Sommarföräldrar 2021

Bara jag kvar då! Var på kontroll idag men tappen var inte ens lite mogen så jag sa att jag kan vänta lite och se om det kommer igång själv, har inte direkt ont och allt är bra annars
 
Äntligen är hon här!
Hade värkar hela natten, sov minimalt. Värkarna avtog när vi åkte in till igångsättningen, och första undersökningen visade att det inte hänt nånting alls sen i måndags i princip...

Sen var det typ tre uppgivna timmar när absolut ingenting hände, sen gick vattnet slutligen (hinnorna togs med skalpelektrod och det dröjde innan "forsen" kom) och värkarna började komma igång.
12.30 hade jag så jobbiga värkar att jag fick ge mig på lustgasen, och 14.09 är hon född :love:

Segt som attan, men det var åtminstone effektivt när det väl kom igång, 4 till 10 cm gick på en kvart 🙈 och krystfasen varade 7 minuter...

Alla mår bra, lilltjejen verkar ha ett jäkla humör men är iallafall hittills betydlig mer sömnig än storebror var, så får kanske sova ikapp inatt :)

Underbart 🥰❤️
 
Wow, har sovit hela natten (fast inte sammanhängande såklart) och lillfisen också. Otroligt välbehövligt.

Vårt första barn tillbringade första dygnet (då dom ju "ska" sova mycket efter första vakenperioden) med att skrika istället för att sova, så sambon och jag är helt förbluffade (och lite lättade) över att det kan funka såhär också. Misstänker att det blir mer intensivt sen, så jag passar på att vila nu :)
 
Äntligen är hon här!
Hade värkar hela natten, sov minimalt. Värkarna avtog när vi åkte in till igångsättningen, och första undersökningen visade att det inte hänt nånting alls sen i måndags i princip...

Sen var det typ tre uppgivna timmar när absolut ingenting hände, sen gick vattnet slutligen (hinnorna togs med skalpelektrod och det dröjde innan "forsen" kom) och värkarna började komma igång.
12.30 hade jag så jobbiga värkar att jag fick ge mig på lustgasen, och 14.09 är hon född :love:

Segt som attan, men det var åtminstone effektivt när det väl kom igång, 4 till 10 cm gick på en kvart 🙈 och krystfasen varade 7 minuter...

Alla mår bra, lilltjejen verkar ha ett jäkla humör men är iallafall hittills betydlig mer sömnig än storebror var, så får kanske sova ikapp inatt :)
Stort grattis!
 
Äntligen är hon här!
Hade värkar hela natten, sov minimalt. Värkarna avtog när vi åkte in till igångsättningen, och första undersökningen visade att det inte hänt nånting alls sen i måndags i princip...

Sen var det typ tre uppgivna timmar när absolut ingenting hände, sen gick vattnet slutligen (hinnorna togs med skalpelektrod och det dröjde innan "forsen" kom) och värkarna började komma igång.
12.30 hade jag så jobbiga värkar att jag fick ge mig på lustgasen, och 14.09 är hon född :love:

Segt som attan, men det var åtminstone effektivt när det väl kom igång, 4 till 10 cm gick på en kvart 🙈 och krystfasen varade 7 minuter...

Alla mår bra, lilltjejen verkar ha ett jäkla humör men är iallafall hittills betydlig mer sömnig än storebror var, så får kanske sova ikapp inatt :)
Grattis!! :heart
 
Wow, har sovit hela natten (fast inte sammanhängande såklart) och lillfisen också. Otroligt välbehövligt.

Vårt första barn tillbringade första dygnet (då dom ju "ska" sova mycket efter första vakenperioden) med att skrika istället för att sova, så sambon och jag är helt förbluffade (och lite lättade) över att det kan funka såhär också. Misstänker att det blir mer intensivt sen, så jag passar på att vila nu :)
Så skönt! Är ni kvar på BB nu eller har ni åkt hem?
 
Lilltjejen utan namn är verkligen en lättsam bebis såhär långt :) sover mycket och även själv, och verkar sova sig igenom det mesta också. Skön kontrast till storebror som redan från start var svår att söva, lägga ner och vaknade av minsta lägesförändring. Då fick vi kommentarer av nästan alla om vilken "vaken" bebis han var och jag börjar förstå varför :D

Nu är hon ju bara fyra dagar än och mycket kommer/kan ändras men just nu njuter jag och känner mig till på köpet så mycket tryggare än jag var som förstagångsförälder.

Bestämde mig för att lägga ner amningen också. Lillasyster var en stjärna och det hade säkert gått Finemang med lite träning men jag märkte väldigt mycket negativa känslor som kom tillbaka vid minsta krångel med taget. Med tanke på min historik med förlossningsdepression och att jag mått dåligt under året bestämde jag att det inte var värt det. Nu flaskmatar vi istället och det känns så bra. :)
 
Lilltjejen utan namn är verkligen en lättsam bebis såhär långt :) sover mycket och även själv, och verkar sova sig igenom det mesta också. Skön kontrast till storebror som redan från start var svår att söva, lägga ner och vaknade av minsta lägesförändring. Då fick vi kommentarer av nästan alla om vilken "vaken" bebis han var och jag börjar förstå varför :D

Nu är hon ju bara fyra dagar än och mycket kommer/kan ändras men just nu njuter jag och känner mig till på köpet så mycket tryggare än jag var som förstagångsförälder.

Bestämde mig för att lägga ner amningen också. Lillasyster var en stjärna och det hade säkert gått Finemang med lite träning men jag märkte väldigt mycket negativa känslor som kom tillbaka vid minsta krångel med taget. Med tanke på min historik med förlossningsdepression och att jag mått dåligt under året bestämde jag att det inte var värt det. Nu flaskmatar vi istället och det känns så bra. :)
Så skönt att dottern sover bättre!
Klokt att låta bli amningen! Mår du bra kommer bebisen må bra av det beslutet.
 
Lilltjejen utan namn är verkligen en lättsam bebis såhär långt :) sover mycket och även själv, och verkar sova sig igenom det mesta också. Skön kontrast till storebror som redan från start var svår att söva, lägga ner och vaknade av minsta lägesförändring. Då fick vi kommentarer av nästan alla om vilken "vaken" bebis han var och jag börjar förstå varför :D

Nu är hon ju bara fyra dagar än och mycket kommer/kan ändras men just nu njuter jag och känner mig till på köpet så mycket tryggare än jag var som förstagångsförälder.

Bestämde mig för att lägga ner amningen också. Lillasyster var en stjärna och det hade säkert gått Finemang med lite träning men jag märkte väldigt mycket negativa känslor som kom tillbaka vid minsta krångel med taget. Med tanke på min historik med förlossningsdepression och att jag mått dåligt under året bestämde jag att det inte var värt det. Nu flaskmatar vi istället och det känns så bra. :)
Känner igen det där med att småsyskonet inte är lika ljudkänsligt :p Här var storebror också ganska känslig för höga ljud, medan lillebror sover igenom ganska vilda lekar. Är väl tryggt från tiden i magen, han har ju hört storbror härja därifrån också :D

Vad skönt att kunna landa i det beslutet. Man behöver vara snäll mot sig själv så gott det går, vi ska ju hålla ett tag till som föräldrar!
 
Här rullar det på med lillkillen! Vi har njutit av lång ledighet på 7 veckor ihop. Vilket har känts både lyxigt men också självklart. Mannen började jobba i måndags, vilket han upplever som trist såklart men vi hoppas att han ska kunna jobba 4 dagars veckor lite längre fram. Så det ser vi fram emot! Så jag och lillen har fått börja jobba fram våra rutiner nu när vi är själva :) i övrigt är han fortsatt ett perfekt nybörjarbarn. Nöjd, lugn, sover mycket, enkel och okomplicerad :love:

Det enda som inte riktigt fungerat är amningen, var lite knöligt redan från början då han inte riktigt fick tag i bröstet. Fungerade bra med amningsnapp men han var samtidigt lite frustrerad till och från då han har otroligt dåligt tålamod när det kommer till mat 🙈 men det funkade de två första veckorna. Han var ju däremot en sovande bebis som inte ville äta så ofta och därmed gick han inte riktigt upp i början. Så för att få honom att äta även som väldigt trött fick han utpumpad mjölk i flaska. Sen efter ca 3-4 veckor hängde inte riktigt min produktion med och vi har fått ge mer och mer ersättning. Kändes lite tråkigt i början även om amningen var något som jag kände att funkar det så funkar det och gör det inte det så gör det inte det. Men jag kan ändå vara lite avundsjuk på de som alltid har färdig mat i rätt temperatur med sig, direkt utan någon fördröjning ;) men vi gör det som funkar här. Nu är han en söt liten tjockis till bebis och det är det viktigaste :D:love: fördelen är ju såklart att även min sambo har kunnat mata redan från början mer eller mindre. Vilket han tycker är väldigt mysigt!

I övrigt får vi fortfarande sova. Så glada så länge det håller i sig. Han vaknar för det mesta en gång vid 02.30-03.15 för mat och byte. Så då sover han från 22/23 tills dess. Ibland vaknar han först 05.30-06.00. Men då är han både pigg och hungrig som tusan 😅
 
Heh, jag är kvar. :D Hade ju bf den 1/9 men jobbar fortfarande 90%. Bebisen har blivit meddelad att hen är välkommen fr.o.m. nu, för i går hade jag även mitt första seminarium i universitetskursen jag läser (50%). Tack och lov löd hen, så nu är det fritt fram! Dock känner jag ingen som helst brådska - jag mår kanon, är rörlig, orkar både bära treåringen och galopperade t.o.m. med honom i famnen i dag, sover utan större problem... (har dock legat vaken ca 2 h nu) Har en del sammandragningar och ibland molar det lite, men annars inga tecken på att något skulle vara på G.

På onsdag har jag tid på förlossningen för att prata igångsättning - om bebisen inte kommit innan dess. Sista kontrollen hos BM var i måndags och allt verkade bra.

Grattis till alla bebisar! :love: Alla lyckades väl hålla sig inom sommarmånaderna förutom jag? :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 414
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 449
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 399
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp