Sommarföräldrar 2019

kommer den igång igen hade jag inte varit orolig. Men hellre en extra koll än en för lite.

Grattis @bigwig!!

Chattade med en sjuksköterska på 1177 som sa att om rörelserna var som vanligt så kan jag avvakta. Men om det ändras något igen så bara ringa förlossningen. Känner mig rätt lugn nu men det blir nog lite extra gosande och pratande med magen och sambon ikväll. Och hålla mig uppmärksam på rörelserna kommande dygn.
 
Grattis @bigwig :love: skönt att höra att det fått bra och att ni mår bra👏

Känns så overkligt att det börjar droppa in/ut några bebisar nu! Jag lämnade den arbetsplats som jag är placerad på idag och det kändes så konstigt att veta att jag inte ska dit igen😳 bara friskvårdsdag kvar imon men ser inte det som arbete direkt😎
 
Letade upp senaste listan och hoppas att den stämmer:) @Energi jag hittade inte vilket datum som din lilla kom så har inte lagt in det😊

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet

Födda:
12/6 kl 11:23, 3574 gram och 50,5 cm lång
 
Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet

Födda:
4/6 kl 21.15, 4116 gram 54 cm - Energi
12/6 kl 11:23, 3574 gram 50,5 cm lång - Bigwig
 
Idag har jag varit hos BM, allting såg bra ut Går in i vecka 38 imorgon, har nästa tid hos BM dagen före BF. Hoppas att det ska dröja lite innan bebis kommer för just nu är det sjukstuga deluxe här hemma. Både jag och sonen har varit sjuka sedan påsk, börjar bli lite segt nu. :grin:
 
Hade glömt lägga till mig själv :)

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet
23 - Kolfinnur, 26, 1a barnet

Födda:
4/6 kl 21.15, 4116 gram 54 cm - Energi
12/6 kl 11:23, 3574 gram 50,5 cm lång - Bigwig
 
Grattis @Energi och @bigwig !
Min som jag är övertygad om låg "rätt" redan i v.32 fram till innan helgen var plötsligt mkt lugnare i slutet av veckan och det var plötsligt alldeles tomt på det ställe där det sparkats mest.. Var på koll i v.36+0 idag och bm behövde ultraljuda för att se hur hon låg.. På tvärsen:banghead:...
Så vänder hon sig inte själv inom 2 veckor blir det vändning och troligen igångsättning direkt efter i v.38+0, tydligen säger riktlinjerna här att vändningsförsök är lönlösa på "tvären" om man inte sätter igång direkt eftersom de oftast snurrar tillbaka.
Annars snittas jag troligen i 39+0.

Det känns jävligt snopet även om det ju finns tid att det rättar till sig och hon troligen lyckades snurra av sig själv för några dagar sen. Samtidigt lite skönt om det nu bara är 2-3 veckor kvar av graviditeten eftersom jag tycker det är jävligt trist att vara gravid, det går ju inte att göra ngt åt och vaginal födsel är ju uteslutet att ens försöka på tvären.

Lite trist att jag fick restriktioner på att hålla mig nära en förlossning resterande tid, hade planer på att åka iväg över midsommar men hoppar nog det nu, stället jag ska till ligger ca 3 h från närmaste förlossning.
 
Grattis @Energi och @bigwig !
Min som jag är övertygad om låg "rätt" redan i v.32 fram till innan helgen var plötsligt mkt lugnare i slutet av veckan och det var plötsligt alldeles tomt på det ställe där det sparkats mest.. Var på koll i v.36+0 idag och bm behövde ultraljuda för att se hur hon låg.. På tvärsen:banghead:...
Så vänder hon sig inte själv inom 2 veckor blir det vändning och troligen igångsättning direkt efter i v.38+0, tydligen säger riktlinjerna här att vändningsförsök är lönlösa på "tvären" om man inte sätter igång direkt eftersom de oftast snurrar tillbaka.
Annars snittas jag troligen i 39+0.

Det känns jävligt snopet även om det ju finns tid att det rättar till sig och hon troligen lyckades snurra av sig själv för några dagar sen. Samtidigt lite skönt om det nu bara är 2-3 veckor kvar av graviditeten eftersom jag tycker det är jävligt trist att vara gravid, det går ju inte att göra ngt åt och vaginal födsel är ju uteslutet att ens försöka på tvären.

Lite trist att jag fick restriktioner på att hålla mig nära en förlossning resterande tid, hade planer på att åka iväg över midsommar men hoppar nog det nu, stället jag ska till ligger ca 3 h från närmaste förlossning.

Vad segt! Hoppas ni lyckas vända eller att bebis vänder sig själv!

Min bebis har mycket hicka, och BM sa att där man känner hickan är oftast huvudet, och det har varit nedåt på mig länge (dock snett nedåt) men igår vände den sig och på sig uppåt och hickade :meh:
 
Grattis @Energi och @bigwig !
Min som jag är övertygad om låg "rätt" redan i v.32 fram till innan helgen var plötsligt mkt lugnare i slutet av veckan och det var plötsligt alldeles tomt på det ställe där det sparkats mest.. Var på koll i v.36+0 idag och bm behövde ultraljuda för att se hur hon låg.. På tvärsen:banghead:...
Så vänder hon sig inte själv inom 2 veckor blir det vändning och troligen igångsättning direkt efter i v.38+0, tydligen säger riktlinjerna här att vändningsförsök är lönlösa på "tvären" om man inte sätter igång direkt eftersom de oftast snurrar tillbaka.
Annars snittas jag troligen i 39+0.

Det känns jävligt snopet även om det ju finns tid att det rättar till sig och hon troligen lyckades snurra av sig själv för några dagar sen. Samtidigt lite skönt om det nu bara är 2-3 veckor kvar av graviditeten eftersom jag tycker det är jävligt trist att vara gravid, det går ju inte att göra ngt åt och vaginal födsel är ju uteslutet att ens försöka på tvären.

Lite trist att jag fick restriktioner på att hålla mig nära en förlossning resterande tid, hade planer på att åka iväg över midsommar men hoppar nog det nu, stället jag ska till ligger ca 3 h från närmaste förlossning.
Men vilken buse du har i magen. Hoppas på lyckat vändningsförsök el den lägger sig neråt själv. Jag tror min ligger nedåt men får se om bm tänker känna efter på onsdag. Mitt första barn hickade ofta i magen men har faktiskt inte kännt det en endaste gång denna gång.
 
Vad segt! Hoppas ni lyckas vända eller att bebis vänder sig själv!

Min bebis har mycket hicka, och BM sa att där man känner hickan är oftast huvudet, och det har varit nedåt på mig länge (dock snett nedåt) men igår vände den sig och på sig uppåt och hickade :meh:
Ja hoppas kan man ju ;) Tur i oturen har jag ju ingen häst, inga andra barn och vi ska vara hemma bägge två till slutet av oktober, så det är väl inte hela världen med snitt i mitt fall (jämfört med tex @Pontevecchios situation i diskussionen tidigare, det blir ju klart jobbigare med snitt i det läget), annat än att en bukoperation aldrig känns som ett bra alternativ ;)
 
Ja hoppas kan man ju ;) Tur i oturen har jag ju ingen häst, inga andra barn och vi ska vara hemma bägge två till slutet av oktober, så det är väl inte hela världen med snitt i mitt fall (jämfört med tex @Pontevecchios situation i diskussionen tidigare, det blir ju klart jobbigare med snitt i det läget), annat än att en bukoperation aldrig känns som ett bra alternativ ;)
Nej precis så känner jag med
 
Grattis @Energi och @bigwig !
Min som jag är övertygad om låg "rätt" redan i v.32 fram till innan helgen var plötsligt mkt lugnare i slutet av veckan och det var plötsligt alldeles tomt på det ställe där det sparkats mest.. Var på koll i v.36+0 idag och bm behövde ultraljuda för att se hur hon låg.. På tvärsen:banghead:...
Så vänder hon sig inte själv inom 2 veckor blir det vändning och troligen igångsättning direkt efter i v.38+0, tydligen säger riktlinjerna här att vändningsförsök är lönlösa på "tvären" om man inte sätter igång direkt eftersom de oftast snurrar tillbaka.
Annars snittas jag troligen i 39+0.

Det känns jävligt snopet även om det ju finns tid att det rättar till sig och hon troligen lyckades snurra av sig själv för några dagar sen. Samtidigt lite skönt om det nu bara är 2-3 veckor kvar av graviditeten eftersom jag tycker det är jävligt trist att vara gravid, det går ju inte att göra ngt åt och vaginal födsel är ju uteslutet att ens försöka på tvären.

Lite trist att jag fick restriktioner på att hålla mig nära en förlossning resterande tid, hade planer på att åka iväg över midsommar men hoppar nog det nu, stället jag ska till ligger ca 3 h från närmaste förlossning.

Hoppas att bebis vänder sig av sig själv! :) Jag fick igångsättning som resulterade i snitt i förra graviditeten och allting gick jättebra, jag tror nog att jag återhämtade mig snabbare än jag hade gjort med en vaginal förlossning, men det vet man ju aldrig. Får väl se hur fort det går den här vändan, nu blir det troligtvis/förhoppningsvis vaginalt!
 
16 dagar till BF nu och kroppen börjar förbereda sig! Inga direkta tecken på att det är "skarpt" på gång, så det är nog ett tag kvar, men har i alla fall mycket kraftiga sammandragningar, starkt tryck nedåt, molande "mensvärk", extrem hunger, behöver gå på toa och göra nr 2 flera gånger om dagen (händer aldrig annars) så det känns som att det skulle kunna sätta igång när som helst. I helgen fick jag äntligen lust att fixa för lillan så jag shoppade lite, tvättade hennes grejer och packade bb-väskan. Fick också en superfin babyshower i lördags, hade inte riktigt väntat mig det för barn nr 2 men det var så himla mysigt! Nu börjar det gå upp för mig att vi faktiskt ska få ett barn (jaa, det har tagit sin tid.. :o:p) och att jag ska få uppleva den här fantastiska resan och kärleken till sitt barn en gång till! Är så pepp och längtar efter henne så mycket nu.
:heartheart:heart
 
16 dagar till BF nu och kroppen börjar förbereda sig! Inga direkta tecken på att det är "skarpt" på gång, så det är nog ett tag kvar, men har i alla fall mycket kraftiga sammandragningar, starkt tryck nedåt, molande "mensvärk", extrem hunger, behöver gå på toa och göra nr 2 flera gånger om dagen (händer aldrig annars) så det känns som att det skulle kunna sätta igång när som helst. I helgen fick jag äntligen lust att fixa för lillan så jag shoppade lite, tvättade hennes grejer och packade bb-väskan. Fick också en superfin babyshower i lördags, hade inte riktigt väntat mig det för barn nr 2 men det var så himla mysigt! Nu börjar det gå upp för mig att vi faktiskt ska få ett barn (jaa, det har tagit sin tid.. :o:p) och att jag ska få uppleva den här fantastiska resan och kärleken till sitt barn en gång till! Är så pepp och längtar efter henne så mycket nu.
:heartheart:heart

Ååh, det är sådär min kropp håller på nu också och jag är så INNERLIGT trött på att vara gravid så jag bara önskar att det betyder att det inte är så himla långt kvar....
BF 25 juli, men hon är ju "färdig" redan vecka 37+0 dvs 5 juli, och i min värld kan hon verkligen få komma när som helst nu.
En del av slemproppen kom förra veckan och sedan dess har jag haft mycket mer ont. Ont i höfterna, ont i ryggen, mensvärk så fort jag går, sammandragningar hela nätterna. Jag sover sämre, kissar oftare, magen är i olag. Tryck neråt, allmänt svårt att gå. Snälla, säg att det betyder att jag slipper vänta tills de sätter igång mig i vecka 42+0
:banghead:
Visserligen hade det varit gött att hinna se Metallica 11 juli och mannen får semester 15 juli, men BB-väskan är packad och allting är inköpt och monterat så rent praktiskt är vi redo iaf :P
 
Ååh, det är sådär min kropp håller på nu också och jag är så INNERLIGT trött på att vara gravid så jag bara önskar att det betyder att det inte är så himla långt kvar....
BF 25 juli, men hon är ju "färdig" redan vecka 37+0 dvs 5 juli, och i min värld kan hon verkligen få komma när som helst nu.
En del av slemproppen kom förra veckan och sedan dess har jag haft mycket mer ont. Ont i höfterna, ont i ryggen, mensvärk så fort jag går, sammandragningar hela nätterna. Jag sover sämre, kissar oftare, magen är i olag. Tryck neråt, allmänt svårt att gå. Snälla, säg att det betyder att jag slipper vänta tills de sätter igång mig i vecka 42+0
:banghead:
Visserligen hade det varit gött att hinna se Metallica 11 juli och mannen får semester 15 juli, men BB-väskan är packad och allting är inköpt och monterat så rent praktiskt är vi redo iaf :P

Ja, då har vi lika! :up: För mig har dock inte slemproppen gått än. I förra graviditeten började jag öppna mig några dagar efter att den gick så kanske är det på gång för dig! Har också ont när jag går. Känns som att jag har typ en pinne i rumpan? :o Det liksom hugger, moler och trycker nedåt. Så kommer jag inte ihåg det i förra graviditeten, men då födde jag typ nu så kanske gick jag bara inte tillräckligt långt. :p
 
Ja, då har vi lika! :up: För mig har dock inte slemproppen gått än. I förra graviditeten började jag öppna mig några dagar efter att den gick så kanske är det på gång för dig! Har också ont när jag går. Känns som att jag har typ en pinne i rumpan? :o Det liksom hugger, moler och trycker nedåt. Så kommer jag inte ihåg det i förra graviditeten, men då födde jag typ nu så kanske gick jag bara inte tillräckligt långt. :p
Håller tummarna för oss :D :D
 
Ååh, det är sådär min kropp håller på nu också och jag är så INNERLIGT trött på att vara gravid så jag bara önskar att det betyder att det inte är så himla långt kvar....
BF 25 juli, men hon är ju "färdig" redan vecka 37+0 dvs 5 juli, och i min värld kan hon verkligen få komma när som helst nu.
En del av slemproppen kom förra veckan och sedan dess har jag haft mycket mer ont. Ont i höfterna, ont i ryggen, mensvärk så fort jag går, sammandragningar hela nätterna. Jag sover sämre, kissar oftare, magen är i olag. Tryck neråt, allmänt svårt att gå. Snälla, säg att det betyder att jag slipper vänta tills de sätter igång mig i vecka 42+0
:banghead:
Visserligen hade det varit gött att hinna se Metallica 11 juli och mannen får semester 15 juli, men BB-väskan är packad och allting är inköpt och monterat så rent praktiskt är vi redo iaf :P

Har 9 dagar kvar till BF och även jag börjar känna mig färdig som gravid. Märker att bebis blivit större, rörelserna känns så mycket mer nu och att sova är inte lika skönt längre. Förutom mina napps på eftermiddagen:D ( har alltid varit avundsjuk på äldre som får sova efter lunchen och det tar jag igen nu:angel:). Känner också ett tryck neråt som att bebis ibland borrar sig ner samt mer värk i ländryggen. Ska även bli skönt att slippa springa på toa stup i kvarten. Men jag är inställd på att gå över, räknar kallt med det. Men hoppas kan jag ju🙃

Nu ska jag gå o köpa ett pussel o glass! 😋
 
Jag vill också ha bebis nu! 14 dagar kvar till bf, så han är ju färdig, nu känns det mest som "onödig" väntan bara... 🙄 Längtar efter att få träffa den här lilla filuren som bor i magen och efter att få tillbaka min kropp litegrann! Tänk att kunna sova på mage igen 😍

Håller på för fullt med att planera o packa bb-väskan, tvätta bebiskläder och se till så att vi har fått köpt allt vi hade tänkt köpa innan han kommer. Det svåraste är att veta vad för kläder jag ska packa ner till mig själv i bb-väskan tycker jag.. Vad har ni lagt ner?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 179
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 429
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 942
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 072
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp