Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När är du beräknad? :bump:

Vart har vi listan nu när bebisarna börjar komma?
Vi är en vecka tidiga, 40+0 idag. Men det går segt, det har inte hänt något alls idag. Gick över till föräldrarna och käkade lite mat. Hade samma klänning som förra året, men den satt lite tajtare nu om man säger så :p nu ligger jag och vilar och kollar på en serie. Kom igen då kroppen!
 
Fortfarande händer ingenting. Det blir väl till att åka in igen ikväll då så får vi se vad de hittar på. Ballonger låter ju festligt men inte när man tänker på var de tänker stoppa upp dem :p

Tänkte gå en liten sväng nu när vädret blivit bättre. Frågade morsan om hon ville ut och gå runt 4h. "Fyra timmar :nailbiting:" frågar hon och jag tror hon skojar först. Den gamla vanliga rundan runt 4h-gården menade jag ju såklart! Hon måste tänka att jag VERKLIGEN vill ha ut ungen nu :D
 
Fortfarande händer ingenting. Det blir väl till att åka in igen ikväll då så får vi se vad de hittar på. Ballonger låter ju festligt men inte när man tänker på var de tänker stoppa upp dem :p

Tänkte gå en liten sväng nu när vädret blivit bättre. Frågade morsan om hon ville ut och gå runt 4h. "Fyra timmar :nailbiting:" frågar hon och jag tror hon skojar först. Den gamla vanliga rundan runt 4h-gården menade jag ju såklart! Hon måste tänka att jag VERKLIGEN vill ha ut ungen nu :D

Ballong är ju jättekul :angel: funkar dock aldrig på mig tyvärr
 
Varit lite väl många bebisar som skrämts nu tycker jag. Skönt allt såg bra ut!

Har @feny uppdaterat hur det gått?
Ja! Rackarns bebisar, som dottern skulle ha sagt. :p Tack! Och nu känns allt som vanligt igen, och hen ger rörelser ifrån sig oavsett tid på dygnet precis som vanligt.
Det har gått bra. 😊 Vi åkte hem i onsdags morse och var in på kontroll igår igen. Försämras inte tillståndet så får hon vara kvar i magen tills hon själv bestämmer sig för att komma ut. Tusen tack för omtanken 😍
Vad skönt att allt verkar bra! :heart Jag tänkte på att du inte hade uppdaterat och skulle fråga hur det hade gått, men det föll ur minnet.
 
Haha! En nätt fyratimmarspromenad kan ni väl ge er ut på @IsisEm ! :D Kommer ihåg att mamma berättat att pappa vallade henne varv på varv runt kvarteret när mitt äldsta syskon skulle födas. Vet dock inte i vilket skede. :p
 
Ni som väntar ert andra eller tredje barn: vad har ni för plan för storasyskonen? Sambon sa till sin mamma i går att hon "fick hålla sig hemma" (d.v.s. bo i svågerns hus på andra sidan vägen, där hon har ett rum stående för besök) med start ganska snart, medan jag säger att det behöver hon väl inte alls göra. Hon bor ca en timme bort och jag tror inte att förlossningen kommer gå med någon hejdundrande fart. Och om inte annat har vi en kollega/kompis som bor en kvart bort som vi kan be om hjälp, vilket jag frågade explicit om i går när vi var där för midsommargrillning. :)
 
Ni som väntar ert andra eller tredje barn: vad har ni för plan för storasyskonen? Sambon sa till sin mamma i går att hon "fick hålla sig hemma" (d.v.s. bo i svågerns hus på andra sidan vägen, där hon har ett rum stående för besök) med start ganska snart, medan jag säger att det behöver hon väl inte alls göra. Hon bor ca en timme bort och jag tror inte att förlossningen kommer gå med någon hejdundrande fart. Och om inte annat har vi en kollega/kompis som bor en kvart bort som vi kan be om hjälp, vilket jag frågade explicit om i går när vi var där för midsommargrillning. :)
Vi hade mina föräldrar här (15 min resetid från oss ifall de skulle startat av sig själv) och svärföräldrarna bor i sommarstugan 45 min bort. I värsta fall skulle jag åkt själv. Mannen gjorde inget annat än att sova under förlossningen (vad då vara i egen bubbla)
 
Ni som väntar ert andra eller tredje barn: vad har ni för plan för storasyskonen? Sambon sa till sin mamma i går att hon "fick hålla sig hemma" (d.v.s. bo i svågerns hus på andra sidan vägen, där hon har ett rum stående för besök) med start ganska snart, medan jag säger att det behöver hon väl inte alls göra. Hon bor ca en timme bort och jag tror inte att förlossningen kommer gå med någon hejdundrande fart. Och om inte annat har vi en kollega/kompis som bor en kvart bort som vi kan be om hjälp, vilket jag frågade explicit om i går när vi var där för midsommargrillning. :)

Mina föräldrar bor 5min bort och pappa är hemma om dagarna så de har jouren sas. Mamma är nästan mer nojjig än jag numer. Hon tror att det kommer gå fort nu när det väl startar iom att jag gått över några dagar. Svärföräldrarna bor 15min bort så de är nummer två på listan. Känns skönt att bo nära alla.
 
Vi hade mina föräldrar här (15 min resetid från oss ifall de skulle startat av sig själv) och svärföräldrarna bor i sommarstugan 45 min bort. I värsta fall skulle jag åkt själv. Mannen gjorde inget annat än att sova under förlossningen (vad då vara i egen bubbla)
Men alltså... sov!? O_o Var ni inte i samma rum? Eller var du den tystaste barnaföderskan i historien?

Jag hade nog blivit förbannad på min sambo om han sov medan jag födde barn... :o Om jag inte visste att han var helt slutkörd av någon anledning och bett honom att ta en tupplur eller liknande.
 
Mina föräldrar bor 5min bort och pappa är hemma om dagarna så de har jouren sas. Mamma är nästan mer nojjig än jag numer. Hon tror att det kommer gå fort nu när det väl startar iom att jag gått över några dagar. Svärföräldrarna bor 15min bort så de är nummer två på listan. Känns skönt att bo nära alla.
Det var ju verkligen behändiga avstånd! :) Sambons bror bor som sagt över vägen också, men han är iväg på jobb mån-fre mellan typ 5 och 16:30. Så då får vi beställa att det sätter igång på helgen :D

Min mamma bor 12 mil bort och hon har dessutom ingen bil så där finns inte mycket hjälp att hämta tyvärr.
 
Men alltså... sov!? O_o Var ni inte i samma rum? Eller var du den tystaste barnaföderskan i historien?

Jag hade nog blivit förbannad på min sambo om han sov medan jag födde barn... :o Om jag inte visste att han var helt slutkörd av någon anledning och bett honom att ta en tupplur eller liknande.

Var alltså jag som var i bubblan. Går så in i mig själv. Förlossningen starta 19:30 och 23:49 är han född. Mellan 21-00 öppnade jag inte ens ögonen. Vill inte bli rörd eller prata. Så mannen satt i en fåtölj i ett hörn (jo barnmorskan lär ha tittat konstigt) och sov. De började tom bjuda kaffe.vill ha med honom men han får inte göra nått. Bara vara i rummet

Samt jepp. Tyst som en mus
 
Bebis sov nästan 2 timmar själv i min säng (ordentligt uppbullad runtom såklart) :up:. Jag hann äta mat, gå på toa, träna och leka lite med hunden, fika och hjälpa mamma plantera växter - allt i lugn och ro. Hoppas han kan göra det till en vana :).
 
Nu under eftermiddagen har mensmolet kommit igång iaf. Inte så farligt än, men det krampar kanske 30 sek varje kvart eller så. Om ett par timmar ska vi vara tillbaka på förlossningen. Tänkte ta en dusch nu och kanske kolla lite fotboll och äta en macka sen innan vi åker. Jag har ringt och lämnat meddelande till pappan så han iaf vet att det är på gång. Vi får se hur segdraget det här blir! Kanske blir det ett söndagsbarn precis som mamma och pappa :)
 
Är jag den enda som känner att förlossningen är föör när nu? Min bebis får gärna stanna till september :angel:

Så trött på att vara gravid, fast inte så trött att jag blivit redo för att hon ska komma ut :cautious:
 
Vilken natt och dag :cautious:
Hela natten har jag legat med migrän, illamående och kaskadkräkts. Ringde förlossningen vid 5 och rådfrågade då jag var lite fundersam om det har något sammanband med det höga blodtrycket och dem tyckte jag skulle komma in med en gång, så det var bara att sätta sig i bilen och köra 7 mil.
Fick kört ctg, urinprov, blodprov, blodtryck och blodtrycket är fortfarande högt, men dem andra proverna visade inget och ctg kurvan var bra så vi fick åka hem igen och har sovit till och från typ hela dagen.

Men såhär i efterhand är det antagligen nån bakterie/virus, då sambon klagade på ont i halsen när vi kom hem, och när vi vaknade så hade han 39 graders feber :banghead: Så sjuuukt olägligt!
Jag mår peppar, peppar rätt bra nu, känner mig mest trött och lite omtöcknad.
Nu hoppas jag att hon stannar i magen några dagar till så sambon hinner piggna på sig :nailbiting:
 
Jag har lite feber och ligger med antibiotika. Bebis är lite stressad så vi hoppas det vänder. I värsta fall blir det snitt 😫 då måste jag ha någon här. Skulle vilja undvika det.. skit.
 
Vaknade för en timme sen efter 3 timmars sömn. Bebis åt och sen dess har jag tillbringat tiden med att få honom att rapa och sen torka mjölk han får upp :meh:.
Nu har jag vikt filtar och lagt under honom för att höja hans överkropp lite, hoppas vi bägge får somna om snart.
 
Förlossning. Ändå gången i livet man går ner 8 kg på en vecka (obs obs. Ingen vildhets, mera en förundran)
Måste verkligen samlat på mig mer vätska än jag trodde
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 715
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 464
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
512
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp