Sommarföräldrar 2020

Vad tråkigt om det är missfall 😢

Fick en blödning igår samt kraftig mensvärk och några dagar innan försvann de få symtom jag hade. Är helt säker på att jag har fått missfall.
Jaa, men eftersom jag inte känt mig direkt gravid så känns det ok ändå. Nu känner jag typ "sluta blöda fort, så jag kan bli gravid på riktigt snart!" Konstigt man funkar!

Håller tummarna att det inte är missfall för dig :heart (och måste bara säga att hästen på din bild ser så himla fin ut! :love:)
 
Jaa, men eftersom jag inte känt mig direkt gravid så känns det ok ändå. Nu känner jag typ "sluta blöda fort, så jag kan bli gravid på riktigt snart!" Konstigt man funkar!

Håller tummarna att det inte är missfall för dig :heart (och måste bara säga att hästen på din bild ser så himla fin ut! :love:)
Förstår precis känslan, typ så känner jag med! Har känt på mig i flera dagar att det inte kommer gå vägen, då jag hade ett missfall precis innan jag blev gravid med sonen för två år sen så känner jag igen det. Blöder nu som en kraftig mens med klumpar så det är garanterat missfall. Men känner mig ändå hoppfull att det ska funka nästa gång 😊
Men åh tack 😍 det är mitt goa haflingersto.
 
Förstår precis känslan, typ så känner jag med! Har känt på mig i flera dagar att det inte kommer gå vägen, då jag hade ett missfall precis innan jag blev gravid med sonen för två år sen så känner jag igen det. Blöder nu som en kraftig mens med klumpar så det är garanterat missfall. Men känner mig ändå hoppfull att det ska funka nästa gång 😊
Men åh tack 😍 det är mitt goa haflingersto.
Tråkigt :( men hoppas vi får vara med i en höst-tråd! 😊
 
Hoppar in här jag också :)
Gick bara in i vecka 10 idag men kan inte använda vanliga byxor för jag tål inte tryck på magen. Jag har dessutom varit illamående i flera veckor och är nära att spy varje gång jag ska borsta tänderna. Det är underbart det här ;)

Juni

Juli
14- naemi, 25 år, andra barnet
15 - Blomsterkrans, 25år, första barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
3 - Cicci, 31 år, första barnet
7 - iloveyou, 29 år, andra barnet
29 - Blimblom, 34 år, första barnet
 
@Blimblom och @Poison-heart så tråkigt att höra :( skönt att ni ändå verkar vid gott mod :heart ta hand om er!

För mig är det sjukt påfrestande mentalt att vara gravid. Har i princip inga symtom. Skönt också så klart, men det känns så himla overkligt. Kan bara hoppas att allt är bra där inne och invänta KUB. Denna ständiga väntan och ovisshet!
 
Tråkigt för er som det inte gick vägen för😔

Jag skulle på inskrivning igår men bm var sjuk. Fick dock åka till vc för att ta prover till kub-test iaf, ny inskrivningstid om 2 veckor. Ul på tisdag och nu börjar jag bli lite nervös. Inte säkert att sambon kan komma ifrån jobbet för att vara med, men vi hoppas på det bästa.

För mig är den mentala biten helt klart jobbigast med att vara gravid. Oroar mig mycket och blir då ganska frånvarande och otrevlig:angel: förra graviditeten berättade jag inte alls för många att jag var gravid, och när jag fick presenter innan han var född kunde jag nästan bli lite irriterad. Kände typ att det skulle bli jobbigt att ha så mycket saker ifall det skulle gå fel. Så förträngde på något vis att jag skulle föda barn, fram tills vattnet gick ungefär:o men är tacksam för det, för jag hann aldrig att oroa mig över själva förlossningen 😁
 
Kub avklarat med bra resultat🙏 bebis var helvild och inte helt lätt att få mått på men tillslut gick det. Även screeningen för havandeskapsförgiftning såg bra ut!

Med förra barnet knöt jag inte an något när han låg i magen, denna gången kände jag obeskrivlig kärlek bara av att se den på skärmen. Förmodligen för att man vet mer vad som väntar en, att det faktiskt blir en liten människa av det där! 🥰 otroligt glad och taggad nu😁

Kämpar för övrigt på med illamåendet som jag trodde hade börjat släppa, idag har jag dock kräkts 2 ggr och mår inte så väl. Hoppas det lugnar sig snart.

Lycka till ni som har kub/ul framför er nu😊
 
Blev flyttad till 17:e Juli 😁

Juni

Juli

15 - Blomsterkrans, 25år, första barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
17 - Naemi, 25 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
7 - iloveyou, 29 år, andra barnet
29 - Blimblom, 34 år, första barnet
 
Kub avklarat med bra resultat🙏 bebis var helvild och inte helt lätt att få mått på men tillslut gick det. Även screeningen för havandeskapsförgiftning såg bra ut!

Med förra barnet knöt jag inte an något när han låg i magen, denna gången kände jag oobeskrivlig kärlek bara av att se den på skärmen. Förmodligen för att man vet mer vad som väntar en, att det faktiskt blir en liten människa av det där! 🥰 otroligt glad och taggad nu😁

Kämpar för övrigt på med illamåendet som jag trodde hade börjat släppa, idag har jag dock kräkts 2 ggr och mår inte så väl. Hoppas det lugnar sig snart.

Lycka till ni som har kub/ul framför er nu😊
Vad skönt att allt såg bra ut 😊 Jag har KUB nästa vecka :nailbiting:
 
Negativt gravtest idag, så tar bort mig ur listan 🙂 lycka till allihopa! 😃

Juni

Juli

15 - Blomsterkrans, 25år, första barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
17 - Naemi, 25 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
7 - iloveyou, 29 år, andra barnet
 
Negativt gravtest idag, så tar bort mig ur listan 🙂 lycka till allihopa! 😃

Juni

Juli

15 - Blomsterkrans, 25år, första barnet
17 - Kecipeyniri, 35 år, andra barnet
17 - Naemi, 25 år, andra barnet
28 - SummerOfJoy, 35 år, första barnet

Augusti
7 - iloveyou, 29 år, andra barnet

Lycka till till dig också - hoppas få se dig i en annan tråd här framöver ❤
 
Gjorde KUB-testet idag. Vi var så nervösa! Men så skönt att få se den lille krabaten igen, tänk vad mycket som händer på 4 veckor! Den var pigg och allt på ultraljudet såg bra ut 🙏

Bor i Skåne och fick risk 1:1100 på trisomi 21 och risk 1:640 på trisomi 18. Känns ändå som hyfsat okej, med tanke på min ålder (35), men det var mitt blodvärde som drog ner.. Fick erbjudande om NIPT så det gjorde vi. 2-3 veckors väntan på det resultatet nu.

Gah, dessa motstridiga känslor har jag lite svårt att hantera. Lycka, tacksamhet, rädsla och oro på samma gång! :nailbiting:
 
Har också gjort KUB-testet nu, vi har varit på flera ultraljud innan pga blödningar och detta var ju utan att något dåligt hänt innan, så vi var väldigt lugna faktiskt 😊 Allt såg bra ut och normala värden på allt 🙂

Det känns så himla overkligt detta. Magen har börjat bli lite större så många byxor passar inte längre, bland annat arbetsbyxorna, så jag går runt med tofs i knappen och försöker dra ner tröjan hela tiden så att det inte syns 😅 Jag har fått berätta för ganska många nu, så många vet, men det känns ändå väldigt svårt för mig själv att på riktigt förstå. Hur kommer man över rädslan för att det kommer gå fel och på något sätt fatta att det faktiskt är något där inne?
 
Har också gjort KUB-testet nu, vi har varit på flera ultraljud innan pga blödningar och detta var ju utan att något dåligt hänt innan, så vi var väldigt lugna faktiskt 😊 Allt såg bra ut och normala värden på allt 🙂

Det känns så himla overkligt detta. Magen har börjat bli lite större så många byxor passar inte längre, bland annat arbetsbyxorna, så jag går runt med tofs i knappen och försöker dra ner tröjan hela tiden så att det inte syns 😅 Jag har fått berätta för ganska många nu, så många vet, men det känns ändå väldigt svårt för mig själv att på riktigt förstå. Hur kommer man över rädslan för att det kommer gå fel och på något sätt fatta att det faktiskt är något där inne?

Så skönt med bra resultat på KUB och att blödningarna verkar ha upphört 🙏

Ja, nu börjar byxorna bli tighta.. jag har inte berättat för jobb än och gör allt för att det inte ska synas. Går sådär, så tror jag får berätta för chefen denna vecka och teamet nästa vecka.

Tror inte rädslan går över är jag rädd.. vi är ju alla olika, men just graviditet och barn är ständig källa till oro. Men vi får försöka vara i nuet och njuta av att vi (och bebisarna) mår bra just nu :)
 
Som svar på hur man kommer över rädslan att något ska gå fel, det är nog väldigt olika från person till person. Jag var ju väldigt orolig hela tiden, hade aldrig hållt i en liten bebis heller eller hade någon som helst koppling till barn. Nu vet jag ju vad som väntar och att jag har klarat av det en gång så nu känns det helt annorlunda. Sen har jag ändå hela tiden i bakhuvudet att allt kan hända. Men första graviditeten var verkligen jobbig psykiskt för mig.

Däremot oroar jag mig denna gången för hur det ska gå när den väl är ute! Vi fick vara på sjukhus en del i omgångar med första och gick igenom jobbiga saker. Om det händer igen har man ju samtidigt en hemma också. Men försöker att njuta så mycket som går😁

Och angående att berätta för syskon så pratar jag dagligen om lillebror/lillasyster med lilleman, snart 8 månader😂😂
 
KUB-testet avklarat och allt såg bra ut 😊 😍
Funderar på om jag ska berätta på jobb snart, hur har ni gjort? 🤔

Så skönt att allt såg bra ut :heart

Jag går in i vecka 15 imorgon och har inte berättat för jobb ännu. Borde verkligen för annars kommer de lista ut det själva, men drar mig för det. Dels har jag precis fått en ny chef och dels tycker jag det är lite jobbigt med all "uppmärksamhet" som det medför när ordet börjar spridas. Känns så tidigt än och jag är ganska privat av mig i jobbsammanhang. Men, nästa vecka måste jag berätta. Annars kan det bli ännu mer märkligt.. Det börjar verkligen synas :o
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp