Sommarföräldrar 2020

Liknande känslor här. Funderade igår på om vi ska berätta nu i jul, men har haft väldigt ont i magen och neråt underlivet idag och blev lite orolig, så tror vi väntar. Hade mycket växtvärk förra graviditeten men detta var annorlunda. Tänker också som du, kan man verkligen ha sån tur igen att allt går bra?

Annars är illamåendet något bättre, kräks några gånger i veckan. Och tycker att det syns på magen även att det är så tidigt 😳

Just idag tycker jag för en gångs skull att det känns långt till ul, just för att jag blivit lite orolig.

God jul!🎅
 
För mig känns det just nu lite... konstigt? Att alla är så glada, när jag själv mest känner att det känns overkligt och osannoligt att jag ens är gravid, eller att det iaf ska gå vägen.

Blev gravid (testet kanske visade fel? Brösten ömmar kanske pga... ömma bröst bara? Mensen kommer nog snart) vid första ägglossningen efter att jag tagit ut min spiral, vilket känns alldeles för enkelt...
Får kanske göra ett till test, för att lugna sinnet för stunden åtminstone

God jul, allihopa! 😊
 
För mig känns det just nu lite... konstigt? Att alla är så glada, när jag själv mest känner att det känns overkligt och osannoligt att jag ens är gravid, eller att det iaf ska gå vägen.
Precis sådär känner jag också, förstår inte varför alla blir så glada. Jag har ju inte kopplat att jag är gravid eller vad det innebär 🤔😅
Har precis gjort tidigt ultraljud (vecka 9) och allting såg bra ut, men jag kopplade inte att det som visades på skärmen faktiskt är någonting som växer innuti mig. Ska bli intressant att se när polletten trillar ner 😅😅
 
Precis sådär känner jag också, förstår inte varför alla blir så glada. Jag har ju inte kopplat att jag är gravid eller vad det innebär 🤔😅
Har precis gjort tidigt ultraljud (vecka 9) och allting såg bra ut, men jag kopplade inte att det som visades på skärmen faktiskt är någonting som växer innuti mig. Ska bli intressant att se när polletten trillar ner 😅😅
Haha skönt att vi är två! 😆 och ännu skönare att allt såg bra ut 😃
 
Smyger in här lite försiktigt.....
Har precis plussat (väldigt svagt streck men ändå ett streck) och det är nästan en overklig känsla. Kan nästan inte ta till mig det riktigt än och är väldigt rädd att det inte ska gå vägen. Men såklart är vi superglada och försöker tänka positivt ❤️ Har försökt räkna ut ca BF men då jag har en lång cykel och ägglossning sent i cykeln så får jag fram allt mellan 25 augusti-30 augusti. Enda tecknet jag känner är lite molvärk, annars ingenting.

God Jul allihop!
 
Har ni börjat gå till mvc än?
Jag har haft svårt att få tid från första början, så första besöket drog ut på tiden och nu ligger jag typ "efter" så ska gå på flera besök på kort tid, men det helt fullbokat så man får bara diverse tider utdelade, och då passar tiderna inte alls bra med jobbet. :down: Verkar som att det är rätt mågna olika grejer man måste dit för också, hälsosamtal, flera olika provtagningar, inskrivning, ul/kub? Och inget verkar gå att kombinera så att man får gjort flera grejer samtidigt. Hur hinner ni med, eller är det ovanligt mycket på en gång för mig? :confused:
 
Jag har varit på hälsosamtal, men eftersom jag nyss varit gravid bokade vi bara in tider typ.

Ska på inskrivning nästa vecka, och då tas även prover till kub, och övriga prover. Veckan därpå är det ul, och vid ul kollas blodtryck på båda armar samtidigt fattade jag som, för att kolla om man löper risk för havandeskapsförgiftning. Detta är dock helt nytt så det har jag inte gjort innan.

Tråkigt att det är så svårt att få tider för dig, jag har hela tiden kunnat styra både dag och tid utan problem, det enda som var svårt var att få tid för ul nu när det är så mycket röds dagar.
 
Jag pratade med MVC idag i ett annat ärende än inskrivning och då frågade barnmorskan om jag bokat tid för inskrivning, då sa jag att nää, jag är bara i vecka 4-5 så det är väl lite väl tidigt :confused: men då menade hon att man ska boka in sig direkt man plussat. Det gjorde jag inte förra graviditeten men nu fick jag en tid för inskrivning på måndag redan 😊
 
Förresten, ingår det tidigt UL för er? Här får man inte det och KUB ingår inte heller om man inte fyllt 35. Förra gången åkte jag och gjorde det privat.
 
Fick betala 700 kr för tidigt ultraljud. Men KUB ingår (Skåne).

Jag var på inskrivning idag med en jättetrevlig barnmorska. Tog urinprov, blodprov osv. För två veckor sedan var vi på hälsosamtal och bokade då in KUB, RUL och regelbundna möten med barnmorska med start i vecka 21.

Går in i vecka 12 imorgon och nu inväntar vi KUB den 10 januari..
 
Ringde idag och bokade tid för inskrivning, fick en om två veckor :)
Bor också i västra götaland, så inget KUB för mig heller, men vill nog göra det privat
 
@Poison-heart @Blimblom Hoppar in från vårdtråden och meddelar att det börjat med något son heter TUL (tidigt ultraljud) i västra Götalands regionen och att man då får möjligheten att göra ett ultraljud i v.12-14. Detta för att även dem som inte gör kub ska få möjlighet att göra ultraljud. Så det kan ni kolla innan ni bokar privat :)
 
Jag bor i Danmark och här erbjuds alla kub. Har bokat tid till den 28/1 och har första träffen hos läkare 8/1. Fick graviditetsdiabetes förra gången, upptäcktes i v 32 men jag hade nog gått med det ett tag. Det lär komma tillbaka denna gången och jag är lite rädd för att det redan börjar komma, december månad är ju inte den där man normalt sett har mest stabilt blodsocker heller och jag har dålig karaktär när det kommer till julgodis.:angel::grin:
Har nått stadiet on/off illamående med dålig aptit för att några timmar senare vara svinhungrig.
Våra föräldrar fick det att veta under julen, gick iaf inte helt att dölja när jag tackade nej till vin...

@Blimblom och @SummerOfJoy känner igen era känslor från förra graviditeten, då tyckte jag det var jättejobbigt att berätta för folk och det kändes som att alla runt omkring var mer glada än vad jag själv var. Denna gången är jag lite mer lugn omkring det.
 
Här börjar oron krypa fram lite. Försöker tänka positivt och att det blir som det blir. Gjorde ett digitalt test i fredags som visade 1-2 veckor gravid. Så det är ju väldigt tidigt ännu. Molvärken har i princip försvunnit sen ett par dagar och det gör mig lite nojig. Ska bli skönt att träffa BM imorn och ventilera lite :)
 
Igår kom lite brunt blod, och idag har jag mensvärk och blöder som en vanlig mens. Mina bröst har slutat ömma helt och hållet också.
Jag som brukar vara rätt orolig av mig, har bara känt att "ja nu kanske det är missfall ändå då" typ, känns... ja lite besviken kanske, men det känns inte ledsamt eller jobbigt.

Men ja! Jag får väl se vad som händer helt enkelt :)
 
Igår kom lite brunt blod, och idag har jag mensvärk och blöder som en vanlig mens. Mina bröst har slutat ömma helt och hållet också.
Jag som brukar vara rätt orolig av mig, har bara känt att "ja nu kanske det är missfall ändå då" typ, känns... ja lite besviken kanske, men det känns inte ledsamt eller jobbigt.

Men ja! Jag får väl se vad som händer helt enkelt :)
Vad tråkigt om det är missfall 😢

Fick en blödning igår samt kraftig mensvärk och några dagar innan försvann de få symtom jag hade. Är helt säker på att jag har fått missfall.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
810
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 016
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp