Sommarföräldrar 2021

Hur går det @Piaff , händer det något? :)

Här händer absolut ingenting, tycker jag :arghh: :arghh: :arghh:
Har visserligen svårt att gå sen igår så misstänker att bebis har sjunkit ner mer i bäckenet, men inte tillstymmelse till värkar och knappt några sammandragningar längre. Imorgon har jag gått över lika länge som med sonen, 10 dagar.

Tycker det är så svårt att hålla uppe "peppen". Inför bf var jag SÅ taggad och redo för förlossningen, men nu känns det ju mest som att inget kommer bli av över huvud taget (ja, så känner nog alla som går över bf länge...) och att jag därför vill skita i hela grejen... Det är ju en omöjlighet i sig förstås men huvudet tror att jag inte kommer bli någon bebis alls längre eftersom den aldrig kommer...
 
Hur går det @Piaff , händer det något? :)

Här händer absolut ingenting, tycker jag :arghh: :arghh: :arghh:
Har visserligen svårt att gå sen igår så misstänker att bebis har sjunkit ner mer i bäckenet, men inte tillstymmelse till värkar och knappt några sammandragningar längre. Imorgon har jag gått över lika länge som med sonen, 10 dagar.

Tycker det är så svårt att hålla uppe "peppen". Inför bf var jag SÅ taggad och redo för förlossningen, men nu känns det ju mest som att inget kommer bli av över huvud taget (ja, så känner nog alla som går över bf länge...) och att jag därför vill skita i hela grejen... Det är ju en omöjlighet i sig förstås men huvudet tror att jag inte kommer bli någon bebis alls längre eftersom den aldrig kommer...
Känner exakt likadant! Var förväntansfull i fredags när det kändes som det höll på att starta men har inte känt nåt mer så nu är jag bara sur över att jag känner mig tung och klumpig och lite ”äh det blir nog inget” 😂. Så ologisk tanke egentligen haha. Har gått över 4 dagar nu så det är ju ingen kris än direkt men vill bli klar med det här nu!
 
Idag är det undersökning på sjukhuset och mina föräldrar kommer upp. Tänker inte släppa hem dom förrän bebis är ute så slipper jag iallafall stressen över att de ska hinna hit (drygt 1h körning) oavsett om jag får bli igångsatt eller inte.

Det är också uppenbart slut på möjligheterna att ta igen nattens förlorade sömntimmar. Under sommaren har det blivit standard att jag ligger vaken typ kl 4-7 men sen somnar om och sover till 9-10.. Idag är våra hantverkare tillbaka från semestern och började såklart banka på fasaden strax före 8... :sleep: Bra att dom blir klara med det dom ska göra, men hade behövt sova lite mer idag...
 
Inget nytt här, men har skamlöst börjat sova så länge jag behöver, till 10 idag blev det. Vår källare är tömd på vatten och parketten i ett rum traven eftersom det var vatten under, i övrigt är det mest rensa prylar där så jag överlåter det mesta till pappa, sambon och hans vänner så vilar jag. det kommer ju komma bebis snart ändå så jag passar på.
 
Inget nytt här, men har skamlöst börjat sova så länge jag behöver, till 10 idag blev det. Vår källare är tömd på vatten och parketten i ett rum traven eftersom det var vatten under, i övrigt är det mest rensa prylar där så jag överlåter det mesta till pappa, sambon och hans vänner så vilar jag. det kommer ju komma bebis snart ändå så jag passar på.
Bra att ni har hjälp så du kan vila dig ordentligt! :)
 
I princip inget har hänt sen barnmorskans hinnsvepning i tisdags förra veckan :arghh:Fortfarande lång tapp och möjligen fick läkaren in två fingrar när ny hinnsvepning gjordes. Blir inte igångsatt före torsdag då jag tydligen bedöms som lågrisk plötsligt. Såklart glad att allt verkar bra i magen men jag är så less och har helt ärligt gråtit sen vi satt hos läkaren...
 
Lider med er som väntar! Jag var så arg sista dagarna när jag gått över tiden. Det är jobbigt att vänta, tolka tecken och ha ont och dessutom känna att alla andra går runt och väntar på att man ska ”leverera”. Men skickar pepp till er, snart kommer bebisarna ut på ett eller annat sätt!
 
Lider med er som väntar! Jag var så arg sista dagarna när jag gått över tiden. Det är jobbigt att vänta, tolka tecken och ha ont och dessutom känna att alla andra går runt och väntar på att man ska ”leverera”. Men skickar pepp till er, snart kommer bebisarna ut på ett eller annat sätt!
Lite "skönt" att höra ändå, jag är också så arg! Höll på att bita huvudet av oskyldiga stackare i hissköerna på sjukhuset. Och alla sms (utom från min bästa vän) som frågar om bebis kommit än... Grr!

Och när min pappa (som kom upp ihop med mamma i förmiddags) fick höra att jag inte blir igångsatt förrän torsdag föreslog han att dom skulle "åka hem en vända och komma tillbaka igen" :rage::mad:O_o. Eh, NEJ. två barn har han men han kan inte räkna ut att det faktiskt även kan starta spontant (även om det känns långt borta just nu...) och att det kanske är bra om dom är här då + roar sonen under tiden. Min reaktion på förslaget gjorde iallafall är han nog la ner den tanken väldigt fort.
 
Lite "skönt" att höra ändå, jag är också så arg! Höll på att bita huvudet av oskyldiga stackare i hissköerna på sjukhuset. Och alla sms (utom från min bästa vän) som frågar om bebis kommit än... Grr!

Och när min pappa (som kom upp ihop med mamma i förmiddags) fick höra att jag inte blir igångsatt förrän torsdag föreslog han att dom skulle "åka hem en vända och komma tillbaka igen" :rage::mad:O_o. Eh, NEJ. två barn har han men han kan inte räkna ut att det faktiskt även kan starta spontant (även om det känns långt borta just nu...) och att det kanske är bra om dom är här då + roar sonen under tiden. Min reaktion på förslaget gjorde iallafall är han nog la ner den tanken väldigt fort.

Det är snart torsdag ❤ 💪
Ja alltså min sambo var ju lite rolig och trodde typ inte att det kunde starta spontant bara för att vi hade ett planerat snitt 🤦‍♀️
Det var ju ingen fara åka bort osv.
 
Mina föräldrar ringer oberoende av varandra VARJE dag och ”kollar läget”, och jag känner inte att jag kan skita i att svara för då trodde väl att jag är på förlossningen och blir hysteriska över det istället. Såååå less, låt mig vara liksom
 
Mina föräldrar ringer oberoende av varandra VARJE dag och ”kollar läget”, och jag känner inte att jag kan skita i att svara för då trodde väl att jag är på förlossningen och blir hysteriska över det istället. Såååå less, låt mig vara liksom
Åh vad störigt! Folk får väl veta i sinom tid liksom... Du kan kanske skicka ett sms med status varje morgon istället och förekomma, så kan du med gott samvete strunta i att svara ;) :heart
 
Var på Mvc på morgonen, första gången på evigheter, eller ja sen vecka 10 typ. Så slog till med både bm- och läkarbesök på en gång!

Allt såg iaf superfint ut hos barnmorskan. Hon trodde först att det var fel på maskinen eftersom mina järnvärden var så orimligt bra :p De hade tidigare sagt till mig att äta järntabletter varannan dag men nu tyckte hon att jag kunde glesa ut det lite. 24 i sf-mått vilket var lite mindre än samma vecka förra graviditeten.

Sen var jag hos läkaren för att diskutera förlossningsplan, snitt eller ej osv. Hon var förstående för min förvirring och velande :laugh: Men hon skickade remiss till spec-mvc så att jag fortsatt skulle ha alla dörrar öppna och kunna fortsätta diskussionen och lägga upp en plan där. Så det kändes bra iaf :) Även om jag egentligen inte är mycket klokare :p

Och så hände det där som jag har ofta har tänkt på när jag besökt mvc framför allt tidigt i graviditeten när ingen vet. Jag fick syn på en släkting som jag inte visste skulle få barn. Eftersom jag inte visste situationen hoppade jag snabbt in bakom ett hörn och tror inte att jag upptäcktes :p
 
41+4 idag, 12 dagar över tiden :sleep:
Vaknade av värkar imorse, första gången de tydligt haft en topp och inte bara molat.
Men väldigt hanterbara och ganska glesa, 7-10 minuter mellan de jag klockade. Efter dusch och frukost har de dock glesat ur ännu mer...

Jaja, antingen blir det idag eller så har vi tiden för igångsättning bokad imorgon. Känns skönt att huvudet började fokusera lite mer så fort jag faktiskt fick ett tecken att något håller på att hända. :)
 
41+4 idag, 12 dagar över tiden :sleep:
Vaknade av värkar imorse, första gången de tydligt haft en topp och inte bara molat.
Men väldigt hanterbara och ganska glesa, 7-10 minuter mellan de jag klockade. Efter dusch och frukost har de dock glesat ur ännu mer...

Jaja, antingen blir det idag eller så har vi tiden för igångsättning bokad imorgon. Känns skönt att huvudet började fokusera lite mer så fort jag faktiskt fick ett tecken att något håller på att hända. :)
Håller tummarna för er!:bump:
 
Jag ska på kontroll imorgon och om allt verkar ok tänkte jag faktiskt fråga om man kan lägga igångsättning på söndag eller måndag så jag kan få knoppa min häst som ska tävla med tränaren!

Vår källare då, jag är rätt lugn över den och tar det luuuugnt hemma för vi har fått besked av försäkringsbolaget att allt ska rivas ut och vi kommer få nytt badrum, tvättstuga, allt. Så jag sitter i soffan och googlar kakel och inredning och har nästan glömt att vi ska ha en bebis 😂
 
Gud så segt det här är. Fortfarande inga regelbundna värkar, har hållit på sen sextiden imorse och växlar mellan 6minuter mellan, och typ 40... För en timme sen kom flera av de tätare och starkare, sen gick jag ner för trappan och sa godnatt till mina föräldrar, då stannade det av igen :meh::arghh:

Och här gick jag och trodde lite naivt att andra förlossningen skulle gå på ett kick jämfört med ettan. Ha.
Absolut sämsta uppladdningen nu känner jag skulle vara att inte sova mer än då och då under natten och sen behöva gå upp vid 7 imorgon inför igångsättningen. Men just nu känns det scenariot mest troligt.
 
Gud så segt det här är. Fortfarande inga regelbundna värkar, har hållit på sen sextiden imorse och växlar mellan 6minuter mellan, och typ 40... För en timme sen kom flera av de tätare och starkare, sen gick jag ner för trappan och sa godnatt till mina föräldrar, då stannade det av igen :meh::arghh:

Och här gick jag och trodde lite naivt att andra förlossningen skulle gå på ett kick jämfört med ettan. Ha.
Absolut sämsta uppladdningen nu känner jag skulle vara att inte sova mer än då och då under natten och sen behöva gå upp vid 7 imorgon inför igångsättningen. Men just nu känns det scenariot mest troligt.

Håller tummarna att bebben skyndar på lite 🤗
 
Äntligen är hon här!
Hade värkar hela natten, sov minimalt. Värkarna avtog när vi åkte in till igångsättningen, och första undersökningen visade att det inte hänt nånting alls sen i måndags i princip...

Sen var det typ tre uppgivna timmar när absolut ingenting hände, sen gick vattnet slutligen (hinnorna togs med skalpelektrod och det dröjde innan "forsen" kom) och värkarna började komma igång.
12.30 hade jag så jobbiga värkar att jag fick ge mig på lustgasen, och 14.09 är hon född :love:

Segt som attan, men det var åtminstone effektivt när det väl kom igång, 4 till 10 cm gick på en kvart 🙈 och krystfasen varade 7 minuter...

Alla mår bra, lilltjejen verkar ha ett jäkla humör men är iallafall hittills betydlig mer sömnig än storebror var, så får kanske sova ikapp inatt :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 393
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 398
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp