Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså så fort jag blundade ”stod dom där” så att säga. Men jag fattade på nåt plan att det var hjärnspöken. Inte första gången jag får för mig knasigheter när jag har feber :meh:O_o.

Idag går AC’n för fullt här hemma, har lånat av syster medans som är iväg en vecka. Ljuva svalka!! :heartheart:heart
Hur klarar ni andra värmen? G är en varm herre som nog eg är bättre anpassad till typ nordpolen känns det som.
Hu, det låter riktigt obehagligt. :nailbiting: Men skönt att du inser att det är hjärnspöken.

Vi har haft det riktigt behagligt i dag! Runt 25 tror jag, och fläktande vind. Tyvärr var vi oförberedda och tog inte vara på "svalkan" - det hade ju varit perfekt att åka till ett äventyrsland som vi aldrig kom iväg till förra sommaren, t.ex. Nu ska det vara 30+ grader igen närmaste dagarna och jag bävar. :(
 
Lille T sov nästan 7 timmar i ett sträck i natt:banana:

Storebror hade dock i stället någon form av mardröm/nattskräck och ropade i 30 min :meh:
 
Första dagen på semestern/havandeskapsledigheten idag! :banana: Känns lite overkligt att man inte ska jobba på ett tag nu!
När brukar man börjar man känna av förvärkar? Några veckor innan förlossning?
 
Första dagen på semestern/havandeskapsledigheten idag! :banana: Känns lite overkligt att man inte ska jobba på ett tag nu!
När brukar man börjar man känna av förvärkar? Några veckor innan förlossning?

Jag hade inga förvärkar alls, här var det pang på rödbetan direkt O_o Känner mig så snuvad på förlossningen, vill typ göra om det :p
 
Här går utvecklingen framåt kan vi lugnt säga. 3,5 månader, har börjat försöka greppa saker, idag provsmakade han sin bok (även om jag tror att han egentligen letade bröst :p), tydligare vaken- och sovperioder. I natt sov han dessutom de första tre timmarna i spjälsängen :up:.
Han tittar och snackar mer och mer.
 
Första dagen på semestern/havandeskapsledigheten idag! :banana: Känns lite overkligt att man inte ska jobba på ett tag nu!
När brukar man börjar man känna av förvärkar? Några veckor innan förlossning?

Jag hade lite smärtsamma sammandragningar från bf ungefär, då kunde det komma under 1-4 h och sen lugna ner sig. Ihållande var först drygt ett dygn innan inskrivning på förlossningen.

Innan det hade jag bara vanliga sammandragningar.
 
Vi är ute och shoppar med kusinen :) jag har kört bil för första gången sedan förlossningen och tyckte det gick bra. Jag kunde hålla mig från att titta på bebis och inte på vägen och hittade dit jag skulle! Vi överlevde vårt första restaurangbesök, visserligen med sisådär bordsskick då jag fick sitta och dutta med nappen och gunga barnet samtidigt. Självklart blev han kinkig just då.. Vi hann sen med två affärer innan vi nästan fick springa till babyloungen där vi nu sitter och ammar. Kusinen roar sig själv en stund. Lite småstressande emellanåt det här så vi sover förhoppningsvis gott i natt.

Vi hade också hembesök från bvc idag. Första gången med "vår" sköterska. Hon var trevlig och allt var fint med barnet. 3,7 väger vi nu. Längden får vi se först om tre veckor. Huvudet var runt och fint. Bra dag.
 
Dessa semester tider :meh: Vår lilla är 3,5 vecka och vi har träffat 4 olika BVC sköterskor varav hembesöket när hon var 5 dygn gammal är vår ”ordinarie”. Och nästa besök om en vecka blir läkarbesöket och då blir det ytterligare en ny person O_o
Men alla har åtminstone varit superbra! :up: Har hört mycket negativt om sköterskor på BVC, men jag har inget negativt att säga alls...

Vår lilla äter som en häst, och växer där efter, +300 g på en vecka, nu väger hon 3360 g :up: Hennes kurva är mest vågrätt rakt upp :laugh:
Det är inte som en annan, pappa berättade att BVC sköterskan hade likställt min kurva som ett undernärt asiatiskt barn när jag var liten :crazy:
Men kurvor hit och dit, man kan säga att det rättade till sig rätt bra sen ändå ;)
 
Beräknat datum idag och inga känningar :meh: nu får det ju börja hända grejer här om jag inte ska gå över tiden IGEN!! :D
Skönt med någon mer som går över tiden :devil: :D BF +12 här och allt hopp om att inte behöva åka in på den inbokade tiden på fredag är borta. Men, om man går efter det ursprungliga datumet som var runt den 20 så är hen "bara" ca 5 dagar sen. ;)
 
Skönt med någon mer som går över tiden :devil::D BF +12 här och allt hopp om att inte behöva åka in på den inbokade tiden på fredag är borta. Men, om man går efter det ursprungliga datumet som var runt den 20 så är hen "bara" ca 5 dagar sen. ;)

Ja för mig är det tredje gången jag går över dessutom!! :meh: Gah, kunde inte den här bebisen passa tiden åtminstone!
Haha, jag trodde också att jag inte skulle gå på inbokade besöket hos bm imorn förmiddag, men nu är det väl bara att pallra sig dit :cautious: sega bebisar alltså! :cautious::love:
 
Ja för mig är det tredje gången jag går över dessutom!! :meh: Gah, kunde inte den här bebisen passa tiden åtminstone!
Haha, jag trodde också att jag inte skulle gå på inbokade besöket hos bm imorn förmiddag, men nu är det väl bara att pallra sig dit :cautious: sega bebisar alltså! :cautious::love:

Har dock haft en supermysig dag med kidsen! Bio och utelunch på förmiddagen, sen slängde vi oss i sjön och badade halva eftermiddagen :):love: känner mig superpigg och inte alls särskilt mycket krämpor för att nu passera bf. Funderar på ett litet lätt styrkepass efter att barnen somnat, haha :D fast då kommer väl mannen börja undra om jag blivit helt knäpp (han typ skakade på huvudet när jag körde senaste lugna träningen för några dagar sen och tycker jag mest borde ligga och vila, men då blir man ju galen på riktigt ju).
 
Ja för mig är det tredje gången jag går över dessutom!! :meh: Gah, kunde inte den här bebisen passa tiden åtminstone!
Haha, jag trodde också att jag inte skulle gå på inbokade besöket hos bm imorn förmiddag, men nu är det väl bara att pallra sig dit :cautious: sega bebisar alltså! :cautious::love:
Aj då, då förstår jag verkligen att du hade hoppats på en tidspassande bebis! Tyvärr hat du väl statistiken emot dig där - har man gått övet förut är risken större att gå över igen. :meh:

Vi har tid för igångsättningen i morgon, och med tanke på stiltjen i magen så kommer den nog att utnyttjas. :p Jag hade lite ont i bäckenet när jag var ute och hängde tvätt, men det har i princip försvunnit nu.
 
Har dock haft en supermysig dag med kidsen! Bio och utelunch på förmiddagen, sen slängde vi oss i sjön och badade halva eftermiddagen :):love: känner mig superpigg och inte alls särskilt mycket krämpor för att nu passera bf. Funderar på ett litet lätt styrkepass efter att barnen somnat, haha :D fast då kommer väl mannen börja undra om jag blivit helt knäpp (han typ skakade på huvudet när jag körde senaste lugna träningen för några dagar sen och tycker jag mest borde ligga och vila, men då blir man ju galen på riktigt ju).
Jag har ju också mått oförskämt bra, så det får man väl vara tacksam för mitt i alltihop med extremvärme, övergång o.s.v. Min sambo är för bortskämd med att jag mår bra, så inga rekommendationer om att vila här inte :meh::D Jo, förresten. Han har sagt åt mig att lägga mig i sovrummet med AC:n på några gånger när jag plågats av värmen.
 
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 5/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
16/6 KattenKorven, flicka, 3840 g, 51 cm, kl 01:12
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
24/6 IsisEm, pojke, 3365 g, 51 cm, kl 05:18. Igångsättning pga vattenavgång, slutade med akutsnitt
27/6 Manji, flicka, 3000 g, 49 cm kl 16:56
28/6 Hjartagna, pojke, 3910 g, 52 cm, 35 cm huvud. Kl 10:52
30/6 Cilla89a, flicka, 2735 g, 46 cm kl 16.56
30/6 Honungshumlan, flicka, 4275 g, 54 cm, kl 08.49
9/7 Zaga, flicka, 3225 g, 49 cm, kl 03.14
9/7 Rund, 2 flickor, Tv1 3370 g 49 cm och tv2 3415 g 47 cm. Kl 19.05 & 19.29.
10/7 feny, flicka 3450 g, 49 cm, kl 02.19
19/7 Nattljus, flicka 3400 g, 49 cm

Blev som jag misstänkte tidigare i tråden, vi kom aldrig fram till datumet för planerat snitt utan det blev ett akutsnitt istället. Inte så dramatiskt som det låter. Men jag fick uppleva både vattenavgång och fullt vägarbete så nu fick jag det bästa av två världar så att säga. Nöjd :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 795
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 086
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 959
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 628
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp