Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två nätter i rad nu har sonen vaknat vid 3.30-4 och börjat babbla på - massor! :crazy: Jag har inte varit riktigt lika pigg då om vi säger så. Och så ammar han 4 gånger på en natt igen.
Vet inte om det är nån utveckling för han söker ögonkontakt på ett helt annat sätt nu också.
 
Två nätter i rad nu har sonen vaknat vid 3.30-4 och börjat babbla på - massor! :crazy: Jag har inte varit riktigt lika pigg då om vi säger så. Och så ammar han 4 gånger på en natt igen.
Vet inte om det är nån utveckling för han söker ögonkontakt på ett helt annat sätt nu också.
Gustav var vaken en timme i natt mellan 3.30 och 4.30 ungefär. Så sjukt tröttsamt! :arghh:
Innan dess hade jag varit upp två ggr till dottern som hade mardrömmar också. Och så åt G två gånger. Jag är TRÖTT!! :cautious:
 
Två nätter i rad nu har sonen vaknat vid 3.30-4 och börjat babbla på - massor! :crazy: Jag har inte varit riktigt lika pigg då om vi säger så. Och så ammar han 4 gånger på en natt igen.
Vet inte om det är nån utveckling för han söker ögonkontakt på ett helt annat sätt nu också.
Två nätter i rad nu har sonen vaknat vid 3.30-4 och börjat babbla på - massor! :crazy: Jag har inte varit riktigt lika pigg då om vi säger så. Och så ammar han 4 gånger på en natt igen.
Vet inte om det är nån utveckling för han söker ögonkontakt på ett helt annat sätt nu också.

Roligt med mer ögonkontakt... men lite sämre tid att ha pratstund på. Men han somnar om igen efter det?

Här har vi också haft en natt med fler amningstillfällen än vad bi brukar. Dessutom en sambo som snarkat typ oavbrutet...

Fick (till en liten summa) massa fina kläder till K från en väninna vars son är ett år äldre. Behöver nog inte införskaffa något innan framåt sommarn. Ev några strumpor 😃
 
Det verkar som att min Lilleman vill börja trappa ut amningen. Det har varit lite "besvärligt " ett tag då han knappt är intresserad av bröstet annat än att snutta på för att somna. På nätterna går det bra men jag har gett en liten flaska ett par nätter också till det lilla matvraket. Dagtid föredrar han ersättning ur flaska, det bara häller han i sig. Verkar vara väldigt hungrig just nu. Jag känner mig nästan lite ratad... Jag duger inte längre. Ändå har jag hela tiden tänkt att amma "om det fungerar " och fortsätta till minst ett halvår "förutsatt att allt går bra" och inte egentligen varit främmande för att ge ersättning. Jag kanske ska prova ringa bvc och kolla lite tankar.
 
Det verkar som att min Lilleman vill börja trappa ut amningen. Det har varit lite "besvärligt " ett tag då han knappt är intresserad av bröstet annat än att snutta på för att somna. På nätterna går det bra men jag har gett en liten flaska ett par nätter också till det lilla matvraket. Dagtid föredrar han ersättning ur flaska, det bara häller han i sig. Verkar vara väldigt hungrig just nu. Jag känner mig nästan lite ratad... Jag duger inte längre. Ändå har jag hela tiden tänkt att amma "om det fungerar " och fortsätta till minst ett halvår "förutsatt att allt går bra" och inte egentligen varit främmande för att ge ersättning. Jag kanske ska prova ringa bvc och kolla lite tankar.
Det kan ju vara så att han föredrar flaskan för att han inte behöver kämpa lika mycket för att få ut maten?
Har en bekant vars barn började visa ointresse för bröstet vid ungefär samma ålder, hon hade då, på inrådan från BVC börjat med ersättning som barnen åt av hellre. Då pga att det rann lättare från flaskan än från bröstet.
Hon slutade amma helt ganska tidigt pga det, mjölken tog slut och barnet ville inte amma alls när flaskan fanns som alternativ.
 
Roligt med mer ögonkontakt... men lite sämre tid att ha pratstund på. Men han somnar om igen efter det?

Här har vi också haft en natt med fler amningstillfällen än vad bi brukar. Dessutom en sambo som snarkat typ oavbrutet...

Fick (till en liten summa) massa fina kläder till K från en väninna vars son är ett år äldre. Behöver nog inte införskaffa något innan framåt sommarn. Ev några strumpor 😃
Jo han har somnat om efter nån halvtimme. Lagom till han väckt både min mamma och bror som vi hälsade på :p.
I natt sov han dock bättre. Och således jag med.
 
Det verkar som att min Lilleman vill börja trappa ut amningen. Det har varit lite "besvärligt " ett tag då han knappt är intresserad av bröstet annat än att snutta på för att somna. På nätterna går det bra men jag har gett en liten flaska ett par nätter också till det lilla matvraket. Dagtid föredrar han ersättning ur flaska, det bara häller han i sig. Verkar vara väldigt hungrig just nu. Jag känner mig nästan lite ratad... Jag duger inte längre. Ändå har jag hela tiden tänkt att amma "om det fungerar " och fortsätta till minst ett halvår "förutsatt att allt går bra" och inte egentligen varit främmande för att ge ersättning. Jag kanske ska prova ringa bvc och kolla lite tankar.
Kolla med amningshjälpen också. Finns både hemsida och på fb.
 
Det kan ju vara så att han föredrar flaskan för att han inte behöver kämpa lika mycket för att få ut maten?
Har en bekant vars barn började visa ointresse för bröstet vid ungefär samma ålder, hon hade då, på inrådan från BVC börjat med ersättning som barnen åt av hellre. Då pga att det rann lättare från flaskan än från bröstet.
Hon slutade amma helt ganska tidigt pga det, mjölken tog slut och barnet ville inte amma alls när flaskan fanns som alternativ.
Ja, vi började ju med lite ersättning först för att "putta på" vikten. Idag gick det iaf att pumpa lite, har inte gått alls förut. Men sen vaknade han från tuppluren så jag kom inte så långt. Vi får se hur det blir.
 
Ja, vi började ju med lite ersättning först för att "putta på" vikten. Idag gick det iaf att pumpa lite, har inte gått alls förut. Men sen vaknade han från tuppluren så jag kom inte så långt. Vi får se hur det blir.
I början kunde jag pumpa i stort sett jämt, nu kan jag bara pumpa om han inte ätit på länge (så det är mjölkstockning på g) eller om han äter på andra bröstet samtidigt.
 
Ikväll tänkte jag vara smart och ge sonen lite gröt inför natten, med förhoppning att han skulle sova bättre (längre inför bästa amning).
Gav honom vid 17.30, vid 18.30-19 blev han trött. Somnade så sött i sängen till några klunkar från bröstet. Vaknade innan 20, pigg och glad och har i stort sett fram till nu vägrat somna om.
Nu har han somnat precis, med tummen i munnen. Inte ammat speciellt mycket. Blir intressant att se hur länge han sover nu.
Tror vi avvaktar kvällsmål ett tag till och kör vidare med enbart amning igen.
 
Det verkar som att min Lilleman vill börja trappa ut amningen. Det har varit lite "besvärligt " ett tag då han knappt är intresserad av bröstet annat än att snutta på för att somna. På nätterna går det bra men jag har gett en liten flaska ett par nätter också till det lilla matvraket. Dagtid föredrar han ersättning ur flaska, det bara häller han i sig. Verkar vara väldigt hungrig just nu. Jag känner mig nästan lite ratad... Jag duger inte längre. Ändå har jag hela tiden tänkt att amma "om det fungerar " och fortsätta till minst ett halvår "förutsatt att allt går bra" och inte egentligen varit främmande för att ge ersättning. Jag kanske ska prova ringa bvc och kolla lite tankar.

Hur gammal är han? Båda mina stora har haft en superbesvärlig amningsperiod runt 3-4 månader. Helt plötsligt blir omvärlden sååå spännande att de inte har tid att amma för de måste ju spjärna emot och glo på precis allt hela tiden (fast de är vrålhungriga och därmed gnälliga) :meh: märker precis samma hos lillbebin här nu. Med flaskan kanske han kan se sig runt mer när han äter så han tycker det är roligare?

Ett tips kan vara att testa amma honom när han sovit och börjar vakna och skruva lite på sig. Då har våra i alla fall ofta varit lite snuttiga och gosiga och gärna tagit bröstet lite halvt i sömnen och sen ammat både gärna och länge :up: och båda våra stora har tyckt att det är supermysigt att amma igen efter ett tag när de kommit ur den fasen!
 
Tremånaderskontroll med vaccination är nu avklarad. 61 cm lång och väger 6340. Följer sin kurva fint.

Vi har en fantastisk bm som idag sa att hon efter många års erfarenhet dock utan vetenskaplig grund kan läsa av om det blir busiga barn. Och lille K har just det glittret i ögonen 😍
 
Hur gammal är han? Båda mina stora har haft en superbesvärlig amningsperiod runt 3-4 månader. Helt plötsligt blir omvärlden sååå spännande att de inte har tid att amma för de måste ju spjärna emot och glo på precis allt hela tiden (fast de är vrålhungriga och därmed gnälliga) :meh: märker precis samma hos lillbebin här nu. Med flaskan kanske han kan se sig runt mer när han äter så han tycker det är roligare?

Ett tips kan vara att testa amma honom när han sovit och börjar vakna och skruva lite på sig. Då har våra i alla fall ofta varit lite snuttiga och gosiga och gärna tagit bröstet lite halvt i sömnen och sen ammat både gärna och länge :up: och båda våra stora har tyckt att det är supermysigt att amma igen efter ett tag när de kommit ur den fasen!
Det är precis så han gör, 4,5 mån nästan. Jag håller igång amningen ett tag till då och hoppas på det bästa.
 
Ungen har inte sovit sen 11.30 och vi ska på babysim nu. Håll tummarna han tar en liten tupplur i bilen i alla fall :p.
Sånt här tycker jag är lite jobbigt. Alla grejer jag vill göra infaller typ under hans sovstund
Svårt att planera in sömn så han är pigg och glad när vi ska iväg... ibland går det liksom inte att styra över.
Hoppas det går bra för er! Vi börjar simma i januari :)
 
Sånt här tycker jag är lite jobbigt. Alla grejer jag vill göra infaller typ under hans sovstund
Svårt att planera in sömn så han är pigg och glad när vi ska iväg... ibland går det liksom inte att styra över.
Hoppas det går bra för er! Vi börjar simma i januari :)
Det gick bra men han höll på att somna mot min arm ett tag i vattnet :D
 
Det gick bra men han höll på att somna mot min arm ett tag i vattnet :D

Låter ju ändå som han uppskattade lite tid i vattnet.

@IsisEm och @hemlig ni ska ändå vara glada för att de sover. Jag har en modell som sällan sover på em. Isåfall i selen om vi tar en promenad.

Varit en galet ledsen liten här ett par timmar, skulle tro att det är rota som ställer till det...
 
Han sov en timme när vi kom hem. Nu rycker han till och börjar prata så fort han håller på att somna. Däremellan gråter han av trötthet.
Ge mig lite styrka! :arghh:
 
När jag körde för att hämta sambon vid tåget började jag fundera. Kunde ungen vara hungrig?
Han smällde i sig en stor (i mitt tycke mot hans storlek) portion gröt när vi kom hem och nu ligger han mot mig och känns mer avslappnad än på hela kvällen.
Verkar som amningen inte räcker längre. Och jag känner mig så värdelös :(.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 719
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 479
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
512
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp