Sommarföräldrar 2021

Någon mer som upplever tryck nedåt?
Haft det lite till och från senaste veckan, och spänner i magen så fort man gör något.

Knappt haft några cravings alls, men nu sista veckan här... skulle ja kunna 'äta godis,fika,glass till frukost,lunch middag nu.
Är inte ens en fika/bulle människa i vanliga fall :cautious: 😆



Nu känns det otroligt skönt att det bara är en vecka kvar.
Ja, här är det dagliga, rejäla sammandragningar, flera stycken. Dom gör inte ont men magen blir ju stenhård. Hade lika med sonen ganska långt i förväg, tycker mest det känns bra att livmodern tränar :D

Ofta lite tryck neråt också, men kanske inte riktigt den där känslan av att ha ett huvud mellan benen som en del beskriver :p

Med första barnet hade jag ingen botten, ens på slutet. Kunde äta hur mycket som helst. Nu blir jag däremot proppmätt av nästan inget, men blir istället vrålhungrig mellan varven. Vaknar varje natt av att magen kurrar :cautious:
 
Stanna tiden babyn växer för snabbt! Jag saknar redan pyttebebis tiden :o
Nu har jag ju en stor 6 veckors som börjar använda storlek 62, inte gulliga så 50 längre :o
 
Stanna tiden babyn växer för snabbt! Jag saknar redan pyttebebis tiden :o
Nu har jag ju en stor 6 veckors som börjar använda storlek 62, inte gulliga så 50 längre :o

Va? Växer dom så fort 😲😲
Har ju massa kläder i stl 56 och lite i storlekarna över för jag tänkte att man hinner ut och handla 😆
 
De minsta storlekarna brukar oftast inte användas jättelänge, men det är såklart olika. Med ettan var det framförallt storlek 74 som vi inte hann använda, där växte han som bara den och hoppade direkt upp till 80 :D
 
Här har rörelserna ändrats lite, inte borta men små (om än ganska ofta) - jag kan inte låta bli att undra om bebis vänt sig fel igen? :cautious:

Nu har jag dock ingen mer kontroll förrän den 17e, 4 dagar efter bf, så vet inte riktigt vad jag ska göra med den känslan... Barnmorskan sist menade ju att bebis var fixerad men dels kollade hon det ganska fort och dels har jag förstått det som att de faktiskt kan "lossna" igen..
 
För övrigt är jag SÅ trött nu. En vecka kvar till bf. Jag sover minst 8 timmar (om än upphackat) varje natt och har inga problem att sova middag en timme på eftermiddagen... :sleep:Känns som att kroppen laddar upp ordentligt, men ännu inga tecken på att något är på gång.
 
Min verkar jäkligt nöjd därinne! Inga sammandragningar eller förvärkar, den verkar hålla sig inne ett tag till…
 
Här har rörelserna ändrats lite, inte borta men små (om än ganska ofta) - jag kan inte låta bli att undra om bebis vänt sig fel igen? :cautious:

Nu har jag dock ingen mer kontroll förrän den 17e, 4 dagar efter bf, så vet inte riktigt vad jag ska göra med den känslan... Barnmorskan sist menade ju att bebis var fixerad men dels kollade hon det ganska fort och dels har jag förstått det som att de faktiskt kan "lossna" igen..
Jag skulle ringa och be om en ny kontroll, särskilt rörelserna förändrats mycket.
Om jag var orolig så skulle jag ringa förlossningen.
 
Nej, hellre en gång för mycket :heart.
Vår enda gång vi kollade upp minskade fosterrörelser slutade med akut snitt, så jag är lite påverkad av det än (trots att han är 3 år nu).
Ja, jag minns att jag läste om det när det hände :heart Har det alltid i bakhuvudet när jag går och nojar...
 
försäkringskassan, någon här med fler än en inkomst ?
Rapporterat in från båda mina arbetsgivare men nu när mitt extra jobb rapporterat in , så har dom tagit nytt beslut och inte adderat den lönen utan ersatt den gamla(heltids jobbet)


Ska det krångla så här när man har två jobb, eller har jag missuppfattat något kan man inte ha 2 inkomster inrapporterade?
såklart skickar dom ut det här på en lördag när dom har stängt :P
 
Stanna tiden babyn växer för snabbt! Jag saknar redan pyttebebis tiden :o
Nu har jag ju en stor 6 veckors som börjar använda storlek 62, inte gulliga så 50 längre :o
Samma här, tycker det är lite jobbigt att han blir stor så snabbt. Det är så mysigt med minibebis, även om dey såklart också är spännande att lära känna honom lite mer och att han visar mer personlighet.

E är fortfarande en ganska lätt bebis. Han har börjat le och de där första leendena är ju helt fantastiska :love: Har allt längre vakenstunder också. Ibland är allt så spännande att han inte kan koncentrera sig på att äta utan håller påoch sprattlar och släpper taget om och om igen = mjölk överallt:cautious:
 
Gäsp, igår gick undran om hur bebis låg egentligen över i oro eftersom jag knappt kände något på hela dagen. Försökte gå och lägga mig och få igång det men varken före eller efter stor middag och en näve godis kändes något alls.

Så sambon och jag åkte in till förlossningen vid 23tiden. Vi har vänner på besök som fick vara hemma med sonen som sov. Stressigt på förlossningen så vi blev kvar ganska länge, drygt två timmar :sleep:
CTG visade iallafall inget konstigt enligt barnmorska och läkare, jag tyckte själv att hjärtslagen gick väl högt stundtals (runt 180) och oroade mig lite för det, men de tyckte kurvan var helt normal. Läkaren gjorde UL och kunde dessutom konstatera att huvudet var kvar neråt och mycket riktigt fixerat, och att allt såg bra ut. Vi var hemma igen lite efter 02.

Tydligen är rutinen att jag ska bli erbjuden ett "riktigt" UL till eftersom jag sökt för minskade fosterrörelser två gånger nu. Känns både skönt och lite onödigt :o , på tal om att känna sig besvärlig liksom.

Jag känner mest att det är så himla jobbigt att oroa mig såhär i vad som uppenbart är onödan. :crazy::sorry: Läkaren menade att det kan vara ett tecken på att det startar snart, att rörelserna blir lugnare. Jag hoppas hon har rätt, skulle gärna ha bebis på utsidan nu och starta nästa kapitel.
 
Gäsp, igår gick undran om hur bebis låg egentligen över i oro eftersom jag knappt kände något på hela dagen. Försökte gå och lägga mig och få igång det men varken före eller efter stor middag och en näve godis kändes något alls.

Så sambon och jag åkte in till förlossningen vid 23tiden. Vi har vänner på besök som fick vara hemma med sonen som sov. Stressigt på förlossningen så vi blev kvar ganska länge, drygt två timmar :sleep:
CTG visade iallafall inget konstigt enligt barnmorska och läkare, jag tyckte själv att hjärtslagen gick väl högt stundtals (runt 180) och oroade mig lite för det, men de tyckte kurvan var helt normal. Läkaren gjorde UL och kunde dessutom konstatera att huvudet var kvar neråt och mycket riktigt fixerat, och att allt såg bra ut. Vi var hemma igen lite efter 02.

Tydligen är rutinen att jag ska bli erbjuden ett "riktigt" UL till eftersom jag sökt för minskade fosterrörelser två gånger nu. Känns både skönt och lite onödigt :o , på tal om att känna sig besvärlig liksom.

Jag känner mest att det är så himla jobbigt att oroa mig såhär i vad som uppenbart är onödan. :crazy::sorry: Läkaren menade att det kan vara ett tecken på att det startar snart, att rörelserna blir lugnare. Jag hoppas hon har rätt, skulle gärna ha bebis på utsidan nu och starta nästa kapitel.

Vad skönt att allt såg bra ut! Men förstår att det är jobbigt att behöva gå igenom den oron. Jag vet ju vilken oro jag kunde känna om det var för lugnt i ett par timmar, så längre tid än så vill jag inte tänka på. Hoppas att han kommer ut snart! Visserligen fortfarande en hel del oro när de är ute, men det känns lite mer kontrollerbart ändå. Det går ju att kolla till dem själv istället.
 
Har haft så ont ett par dagar nu när hon rör sig, och haft galet ont långt ner i magen som stark kraftig mensvärk 2 nätter i rad.
Hoppas verkligen hon håller sig inne tills på torsdag(planerat snitt).
Men jobbigt om nätterna ska vara så här tills dess.
Kan ju inte sova alls, vågar inte ta alvedon heller, om man skulle bli dövad och det skulle bli för sent för snitt.
 
Gäsp, igår gick undran om hur bebis låg egentligen över i oro eftersom jag knappt kände något på hela dagen. Försökte gå och lägga mig och få igång det men varken före eller efter stor middag och en näve godis kändes något alls.

Så sambon och jag åkte in till förlossningen vid 23tiden. Vi har vänner på besök som fick vara hemma med sonen som sov. Stressigt på förlossningen så vi blev kvar ganska länge, drygt två timmar :sleep:
CTG visade iallafall inget konstigt enligt barnmorska och läkare, jag tyckte själv att hjärtslagen gick väl högt stundtals (runt 180) och oroade mig lite för det, men de tyckte kurvan var helt normal. Läkaren gjorde UL och kunde dessutom konstatera att huvudet var kvar neråt och mycket riktigt fixerat, och att allt såg bra ut. Vi var hemma igen lite efter 02.

Tydligen är rutinen att jag ska bli erbjuden ett "riktigt" UL till eftersom jag sökt för minskade fosterrörelser två gånger nu. Känns både skönt och lite onödigt :o , på tal om att känna sig besvärlig liksom.

Jag känner mest att det är så himla jobbigt att oroa mig såhär i vad som uppenbart är onödan. :crazy::sorry: Läkaren menade att det kan vara ett tecken på att det startar snart, att rörelserna blir lugnare. Jag hoppas hon har rätt, skulle gärna ha bebis på utsidan nu och starta nästa kapitel.

Hoppar in från hösttråden.. Jag är i v 35+0 och åkte också in igår för minskade rörelser.
Hjärtslagen var uppe och vände på 178 ett par gånger. De sa samma sak till mig, som till dig, att minskade rörelser kan vara ett tecken på att något är på gång. De mätte även upp en hel del värkar på mig som jag inte kände alls när jag kom in men som jag senare blev medveten om.

Med sonen sökte jag tre ggr för minskade rörelser, de bokade in en flödesmätning på mig då också enligt rutin här i region Skåne, fråga om du kan få det också om du är orolig för bebis ♥️

Bättre att du söker en gång för mycket än för lite, du ska inte känna dig besvärlig som värnar om det finaste du har!
 
Hoppar in från hösttråden.. Jag är i v 35+0 och åkte också in igår för minskade rörelser.
Hjärtslagen var uppe och vände på 178 ett par gånger. De sa samma sak till mig, som till dig, att minskade rörelser kan vara ett tecken på att något är på gång. De mätte även upp en hel del värkar på mig som jag inte kände alls när jag kom in men som jag senare blev medveten om.

Med sonen sökte jag tre ggr för minskade rörelser, de bokade in en flödesmätning på mig då också enligt rutin här i region Skåne, fråga om du kan få det också om du är orolig för bebis ♥️

Bättre att du söker en gång för mycket än för lite, du ska inte känna dig besvärlig som värnar om det finaste du har!
Tack för stödet!

Jag fick ultraljud idag med koll på tillväxt och flödet från moderkakan etc. Allt såg fint ut, bebis ÄR fixerad och har huvudet ner så nu kan jag släppa den nojan. Och moderkakan funkar fint. Fortfarande lite liten (-14%) men ingenting jag skulle oroa mig för.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 060
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 820
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp