Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur går det för er som haft/har bf nu? Bf + 6 lite ondare sammandragningar men thats it
Bm besök idag
Har du varit hos BM än? Kollade hen om du är öppen något?

Jag har ju inte bf förrän på fredag, men jag hade lite vad jag tolkar som förvärkar i går under eftermiddagen och kvällen. Men det gick över vid 21-tiden ungefär och har inte kommit tillbaka.
 
Grattis ni som har fått bebisar på sistone!! :):love:

Är det någon som har känningar på gång? Jag har två veckor till Bf och har haft väldigt mycket förvärkar senaste veckan, emellanåt gör de lite ont och kommer typ var tredje minut, sen är det någon halvdag utan något alls. Var lite nervös för att inte kunna jobba sista veckan men nu är det sista dagen imorgon och inga känningar alls! Undrar om det kommer hålla på så här några veckor till eller om bebin kommer lite innan? Ska bli intressant att se! :)
 
Nä Bm kollade inget alls om jag var öppen utan var bara blodtryck, mäta magen o lyssna på hjärtat.
Haft förvärkar(?) idag men vet inte om det betyder nåt..
Lite ont sådär men så svårt o veta:nailbiting:


Har du varit hos BM än? Kollade hen om du är öppen något?

Jag har ju inte bf förrän på fredag, men jag hade lite vad jag tolkar som förvärkar i går under eftermiddagen och kvällen. Men det gick över vid 21-tiden ungefär och har inte kommit tillbaka.
 
Lite gnäll. Mannen började jobba i måndags och fick nya arbetslistan. Och nu har de lagt in honom på sena kvällsturer (han har inte haft dessa pass innan) och kommer hem mellan 22-24 dessa dagar. Är inte ens nått enstaka pass utan typ nästan hela arbetslistan. Alt att han har sen kväll och morgon på det vilket gör att han sover på sommarstugan då det är endast 5 km från arbetet i stället för 4 mil.

Så jag kommer få lägga två barn själva. Varav en tar en timme att lägga och de får vara noll störmoment och den andra brukar maratonamma ungefär vid läggningstid av barn ett

Jag som just kommit på bana med två barn. Såg inte detta komma

*slut på klagomål*
 
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 5/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
16/6 KattenKorven, flicka, 3840 g, 51 cm, kl 01:12
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
24/6 IsisEm, pojke, 3365 g, 51 cm, kl 05:18. Igångsättning pga vattenavgång, slutade med akutsnitt
27/6 Manji, flicka, 3000 g, 49 cm kl 16:56
28/6 Hjartagna, pojke, 3910 g, 52 cm, 35 cm huvud. Kl 10:52
30/6 Cilla89a, flicka, 2735 g, 46 cm kl 16.56
30/6 Honungshumlan, flicka, 4275 g, 54 cm, kl 08.49
9/7 Zaga, flicka, 3225 g, 49 cm, kl 03.14
10/7 feny, flicka 3450 g, 49 cm, kl 02.19
 
Haft värkar hela natten och Slemproppen går.
Är så rädd jag inte öppnat mig nåt o blir hemskickad som förra förlossningen så försöker härda ut
 
Haft värkar hela natten och Slemproppen går.
Är så rädd jag inte öppnat mig nåt o blir hemskickad som förra förlossningen så försöker härda ut

Hur går det Hera?

Grattis ni som har fått bebisar på sistone!! :):love:

Är det någon som har känningar på gång? Jag har två veckor till Bf och har haft väldigt mycket förvärkar senaste veckan, emellanåt gör de lite ont och kommer typ var tredje minut, sen är det någon halvdag utan något alls. Var lite nervös för att inte kunna jobba sista veckan men nu är det sista dagen imorgon och inga känningar alls! Undrar om det kommer hålla på så här några veckor till eller om bebin kommer lite innan? Ska bli intressant att se! :)


Har BF ungefär som du och har också förvärkar till och från. Har klockat lite nån gång men då har det klingat av. Har fått ta Panodil nån gång med.
Men nu har det varit lugnt igår. Lätt molvärk idag men den är konstant.

Känner lite samma som du, ska det vara såhär i flera veckor till...

Eftersom jag ska göra planerat snitt så är det inte tal om att vara hemma och invänta för täta riktiga värkar (Har nästan 2 timmar till sjukhuset med) så för min del får det gärna sluta så slipper jag fundera på vad som händer 😅 skräcken vore ett snabbt förlopp där jag inte hinner in och dom tvingar mig att föda vaginalt.
 
För varmt att bära och vagn duger inte = sitter inne och tycker synd om mig själv....:o
Sambon har visserligen sagt att han kan vara inne en stund med honom, men jag orkar ändå inte göra nåt ute (hej offerkofta). Funderar dock på om det finns nåt ställe i närheten där man kan bada med hunden, skulle nog behöva det. Behöver dock finnas rejält med skugga, annars vågar jag inte ta med sonen.
 
Men äsch.. Jag har uppenbarligen dålig koll. Missade besök hos barnmorskan idag. Vet att jag har två tider imorgon att passa, men tydligen behöver jag få sms-påminnelse för att inte glömma. Annars flyter allt på bra, jag får fortsätta skylla på mosig hjärna bara.
 
Är kass på o föda..
Var inne på fl, typ inget öppen alls..:cry:
16 timmars värkar till ingen nytta.
Fick 2 citadon men hjälper inte o då skulle jag tillbaka vid 23-24 inatt för sovdos...
är så trött på att det går så segt när jag ska föda, hade hoppats denna andra gång skulle gå lite snabbare men verkar inte så:turd::turd::turd:
 
Är kass på o föda..
Var inne på fl, typ inget öppen alls..:cry:
16 timmars värkar till ingen nytta.
Fick 2 citadon men hjälper inte o då skulle jag tillbaka vid 23-24 inatt för sovdos...
är så trött på att det går så segt när jag ska föda, hade hoppats denna andra gång skulle gå lite snabbare men verkar inte så:turd::turd::turd:
Vad jobbigt :(.
Hoppas du får sova gott i natt i alla fall.
 
Har BF ungefär som du och har också förvärkar till och från. Har klockat lite nån gång men då har det klingat av. Har fått ta Panodil nån gång med.
Men nu har det varit lugnt igår. Lätt molvärk idag men den är konstant.

Känner lite samma som du, ska det vara såhär i flera veckor till...

Eftersom jag ska göra planerat snitt så är det inte tal om att vara hemma och invänta för täta riktiga värkar (Har nästan 2 timmar till sjukhuset med) så för min del får det gärna sluta så slipper jag fundera på vad som händer 😅 skräcken vore ett snabbt förlopp där jag inte hinner in och dom tvingar mig att föda vaginalt.

Oj, men när är snittet inplanerat då? Vad nervöst! Om det blir lite mer värkar, blir det akutsnitt då eller hur funkar det?

Sista jobbdagen idag och har väl haft enstaka sammandragningar men inte ont. Nu lugnar väl det här ner sig och jag går över tiden istället :D
 
Är kass på o föda..
Var inne på fl, typ inget öppen alls..:cry:
16 timmars värkar till ingen nytta.
Fick 2 citadon men hjälper inte o då skulle jag tillbaka vid 23-24 inatt för sovdos...
är så trött på att det går så segt när jag ska föda, hade hoppats denna andra gång skulle gå lite snabbare men verkar inte så:turd::turd::turd:
Fick du stanna kvar eller åka hem?
 
Oj, men när är snittet inplanerat då? Vad nervöst! Om det blir lite mer värkar, blir det akutsnitt då eller hur funkar det?

Sista jobbdagen idag och har väl haft enstaka sammandragningar men inte ont. Nu lugnar väl det här ner sig och jag går över tiden istället :D


Man gör planerade snitt sent nu för tiden, efter 39+0. Drar det igång innan så blir det ett akut snitt. Det bästa för barnet är ju egentligen om fl hinner starta.
 
Besök på bvc idag. Jag hade inte behövt oroa mig för det här med amningen, matvraket har gått upp nästan 300 g på en dryg vecka! Knubbisen :love: 3,5 väger vi nu. Vi var på kommunen på förmiddagen också och fyllde i papper för faderskap. Hoppas postgång och byråkrati flyter på nu så kan vi anmäla grynets namn till skatteverket sen. Vi har nästan kommit fram till ett mellannamn nu tror jag. Det visade sig vara knepigt att enas om ett bra namn. Förnamnet har varit klart i ett år iaf, alltid något :p
 
I måndags på bf+1 var vi in till förlossningen för igångsättning. Ca kl 17 tog de hål på hinnorna till tv1 och ca kl 19 kom hon ut med huvud först, ca 25 min senare kom även syrran ut i säte. Snabbt och intensivt, knappt alla hann med i svängarna ibland.
Tv1 3370 g 49 cm och tv2 3415 g 47 cm.
Vart kvar ett par nätter då de ville ha extrakoll på ett blåsljud, men nu är vi hemma med godkänt stämpel i rumpan.

Jobbar på amningen, lite svårt att få till då de än gapar för litet och det tog tid att rinna till = såriga vårtor. Men börjar bli lättare idag för nu börjar mjölken rinna till bättre. Amningsnappen har hjälpt till denna gången med. Testade utan i början men mina vårtor klarar verkligen inte amning utan.
 
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 5/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
16/6 KattenKorven, flicka, 3840 g, 51 cm, kl 01:12
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
24/6 IsisEm, pojke, 3365 g, 51 cm, kl 05:18. Igångsättning pga vattenavgång, slutade med akutsnitt
27/6 Manji, flicka, 3000 g, 49 cm kl 16:56
28/6 Hjartagna, pojke, 3910 g, 52 cm, 35 cm huvud. Kl 10:52
30/6 Cilla89a, flicka, 2735 g, 46 cm kl 16.56
30/6 Honungshumlan, flicka, 4275 g, 54 cm, kl 08.49
9/7 Zaga, flicka, 3225 g, 49 cm, kl 03.14
9/7 Rund, 2 flickor, Tv1 3370 g 49 cm och tv2 3415 g 47 cm. Kl 19.05 & 19.29.
10/7 feny, flicka 3450 g, 49 cm, kl 02.19
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 801
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 090
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 980
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 634
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp