Sommarföräldrar 2019

Ja, hjälper tyvärr inte det heller. Nu lät jag sonen amma ordentligt strax innan dottern skulle amma. Hon fick då komma till bröstet när hon blev ledsen och kunde äntligen hantera utdrivningen. Den satte igång fyra gånger under hennes amning men hon släppte aldrig bröstet utan kunde fortsätta amma vidare. Annars släpper hon alltid och blir ganska ofta ledsen, så det var ett stort framsteg. Behövde inte heller rapas efter, vilket vi alltid behöver avbryta för att göra annars.

Vad skönt! Hoppas magknipet håller sig borta nu :)
 
Ja, hjälper tyvärr inte det heller. Nu lät jag sonen amma ordentligt strax innan dottern skulle amma. Hon fick då komma till bröstet när hon blev ledsen och kunde äntligen hantera utdrivningen. Den satte igång fyra gånger under hennes amning men hon släppte aldrig bröstet utan kunde fortsätta amma vidare. Annars släpper hon alltid och blir ganska ofta ledsen, så det var ett stort framsteg. Behövde inte heller rapas efter, vilket vi alltid behöver avbryta för att göra annars.

Skönt att ni kommit på något som funkar! Har du testat laid back amning? Det ska väl underlätta vid stark utdrivning om jag inte minns fel.
 
Skönt att ni kommit på något som funkar! Har du testat laid back amning? Det ska väl underlätta vid stark utdrivning om jag inte minns fel.

Ja, hoppas att det ska fortsätta fungera, i alla fall tills hon är lite större och kan hantera det. :) Har testat men tycker inte riktigt att det fungerar + att hon inte riktigt förstår/gillar när jag försöker lägga henne så. Men vi kör lite åt det hållet för det mesta i alla fall!
 
Så fort jag ska sova så börjas det sparkas karate i magen. Bebisen bökar och bökar så det gör ont åt alla håll. Dessutom hickar hon rätt ofta, så hoppas det inte kommer ut en nattuggla som hickar och sparkas och stökar allt för mkt. 😱

Har även fått mer ont och nästan konstant spänd mage så man storknar. Spänner och trycker neråt som bara den. Går som en gammal tant på sistone. Känns nästan som att bebis har ledsnat på sitt trånga bo och vill vidga sina vyer snart.

Precis samma här! ❤️
 
Var inne på kontroll imorse och då jag har preklampsi blev jag framflyttad för igångsättning till söndag.

Sen åkte jag och mamma med sonen till Tom tits. Efter 4 timmars lekande i varmt väder strandade jag på soffan en sväng. När jag reste mig kissade jag på mig (!) eller? Nä det var ju vattnet!!

Så nu är vi inlagda. Inga värkar än, kommer de inte igång sätter de igång imorgon bitti. Så nu ska jag slippa åka fram och tillbaka mer.
 
Vi hann dock inte äta middag men eftersom alla i denna tråd pratade så gott om all mat som erbjöds så litade jag på er. ;) Så nu sitter vi här, torra mackor med apelsinmarmelad och lite youghurt är vad som finns. :o

Hur kan sjukhus inte ha nattöppna butiker??
 
Var inne på kontroll imorse och då jag har preklampsi blev jag framflyttad för igångsättning till söndag.

Sen åkte jag och mamma med sonen till Tom tits. Efter 4 timmars lekande i varmt väder strandade jag på soffan en sväng. När jag reste mig kissade jag på mig (!) eller? Nä det var ju vattnet!!

Så nu är vi inlagda. Inga värkar än, kommer de inte igång sätter de igång imorgon bitti. Så nu ska jag slippa åka fram och tillbaka mer.

Heja, snart bebis ju! Stort lycka till!
 
Var inne på kontroll imorse och då jag har preklampsi blev jag framflyttad för igångsättning till söndag.

Sen åkte jag och mamma med sonen till Tom tits. Efter 4 timmars lekande i varmt väder strandade jag på soffan en sväng. När jag reste mig kissade jag på mig (!) eller? Nä det var ju vattnet!!

Så nu är vi inlagda. Inga värkar än, kommer de inte igång sätter de igång imorgon bitti. Så nu ska jag slippa åka fram och tillbaka mer.
Åh vad spännande! Heja!
 
Var inne på kontroll imorse och då jag har preklampsi blev jag framflyttad för igångsättning till söndag.

Sen åkte jag och mamma med sonen till Tom tits. Efter 4 timmars lekande i varmt väder strandade jag på soffan en sväng. När jag reste mig kissade jag på mig (!) eller? Nä det var ju vattnet!!

Så nu är vi inlagda. Inga värkar än, kommer de inte igång sätter de igång imorgon bitti. Så nu ska jag slippa åka fram och tillbaka mer.
Hur mår du? Huvudvärk och andra tecken på preklampsi? Lycka till med igångsättningen!
 
Just nu känns livet lite motigt. Åkte 15 mil idag för ett kalas och precis innan jag kom fram så ha
Vid 16 drog värkarna igång ordentligt och 21 kom lillasyster ut :heart. Vi mår fint men jag har rätt jävliga eftervärkar och ont i ryggen. Troligen överansträngd. Så vi chillar.

Grattis!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 417
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
Svar
19
· Visningar
503
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 919
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp