Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, ju tränge det blir i magen ju mer svepande rörelser och tryck. Ungefär som att de försöker spräcka magen med rumpan eller huvudet och trycka sig ut :meh:
Eller en fot, så man liksom ser hur huden trycks utåt på ett ställe :crazy:.

@Cilla89a - så har det ändrats här med, oftast lugnare svepande rörelser än de där plötsliga kickarna. Även om de förekommer nån gång.
Men är du orolig ring din bm.
 
Molvärk...Var ju igång igår och satt även nån timme och skumpade vagn bakom liten ponny. Undrar om det är därför.
Liten är rätt lugn just nu, så har intagit vänster sida. Sambon påminde om att han ofta har en lugnare dag efter en aktiv (han hade bra fart igår) så avvaktar lite än.
 
Skönt att det är fler som upplever samma :up:

Ska bli skönt den dan hon har kommit ut, så man slipper fundera och grubbla på dessa fosterrörelser alltså :meh:
 
Skönt att det är fler som upplever samma :up:

Ska bli skönt den dan hon har kommit ut, så man slipper fundera och grubbla på dessa fosterrörelser alltså :meh:
Känner likadant. Då landet pappan hjälpa till på ett annat sätt, mer än att lugna nojor.

Här har liten en lugnare dag, men ändå normalt. Han trycker dock upp mot revbenen med jämna mellanrum.
 
Jag ska få göra TUL om ett par veckor. Mest bara för att tror jag, men jag tackar ja till allt! Ligger ju lite över kurvan men på läkaren idag lät det som att det snarare är risk att man missar ett för litet barn om det är lite svårt att mäta om mamman är lite fluffig. Men han verkar må bra i alla fall, sprattlar och bökar mest hela tiden.
 
Jag ska få göra TUL om ett par veckor. Mest bara för att tror jag, men jag tackar ja till allt! Ligger ju lite över kurvan men på läkaren idag lät det som att det snarare är risk att man missar ett för litet barn om det är lite svårt att mäta om mamman är lite fluffig. Men han verkar må bra i alla fall, sprattlar och bökar mest hela tiden.

Förra gången låg jag på övre kurvan hela tiden. Vecka 42+3 kom en 3635g och 52 cm stor pojke. Och då började de vara lite fostervatten på slutet. Magen växte typ rakt ut
 
Ni som fått barn tidigare, har ni haft nån likhet med er egen mammas förlossning(ar)?
Pratade med min mamma idag lite om det, när hon fick min bror och mig. Bägge vi kom ut på mindre än 12 timmar...Min bror var tre veckor tidig och där gick visst vattnet a la hollywood med ett splash.

Tror för övrigt liten vridit sig lite. Nu när han hickar rör sig magen på ett annat ställe och dessutom är magen hårdare på andra sidan nu. Det rör sig liksom tvärtom mot vad det gjort tidigare.
 
Senast ändrad:
Ni som fått barn tidigare, har ni haft nån likhet med er egen mammas förlossning(ar)?
Pratade med min mamma idag lite om det, när hon fick min bror och mig. Bägge vi kom ut på mindre än 12 timmar...Min bror var tre veckor tidig och där gick visst vattnet a la hollywood med ett splash.

Tror för övrigt liten vridit sig lite. Nu när han hickar rör sig magen på ett annat ställe och dessutom är magen hårdare på andra sidan nu. Det rör sig liksom tvärtom mot vad det gjort tidigare.

Mina förlossningar har inte liknat min mammas minsta lilla. Alla hennes har tagit typ 30 timmar+, två av barnen födda flera veckor för tidigt medan min första tog 10 timmar och andra mindre än två timmar. Jag har gått över tiden en vecka med första och tre dagar med andra.
 
Ni som fått barn tidigare, har ni haft nån likhet med er egen mammas förlossning(ar)?
Pratade med min mamma idag lite om det, när hon fick min bror och mig. Bägge vi kom ut på mindre än 12 timmar...Min bror var tre veckor tidig och där gick visst vattnet a la hollywood med ett splash.

Tror för övrigt liten vridit sig lite. Nu när han hickar rör sig magen på ett annat ställe och dessutom är magen hårdare på andra sidan nu. Det rör sig liksom tvärtom mot vad det gjort tidigare.

Mamma gick över 7 dagar med mig och förlossningen tog under 8 timmar (jag är första)

Jag gick över 15 dagar och han kom ut på 6 timmar. Vilket oroar mig lite då min lillebror som är tredje barnet kom på 3 timmar. Rädd att de kommer gå fort. Pga flytt kommer vi ha 10 mil till de BB jag vill föda på. (3,5 till ett annat)
 
Min mamma fick ju bara mig. Det var väl ett "mellanlångt" förlopp sådär, bara att hon inte fattade att det kommit igång. Slemproppen gick på morgonen och sen hade hon värkar med jämna mellanrum hela dagen innan vattnet gick när hon låg i soffan på kvällen. Det var ju en månad för tidigt så hon tänkte väl till en början att det inte kunde vara dags än liksom. Hon föddes också för tidigt, också hon första barnet. Därför tippar hon på att pojken här kommer ut före midsommar, men man vet ju aldrig. Jag får vara lite beredd och ta det som det kommer.
 
Vaknade inatt med kramp i vaden. Även om det går över på några minuter gör det så fruktansvärt ont :arghh:. Jag har nog druckit lite dåligt senaste tiden, får bättra mig och hoppas att det inte blir fler gånger.
 
Ni som fått barn tidigare, har ni haft nån likhet med er egen mammas förlossning(ar)?
Pratade med min mamma idag lite om det, när hon fick min bror och mig. Bägge vi kom ut på mindre än 12 timmar...Min bror var tre veckor tidig och där gick visst vattnet a la hollywood med ett splash.

Tror för övrigt liten vridit sig lite. Nu när han hickar rör sig magen på ett annat ställe och dessutom är magen hårdare på andra sidan nu. Det rör sig liksom tvärtom mot vad det gjort tidigare.

Min förlossning var helt annorlunda gentemot mammas tre. Jag var sist och smärtsammast :o.
 
Min stora vände sig ju till säte och jag fick planerat ks. Så det går ju inte att jämföra med min mamma som fött tre barn vaginalt. Men om jag inte missminner mig har vi alla tre gått över tiden, mer eller mindre, och med mig tog det jättelång tid och var jättejobbigt. Såatte... vi får väl se! :D Till att börja med ska ju den här akrobatbebisen inte få för sig att göra samma sak som sin storasyster och vända sig till säte. :meh:
 
Vaknade inatt med kramp i vaden. Även om det går över på några minuter gör det så fruktansvärt ont :arghh:. Jag har nog druckit lite dåligt senaste tiden, får bättra mig och hoppas att det inte blir fler gånger.
Jag råkade sträcka på benen på fel sätt för någon vecka sedan och fick början till kramp. :nailbiting: Som tur var hjälpte det när jag fort som attan flexade foten åt andra hållet.

Jag minns ett krampanfall i vaden när jag var höggravid med första. Det var mitt i natten och gjorde så satans ont att jag inte kunde vara tyst. Sambon for upp och trodde att jag skulle föda :rofl: Han hade lite svårt att somna om sen. :D

Magnesiumbrist och saltbrist kan väl annars ge kramp, om inte ökat vätskeintag hjälper.
 
Mamma gick över 7 dagar med mig och förlossningen tog under 8 timmar (jag är första)

Jag gick över 15 dagar och han kom ut på 6 timmar. Vilket oroar mig lite då min lillebror som är tredje barnet kom på 3 timmar. Rädd att de kommer gå fort. Pga flytt kommer vi ha 10 mil till de BB jag vill föda på. (3,5 till ett annat)
Förstår att du är orolig med det tempot och den sträckan. Vi har 7 mil så jag är lite orolig själv, trots att det är första.
 
Vaknade inatt med kramp i vaden. Även om det går över på några minuter gör det så fruktansvärt ont :arghh:. Jag har nog druckit lite dåligt senaste tiden, får bättra mig och hoppas att det inte blir fler gånger.
Jag tar magnesium dagligen mot det. Innan kunde jag vakna flera gånger per natt med sendrag i vaden, nu är det bara nån gång i veckan.
 
Babyboxar

Apotek hjärtat - förstår inte hur den kan kosta över 300 kr om man inte är medlem. Inte värd betala för.
Innehöll knappt nåt: våtservetter, napp, liten dinglis, tvål/schampo för liten och ytteprover på krämer. Skulle väl vara plus för rabattkuponger då.
Fördelen är att vem som helst som är medlem kan beställa gratis, mamma beställde och kunde hämta ut utan problem, trots att hon är för gammal för att bli nybliven mamma (70 år). Så har två därifrån nu :p.

Libero - blöjor, nån leksak, våtservetter, kuponger osv. Ok för att vara gratis.

Babyproffsen - våtservetter, trosskydd, blöjor, nappflaska, napp, tidning. Känns hittills bäst i innehåll.

Har kvar att hämta på loyds apotek.
 
Jag tar magnesium dagligen mot det. Innan kunde jag vakna flera gånger per natt med sendrag i vaden, nu är det bara nån gång i veckan.

Hm, det kunde kanske vara något. Jag hade kramp ett par gånger med sonen med. Hade varit skönt att slippa fler gånger. Har haft som träningsvärk i vaden hela dagen idag med.
 
Jag råkade sträcka på benen på fel sätt för någon vecka sedan och fick början till kramp. :nailbiting: Som tur var hjälpte det när jag fort som attan flexade foten åt andra hållet.

Jag minns ett krampanfall i vaden när jag var höggravid med första. Det var mitt i natten och gjorde så satans ont att jag inte kunde vara tyst. Sambon for upp och trodde att jag skulle föda :rofl: Han hade lite svårt att somna om sen. :D

Magnesiumbrist och saltbrist kan väl annars ge kramp, om inte ökat vätskeintag hjälper.

Jag försökte väcka sambon utan att väcka sonen, som låg mellan oss, så att han kunde hjälpa mig att stretcha. Men det var meningslöst, som att väcka en död :cautious: jag fick ligga där och kvida utan sympatier.
Jag läste att det kan vara kalciumbrist också, får se över innehållet i vitaminerna jag tar.
 
Jag försökte väcka sambon utan att väcka sonen, som låg mellan oss, så att han kunde hjälpa mig att stretcha. Men det var meningslöst, som att väcka en död :cautious: jag fick ligga där och kvida utan sympatier.
Haha! Din stackare. Vi får hoppas att han är lite mer på tårna när det närmar sig bf :laugh: ;)
Jag läste att det kan vara kalciumbrist också, får se över innehållet i vitaminerna jag tar.
Aha, det har jag inte hört förut. :) Men å andra sidan var jag tokig i mjölk förra graviditeten och halvtokig i mjölk denna, så jag kanske har sållat bort dylik info eftersom jag tyckt att den inte är aktuellt för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 412
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
833
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp