Sommarföräldrar 2019

L pratar konstant, flytande rappakalja ;) mamma pappa och ”ta ta” som är tack tack.

en riktigt glad skitunge som kryper överallt där man inte vill ha en bebis. Står inte upp i onödan ;) sover bra igen, äter allt som serveras men helst själv.
 
Hur går det med sommarbebisarna? Tänk att de snart fyller ett år 😳

Här rullar allt på med en bebis som kryper snabbt som blixten och även går längs möbler. Hon är drygt 10 månader och tar saker lite mer långsamt än storasyster som gick betydligt tidigare. Ingen stress dock men lillasyster är en väldigt frustrerad och temperamentsfull liten krabat så det är mycket arga skrik när hon inte får som hon vill tillräckligt snabbt 🙄 Hon klättrar på allt och kan ställa sig upp i sin stol så vi kan inte lämna henne en sekund. Hon äter allt utom päron och ägg och sover oftast riktigt bra på nätterna.

Vi har fått plats på förskola som hon kommer börja på till hösten. Jag hade gärna väntat lite längre med inskolning men tack vare mitt jobb går barnen inte så mycket på förskolan ändå. Storasyster är den största idolen och hon älskar att vara utomhus!
Det är full fart! Går snart men föredrar att krypa än så länge. Sover fortsatt bra, 11-12 h per natt med enstaka korta uppvak nån gång varannan vecka.. peppar peppar. Vi byts av igen i början av oktober, då har jag varit ledig sen februari, men jobbat ca 25% hela föräldraledighetstiden, det ångrar jag lite, haft telefonmöte på varenda lekplats i närheten.. sen börjar hon förskola i januari tänkte vi.
 
Idag fyllde min tjej två år. Helt galet vad tiden går. Hon har även fått flytta ur spjälsängen och sover i stor säng :love:. Haft kalas idag och hon har varit så nöjd över presenter, fika och att alla närmsta släkt och vänner har varit här och firat henne.

Hoppas ni alla mår bra :)
 
Idag fyllde min tjej två år. Helt galet vad tiden går. Hon har även fått flytta ur spjälsängen och sover i stor säng :love:. Haft kalas idag och hon har varit så nöjd över presenter, fika och att alla närmsta släkt och vänner har varit här och firat henne.

Hoppas ni alla mår bra :)

Stort grattis! Vad roligt att hon var nöjd med kalaset 😍

Vår tjej fyller också två år om några dagar. Hon älskar att sjunga och dansa, att läsa böcker och lägga pussel, att måla och pyssla. Hon är också väldigt glad i att hjälpa till med allt möjligt, laga mat, städa, tvätta, snickra och skruva. Hon älskar Frost men just nu är favoriten Sommarskuggan! Så härligt när de formas till en egen liten person 😊
 
vad roligt att läsa era uppdateringar @underensten och @Guldaskig 😀

Vår tjej fyllde två för närmare en månad sedan och pga Covid blev det hela fyra kalasdagar vilket inte gjorde födelsedagsbarnet något 😁
Här är Pippi, bamse, mamma mu och brandman Sam favoriterna. Har mycket spring i benen men gillar också att pyssla (tackar förskolan för att ha lärt henne även uppskatta lugnare aktiviteter).

Just nu tränar hon mycket på att sätta ord på känslor ”jag är lite ledsen nu/ jag tycker det var lite läskigt/ är du glad nu?” Sägs mycket här hemma. Sen har hon fortfarande den mindre charmiga ”min-åldern”.. hon bestämde själv att sluta med blöja under våren och sedan början av maj är hon helt blöjfri, såklart händer det fortfarande olyckor ibland men väldigt skönt att hon hann bli blöjfri innan hennes två småsyskon äntrade världen 28/5!
 
@bigwig Vad härligt med två småsyskon :) (men intensivt just nu kan jag tro).
Här är det småsyskon på g, om allt går som det ska. Inväntar mitt tidiga ultraljud innan vi berättar för J. Ska bli så spännande att se hur hon blir som storasyster. Jag är mindre orolig den här graviditeten, än sålänge iaf. Ni kanske minns hur jag ständigt nojjade här i tråden...

J är en väldigt pratsam tjej och hon älskar att sjunga och dansa. Hon älskar även att bada och simma med sina armpuffar. Och älskar att fika :D. Pippi tycker hon också om att titta på samt Bing. Och att titta på Youtube, särskilt när det är leklera med.
Ganska nyss började hon använda ordet Älskar. Även om älska mamma kom sist av allt det andra. Efter vattenpölar och kusinerna och fika och sånt :D
 
Kul att höra om alla uppdateringar :). Min son fyller 2 år om 1 månad. Väldigt glad och energisk och helt galen i bilar och olika fordon. Är allt han pratar om haha. Dock pratar han väldigt lite generellt, pratar fortfarande mycket "bebisspråk" och få rena ord, men förstår nästan allt. Så känner mig inte orolig. Har precis startat bebisverkstaden för syskon :).
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 539
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
23
· Visningar
834
Senast: Sedna
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
25 927
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp