Sommarföräldrar 2021

Gud, jag tar tillbaka otåligheten, nu får bebis hålla sig inne ett tag. Stora barnet lyckades trilla ner från äppelträd idag och bryta några revben och punktera lungan :crazy: :( Inlagd på sjukhuset minst över natt, sambon stannade kvar. Känns inte som en helt optimal uppladdning inför bebis ankomst... (Sjukhuspersonalen tyckte mest det var praktiskt att familjen isåfall var samlad...)

Men lille hjärtat! Håller tummarna att bebisen stannar någon dag till då iaf ❤️
 
Gud, jag tar tillbaka otåligheten, nu får bebis hålla sig inne ett tag. Stora barnet lyckades trilla ner från äppelträd idag och bryta några revben och punktera lungan :crazy: :( Inlagd på sjukhuset minst över natt, sambon stannade kvar. Känns inte som en helt optimal uppladdning inför bebis ankomst... (Sjukhuspersonalen tyckte mest det var praktiskt att familjen isåfall var samlad...)
Åh stackars lillen 😔 Hoppas att han inte har så ont och att han kryar på sig snabbt!
 
Gud, jag tar tillbaka otåligheten, nu får bebis hålla sig inne ett tag. Stora barnet lyckades trilla ner från äppelträd idag och bryta några revben och punktera lungan :crazy: :( Inlagd på sjukhuset minst över natt, sambon stannade kvar. Känns inte som en helt optimal uppladdning inför bebis ankomst... (Sjukhuspersonalen tyckte mest det var praktiskt att familjen isåfall var samlad...)
Åååh❤️❤️ Hur mår han idag?
 
Åååh❤️❤️ Hur mår han idag?
Bättre verkar det som. (Den höggravida med sömnbrist har sovit hemma och bara fått rapport av sambon än, ska in om en stund :p)

Han har blivit av med dropp och syrgas och fått äta fast föda OCH glass till frukost. Och eftersom han inte är inkopplad med slangar längre så kommer han ju kunna vara uppe och leka i mån av ork. Blir dock kvar till imorgon, men det tycker jag känns lite tryggt, så kan han få ordentlig hjälp om han har ont och lära sig hur han ska röra sig nu...
 
Sista besöket hos bm idag, i 40+3. Alla mätningar och värden bra men nån bebis var det då inte på g :p

Tappen var nästan 3cm och hade möjligtvis börjat bli lite mjuk. Knappt 1,5 cm öppen. Bm gjorde hinnsvepning iallafall så får vi se om något händer. Hittills är allt nästan identiskt som med storebror som kom 10 dagar sent och 3 dygn efter hinnsvepning då.
Ska iallafall bli uppringd i veckan och få tid för att diskutera igångsättning.
 
Bf idag och en halvmeter vatten i källaren imorse, den får gärna stanna inne några dagar till… vad kul det ska bli att renovera en hel källare med en nyfödd bebis sen! 😳
Åh nej, vilken otur :down: Hoppas bebis är förstående så ni hinner reda upp det värsta innan hen kommer.
 
Här är det första veckan ensam med barnen på dagarna. Storebror går ju på förskola 15 timmar men det är en del tid att ha hand om båda barnen själv. Har haft tur att maken kunnat vara hemma så länge så vi fått mjukstart. Än så länge har det dock gått helt ok på dagarna. Jag får se till att ha små projekt/utflykter planerade de dagar storebror är hemma så han får stimulans. Lillebror får än så länge mest hänga på. Det blir ju inte alls samma lugna hemmasittande som det var med första barnet, då var det ju dessutom vinter/vår och kallare ute.
 
Nästa otajmade grej, sambon ska få andra covidsprutan idag. Jag är lite orolig,dels för om blir lika dålig som jag, och som följd vad det kan innebära om han får/inte får vara med på förlossningen om han tex skulle ha feber... :crazy:
 
Spammar verkligen tråden, misstänker att alla ni som fått bebisar är upptagna :angel:

HUR kan man ha ännu mindre känningar efter att bm de facto gjort en hinnsvepning? Tycker sammandragningarna avtagit sen igår och det känns verkligen mil ifrån att vara på g. Bebis stökar på därinne så orolig är jag ju inte, men ändå. :cautious:
 
Spammar verkligen tråden, misstänker att alla ni som fått bebisar är upptagna :angel:

HUR kan man ha ännu mindre känningar efter att bm de facto gjort en hinnsvepning? Tycker sammandragningarna avtagit sen igår och det känns verkligen mil ifrån att vara på g. Bebis stökar på därinne så orolig är jag ju inte, men ändå. :cautious:

Kanske säger poff bara 🤗
 
Vi myser och myser här hemma 🥰
Varit skitväder så mest hållt oss inne, men idag kom vi ut på längre promenad, varit hos bvc och haft mina närmsta vänner här på lite middag.

Känns fortfarande lite overkligt på något vis 🥰
 
Kanske säger poff bara
🤗
Helst lagom mycket poff :p
Trodde (efter mitt medvetna jinxande :D ) att det var på gång sent igår kväll, när jag fick lite kramp i magen, började frysa och magen betedde sig skumt - på pricken som det började med storebror. Drog tillochmed iväg ett sms till mormor om "höjd beredskap".
Men sen har jag likväl sovit hela natten utan en enda känning.

Samtal från sjukhuset omvtif för bedömning för igångsättning låter också vänta på sig. Jag hoppas inte dom tänker undersöka mig först efter helgen, jag har ju kallt räknat med att bli igångsatt senast måndag...
 
Helst lagom mycket poff :p
Trodde (efter mitt medvetna jinxande :D ) att det var på gång sent igår kväll, när jag fick lite kramp i magen, började frysa och magen betedde sig skumt - på pricken som det började med storebror. Drog tillochmed iväg ett sms till mormor om "höjd beredskap".
Men sen har jag likväl sovit hela natten utan en enda känning.

Samtal från sjukhuset omvtif för bedömning för igångsättning låter också vänta på sig. Jag hoppas inte dom tänker undersöka mig först efter helgen, jag har ju kallt räknat med att bli igångsatt senast måndag...

Hoppas dom hör av sig snart då, men annars ring och hör?
Drygt och hoppas och sen inget 🙄
Men dom kommer väl när dom är redo som alla säger 😆😆
 
Har fått tid den 26e för undersökning på sjukhuset, vi får se om bebisen tänkte titta ut inna, har lite udda sammandragningar idag och inatt, inget tryck nedåt utan mer magen som drar ihop sig och så får man andas lite. Men är också, hrum, rätt risig i magen så jag och sambon skojar om ”är det bebis eller magsjuka?” 😂
 
Har fått tid den 26e för undersökning på sjukhuset, vi får se om bebisen tänkte titta ut inna, har lite udda sammandragningar idag och inatt, inget tryck nedåt utan mer magen som drar ihop sig och så får man andas lite. Men är också, hrum, rätt risig i magen så jag och sambon skojar om ”är det bebis eller magsjuka?” 😂
Risig i magen kan vara ett tecken på att kroppen förbereder sig :) Det var första tecknet när sonen föddes och även så det var härom kvällen när jag trodde det var på g nu. Lite som att man ätit något magen inte tål, så att säga :p
 
Jag läste lite noggrannare på lappen jag fått om undersökning inför igångsättning och står att dom ska ringa tidigast i 40+6, dvs idag, så jag går här och väntar på samtal... Irriterande att det kommer en helg i mellan, jag hade gärna fått det här gjort nu.
 
Risig i magen kan vara ett tecken på att kroppen förbereder sig :) Det var första tecknet när sonen föddes och även så det var härom kvällen när jag trodde det var på g nu. Lite som att man ätit något magen inte tål, så att säga :p
Ja jag misstänker ju att maskineriet iallafall börjar starta upp lite, jag har ju inte ens haft sammandragningar innan så lite på g är det nog tror jag!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 837
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 576
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
20
· Visningar
1 578
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp