Sommarföräldrar 2022

Bf idag, och bebis firar 1 vecka 🥳 jag är helt inne i bebisbubblan och så kär i denna lilla människa. Ingen avundsjuka alls än, (peppar peppar) från syskonen, 3-åringen är helt kär i honom och ger honom kärleksförklaringar och vill hjälpa till med allt. Dom är så fina och jag känner mig så himla lycklig❤️

En vecka till med pappan hemma, sen ska jag rodda alla 3 barnen själv i 2 veckor innan han går på semester, det blir spännande 😬🤣

Lycka till allihopa nu när det börjar närma sig för er 😍
Kul med uppdatering! Jag är helt fascinerad gällande alla som roddar saker själv i den omfattningen. Med sonen var pappan och jag hemma tillsammans i ett år, sedan var pappan hemma ytterligare 6 månader. Vi har tänkt samma upplägg den här gången.
 
Här blev det bebis igår morse 😍 Vi mår bra allihop men eftersom det slutade med kejsarsnitt så blir vi kvar på sjukhuset lite extra.

Är det någon här som gjort kejsarsnitt som kan peppa mig lite angående återhämtning? Känner mig pigg och så men märker ändå att den här återhämtningen kommer gå långsammare än efter de vaginala förlossningarna. Orimligt hur mycket man använder magmusklerna i vanliga fall utan att man tänker på det, och nu ska man inte göra det längre. Skulle säga att det är snudd på omöjligt 😄
 
Här blev det bebis igår morse 😍 Vi mår bra allihop men eftersom det slutade med kejsarsnitt så blir vi kvar på sjukhuset lite extra.

Är det någon här som gjort kejsarsnitt som kan peppa mig lite angående återhämtning? Känner mig pigg och så men märker ändå att den här återhämtningen kommer gå långsammare än efter de vaginala förlossningarna. Orimligt hur mycket man använder magmusklerna i vanliga fall utan att man tänker på det, och nu ska man inte göra det längre. Skulle säga att det är snudd på omöjligt 😄

Grattis till bebis!
Jag har gjort 4 kejsarsnitt så mina bästa råd är 1) använd armarna och tryck dig upp när du ska upp ur sängen, soffa osv. 2) lägg bebis på en filt om ni tex vilar ihop i sängen för då kan du lätt dra i filten för att nå bebisen istället för att böja dig för långt in. 3) sätt dig inte i en djup fåtölj med bebis i famnen för då blir du kvar där tills någon kan hjälpa dig upptäckte jag med första barnet :o
 
@Guldaskig Grattis till bebisen!

Lägger till lite KS-tips:
- Om du ska amma, ha en tunn filt eller sjal över magen så att bebisen inte kan göra illa dig med händer eller fötter på ärret. För mig var det känsligt och ömt rätt länge.
- Rulla åt sidan när du ska upp ur sängen el dyl istället för att försöka sätta dig upp som vanligt.
- När du ska bära bebisen i bärdon så är sjal skönare än sele i början.

Och peppen: för mig gick återhämtningen snabbt! Förvånansvärt snabbt. Till en början tänkte jag att det skulle ta evigheter, kroppen kändes sabbad liksom. Men sen blev jag snabbt bättre :). Var bara snäll mot dig själv och lagom försiktig!

:)
 
Här blev det bebis igår morse 😍 Vi mår bra allihop men eftersom det slutade med kejsarsnitt så blir vi kvar på sjukhuset lite extra.

Är det någon här som gjort kejsarsnitt som kan peppa mig lite angående återhämtning? Känner mig pigg och så men märker ändå att den här återhämtningen kommer gå långsammare än efter de vaginala förlossningarna. Orimligt hur mycket man använder magmusklerna i vanliga fall utan att man tänker på det, och nu ska man inte göra det längre. Skulle säga att det är snudd på omöjligt 😄

Grattis! 😍 Hoppas på snabb återhämtning 🤗
 
Kul med uppdatering! Jag är helt fascinerad gällande alla som roddar saker själv i den omfattningen. Med sonen var pappan och jag hemma tillsammans i ett år, sedan var pappan hemma ytterligare 6 månader. Vi har tänkt samma upplägg den här gången.

Härligt att kunna vara hemma så tillsammans! Det var vi när andra barnet kom eftersom första barnet fortfarande var så litet då, det var guld värt!

Denna gången är väl tanken att sambon är hemma tar ut ledigt 1 dag i veckan ihop med oss efter semestern, lite mer ekonomisk stress denna gång eftersom vi har fler barn nu, köpt gård, och med tanke på dagens priser på allt 😬

Ska tillägga att jag har väldigt mycket hjälp om jag vill från mina föräldrar som bor nära, och det blir ofta alldeles för mycket skärmtid för barnen. Men så får det va just nu 😅
 
Här blev det bebis igår morse 😍 Vi mår bra allihop men eftersom det slutade med kejsarsnitt så blir vi kvar på sjukhuset lite extra.

Är det någon här som gjort kejsarsnitt som kan peppa mig lite angående återhämtning? Känner mig pigg och så men märker ändå att den här återhämtningen kommer gå långsammare än efter de vaginala förlossningarna. Orimligt hur mycket man använder magmusklerna i vanliga fall utan att man tänker på det, och nu ska man inte göra det längre. Skulle säga att det är snudd på omöjligt 😄
Stort grattis! :love:
 
Här blev det bebis igår morse 😍 Vi mår bra allihop men eftersom det slutade med kejsarsnitt så blir vi kvar på sjukhuset lite extra.

Är det någon här som gjort kejsarsnitt som kan peppa mig lite angående återhämtning? Känner mig pigg och så men märker ändå att den här återhämtningen kommer gå långsammare än efter de vaginala förlossningarna. Orimligt hur mycket man använder magmusklerna i vanliga fall utan att man tänker på det, och nu ska man inte göra det längre. Skulle säga att det är snudd på omöjligt 😄
Grattis till bebis! Hoppas på snabb återhämtning för dig!
 
Här blev det bebis igår morse 😍 Vi mår bra allihop men eftersom det slutade med kejsarsnitt så blir vi kvar på sjukhuset lite extra.

Är det någon här som gjort kejsarsnitt som kan peppa mig lite angående återhämtning? Känner mig pigg och så men märker ändå att den här återhämtningen kommer gå långsammare än efter de vaginala förlossningarna. Orimligt hur mycket man använder magmusklerna i vanliga fall utan att man tänker på det, och nu ska man inte göra det längre. Skulle säga att det är snudd på omöjligt 😄
Grattis till bebis! ❤️
Jag har gjort två kejsarsnitt och instämmer verkligen med att man måste hitta ett sätt att rulla ur sängen, använda händerna mer när man ska upp osv. Behöver man hosta är det bra att trycka en kudde över magen. För de flesta så är man på benen ganska snabbt, jag har tyckt att efter den första veckan så är det stor skillnad. Det är just de där första dagarna man känner sig väldigt handikappad.
Jag gjorde tyvärr misstaget nu senaste snittet att jag började tejpa med silkontejp lite för tidigt, borde ha väntat med det tills jag var säker på att såret läkt helt. Fick därför infektion, så ett litet tips 😊
 
Här blev det bebis igår morse 😍 Vi mår bra allihop men eftersom det slutade med kejsarsnitt så blir vi kvar på sjukhuset lite extra.

Är det någon här som gjort kejsarsnitt som kan peppa mig lite angående återhämtning? Känner mig pigg och så men märker ändå att den här återhämtningen kommer gå långsammare än efter de vaginala förlossningarna. Orimligt hur mycket man använder magmusklerna i vanliga fall utan att man tänker på det, och nu ska man inte göra det längre. Skulle säga att det är snudd på omöjligt 😄

Stort grattis! 😍
 
Tack allihop för gratulationer och tips angående kejsarsnitt, jag läser allt och suger åt mig som en svamp 🙏🏼
 
Här har det liksom råkat bli lite så att vi är mitt i bostadsförsäljning 😬 Blev tokkära i en lägenhet så nu måste vi sälja illa kvickt! På grund av detta får hon INTE komma imorgon, och kan hon hålla sig inne till på onsdag nästa vecka blir jag väldigt tacksam 😅 BF 9/7.
 
Här har det liksom råkat bli lite så att vi är mitt i bostadsförsäljning 😬 Blev tokkära i en lägenhet så nu måste vi sälja illa kvickt! På grund av detta får hon INTE komma imorgon, och kan hon hålla sig inne till på onsdag nästa vecka blir jag väldigt tacksam 😅 BF 9/7.

Vad spännande med nytt boende! Håller tummarna för att planerna med försäljningen lyckas 😊
 
Bebis är nu tre dagar gammal och gör det bebisar gör mest! Det är väldigt skönt att redan ha två barn, vi fick både förstabarnschock och tvåbarnschock med de andra 😄 Nu känner vi oss rätt coola och rutinerade, än så länge 😁
Härligt att det känns smidigt! Har ni fått åka hem?
 
Jag har gått in i v 39 nu och är lite brydd över att jag är så himla... Obrydd?! Har inte ens lagt in hembarnmorskornas nummer i telefonen. Jag kom på i förrgår att det kanske vore bra att stoppa in babyskyddet i bilen ifall vi skulle behöva åka till sjukhus i samband med förlossningen. Och det kanske vore lämpligt att packa en förlossningsväska?! Gravidförsäkring - det köpte jag förra veckan...

Jag försöker gräva lite i vad det kan bero på. Undrar om det är någon sorts förnekande, att jag inte riktigt vill ta in att det är på riktigt att jag ska föda barn snart. Eller är det bara för att jag inte har samma utrymme att tänka/fundera/planera/fixa som förra gången. Det känns lite olustigt att vara så oförberedd hur som helst. Jag tror någonstans att det kan bero lite på att jag vet vad som står på spel den här gången, och att det skrämmer mig lite. Kanske är det därför jag försöker skjuta ifrån mig det. Jobbig känsla att ha i v 39 hur som helst.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 700
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 683
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 303
Senast: Hedinn
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp