Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag körde för att hämta sambon vid tåget började jag fundera. Kunde ungen vara hungrig?
Han smällde i sig en stor (i mitt tycke mot hans storlek) portion gröt när vi kom hem och nu ligger han mot mig och känns mer avslappnad än på hela kvällen.
Verkar som amningen inte räcker längre. Och jag känner mig så värdelös :(.
Jag känner lite likadant. Amningen går ju bättre på natten (mer avslappnad och inget att titta på i mörkret) men även om han tuttar lite på ena sidan, blöjbyte och sen andra sidan så verkar det inte räcka riktigt. Han verkar lite frustrerad och viftar och vrider sig. Just nu testar jag att amma först och flaska sen och då verkar han bli mätt och somna om. Jag försöker vänja mig vid tanken på att inte räcka till, men det är jobbigt. Och vi ligger ändå ett par månader efter er. Fast det var ju därför vi började med ersättning från början för att han nog behövde få i sig lite mer. Plus att vi börjat med gröt och smaksensationer.

Idag testade vi att amma först i lugn och ro utan distraktioner. Annars brukar jag ha tv:n igång och kolla nyheter. Först var han tvungen att kolla på den mörka tv:n som att han undrade vad som var annorlunda. Sen gick det rätt bra att äta utan att sprattla.
 
Jag känner lite likadant. Amningen går ju bättre på natten (mer avslappnad och inget att titta på i mörkret) men även om han tuttar lite på ena sidan, blöjbyte och sen andra sidan så verkar det inte räcka riktigt. Han verkar lite frustrerad och viftar och vrider sig. Just nu testar jag att amma först och flaska sen och då verkar han bli mätt och somna om. Jag försöker vänja mig vid tanken på att inte räcka till, men det är jobbigt. Och vi ligger ändå ett par månader efter er. Fast det var ju därför vi började med ersättning från början för att han nog behövde få i sig lite mer. Plus att vi börjat med gröt och smaksensationer.

Idag testade vi att amma först i lugn och ro utan distraktioner. Annars brukar jag ha tv:n igång och kolla nyheter. Först var han tvungen att kolla på den mörka tv:n som att han undrade vad som var annorlunda. Sen gick det rätt bra att äta utan att sprattla.
Jag förstår ju att det är naturligt att han behöver mer med åldern, men det känns ändå i hjärtat.
Nu idag var han igen inte helt nöjd och ville inte amma så fick en liten portion gröt till frukost. Och blev nöjd.
Mammahjärtat blev nöjd när han ville amma en stund senare.
 
Nån annan här vars bebis inte tar napp? Lille Alvin gjorde det dom första veckorna, men har nu vägrat nappen i ett par veckor. Det var ju lite en räddare i nöden för att få honom nöjd utan att behöva amma bara för att han ville snutta. Nästa helg ska jag för första gången lämna lillen och hans pappa ensamma nästan ett dygn och det är inte utan att det känns lite jobbigt :(
 
Nån annan här vars bebis inte tar napp? Lille Alvin gjorde det dom första veckorna, men har nu vägrat nappen i ett par veckor. Det var ju lite en räddare i nöden för att få honom nöjd utan att behöva amma bara för att han ville snutta. Nästa helg ska jag för första gången lämna lillen och hans pappa ensamma nästan ett dygn och det är inte utan att det känns lite jobbigt :(
Ingen napp här. Han har själv valt att ha tummen istället.
Hoppas det går bra för liten och pappa nästa helg :). Förstår det känns lite vemodigt.
 
Nån annan här vars bebis inte tar napp? Lille Alvin gjorde det dom första veckorna, men har nu vägrat nappen i ett par veckor. Det var ju lite en räddare i nöden för att få honom nöjd utan att behöva amma bara för att han ville snutta. Nästa helg ska jag för första gången lämna lillen och hans pappa ensamma nästan ett dygn och det är inte utan att det känns lite jobbigt :(

Fick agera napp åt storebror. Han var nappvägrare. T använder natt när han sover dagtid men inte annars (och kan sova utan oxå)
 
Nån annan här vars bebis inte tar napp? Lille Alvin gjorde det dom första veckorna, men har nu vägrat nappen i ett par veckor. Det var ju lite en räddare i nöden för att få honom nöjd utan att behöva amma bara för att han ville snutta. Nästa helg ska jag för första gången lämna lillen och hans pappa ensamma nästan ett dygn och det är inte utan att det känns lite jobbigt :(

Jag har också en liten som inte tar napp. Verkligen försökt, vill inte han hittar sin tumme.
Det förstår jag känns jobbigt. Hoppas det kommer gå fint för er alla tre!
 
Nån annan här vars bebis inte tar napp? Lille Alvin gjorde det dom första veckorna, men har nu vägrat nappen i ett par veckor. Det var ju lite en räddare i nöden för att få honom nöjd utan att behöva amma bara för att han ville snutta. Nästa helg ska jag för första gången lämna lillen och hans pappa ensamma nästan ett dygn och det är inte utan att det känns lite jobbigt :(

Nora använder mig som napp, har testat massa olika varianter av nappar men hon vill inte alls :down:
 
Fick tillfälligt emigrera till min mor. Det är målat hemma och luktar galet - hoppas det ger sig till kvällen.

Barnet som nästan aldrig sover på dagen har nu sovit i snart två timmar tillsammans med ena katten. Och jag är inte helt nöjd med kombon så får ju sitta och titta på dem. Eller nöjd är jag, men vet att katten gärna petar på en med tassen när han vill ha uppmärksamhet.. får han inte det petar han igen med klon 😇

Denna vecka är det äntligen dags för babysim!
 
Lillen har sovit oroligt hela natten och snorat lite stackaren. Vet inte om han kanske känner av något från rotavaccinet han fick i måndags? Men nu på morgonen har han varit jättegullig och gett mig massa fina leenden :love: man smälter ju!
 
Envis liten kille! Eftersom han lärt sig att rulla över på mage ska han nu göra det typ precis hela tiden. Att rulla tillbaka är svårare, då gnäller han när det blir jobbigt så jag får hjälpa till att putta tillbaka. Men direkt ska han på't igen :p ibland tar han också i så han rullar ett helt varv. Eller kräks.. :meh:

Han har varit ganska rapig och pruttig på sistone, igår kräktes han en hel del. Ersättningen? Gröten? Tillfälligt?
 
Blir lite störd på när morsan inte fattar hur det är att vara ensam ibland. Om hon först själv får bära runt honom för att han inte vill sitta i sittern eller ligga på golvet och jag ber henne stanna några minuter extra så jag kan få duscha och tvätta håret efter träningen så behöver hon inte komma med kommentarer om att jag kanske hinner "röja upp lite här" innan en kompis kommer ikväll. Så illa är det inte, och dessutom bryr jag mig inte. Jag prioriterar att byta blöja och mata mitt barn och sen själv få vila en liten stund efter att ha blivit väckt tidigt av bebis och både promenerat och tränat. Städa själv om du tycker det är så jävla noga :meh:
 
Blir lite störd på när morsan inte fattar hur det är att vara ensam ibland. Om hon först själv får bära runt honom för att han inte vill sitta i sittern eller ligga på golvet och jag ber henne stanna några minuter extra så jag kan få duscha och tvätta håret efter träningen så behöver hon inte komma med kommentarer om att jag kanske hinner "röja upp lite här" innan en kompis kommer ikväll. Så illa är det inte, och dessutom bryr jag mig inte. Jag prioriterar att byta blöja och mata mitt barn och sen själv få vila en liten stund efter att ha blivit väckt tidigt av bebis och både promenerat och tränat. Städa själv om du tycker det är så jävla noga :meh:
Tycker du prioriterar helt rätt :up:. Resten kan man fixa sen.
 
Vi har fått börja föräldragrupp på nya BVC. Tycker dock det inte ger så mycket, tyvärr. Det är först babymassage, vilket är jättemysigt, men sen är sköterskan typ lika tyst som resten av gruppen. Tycker hon ska styra upp olika ämnen varje gång, hon sa själv att hon skulle det om ingen hade nåt önskemål.

Blev mer snack och trevlig stämning efter babymassagen som jag går på på fredagar istället.
Fördelen med föräldragruppen är att sambon får ta den massagen.
 
Att renovera och flytta med en 4,5 månaders, sicken sjujäkla pärs alltså :wtf:
Och nu ska man bara reda ut 711 flyttkartonger också :cautious:
 
Behöver man koka kommunalt vatten till ersättningen? Eller man kan bara fylla på babybrezzan med vatten från kranen?

Vi har ju haft egen brunn så varit tvungen att både ta vattenprover och koka vattnet.
 
Behöver man koka kommunalt vatten till ersättningen? Eller man kan bara fylla på babybrezzan med vatten från kranen?

Vi har ju haft egen brunn så varit tvungen att både ta vattenprover och koka vattnet.
Hoppar in lite "utifrån". Kommunalt vatten behöver generellt inte kokas till ersättning. Däremot till brezzan vet jag att vissa gör det ändå eftersom det ska varmhållas så länge i tanken.
 
Behöver man koka kommunalt vatten till ersättningen? Eller man kan bara fylla på babybrezzan med vatten från kranen?

Vi har ju haft egen brunn så varit tvungen att både ta vattenprover och koka vattnet.

Det är de tre första månaderna man ska vara lite extra försiktig om man har egen brunn och koka vattnet. Med kommunalt hade jag inte kokat. Det är såpass rent ändå så det behövs inte.
 
Vi har en rätt gnällig period här. Vet inte riktigt vad som felas, det är det värsta. Och så sover han lite mer än vanligt också. Såklart är han glad däremellan, men ja, nåt är galet.
Idag började han gråta när han skulle få gröt, fick amma istället och då gick gråten över. Verkar vara mycket närhet som krävs just nu.
Blev 7 månader okorrigerad i fredags.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 326
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
492
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp