Sommarföräldrar 2022

Åh vad kul med fler gravida! 😍

Jag var på RUL igår (heter det väl?) och allt såg bra ut. Vi väntar vår tredje tjej, storasystrarna fyller 3 och 5 år i juli respektive oktober 😊 Försökte oss på att fundera ut ett namn igår men det gick inte, vi har redan förbrukat våra alternativ 😅

Mår ni bra allihop?
 
Jag har mitt tidiga UL den 31/1 - längtar!
Denna graviditet har jag mått mindre illa generellt än förra. Dock hann jag inleda med att kräkas på jobb framför patient (jobbar som fysioterapeut). Har kräkts några gånger till men det har mest varit som en blixt från klar himmel och sedan bra direkt. Denna gång är jag däremot mycket tröttare så här tidigt. Vill helst sova dygnet runt... Vilket rimmar dåligt med jobb, barn, hästar och gård. Men jag kämpar på och hoppas att energin kommer tillbaka någon gång.
 
Jag har mått kasst nu i början men det har äntligen börjat lätta. Var inte såhär illa min första graviditet. Fortfarande bedövande trött och lite illamående vissa dagar dock. Har varit glad att jag jobbat mest hemifrån så jag inte behövt försöka dölja något för kollegor.

Angående kön så tog vi inte reda på det sist och min man vill inte göra det nu heller. Jag är dock betydligt med nyfiken denna gång! Kanske spanar lite extra på RUL :angel:
 
Jag har mått väldigt illa denna graviditet, dock inte kräkts även om jag nästan önskat det ibland för att få känslan av att illamåendet lättar. Nu har det däremot släppt och jag mår väldigt bra! Nästan lite för bra, hann nästan bli orolig innan RUL för jag kände absolut inte av graviditeten.

Vi skulle ju inte ha fler än två barn så vi har gjort oss utav med en hel del bra saker och behöver köpa nytt. Bland annat barnvagn, babysitter, babyskydd och spjälsäng. Det här tredje barnet är en liten ”hoppsan” som efter noga övervägande fick stanna kvar 😊
 
Jag hoppar in här jag också. Går in i vecka 17 imorgon, andra barnet. :)

Jag har inte mått så bra hittills men jag har varit gravid eller ammat senaste 3,5 åren så det är nog brist på lite av varje i min kropp. Får inte ner några vitamintabletter längre heller efter illamåendeperioden så det hjälper inte till. Nu när jag klunkat blutsaft och tvingat i mig blodpudding i ett par veckor känns det lite bättre med orken och humöret i alla fall.

Graviditeten var planerad men när jag började må illa i typ vecka sju och blev totalt orkeslös och fick ett enormt dåligt samvete för sonen så började jag undra vad sjutton vi gett oss in på. Sedan vecka 8 har jag tänkt att det här blir det sista barnet för det här vill jag inte utsätta varken mig själv eller min familj för någon mer gång.

Ett lite tungt första inlägg från mig i tråden, men vintern knäcker mig varje gång och en tidig graviditet på det + pandemi var en så oerhört dålig kombination. Det blir bättre! Storebror är trots allt det bästa som hänt mig och det kommer nog kännas bra när bebisen väl är här. Jag är dock lite skräckslagen för hur det ska bli att orka med när jag har en bebis att vara vaken med om nätterna samtidigt som jag har en treåring hemma på dagarna också. :crazy: Något jag saknar så väldigt mycket är att bära barn i sele nu när jag inte bär äldsta alls längre. Ser fram emot det :heart
 
Jag hoppar in här jag också. Går in i vecka 17 imorgon, andra barnet. :)

Jag har inte mått så bra hittills men jag har varit gravid eller ammat senaste 3,5 åren så det är nog brist på lite av varje i min kropp. Får inte ner några vitamintabletter längre heller efter illamåendeperioden så det hjälper inte till. Nu när jag klunkat blutsaft och tvingat i mig blodpudding i ett par veckor känns det lite bättre med orken och humöret i alla fall.

Graviditeten var planerad men när jag började må illa i typ vecka sju och blev totalt orkeslös och fick ett enormt dåligt samvete för sonen så började jag undra vad sjutton vi gett oss in på. Sedan vecka 8 har jag tänkt att det här blir det sista barnet för det här vill jag inte utsätta varken mig själv eller min familj för någon mer gång.

Ett lite tungt första inlägg från mig i tråden, men vintern knäcker mig varje gång och en tidig graviditet på det + pandemi var en så oerhört dålig kombination. Det blir bättre! Storebror är trots allt det bästa som hänt mig och det kommer nog kännas bra när bebisen väl är här. Jag är dock lite skräckslagen för hur det ska bli att orka med när jag har en bebis att vara vaken med om nätterna samtidigt som jag har en treåring hemma på dagarna också. :crazy: Något jag saknar så väldigt mycket är att bära barn i sele nu när jag inte bär äldsta alls längre. Ser fram emot det :heart

Vad jobbigt att du mått/mår så dåligt. Hoppas du kan må bättre i graviditeten snart så att det känns mer överkomligt.
 
Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁

Jag är gravid i v 19 med tredje barnet, BF 12/6.

Hoppas fler vill hänga på så att vi kan prata om allt mellan himmel och jord i denna sommartråd 😃
Vad kul, har för mig att vi var i samma tråd med sommarföräldrar 2019? :)

Jag är på gränsen om jag blir sommar- eller höstförälder, bf 28/8.
 
Vad kul, har för mig att vi var i samma tråd med sommarföräldrar 2019? :)

Jag är på gränsen om jag blir sommar- eller höstförälder, bf 28/8.

Ja det stämmer! 😃 Klart du ska vara med i sommartråden, augusti räknas till sommar och även om du går över tiden så tycker jag att du platsar ☺️
 
Tycker mest allt känns som det går i snigelfart... Jag är så himla trött just nu och graviditen är ju bara precis påbörjad. Känns som om jag kommer vara halvdöd innan detta är över. Hur mår ni?

Jag hade möte med min chef idag kring för att ta tag i riskanalyser kring covid och mitt jobb. Jag jobbar i vården med patienter och även om mina patienter ska vara friska så kan de ju råka smitta ändå. Planen just nu är att jobba maj ut och sedan blir det semester och gravidpenning fram till augusti. Men antagligen kommer vi få dra ned på min patientkontakt efter vecka 20 och sätta över mig på administrativa uppgifter. Hur har ni det med jobbet? Har ni satt igång med riskanalys och förändrade arbetsuppgifter?
 
Tycker mest allt känns som det går i snigelfart... Jag är så himla trött just nu och graviditen är ju bara precis påbörjad. Känns som om jag kommer vara halvdöd innan detta är över. Hur mår ni?

Jag hade möte med min chef idag kring för att ta tag i riskanalyser kring covid och mitt jobb. Jag jobbar i vården med patienter och även om mina patienter ska vara friska så kan de ju råka smitta ändå. Planen just nu är att jobba maj ut och sedan blir det semester och gravidpenning fram till augusti. Men antagligen kommer vi få dra ned på min patientkontakt efter vecka 20 och sätta över mig på administrativa uppgifter. Hur har ni det med jobbet? Har ni satt igång med riskanalys och förändrade arbetsuppgifter?
Jag har mått skit denna graviditet, dessutom har jag nog fått covid nu också så legat hemma med 39 graders feber idag :(. Så jobbigt!

Jag jobbar också inom vården och träffar patienter varje dag. De ska också vara friska men man vet ju aldrig. Tror jag ska jobba ganska länge ändå, inte fått veta något annat.
 
Tycker mest allt känns som det går i snigelfart... Jag är så himla trött just nu och graviditen är ju bara precis påbörjad. Känns som om jag kommer vara halvdöd innan detta är över. Hur mår ni?

Jag hade möte med min chef idag kring för att ta tag i riskanalyser kring covid och mitt jobb. Jag jobbar i vården med patienter och även om mina patienter ska vara friska så kan de ju råka smitta ändå. Planen just nu är att jobba maj ut och sedan blir det semester och gravidpenning fram till augusti. Men antagligen kommer vi få dra ned på min patientkontakt efter vecka 20 och sätta över mig på administrativa uppgifter. Hur har ni det med jobbet? Har ni satt igång med riskanalys och förändrade arbetsuppgifter?
Jag tycker också att det går lite i snigelfart. Jag har så långt till RUL också, i mitten av februari och jag har precis gått in i v. 21 då. Sist berättade jag för jobbet i v 17 och då hade jag gjort RUL. Skulle kännas skönt att få det avklarat.

Mitt jobb är vad det är bland alla kunder, och det går inte att byta arbetsuppgifter. Planen är att gå hem två månader innan BF. Jag hade kunnat få gå hem i v. 20 men vill hellre jobba kvar i vår.
 
Sällar mig till skaran som jobbar i vården. Jag var ”tvungen” att berätta om graviditeten direkt jag fick reda på den och vi satte oss ner och gjorde en riskanalys. Fram till v 20 fick jag endast träffa patienter utan luftvägssymtom, efter v 20 får jag inte ha patientkontakt. Vi har två-tre potionioner på jobbet där jag slipper patientkontakt så där är jag placerad. Jag har i tidigare graviditeter gått hem två månader före BF pga risker och belastning och planerar väl att göra det nu med.
 
Jag mår mycket bättre nu men är fortsatt trött vissa dagar. Har också mått dåligt i början och tyckte också det var riktigt kämpiga veckor med en aktiv snart treåring hemma, försöka sköta sitt jobb osv. Nu tycker jag tiden kryper fram och det känns som en evighet till bf.

Jag har inget riskfyllt jobb utan jobbar på kontor och nu 100% hemifrån. Ingen större fara för mig alltså och är smittspridningen fortsatt hög eller nya varianter dyker upp så kan jag nog få fortsätta sitta hemma senare i graviditeten om det bedöms vara säkrast. Har inte berättat på jobbet än och tänkte nog vänta ett tag eftersom folk inte kunde hålla tyst senast.
 
Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁

Jag är gravid i v 19 med tredje barnet, BF 12/6.

Hoppas fler vill hänga på så att vi kan prata om allt mellan himmel och jord i denna sommartråd 😃

Vågar inte ropa hej än men förhoppningsvis ploppar det ut en individ i slutet av augusti.
Detta var ej planerat men vi bestämde oss för att köra, har tidigare haft flera missfall så vågar inte riktigt tro på det ännu. Är i vecka nio eller tio, förstår aldrig hur man räknar..

Första ungen och har hela mitt liv varit otroligt ointresserad av allt som har med graviditet och barn att göra. Har aldrig haft småbarn naturligt runt mig. Pendlar mellan skräck och förtjusning men jag lär mig på vägen och ska bli kul.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 200
Senast: grodan21
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 579
Senast: Hedinn
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp