Sommarföräldrar 2022

Jag har gått in i v 39 nu och är lite brydd över att jag är så himla... Obrydd?! Har inte ens lagt in hembarnmorskornas nummer i telefonen. Jag kom på i förrgår att det kanske vore bra att stoppa in babyskyddet i bilen ifall vi skulle behöva åka till sjukhus i samband med förlossningen. Och det kanske vore lämpligt att packa en förlossningsväska?! Gravidförsäkring - det köpte jag förra veckan...

Jag försöker gräva lite i vad det kan bero på. Undrar om det är någon sorts förnekande, att jag inte riktigt vill ta in att det är på riktigt att jag ska föda barn snart. Eller är det bara för att jag inte har samma utrymme att tänka/fundera/planera/fixa som förra gången. Det känns lite olustigt att vara så oförberedd hur som helst. Jag tror någonstans att det kan bero lite på att jag vet vad som står på spel den här gången, och att det skrämmer mig lite. Kanske är det därför jag försöker skjuta ifrån mig det. Jobbig känsla att ha i v 39 hur som helst.
Många saker löser sig ju oftast efter vägen, så man behöver kanske inte vara så ”stressad” egentligen.
 
Jag har gått in i v 39 nu och är lite brydd över att jag är så himla... Obrydd?! Har inte ens lagt in hembarnmorskornas nummer i telefonen. Jag kom på i förrgår att det kanske vore bra att stoppa in babyskyddet i bilen ifall vi skulle behöva åka till sjukhus i samband med förlossningen. Och det kanske vore lämpligt att packa en förlossningsväska?! Gravidförsäkring - det köpte jag förra veckan...

Jag försöker gräva lite i vad det kan bero på. Undrar om det är någon sorts förnekande, att jag inte riktigt vill ta in att det är på riktigt att jag ska föda barn snart. Eller är det bara för att jag inte har samma utrymme att tänka/fundera/planera/fixa som förra gången. Det känns lite olustigt att vara så oförberedd hur som helst. Jag tror någonstans att det kan bero lite på att jag vet vad som står på spel den här gången, och att det skrämmer mig lite. Kanske är det därför jag försöker skjuta ifrån mig det. Jobbig känsla att ha i v 39 hur som helst.

Jag var likadan. Googlade fram numret till förlossningen när det väl var dags och förlossningsväskan var nästan färdigpackad. Det löste sig fint! Jag var dock inte så stressad av det, tyckte mest det var knasigt att jag inte verkade bry mig så mycket 😅
 
Jag har gått in i v 39 nu och är lite brydd över att jag är så himla... Obrydd?! Har inte ens lagt in hembarnmorskornas nummer i telefonen. Jag kom på i förrgår att det kanske vore bra att stoppa in babyskyddet i bilen ifall vi skulle behöva åka till sjukhus i samband med förlossningen. Och det kanske vore lämpligt att packa en förlossningsväska?! Gravidförsäkring - det köpte jag förra veckan...

Jag försöker gräva lite i vad det kan bero på. Undrar om det är någon sorts förnekande, att jag inte riktigt vill ta in att det är på riktigt att jag ska föda barn snart. Eller är det bara för att jag inte har samma utrymme att tänka/fundera/planera/fixa som förra gången. Det känns lite olustigt att vara så oförberedd hur som helst. Jag tror någonstans att det kan bero lite på att jag vet vad som står på spel den här gången, och att det skrämmer mig lite. Kanske är det därför jag försöker skjuta ifrån mig det. Jobbig känsla att ha i v 39 hur som helst.
Vad är det du känner står på spel som du inte upplevt tidigare? Jag tror inte det behöver vara något dåligt att vara obrydd. Som någon annan skrev, det kommer lösa sig ändå ❤️ Min chef berättade att hon packade förlossningsväskan efter att värkarna hade börjat 😅
 
Var en vända till förlossningen i natt/morse. Haft mkt mer sammandragningar senaste veckan och ett par dagar ont långt ner i magen och i ryggslutet. Trycker nedåt mer också. V 32 idag. Så fick komma in på koll, men allt såg bra ut. Kan vara för att jag ev dragit på mig en lunginflammation och ändå jobbade förra vecka 🙈 så nu sitter jag på vårdcentralsjouren för det. Glad midsommar 🌷😂
 
Var en vända till förlossningen i natt/morse. Haft mkt mer sammandragningar senaste veckan och ett par dagar ont långt ner i magen och i ryggslutet. Trycker nedåt mer också. V 32 idag. Så fick komma in på koll, men allt såg bra ut. Kan vara för att jag ev dragit på mig en lunginflammation och ändå jobbade förra vecka 🙈 så nu sitter jag på vårdcentralsjouren för det. Glad midsommar 🌷😂
Skönt att allt såg bra ut! Krya på dig!
 
Var en vända till förlossningen i natt/morse. Haft mkt mer sammandragningar senaste veckan och ett par dagar ont långt ner i magen och i ryggslutet. Trycker nedåt mer också. V 32 idag. Så fick komma in på koll, men allt såg bra ut. Kan vara för att jag ev dragit på mig en lunginflammation och ändå jobbade förra vecka 🙈 så nu sitter jag på vårdcentralsjouren för det. Glad midsommar 🌷😂

Hur gick det på vårdcentralen?

Här har lillebror kanske äntligen fått ett namn, det är fasen inte helt enkelt alltså. Han har dessutom dragit till med en jäkla långsovning under förmiddagen så när han väl vaknar lär han vara vrålhungrig 😄
 
Hur gick det på vårdcentralen?

Här har lillebror kanske äntligen fått ett namn, det är fasen inte helt enkelt alltså. Han har dessutom dragit till med en jäkla långsovning under förmiddagen så när han väl vaknar lär han vara vrålhungrig 😄
Jättesvårt med namn! Finns så många och så ska båda gilla namnen också 🙈
 
Hur gick det på vårdcentralen?

Här har lillebror kanske äntligen fått ett namn, det är fasen inte helt enkelt alltså. Han har dessutom dragit till med en jäkla långsovning under förmiddagen så när han väl vaknar lär han vara vrålhungrig 😄
Ingen lunginflammation iaf. Negativt på snabbtest covid, väntar på covid test pcr. Så bara att vänta på provsvar och mäkta med 30-graders värmen. Bebis ligger så lågt känns det som och rör sig så kopist mkt, känns av och till som att ha ett bowlingklot rullandes precis över främre fogen.
 
Placerade mig i Skagern idag för att kyla av mina svullna ben! Sitter med mina stödstrumpor på, vågar knappt ta av dom för att fötterna är som ballonger 🙈
 

Bifogade filer

  • F525CC19-0BDF-4D9E-91E4-5A6ED7035CA3.png
    F525CC19-0BDF-4D9E-91E4-5A6ED7035CA3.png
    442,9 KB · Visningar: 55
Exakt! Och så ska de gärna passa med de andra barnens namn 😄
Jag (vi) är nog inte fullt så noga med att det ska passa med sonens namn, vi måste ju leta två namn o önskar att i alla fall de namnen någelunda passar ihop. Fast det verkar kanske inte bli så heller 🤪 sonen heter Cornelis, namn vi har på listan är Carl, Amadeus, Ronja och Cajsa. Mamma tycker Carl och Cajsa om det är en av varje, jag är dock rädd att det blir kalle anka och kajsa anka då 🙈 men barn idag kanske inte har lika bra koll på kalle anka som en annan!
 
Jag (vi) är nog inte fullt så noga med att det ska passa med sonens namn, vi måste ju leta två namn o önskar att i alla fall de namnen någelunda passar ihop. Fast det verkar kanske inte bli så heller 🤪 sonen heter Cornelis, namn vi har på listan är Carl, Amadeus, Ronja och Cajsa. Mamma tycker Carl och Cajsa om det är en av varje, jag är dock rädd att det blir kalle anka och kajsa anka då 🙈 men barn idag kanske inte har lika bra koll på kalle anka som en annan!

Ja två namn är en utmaning, är inte avundsjuk. Jättefina namn allihop 😍
 
Många saker löser sig ju oftast efter vägen, så man behöver kanske inte vara så ”stressad” egentligen.
Jo det är väl så att allt löser sig, men jag brukar vara en sådan som vill planera och fixa i god tid innan så jag är lite förvånad över detta oengagemang nu hos mig. 😶
Jag var likadan. Googlade fram numret till förlossningen när det väl var dags och förlossningsväskan var nästan färdigpackad. Det löste sig fint! Jag var dock inte så stressad av det, tyckte mest det var knasigt att jag inte verkade bry mig så mycket 😅
Det känns lite märkligt när man inte brukar vara så, utan att det nu när det är en ganska viktig och stor grej på gång så var det plötsligt inte så noga med planering och packning längre. 😅 Men som ni säger, det löser sig ju på ett eller annat sätt.
Vad är det du känner står på spel som du inte upplevt tidigare? Jag tror inte det behöver vara något dåligt att vara obrydd. Som någon annan skrev, det kommer lösa sig ändå ❤️ Min chef berättade att hon packade förlossningsväskan efter att värkarna hade börjat 😅
Det är att det finns en treåring med i ekvationen nu som gör att jag känner så. Ifall det skulle hända något så kommer han att påverkas av det och den tanken krossar mig lite. Ja jag känner att det inte kommer vara helt osannolikt att jag också kommer packa väskan efter att värkarna börjat för här verkar ingenting hända automatiskt. 😅
 
Och ja alltså - namn. :banghead: Vi har haft ett namn som vi inte tog sist som jag tycker är jättefint så det har jag varit inställd på i tre år nu ifall det blev fler barn. Nu har jag en vän som precis fått bebis som råkade ha samma namnval så nu känns det jättekonstigt att ta det namnet. Så det känns lite jobbigt faktiskt.

Så det är 50 % chans att det blir jobbigt med namn när bebisen kommit ut, blir det det andra könet blir det inga problem. Lite småjobbigt just nu att inte ha tagit reda på kön. Kanske hade det här inte alls behövt vara ett problem. 😅
 
Och ja alltså - namn. :banghead: Vi har haft ett namn som vi inte tog sist som jag tycker är jättefint så det har jag varit inställd på i tre år nu ifall det blev fler barn. Nu har jag en vän som precis fått bebis som råkade ha samma namnval så nu känns det jättekonstigt att ta det namnet. Så det känns lite jobbigt faktiskt.

Så det är 50 % chans att det blir jobbigt med namn när bebisen kommit ut, blir det det andra könet blir det inga problem. Lite småjobbigt just nu att inte ha tagit reda på kön. Kanske hade det här inte alls behövt vara ett problem. 😅
Vi har inte heller tagit reda på kön, hade dock känts enklare just vid namnval om v hade gjort det 🙈
 
Vi tog reda på kön och hade en lista på fyra namn som vi skulle välja mellan. Sen kom bebis ut med det andra könet 😂
Oj vilken miss! Eller vad man ska säga! (En bebis är ju ingen miss, men när man ställt in sig på en sak och så blir det något annat kan man ju få lite huvudbry 😅)
I ”mina” tvillinggrupper på fejjan är det fler som velat ta reda på kön, men det har varit svårt att se om ena ligger över den andra och liknande. Så får bli överraskning helt enkelt 😅
 
Hoppas det går bra för alla i värmen, oavsett om bebis kommit ut ännu eller inte! Inget verkar peka på nedkomst här, så idag blir det stranddag 🌞

Vi hade så svårt med pojknamn så vi tog reda på kön vid RUL så vi skulle ha gott om tid att fundera 😅 Nu verkade hon som genomförde ultraljudet supersäker på att det var en flicka ("och här ser vi blygdläpparna!" 😂), så problemet "löste sig själv", men skulle det bli en pojke i stället då kommer jag och sambon behöva slå våra två kloka huvuden ihop för vi har SÅ svårt med pojknamn vi båda gillar och som funkar på 2 olika språk.
 
Oj vilken miss! Eller vad man ska säga! (En bebis är ju ingen miss, men när man ställt in sig på en sak och så blir det något annat kan man ju få lite huvudbry 😅)
I ”mina” tvillinggrupper på fejjan är det fler som velat ta reda på kön, men det har varit svårt att se om ena ligger över den andra och liknande. Så får bli överraskning helt enkelt 😅

Verkligen en omställning, men väldigt roligt! Det blev en lillebror och vi har redan två flickor sedan tidigare så klart det var kul med en pojke också 😊 Men helt klart en chock 😅
 
Apropå namn och ta reda på kön. När jag väntade mina tvillingar så var det inte så vanligt att ra reda på kön och jag hade inga planer på det, MEN jag var helt bergis på två pojkar. Dels för att jag tyckte att det indikterats av sköterskor vid UL ett par gångar och även pga hormonräder och en massa andra myter. Jag (ja juste jag eftersom pappan hade avgått) hade pojknamn klara, Max och Morgan eller möjligen Morris och Morgan Det blev två flickor.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 728
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 719
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 379
Senast: Hedinn
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp