Sommarföräldrar 2020

Här snackas det också för fullt... Trodde först ungen var konstant missnöjd med tanke på alla ljud hon får ur sig, men har insett att hon nog försöker kommunicera. 😊 Skratta är roligt om mamma gör pruttljud på magen. Över lag är mamma roligast men andra kan få ett nådigt leende om hon är på humör. 😅 Hon ska prompt sitta och stå upp och vi föll till föga när hon började göra situps i babysittern och blev förbannad över att inte kunna sitta i den, då åkte den vita babystolen med bord fram. Säkert är det alldeles för tidigt men hon är jättenöjd när hon sitter i den, även om det bara är korta stunder.
Jag funderar på att köpa en liten gåstol till henne i julklapp, då kan hon skjuta sig fram på egen hand.
 
Här snackas det också för fullt... Trodde först ungen var konstant missnöjd med tanke på alla ljud hon får ur sig, men har insett att hon nog försöker kommunicera. 😊 Skratta är roligt om mamma gör pruttljud på magen. Över lag är mamma roligast men andra kan få ett nådigt leende om hon är på humör. 😅 Hon ska prompt sitta och stå upp och vi föll till föga när hon började göra situps i babysittern och blev förbannad över att inte kunna sitta i den, då åkte den vita babystolen med bord fram. Säkert är det alldeles för tidigt men hon är jättenöjd när hon sitter i den, även om det bara är korta stunder.
Jag funderar på att köpa en liten gåstol till henne i julklapp, då kan hon skjuta sig fram på egen hand.

Ja helt klart försök på kommunikation här, stadig ögonkontakt och en massa ljud. 🥰
Han vill också helst stå upp i knäet, är väldigt stark i benen redan. Blir bättre på att sitta med stöd men faller oftast ihop/ned på sidan. Vi har en sån newborn insats till tripp trapp stol, den är han ganska nöjd med så vi kan för det mesta hinna äta med två händer innan han vill upp.
Men helt galet att det snart är dax för smakprover, era måste väl iaf snart redan vara där eftersom de är några veckor äldre?
 
Ja helt klart försök på kommunikation här, stadig ögonkontakt och en massa ljud. 🥰
Han vill också helst stå upp i knäet, är väldigt stark i benen redan. Blir bättre på att sitta med stöd men faller oftast ihop/ned på sidan. Vi har en sån newborn insats till tripp trapp stol, den är han ganska nöjd med så vi kan för det mesta hinna äta med två händer innan han vill upp.
Men helt galet att det snart är dax för smakprover, era måste väl iaf snart redan vara där eftersom de är några veckor äldre?
Japp, vår får smaka lite gott och blandat. Än så länge är Grädde favoriten, banan är väl så där. Hon är över lag rätt kräsen, inte alls som storebror som bara gapade. Hon äter fortfarande en hel del från tutten så jag delammar, det funkar väldigt bra tycker jag!
 
Ja helt klart försök på kommunikation här, stadig ögonkontakt och en massa ljud. 🥰
Han vill också helst stå upp i knäet, är väldigt stark i benen redan. Blir bättre på att sitta med stöd men faller oftast ihop/ned på sidan. Vi har en sån newborn insats till tripp trapp stol, den är han ganska nöjd med så vi kan för det mesta hinna äta med två händer innan han vill upp.
Men helt galet att det snart är dax för smakprover, era måste väl iaf snart redan vara där eftersom de är några veckor äldre?

Herren här pratar mest och helst med brorsan, men då och då vill han tjöta lite med oss också😁 nu har han även börjat skratta högt när brorsan spexar och vi gör roliga saker, innan var det bara när vi kittlande honom.

Vi har varit så dåliga på smakportioner denna gången, han har ätit lite potatis och morot bara. Sen äter han ju mycket gröt som jag nämnt innan. Han slukar det vi erbjudit honom med glädje så har tänkt att jag kör på lite försiktigt med barnmatsburkar när han blir 6 månader om några veckor. Han kräks ju så himla mycket så längtar verkligen tills perioden med flaska är över, då brukar de värsta spyorna upphöra. Har liksom haft kräkbebis i ett och ett halvt år nu, med massa tvätt och ombyten🙈

Vänder sig era bebisar än? Här går det bara om man lockar och puttar på eller ger draghjälp.
 
Herren här pratar mest och helst med brorsan, men då och då vill han tjöta lite med oss också😁 nu har han även börjat skratta högt när brorsan spexar och vi gör roliga saker, innan var det bara när vi kittlande honom.

Vi har varit så dåliga på smakportioner denna gången, han har ätit lite potatis och morot bara. Sen äter han ju mycket gröt som jag nämnt innan. Han slukar det vi erbjudit honom med glädje så har tänkt att jag kör på lite försiktigt med barnmatsburkar när han blir 6 månader om några veckor. Han kräks ju så himla mycket så längtar verkligen tills perioden med flaska är över, då brukar de värsta spyorna upphöra. Har liksom haft kräkbebis i ett och ett halvt år nu, med massa tvätt och ombyten🙈

Vänder sig era bebisar än? Här går det bara om man lockar och puttar på eller ger draghjälp.
Vår knubbis vände sig i soffan i morse, men tror hon hade lite nedförslut. 😅 Hon kan nog, men det är först nu hon börjar tycka det är nån idé med det så då vänder hon sig till sidan iaf. Däremot att resa sig upp på armarna och göra ansatser att krypa går fint... Likadant att stå, hon behöver bara lite hjälp med balansen, annars står hon själv men reser sig inte upp så klart. Tänker att det borde ju inte vara skadligt iaf när hon så tydligt visar att det är det roligaste som finns när man får stå på benen... Hon älskar sin storebror, de där två har ett speciellt band, och han är såå snäll vid henne. ❤️ Nu börjar jag fatta tjusningen med att ha två, extra kul är det med lite åldersskillnad för treåringen har börjat intressera sig lite för hästarna nu. Kan ju tro vilket krig det kommer utveckla sig till om syster tar efter om några år...vi har ju bara en ponny. 😅 Å andra sidan rider treåringen runt på mitt halvblod på 1.70 och svärfars nordsvensk redan så de får väl samsas, hästar finns det ju att välja på...
 
Vår knubbis vände sig i soffan i morse, men tror hon hade lite nedförslut. 😅 Hon kan nog, men det är först nu hon börjar tycka det är nån idé med det så då vänder hon sig till sidan iaf. Däremot att resa sig upp på armarna och göra ansatser att krypa går fint... Likadant att stå, hon behöver bara lite hjälp med balansen, annars står hon själv men reser sig inte upp så klart. Tänker att det borde ju inte vara skadligt iaf när hon så tydligt visar att det är det roligaste som finns när man får stå på benen... Hon älskar sin storebror, de där två har ett speciellt band, och han är såå snäll vid henne. ❤ Nu börjar jag fatta tjusningen med att ha två, extra kul är det med lite åldersskillnad för treåringen har börjat intressera sig lite för hästarna nu. Kan ju tro vilket krig det kommer utveckla sig till om syster tar efter om några år...vi har ju bara en ponny. 😅 Å andra sidan rider treåringen runt på mitt halvblod på 1.70 och svärfars nordsvensk redan så de får väl samsas, hästar finns det ju att välja på...

Precis samma här med att försöka krypa och att vilja stå, tänker likadant som dig där :)
Jösses vad avis jag blir på dig som har hästar OCH barn, det bästa av 2 världar liksom😍 jag sålde min sista häst för 5 år sedan, och har sånt otroligt sug igen nu. Storebror älskar ju djur så jag dagdrömmer ofta om hur det hade varit att ha mina pållar kvar idag ❤
(Även lite för att jag kan sakna egentiden det hade gett mig).
 
Precis samma här med att försöka krypa och att vilja stå, tänker likadant som dig där :)
Jösses vad avis jag blir på dig som har hästar OCH barn, det bästa av 2 världar liksom😍 jag sålde min sista häst för 5 år sedan, och har sånt otroligt sug igen nu. Storebror älskar ju djur så jag dagdrömmer ofta om hur det hade varit att ha mina pållar kvar idag ❤
(Även lite för att jag kan sakna egentiden det hade gett mig).
Tack, ja jag inser att jag har det väldigt lyxigt. 😊 Nu är det lite speciellt iom att jag kan ha dem hemma (de flesta iaf, ehrm..), det sparar mycket tid då de går på lösdrift. 😊 Vi får se hur det blir sen när bägge jobbar heltid, det lär inte vara lika lätt, vi pluggar ju nu. 😊 Hoppas du kan ta upp hästarna i framtiden, det ger en oerhört mycket tillbaka, och för mig var det aldrig ett alternativ att avveckla när jag fick barn, men sen är jag nörd i kubik och förstår mer än väl de som inte orkar eller vill. 😊
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 023
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp