Sommarföräldrar 2021

Miiikaela_

Trådstartare
Dessa trådar brukar starta så tidigt men jag har inte kunnat se någon för 2021 🙈 Jag kanske är själv men man kan ju alltid hoppas att någon vill göra mig sällskap i tråden. Annars kanske jag våldgästar vår-tråden.

Någon mer som väntar tillskott sommaren 2021?
 
Jag ha BF 8/6, hänger i vårtråden sen jag var i vecka 4 typ :o
Men egentligen är det ju en sommartråd jag platsar i :)
 
Vågar inte använda mitt vanliga nick än.. :o

Har BF 25/8 men är högst tveksam om det kommer bli något av det här.. :cry:

Har knappt haft några symtom, ömma bröst som växt men är inte lika ömma längre nu. Annars ingenting.. vi var också på vul i söndags på v 9+3 och då var fostret i storlek som v 6-7, vilket borde vara omöjligt. Dock hjärtslag, men som sagt väldigt mycket för litet. Så kämpar på med alla negativa tankar. KUB om 3 veckor, har det inte hänt något innan dess så blir det domedagen..
 
Men kul då är jag inte helt ensam. Jag har bf 12/7. :) Vårt nästa är RUL i mitten på februari. Hoppas det håller i sig tills dess och att allt ser bra ut då också!

@CajsaStina håller en extra tumme för dig. Hade själv ett missfall i v.11 innan denna graviditeten så usch jag förstår känslan. Håller verkligen tummarna för att allt ser bra ut om 3 veckor. Jag vågade inte riktigt tro på det fören efter UL i v.13 men då såg allt fint ut för vår det. Så jag hoppas det blir desamma för dig!
 
Men kul då är jag inte helt ensam. Jag har bf 12/7. :) Vårt nästa är RUL i mitten på februari. Hoppas det håller i sig tills dess och att allt ser bra ut då också!

@CajsaStina håller en extra tumme för dig. Hade själv ett missfall i v.11 innan denna graviditeten så usch jag förstår känslan. Håller verkligen tummarna för att allt ser bra ut om 3 veckor. Jag vågade inte riktigt tro på det fören efter UL i v.13 men då såg allt fint ut för vår det. Så jag hoppas det blir desamma för dig!
Tack snälla, det värmer. Om det inte ska bli nåt vill man ju helst bara bli klar med det så man kan försöka igen så snart som möjligt också. Vi har åldern lite emot oss..

Hoppas detsamma! :heart
 
Dessa trådar brukar starta så tidigt men jag har inte kunnat se någon för 2021 🙈 Jag kanske är själv men man kan ju alltid hoppas att någon vill göra mig sällskap i tråden. Annars kanske jag våldgästar vår-tråden.

Någon mer som väntar tillskott sommaren 2021?
Här väntas ett syskon i sommar :love: Den 20 juni är det beräknat.
 
Roligt då är vi några som kan följas åt :love: för oss är det första så vi vet ännu inte helt vad vi gett oss in på 😅
Vi vet inte heller vad vi gett oss in på :nailbiting: Hur ska det gå med två barn?! Men ser mycket fram emot det också. Dock blir det knappast något lugnt sittande i soffan de första månaderna den här gången, så som det var förra.
 
Vi vet inte heller vad vi gett oss in på :nailbiting: Hur ska det gå med två barn?! Men ser mycket fram emot det också. Dock blir det knappast något lugnt sittande i soffan de första månaderna den här gången, så som det var förra.
Kan tänka mig att den omställningen är ungefär precis lika stor ;) men roligt med syskon, hur gammal är blivande storasyskonet?
 
Jag känner mig än så länge bara plufsig och hmm lite fläskigare än vanligt... men jag misstänker att det är så det kommer vara ett tag framöver. Längtar lite tills man kanske i alla fall kan se att jag är gravid och inte bara har ätit lite för mycket 😅 iofs har jag nog även ätit lite för mycket...

Tänkte vi kunde ha en lista även om vi inte verkar bli så många, kanske dyker det upp någon mer och gör oss sällskap.

Juni


Juli

12/7 Miiikaela_, första barnet


Augusti
 
I helgen var jag och åkte skidor, vecka 22 så var inte helt säker på hur bra det skulle gå. Men det var faktiskt nästan inga problem alls. Jag körde lite försiktigare än vanligt, och slutade någon timma tidigare.

Staka däremot(skråa), gick inte alls! Då skrek foglossningarna snabbt. Men annars kände jag mindre efteråt än om jag tagit en vanlig promenad. Det var iaf sjukt roligt att åka skidor igen!
Dessutom känns det relativt Corona säkert. Bra struktur i liftköerna och jag bodde eller åt inte på anläggningen.
 
I helgen var jag och åkte skidor, vecka 22 så var inte helt säker på hur bra det skulle gå. Men det var faktiskt nästan inga problem alls. Jag körde lite försiktigare än vanligt, och slutade någon timma tidigare.

Staka däremot(skråa), gick inte alls! Då skrek foglossningarna snabbt. Men annars kände jag mindre efteråt än om jag tagit en vanlig promenad. Det var iaf sjukt roligt att åka skidor igen!
Dessutom känns det relativt Corona säkert. Bra struktur i liftköerna och jag bodde eller åt inte på anläggningen.
Härligt ändå! Jag hoppas ju innerligt att jag slipper foglossning. Jag är ju lite efter dig, v.18 och än känner jag mig precis som vanligt. Lite snabbare dåsig kanske. Jag hoppas ju kunna fortsätta rida och hålla igång hästarna så länge som möjligt. Helst enda fram 😅 får se hur länge den ambitionen håller. Vill helst slippa ställa av alls egentligen mer än några veckor precis kring bf!
 
I helgen var jag och åkte skidor, vecka 22 så var inte helt säker på hur bra det skulle gå. Men det var faktiskt nästan inga problem alls. Jag körde lite försiktigare än vanligt, och slutade någon timma tidigare.

Staka däremot(skråa), gick inte alls! Då skrek foglossningarna snabbt. Men annars kände jag mindre efteråt än om jag tagit en vanlig promenad. Det var iaf sjukt roligt att åka skidor igen!
Dessutom känns det relativt Corona säkert. Bra struktur i liftköerna och jag bodde eller åt inte på anläggningen.
Så skönt att det fungerade att åka! Jag har tyvärr börjat känna av fogarna redan, men hoppas att jag kommer kunna fortsätta röra lite på mig.
 
Kan tänka mig att den omställningen är ungefär precis lika stor ;) men roligt med syskon, hur gammal är blivande storasyskonet?
Storebror kommer vara ca 3,5 när bebisen kommer :)

Nu har jag varit på rutinultraljud! Så skönt att se att allt verkade vara som det skulle. Börjar känna bebisen allt mer nu också vilket känns betryggande.
 
Nu kan jag också våga mig på att vara med här. Idag har jag gjort KUB som visade en till synes normal liten krabat i min mage. Plussade i december och har våndats sen dess över huruvida det lilla livet lever eller inte. (Innan sonen som är 3 föddes hade jag ett ma vilket verkligen satt sig på alla mina nojor...) Men nu känner jag mig glad och lugn!
 
Som jag misstänkte fick jag bekräftat MA igår. :(

Hade SÅ gärna hängt här med er, önskar er all lycka och är så glad för er skull! :heart
Åh vad tråkigt :(
Ma är/var som sagt min stora skräck, har aldrig känt mig så besviken på min kropp som efter att ha fått det beskedet i min första graviditet. (Inte över själva missfallet alltså, utan att jag kände mig så lurad) Så förstår hur du känner dig.
Ta hand om dig och hoppas du snart kan vara med i en ny gravidtråd ❤️
 
Så skönt att det fungerade att åka! Jag har tyvärr börjat känna av fogarna redan, men hoppas att jag kommer kunna fortsätta röra lite på mig.
Jo, fogarna har jag känt av i månader redan :p Så sjukt tråkigt och begränasande!
Har iaf bokat in 2 dagar med skidåkning i februari. Hittar jag en sport som fungerar måste jag passa på :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 393
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 398
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp