Sommarhäst

sindra.mynt

Trådstartare
Hej!
Jag ska ha en sommarhäst under sommaren och jag undrar vad man behöver till det. jag har läst på andra sidor att man behöver ett regntäcke, flughuva/pannband, flugspray och förbandslåda. (så klart behöver man ju utrustning till hästen men det medföljer.;))

Jag har några schabrak, ett par benskydd, grimmor och grimskaft och flugpannand från tidigare sköthästar.


Är det något annat jag behöver som jag har missat? skriv gärna allt ni tror att man kan behöva.:)
 
Hej!
Jag ska ha en sommarhäst under sommaren och jag undrar vad man behöver till det. jag har läst på andra sidor att man behöver ett regntäcke, flughuva/pannband, flugspray och förbandslåda. (så klart behöver man ju utrustning till hästen men det medföljer.;))

Jag har några schabrak, ett par benskydd, grimmor och grimskaft och flugpannand från tidigare sköthästar.


Är det något annat jag behöver som jag har missat? skriv gärna allt ni tror att man kan behöva.:)

Jag hade kollat med den som hyr ut hästen vad denne tycker du behöver ha.
 
Hej!
Jag ska ha en sommarhäst under sommaren och jag undrar vad man behöver till det. jag har läst på andra sidor att man behöver ett regntäcke, flughuva/pannband, flugspray och förbandslåda. (så klart behöver man ju utrustning till hästen men det medföljer.;))

Jag har några schabrak, ett par benskydd, grimmor och grimskaft och flugpannand från tidigare sköthästar.


Är det något annat jag behöver som jag har missat? skriv gärna allt ni tror att man kan behöva.:)
Var skall du ha hästen? Jag tänker att det också påverkar vilka tillbehör du behöver.
 
Med hästen ingår det viktigaste, som sadel, träns, en grimma, försäkring och ev.benskydd.
Så är det något mer jag behöver än det som man får med?
 
Jaha :)
Det kommer nog vara enbart bete men jag vet inte det kan vara lösdrift också.
Jag hade nöjt mig så långt med flugspray, flyweil och stallapotek. Vänta med att köpa täcke tills du vet om det behövs och min ena häst avskyr allt vad huvor heter, hon blir jättestressad av att titta genom nätet istället för att gå med fransar.
 
Kolla av vilket flugmedel och hur mycket dom brukar använda till hästen, vissa tål inte en del sorter. Typ enlare regntäcke borde du ju få med.. känns orimligt att någon som ska ha hästen ett par månader på sommaren ska köpa ett nytt täcke till den under den tiden... Annars så är det kanske så att dom inte vill att du täckar hästen?
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av någon som är bra på engelska hästtermer. :) Jag skriver en engelsk historia där de nu i ett...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 827
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: nullo-modo
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 901
Samhälle Skriver den här tråden som spin-off på tråden om minskat bilåkande. Jag - och några fler - ser ju bilen som EN faktor av många när det...
2
Svar
32
· Visningar
2 448
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp