Sommarföräldrar 2020

Kecipeyniri

Trådstartare
En tråd för alla som väntar tillökning sommaren 2020!

Ännu väldigt tidigt här.. är i vecka 10 med bf 17 juli. I onsdags var vi på ultraljud och jag var SÅ nervös. Men det gick bra och vi såg ett litet pickande hjärta :love:

Någon mer som gömmer sig i kulisserna och vågar sig fram? :)
 
Grattis!
Jag smyger in här, är troligtvis i v10 också, bf runt den 14e juli gissar jag på 😁 hann aldrig få tillbaka mensen efter senaste förlossningen men rätt säker på att jag kände av ägglossningen och utgår ifrån det. Har inte varit på något ul än men har tid den 7e januari för kub test 😊
 
Grattis!
Jag smyger in här, är troligtvis i v10 också, bf runt den 14e juli gissar jag på 😁 hann aldrig få tillbaka mensen efter senaste förlossningen men rätt säker på att jag kände av ägglossningen och utgår ifrån det. Har inte varit på något ul än men har tid den 7e januari för kub test 😊

Yaay en till, vad kul! 😊 Grattis till dig också! Då är vi nära varandra i tid! Har tid för KUB den 10 januari, känns som en evighet dit..

Hur gammal är ditt andra barn? :)
 
Yaay en till, vad kul! 😊 Grattis till dig också! Då är vi nära varandra i tid! Har tid för KUB den 10 januari, känns som en evighet dit..

Hur gammal är ditt andra barn? :)

Och jag tycker att det känns jättenära till kub, men det är väl för jag har fullt upp med en liten redan, tiden går sjukt fort 😁
Storebror är bara 6,5 månad så det blir 14 månader emellan.

Blir detta ditt första barn? 😊
Några krämpor än?
Jag har rätt jobbigt illamående och fruktansvärd trötthet sen några veckor tillbaka. Just nu i kombo med en sjuk bebis som därav sover dåligt, vilket gör att det känns lite motigt. Men försöker ha som målbild att de förhoppningsvis kommer ha väldigt roligt ihop, och att det kommer ge oss dubbelt så mycket kärlek 😍
 
Och jag tycker att det känns jättenära till kub, men det är väl för jag har fullt upp med en liten redan, tiden går sjukt fort 😁
Storebror är bara 6,5 månad så det blir 14 månader emellan.

Blir detta ditt första barn? 😊
Några krämpor än?
Jag har rätt jobbigt illamående och fruktansvärd trötthet sen några veckor tillbaka. Just nu i kombo med en sjuk bebis som därav sover dåligt, vilket gör att det känns lite motigt. Men försöker ha som målbild att de förhoppningsvis kommer ha väldigt roligt ihop, och att det kommer ge oss dubbelt så mycket kärlek 😍

Jag har en son på 3,5 år, så blir också mitt andra!

Så segt med illamående och trötthet! Jag har haft tur än så länge.. inga krämpor alls förutom spända bröst och mer andfådd än vanligt. Kämpa på och hoppas den lille kryar på sig fort så ni kan få sova bättre :)
 
Juni

Juli

14- naemi, 25 år, andra barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
 
Juni

Juli

14- naemi, 25 år, andra barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
7 - iloveyou, 29 år, andra barnet
 
Jag brukar vara en trogen läsare på buke, men har alltid tänkt att bli mer aktiv och gå med i en föräldratråd när det blir aktuellt, och nu verkar det vara dags! 😊 Är i vecka 11 nu, bf kring 15 juli, så väldigt nära flera av er andra.

Jag har mått ganska bra hittills, men har trott att jag har fått missfall flera gånger, så jag har redan varit på ul och det har sett bra ut trots allt. Har KUB bokat i början av januari.

Hur har ni gjort med att berätta för andra? Har ni berättat eller hållt det hemligt?
 
Jag brukar vara en trogen läsare på buke, men har alltid tänkt att bli mer aktiv och gå med i en föräldratråd när det blir aktuellt, och nu verkar det vara dags! 😊 Är i vecka 11 nu, bf kring 15 juli, så väldigt nära flera av er andra.

Jag har mått ganska bra hittills, men har trott att jag har fått missfall flera gånger, så jag har redan varit på ul och det har sett bra ut trots allt. Har KUB bokat i början av januari.

Hur har ni gjort med att berätta för andra? Har ni berättat eller hållt det hemligt?

Hej och välkommen! Och grattis! :)

Vad har fått dig att tro att du fått missfall? Så skönt att det sett bra ut på ul!

Jag har bara berättat för två nära vänner än så länge, då de är de enda som vetat om att vi kämpat med att få syskon en längre tid. Men vi velar lite när vi ska berätta för familjen.. och sonen! Han är 3,5 år och kommer berätta för allt och alla :D hade varit fint att berätta under julen men vill inte att någon på mitt jobb får reda på något än på ett tag. Och min son är kompis med ett gäng vars föräldrar jobbar på samma ställe om jag.. svårt tycker jag!
 
Hej och välkommen! Och grattis! :)

Vad har fått dig att tro att du fått missfall? Så skönt att det sett bra ut på ul!

Jag har bara berättat för två nära vänner än så länge, då de är de enda som vetat om att vi kämpat med att få syskon en längre tid. Men vi velar lite när vi ska berätta för familjen.. och sonen! Han är 3,5 år och kommer berätta för allt och alla :D hade varit fint att berätta under julen men vill inte att någon på mitt jobb får reda på något än på ett tag. Och min son är kompis med ett gäng vars föräldrar jobbar på samma ställe om jag.. svårt tycker jag!

Jag har haft flera kraftiga blödningar, och inte hittat någon orsak, men det har gått bra ändå :)

Haha ja barn brukar ju vara himla bra på att berätta saker :D

Jag hade helst haft det hemligt ett bra tag till, men har hamnat i lite olika situationer på jobbet som har gjort att jag har vart tvungen att berätta för flera kollegor, och gissar att ännu fler har listat ut det. Så nu har jag fått berätta för chefen också. Men har inte berättat för familjen än, och velar lite om vi ska göra det nu under julhelgen eller inte.
 
Förra graviditeten berättade jag inte förrän efter v20. Syntes inget förrän typ v30 då🤣 nu tycker jag redan att det börjar synas, och har fortfarande kvar gravidmage sen förra. Har berättat för min familj och ett par nära vänner. Tänker att jag berättar för resten efter kub denna gången :)

Var på julmingel på jobbet idag med lilleman, och många, inkl chefen sa "men nu är han ju så stor att du kan börja jobba snart igen!" (Knappt 7 månader). Bara att hålla med lite försiktigt när man vet att man blir hemma bra länge till😂
 
Juni

Juli

14- naemi, 25 år, andra barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
7 - iloveyou, 29 år, andra barnet
29 - Blimblom, 34 år, första barnet


Hoppar in här jag med, trots att det är väldigt tidigt för mig också, tror att jag är i vecka 5.
Har redan berättat för massor, såklart... fastän jag hade tänkt hålla det hemligt ett litet tag iaf 😅 gick sådär!
 
Hoppar in här jag med, trots att det är väldigt tidigt för mig också, tror att jag är i vecka 5.
Har redan berättat för massor, såklart... fastän jag hade tänkt hålla det hemligt ett litet tag iaf 😅 gick sådär!

Grattis @Blimblom ! 🥳


Juni

Juli

14- naemi, 25 år, andra barnet
15 - Blomsterkrans, 25år, första barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
7 - iloveyou, 29 år, andra barnet
29 - Blimblom, 34 år, första barnet
 
Vi berättade för mannens familj igår och imorgon planerar vi berätta för min familj. Spännande och blir lite mer verkligt när vi uttalar orden högt för andra, även om jag är osäker på ifall vi kanske borde vänta ändå.. Allt gick så bra och smidigt med sonen - kan man verkligen ha sådan tur två gånger? Är en obotlig pessimist tyvärr och är kass på att ta ut någon glädje i förskott.

Har känt mig så ogravid också, känner egentligen ingenting mer än att jag är mer andfådd än vanligt. Idag i julrushen kände jag mig dock lite yr, illamående och tycker min mage spänner och känns svullen.. men är bara i vecka 11 - det är väl lite tidigt än?

Och just det.. Hoppas ni alla får en riktigt god jul! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp