället för förlossningsinformation inför deras sommaruppehåll. Tydligen hade jag fått en inaktuell lapp om när det var sommaruppehåll för det visade sig när jag var på plats att det inte var något idag. Det var bara jag och en till där.

Ringde till växeln och frågade om de visste något om det men blev kopplad till förlossningen där jag mer eller mindre blev dumförklarad och ganska otrevligt bemött. Så nu känner jag mig inte alls sugen på den kommande förlossningen och behöva höra av mig dit igen :(
 
Jag hade tänkt gå på sista tillfället för förlossningsinformation inför deras sommaruppehåll. Tydligen hade jag fått en inaktuell lapp om när det var sommaruppehåll för det visade sig när jag var på plats att det inte var något idag. Det var bara jag och en till där.

Ringde till växeln och frågade om de visste något om det men blev kopplad till förlossningen där jag mer eller mindre blev dumförklarad och ganska otrevligt bemött. Så nu känner jag mig inte alls sugen på den kommande förlossningen och behöva höra av mig dit igen :(

Nämen så otrevligt av dem!
 
@Lakritsnapp
Vad trist. Förstår att man blir ledsen av det bemötandet.
Du fick antagligen prata med nån som haft en dålig dag och lät det gå ut över dig. Förhoppningsvis slipper du träffa just den personen när det är dags för förlossning.
 
Nämen så otrevligt av dem!

+ @underensten

Ja, jag hoppas att bemötandet berodde på tillfällig stress eller något i den stilen. Jag är ändå lite orolig för att de kommer ha det stressigt när det är dags för mig att föda eftersom det är beräknat i de absolut populäraste semesterveckorna. Men som enda förlossningavdelning i länet borde de inte ha jättesvårt att rekrytera vikarier tycker jag.
 
@Lakritsnapp va tråkigt att få ett sådant bemötande i telefon:meh: som andra sagt så får vi hopps att det var en person men en dålig dag och att du känner dig väl bemött när det är dags för förlossningen! förstår dock att du inte blir så sugen på att åka dit:down:

Helt galet att det bara är 3 arbetsdagar kvar nu:o känns så konstigt att veta att jag inte ska jobba på länge men otroligt skönt att snart bara få vila:banana: har precis lagt en beställning på mathem så nu ska det lagas lådor o frysa in! Hoppas nu att det inte drar igång innan jag hunnit med det:D
 
Jag hade tänkt gå på sista tillfället för förlossningsinformation inför deras sommaruppehåll. Tydligen hade jag fått en inaktuell lapp om när det var sommaruppehåll för det visade sig när jag var på plats att det inte var något idag. Det var bara jag och en till där.

Ringde till växeln och frågade om de visste något om det men blev kopplad till förlossningen där jag mer eller mindre blev dumförklarad och ganska otrevligt bemött. Så nu känner jag mig inte alls sugen på den kommande förlossningen och behöva höra av mig dit igen :(

Usch vad tråkigt med dåligt bemötande. Hade de flyttat träffen till en annan dag?
 
Idag är bebis en vecka gammal och idag kom kallelsen till psykologen.. Skönt att vården funkar så bra!

Allt går fint med bebis men jag mår inte toppen fysiskt. För några dagar sedan fick jag åka till akuten med misstänkt propp i benet, som tur är så var det inget men benet och foten är fortfarande svullet.

En dag senare kom det ut som en vit hinna när jag gick på toaletten, såg ut typ som fosterhinna. Idag har jag haft stark mensvärk. Lite rädd för livmoderinfektion men jag har ingen feber så jag avvaktar.
 
Idag är bebis en vecka gammal och idag kom kallelsen till psykologen.. Skönt att vården funkar så bra!

Allt går fint med bebis men jag mår inte toppen fysiskt. För några dagar sedan fick jag åka till akuten med misstänkt propp i benet, som tur är så var det inget men benet och foten är fortfarande svullet.

En dag senare kom det ut som en vit hinna när jag gick på toaletten, såg ut typ som fosterhinna. Idag har jag haft stark mensvärk. Lite rädd för livmoderinfektion men jag har ingen feber så jag avvaktar.

Det kan å andra sidan vara bra att söka hjälp innan febern kommer då man lätt blir ruskigt dålig av livmoderinfektion.

Jag hoppas ni har det mysigt med bebis :heart
 
Usch vad tråkigt med dåligt bemötande. Hade de flyttat träffen till en annan dag?

Nej, det var tydligen sommaruppehåll redan från vecka 24. På info-lappen som jag fick av min barnmorska skulle det vara uppehåll från vecka 26. Nästa tillfälle är först vecka 34 och då ska barnet redan vara fött 😕
 
Grattis @bigwig ! Jag kommer nog hinna vara avundsjuk på er alla medan jag väntar på min bebis, har sista BF i gruppen :D Är redan sjukt otålig, och är bara 29+6!

Idag var bebis inte lika aktiv som vanligt under förmiddagen. Var lite orolig och försökte provocera igång den med kaffe, kallt vatten och socker. Den rörde sig ju under förmiddagen, men mindre frekvent och svagare än vanligt. Men sedan 11 ungefär har den rört sig som vanligt tycker jag... så nu vet jag inte om jag borde åka in och kolla ändå. Ska utvärdera en timme eller så till, men nu har jag varit orolig och hunnit föreställa mig alla möjliga hemskheter så undrar om jag kommer kunna släppa det här om jag inte får höra av läkare att allt är bra :crazy: ringa till BM kanske jag borde göra, eller 1177 om jag inte får tag på någon på VC men nu känns det ju som vanligt igen... jäkla bebis som bryter rörelsemönster :p
 
Grattis @bigwig ! Jag kommer nog hinna vara avundsjuk på er alla medan jag väntar på min bebis, har sista BF i gruppen :D Är redan sjukt otålig, och är bara 29+6!

Idag var bebis inte lika aktiv som vanligt under förmiddagen. Var lite orolig och försökte provocera igång den med kaffe, kallt vatten och socker. Den rörde sig ju under förmiddagen, men mindre frekvent och svagare än vanligt. Men sedan 11 ungefär har den rört sig som vanligt tycker jag... så nu vet jag inte om jag borde åka in och kolla ändå. Ska utvärdera en timme eller så till, men nu har jag varit orolig och hunnit föreställa mig alla möjliga hemskheter så undrar om jag kommer kunna släppa det här om jag inte får höra av läkare att allt är bra :crazy: ringa till BM kanske jag borde göra, eller 1177 om jag inte får tag på någon på VC men nu känns det ju som vanligt igen... jäkla bebis som bryter rörelsemönster :p

kommer den igång igen hade jag inte varit orolig. Men hellre en extra koll än en för lite.

Grattis @bigwig!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 428
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
Svar
19
· Visningar
532
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 923
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp