Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bytt 5 bajsblöjor sen kl 9 i morse :crazy:. Ungen är pigg och glad och ingen diarré. Kan det bero på tänderna? Eller bara en normalvariation?
 
Nån mer som redan funderar på det här med syskon? 😇
Min bebis är bara 12 dagar men ja, tanken har kommit några gånger 😅 får nog diskuteras en del här hemma först dock för sambon har redan två barn sedan tidigare som bor hos oss varannan vecka.
Men känslan nu är att jag vill ha massor med bebisar, haha ❤️
 
Nån mer som redan funderar på det här med syskon? 😇

Oh ja :angel:
Dem tankarna kom ganska direkt efter att Nora kom, att få uppleva allt igen, en graviditet (trots att jag inte tyckte det var någon höjdare att vara gravid) och gå igenom en förlossning (trots att det gjorde ont så in i helvete) O_o Och sen möta denna lilla människa :love: Jag längtar att få göra denna resan igen!

Och ett syskon är både jag och sambon helt inställda på att försöka få till, men det får vänta i alla fall till nästa höst/vinter innan vi startar någon bebisverkstad igen :)
 
Alltså jag läcker sjukt mycket mjölk på nätterna. Är det vanligt? Hur löser ni det? Sover med bh? Bebis brukar amma mycket innan vi lägger oss men under natten vaknar han oftast 1-2 ggr.
 
Alltså jag läcker sjukt mycket mjölk på nätterna. Är det vanligt? Hur löser ni det? Sover med bh? Bebis brukar amma mycket innan vi lägger oss men under natten vaknar han oftast 1-2 ggr.

Japp, det är vanligt. Som med det mesta blir det oftast bättre efter ett tag. Jag sover med amningstopp och inlägg. Jag hade ett par extra inlägg vid sängen i början, så jag slapp gå upp för att byta. Amningsinläggen från Natusan är överlägset bäst av de jag har provat. De är både lite skålformade från början, så de sluter tätt om brösten och binder vätskan så det blir som en gel i dem.
Lite tryck från toppen gör också att brösten håller mjölken kvar. Somnar jag under liggamningen på natten händer det att jag vaknar upp i en bröstmjölkspöl när bebis släppt taget i sömnen. Jag brukar trycka fast en liten handduk under bröstet, så fångar den upp det mesta av slabbet i alla fall.
 
När det gäller fler barn skulle jag gärna göra om det här! Trivdes toppen som gravid och jag skulle nog vilja ha en chans att gå igenom en "riktig" förlossning, trots smärtan, nu när allt blev så totalt fel gentemot vad jag hoppades på. Men jag tror inte att jag skulle göra om det så länge jag är ensam. Det är just nu fullt tillräckligt att få ihop livet med en liten.

Efter att bvc rekommenderat att byta bröst ofta vid amning rinner det mer än någonsin. Får byta inlägg ett par, tre gånger per dag. Igår efter några timmar och amning kunde jag till och med krama ur inläggen i handfatet. Det vore väl själva fan då om han inte gått upp ordentligt till nästa veckas mätning.

Idag gör vi nytt försök med bakningen inför besöket på jobbet imorgon. Hoppas att vi har en bra natt bara så vi kommer iväg.
 
Japp, det är vanligt. Som med det mesta blir det oftast bättre efter ett tag. Jag sover med amningstopp och inlägg. Jag hade ett par extra inlägg vid sängen i början, så jag slapp gå upp för att byta. Amningsinläggen från Natusan är överlägset bäst av de jag har provat. De är både lite skålformade från början, så de sluter tätt om brösten och binder vätskan så det blir som en gel i dem.
Lite tryck från toppen gör också att brösten håller mjölken kvar. Somnar jag under liggamningen på natten händer det att jag vaknar upp i en bröstmjölkspöl när bebis släppt taget i sömnen. Jag brukar trycka fast en liten handduk under bröstet, så fångar den upp det mesta av slabbet i alla fall.
Tack för tipsen :) ni som liggammar sover med bebis intill er hela natten antar jag? Inatt provade jag det och det var ju väldigt lättvindigt. Innan har bebis sovit i ett nest mellan oss men det har varit lite krångligt att lyfta ur honom medans man ligger ner (snittet...) samtidigt rekommenderar ju inte BVC att ha bebis sovandes bredvid en..
 
Tack för tipsen :) ni som liggammar sover med bebis intill er hela natten antar jag? Inatt provade jag det och det var ju väldigt lättvindigt. Innan har bebis sovit i ett nest mellan oss men det har varit lite krångligt att lyfta ur honom medans man ligger ner (snittet...) samtidigt rekommenderar ju inte BVC att ha bebis sovandes bredvid en..
Hade också nest i början, men det blev bara första delen av natten. Efter amningen somnade jag liggandes....
Nu samsover vi hela tiden. Han ligger uppepå mitt täcke med pyjamas och en tunn filt över fötter och upp till midjan (eller bröstkorgen, beroende på hur svalt det är).
 
Tack för tipsen :) ni som liggammar sover med bebis intill er hela natten antar jag? Inatt provade jag det och det var ju väldigt lättvindigt. Innan har bebis sovit i ett nest mellan oss men det har varit lite krångligt att lyfta ur honom medans man ligger ner (snittet...) samtidigt rekommenderar ju inte BVC att ha bebis sovandes bredvid en..

Ja, A sover i min armhåla, nära nära ska det vara. Jag hade föredragit att följa socialstyrelsens råd och haft henne i en bedside crib, som storebror. Men det går inte alls, så för att få någon sömn öht så får det vara som det är. Det ska bli så skönt när hon är lite äldre så det känns mer legitimt att samsova. För samsovning säger de ju är väldigt bra, speciellt för att det främjar amningen genom närheten och för att sömnen synkroniseras med bebisens så när det är amningsdags så vaknar man till lättare.
 
Jag har liggammat några gånger hittills bara. Tycker det är lite svårt att ligga bekvämt och få boobsen över kanten på nestet liksom :o bebis sover i nest bredvid mig i sängen. Mysigt :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 816
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 087
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 658
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp