Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma dilemma här. Sålde min häst i december till en ridskola. Nu är hon till salu igen då hon tydligen haft en gamma senskada (kände inte till den själv) så håller inte för ridskoleverksamhet. Jag har förköpsrätt men har inte råd eller tid. Känns bara sorgligt för vi var ägare 5 på henne
Råd har vi så det är inte bekymret här. Önskar jag aldrig sett annonsen...jag svarade på den och har fått svar. Vi får se hur det slutar.
 
Lite småsur. Skall på ett möte 10 mil bort i morgon och skall ha båda barnen med mig (det är ok för de jag skall träffa) har ännu inte fått någon tid mer än att de ringer i morgon när ena partner kommer från huvudstaden.

1. Jag har två barn

2. 90 min körning

Skulle gärna planera liiiite mer
 
Brukar tänka att jag också ska lägga mig. Brukar dock sluta med att jag fixar disk/tvätt. Eller tar en dusch och sen slöar i soffan framför tvn.
Jag har hittills lagt mig typ samtidig som bebis, men 20:00 kändes lite väl tidigt :p ikväll lär han somna ännu tidigare. Föräldragruppen på eftermiddagen störde tuppluren liksom så han har inte sovit sen strax före 13. Nu är han jättetrött. Försöker dra ut lite på det och amma lite i soffan först, sen på med pyjamas och fortsätta i sängen om en stund.

Vad gör ni för att roa era barn om dagarna? Det känns som att jag borde stimulera honom mer när han nu är så vaken och med. Idag var det ju mycket spännande med massor av barn på föräldragruppen och gympan på morgonen. Hittills har vi ju mest ammat bort hela sommaren. Då gör man inte så mycket mer liksom.
 
Jag har hittills lagt mig typ samtidig som bebis, men 20:00 kändes lite väl tidigt :p ikväll lär han somna ännu tidigare. Föräldragruppen på eftermiddagen störde tuppluren liksom så han har inte sovit sen strax före 13. Nu är han jättetrött. Försöker dra ut lite på det och amma lite i soffan först, sen på med pyjamas och fortsätta i sängen om en stund.

Vad gör ni för att roa era barn om dagarna? Det känns som att jag borde stimulera honom mer när han nu är så vaken och med. Idag var det ju mycket spännande med massor av barn på föräldragruppen och gympan på morgonen. Hittills har vi ju mest ammat bort hela sommaren. Då gör man inte så mycket mer liksom.

De behöver ju liksom inte så mycket för att bli stimulerade när de är så små, de små liven. Jag tror egentligen någon promenad, titta på lite saker och folk, lite prat, ett bad kanske, räcker långt. Här hemma har vi ju två superbusiga storasyskon som kommer att vara jääättespännande att titta på snart tror jag, värsta underhållningen :D så jag tror knappt vi kommer behöva hitta på så mycket mer än så, snarare så att det kan bli för mycket. Men sen vill man ju själv komma ut ur huset och göra saker så klart för att inte bli galen och de nämnda syskonen behöver rastning för att inte riva huset.
 
Jag har hittills lagt mig typ samtidig som bebis, men 20:00 kändes lite väl tidigt :p ikväll lär han somna ännu tidigare. Föräldragruppen på eftermiddagen störde tuppluren liksom så han har inte sovit sen strax före 13. Nu är han jättetrött. Försöker dra ut lite på det och amma lite i soffan först, sen på med pyjamas och fortsätta i sängen om en stund.

Vad gör ni för att roa era barn om dagarna? Det känns som att jag borde stimulera honom mer när han nu är så vaken och med. Idag var det ju mycket spännande med massor av barn på föräldragruppen och gympan på morgonen. Hittills har vi ju mest ammat bort hela sommaren. Då gör man inte så mycket mer liksom.
Här får han hänga på i sjal eller sele (eller i vagnen) på minst en av hundpromenaderna på dagen. Tycker också det är svårt att liksom roa honom, men brukar sjunga, kolla i pekbok (han är nog lite liten för det än, men klämma och känna på allt är intressant). Ibland får han ligga i babygymmet, ibland på rygg och ibland på mage.
Tvn älskar han glo på :angel: så det är nåt vi gör på kvällen. Kommer nog få begränsa den där skärmtiden snsrt. :p.
 
Jag har hittills lagt mig typ samtidig som bebis, men 20:00 kändes lite väl tidigt :p ikväll lär han somna ännu tidigare. Föräldragruppen på eftermiddagen störde tuppluren liksom så han har inte sovit sen strax före 13. Nu är han jättetrött. Försöker dra ut lite på det och amma lite i soffan först, sen på med pyjamas och fortsätta i sängen om en stund.

Vad gör ni för att roa era barn om dagarna? Det känns som att jag borde stimulera honom mer när han nu är så vaken och med. Idag var det ju mycket spännande med massor av barn på föräldragruppen och gympan på morgonen. Hittills har vi ju mest ammat bort hela sommaren. Då gör man inte så mycket mer liksom.

Det enda Nora vill göra är att bäras med ryggen mot mitt bröst så hon kan kolla på saker.. Det går inte ens lura henne att sätta sig ned i soffan och typ skumpa/gunga så det rör sig som om man är uppe och går O_o
Ligga på mage är rena tortyren, ligga på rygg funkar ibland om man viftar med leksaker över hennes huvud som hon kan kolla på..
Tack och lov älskar hon att mysa med tuttarna (typ använder dem som napp) så när jag inte orkar ranta rundor och bära så lägger jag henne vid bröstet :up:

Brukar komma ut och gå med vagnen 1-2 timmar om dagen..
 
Amningsökning vid 3 månader var det ja. Gick och la oss vid 22. Sen har hon ammat vid 00, 2, 4, 6 och nu vid 7 när vi gick upp :cautious:.
Tur att hon ändå sover i min armhåla, jag får bara byta sida ibland. Oftast somnar hon om efter bara ett bröst, dagtid typ tömmer hon bägge med 2-3 timmars mellanrum. Hoppas att mjölkbeställningen kommer fort så det lugnar sig lite snart.
Tur att hon oftast är superglad mellan amningarna och roar sig gärna en stund i gymmet, på magen eller i sittern. I knät är det stå som gäller och hon börjar bli riktigt stadig.
 
4DEA2ECF-11BD-41CB-9F94-1A4E42A94C6A.jpeg


Så underhåller jag mina barn. Ingen energi alls idag
 
Besök på bvc idag. Hans kurva har planat ut lite. 4650 g och 59 cm lång. Vägde mindre än jag trodde. Vi ska försöka byta sida ofta för att trigga mjölken och få mer effektiv amning.
Vaccinationen var hemsk!! :arghh: jag sympatigrät lite med honom..
 
Lite of topic men här har pappa fått vaccin mot kikhosta och mässling (extra boost) detta pga att han jobbar inom vården och det just här är väldigt många motståndare till vaccin och var ett utbrott av kikhosta i vintras. T kommer få samma vaccin på tisdag.
 
Besök på bvc idag. Hans kurva har planat ut lite. 4650 g och 59 cm lång. Vägde mindre än jag trodde. Vi ska försöka byta sida ofta för att trigga mjölken och få mer effektiv amning.
Vaccinationen var hemsk!! :arghh: jag sympatigrät lite med honom..

Vad innebär planat ut? Tösen här går upp mindre och mindre varje gång, till en början snittade hon 250 g/vecka, sen 200 g/vecka nu senast 170 g/vecka men enligt BVC "följer hon sin kurva". Förvisso hade hon varit förkyld veckan innan vägningen och jag fick klocka och väcka henne var fjärde timme för mat, det kan såklart ha påverkat. Men jag blir ju ändå fundersam... Tycker mig ha läst att ammande barn går upp rätt saftigt i vikt fram tills att de börjar äta vanlig mat.
 
Här vill det inte sovas :meh:....han somnade 30 min. Sen har han pillat, pratat och ler så fort jag tittar på honom. Tur han är så gullig :p.
Nu kollar vi på tv.
 
Vad innebär planat ut? Tösen här går upp mindre och mindre varje gång, till en början snittade hon 250 g/vecka, sen 200 g/vecka nu senast 170 g/vecka men enligt BVC "följer hon sin kurva". Förvisso hade hon varit förkyld veckan innan vägningen och jag fick klocka och väcka henne var fjärde timme för mat, det kan såklart ha påverkat. Men jag blir ju ändå fundersam... Tycker mig ha läst att ammande barn går upp rätt saftigt i vikt fram tills att de börjar äta vanlig mat.
Ja, alltså jag menar att "linjen" har blivit rakare liksom. Han har nog bara gått upp dryga 100 g/vecka i snitt sedan sista mätningen. Jämfört med en stadigare uppgång förut. Kanske är det för att han inte äter konstant längre som under den varma sommaren. Kanske för att vi var borta i helgen och han sedan var tröttare i några dagar och därför ätit mindre? Jag tycker ju att han äter rätt bra vanligtvis och tror det är gott om mjölk. Men vi följer ändå upp det om knappt två veckor så det inte går åt fel håll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
8 355
Senast: _Elly_
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 618
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
492
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp