Sommarkurser 2013

Jozze

Trådstartare
I går öppnade anmälningen till sommarkurser för universitet och högskola. Är det någon mer som funderar på att plugga något i sommar?

Har någon här pluggat Praktisk projektledning och kan berätta lite mer om vad det innebär? Jag kikar på en 7,5-poängskurs, distans, vid Stockholms uni. Infon de har om den på hemsidan var inte så utförlig.

I övrigt har jag flikar uppe om allt från barnlitteratur till företagsekonomi och juridisk grundkurs och ska läsa igenom kursbeskrivningarna nu. Än så länge är jag alltså väldigt spretig i mina sökningar och har ingen aning om vad jag vill eller bör läsa. :D

Hoppas på fler sommarstudenter i tråden!
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag funderar på att söka några i alla fall, beror på hur det blir med jobb i sommar. Vill gärna ta en "pluggpaus" under sommaren, men å andra sidan lockar det att plocka poäng och göra mig mer eftertraktad på arbetsmarknaden inför examen :angel:
 
Sv: Sommarkurser 2013

Makroekonomisk teori hade jag tänkt läsa. Det blir en fördjupning av min utbildning och ger mig något att göra i sommar när jag sitter som en strandad val och inte kommer någonstans (gravid med foglossning). :cool:
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag funderar på att söka några i alla fall, beror på hur det blir med jobb i sommar.
Själv har jag ju ett heltidsjobb men har förvarnat att jag vill jobba med något som har med min utbildning att göra i sommar istället för att jobba som vanligt. Nu lutar det dock mycket starkt åt att jag ska plugga något istället. Så jag tar en "jobbpaus" i sommar. ;)
Makroekonomisk teori hade jag tänkt läsa. Det blir en fördjupning av min utbildning och ger mig något att göra i sommar när jag sitter som en strandad val och inte kommer någonstans (gravid med foglossning). :cool:
Jag kikade lite på makroekonomi men kom på att nej, jag vill inte läsa mer nationalekonomi. :cool: Möjligtvis företagsekonomi.

 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag har sökt ett gäng olika kurser på distans, alla med anknytning till antingen juridik, sociologi eller kriminologi. Slängde ihop en brokig skara kurser och hoppas komma in på en eller två i alla fall; helst juridisk grundkurs. Syftet är att ha någonting att göra if all else fails och öka mina chanser att komma in på en annan utbildning framöver. :)
 
Sv: Sommarkurser 2013

Blev lite inspirerad av den här tråden och anmälde mig till:

Praktisk projektledning 7,5hp

Företagsekonomi, GR, (A), Projektledning - ledarskap, organisation och grupp 7,5hp

Läser till veterinär i vanliga fall, men vill gärna ha ett "skrivbordsjobb" i framtiden, så tänkte att det inte skulle skada med lite projektledning :).
 
Sv: Sommarkurser 2013

Hmmm, vilken bra påminnelse! Sommarkurs har jag aldrig tänkt på tidigare, ska se om jag hittar något som lockar... Planerar inte läsa något i höst, har en del att plugga inför en jobbtenta under hösten, men det hindrar ju inte sommarstudier :)
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag har redan läst företagsekonomin så det här är en fördjupning för mig.
Jag med, men jag skulle verkligen behöva en uppfräschning! :angel: Jag försökte hitta något som var lite mer "praktiskt" och mindre "teori" (vet inte riktigt hur jag ska förklara), men det var ett skralt utbud på distanskurser.
Jag har sökt ett gäng olika kurser på distans, alla med anknytning till antingen juridik, sociologi eller kriminologi. Slängde ihop en brokig skara kurser och hoppas komma in på en eller två i alla fall; helst juridisk grundkurs. Syftet är att ha någonting att göra if all else fails och öka mina chanser att komma in på en annan utbildning framöver. :)
Jag kikade på en juridisk grundkurs - jag har tidigare läst en introkurs men tyvärr inte tagit poäng - men den föll på att det var salstenta, tyvärr. Sedan var den ju ganska stor också, och jag vet av erfarenhet att jag tycker att juridik är ett tungt ämne. Inte optimalt för mina övriga sommarplaner.
Blev lite inspirerad av den här tråden och anmälde mig till:

Praktisk projektledning 7,5hp

Företagsekonomi, GR, (A), Projektledning - ledarskap, organisation och grupp 7,5hp
Kul att du blev inspirerad! :laugh: Är det distanskurser eller "på plats"-kurser? De lät intressanta och stämmer väl med det jag har funderat på. Fick du något hum om vad Praktisk projektledning innebär?
Hmmm, vilken bra påminnelse! Sommarkurs har jag aldrig tänkt på tidigare, ska se om jag hittar något som lockar... Planerar inte läsa något i höst, har en del att plugga inför en jobbtenta under hösten, men det hindrar ju inte sommarstudier :)
Jag har heller aldrig pluggat sommarkurser men nu tänkte jag passa på! :) Hoppas du hittar något som passar!
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag ska också kika om jag hittar mig någonting som passar! Mitt vik går ut till sommaren och jag har inte kikat efter någon ersättning. Har fortfarande massor med fl dagar kvar att ta ut, men sparar gärna lite till på dom...
 
Sv: Sommarkurser 2013

Det är distanskurser (jag bor i Danmark) :). Den översta tror jag är samma som du sökt, på Stockholms Universitet? Har ingen aning om vad den innebär, men den verkade kul :p.

KL.
âr det någon som kan tipsa om en grundkurs i samhällsekonomi (heter det så på svenska?), som är på distans eller i Skåneregionen i sommar :)?
 
Sv: Sommarkurser 2013

*upprepar för mig själv: jag ska INTE plugga på semestern, jag ska INTE plugga på semestern*

Fanns ju massor av roliga kurser!

/Lavinia, *upprepar mitt nya mantra*
 
Sv: Sommarkurser 2013

Blev lite inspirerad av den här tråden och anmälde mig till:

Praktisk projektledning 7,5hp

Företagsekonomi, GR, (A), Projektledning - ledarskap, organisation och grupp 7,5hp

Läser till veterinär i vanliga fall, men vill gärna ha ett "skrivbordsjobb" i framtiden, så tänkte att det inte skulle skada med lite projektledning :).

Låter som att vi har lika intressen :p
Praktisk projektledning håller jag på med, fast inte aktivt just nu.
Den jag går kan man lämna in uppgifter när man vill, så den ligger på paus medan jag pluggar mina tidsbegränsade kurser.

Företagsekonomin (samma kurs) har jag anmält mig till i sommar.

KL*
Har anmält mig till 6 kurser i sommar, men vet att jag inte kommer in på 2 av dem.
Så jag hoppas på en eller två av de andra.
Jag jobbar heltid, men har de senaste åren pluggat någon kurs på distans samtidigt.
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag har sökt till följande kurser, men har ännu inte bestämt mig om jag ska läsa något i sommar eller ej.

Statsvetenskap, GR, (A), Nationalism, främlingsfientlighet och etnopolitik 7,5 högskolepoäng
Kriminologi, GR, (A), Introduktion till kriminologi, 7,5 högskolepoäng
Sociologi, GR, (A), Ungdomssociologi, 7,5 högskolepoäng
Sociologi, GR, (A), Ledarskap och organisationsteori, 7,5 högskolepoäng
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag ska också kika om jag hittar mig någonting som passar! Mitt vik går ut till sommaren och jag har inte kikat efter någon ersättning. Har fortfarande massor med fl dagar kvar att ta ut, men sparar gärna lite till på dom...

Hittade två kurser som jag kan tänka mig söka. Men det är mer tidsfördriv än meriterande. Kom iaf igång och ska sätta mig ner imorgon och kolla igenom riktigt alla villkor, eftersom att jag är rookie på detta med att plugga, har inte gjort det sedan gymnasiet och vet inte hur det fungerar :o
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag har sökt till följande kurser, men har ännu inte bestämt mig om jag ska läsa något i sommar eller ej.

Statsvetenskap, GR, (A), Nationalism, främlingsfientlighet och etnopolitik 7,5 högskolepoäng
Kriminologi, GR, (A), Introduktion till kriminologi, 7,5 högskolepoäng
Sociologi, GR, (A), Ungdomssociologi, 7,5 högskolepoäng
Sociologi, GR, (A), Ledarskap och organisationsteori, 7,5 högskolepoäng

Vilket universitet? Distans?

Kl
Som det ser ut kommer jag inte kunna jobba i sommar. Så jag funderar på en sommarkurs jag med.

Ni som funderar på att JÖK:en eller likn på SU. Vinka i s f så kan jag ge tips om vilken grupplärare man ska välja.
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarkurser 2013

Mittuniversitetet och IT-distans (inga träffar alls) på allihop. :)

Meeen jag vet inte. Har möjlighet att vara HELT ledig i sommar (troligtvis sista sommaren någonsin det kommer att hända) så jag är väldigt tveksam. Fast samtidigt vet jag att lite sysselsättning är rätt bra och kanske lär jag mig något jag har nytta av sen. :D
 
Sv: Sommarkurser 2013

Kul med fler pluggsugna! :laugh:
Den översta tror jag är samma som du sökt, på Stockholms Universitet? Har ingen aning om vad den innebär, men den verkade kul :p.
Jag tror att jag också kan ha nytta av projektledning för mina framtida jobbplaner, så jag anmäler mig nog till den. Och efter att ha läst HeleneKs inlägg så börjar jag misstänka att en klasskamrat till mig läser den kursen för hon har en kurs på gång där man kan lämna in uppgifterna i princip när man vill och det är inte omöjligt att det handlade om projektledning. Jag ska höra med henne i morgon!
Sociologi, GR, (A), Ledarskap och organisationsteori, 7,5 högskolepoäng
Den kikade jag också på. Måste ta tag i det här och bestämma mig snart!
 
Sv: Sommarkurser 2013

kl.

Jag har kikat på Klimatförändringar/människa/samhälle, Företagsekonomi -marknadsföringens etik och Företagsekonomi -Hållbart företagande.
Vet dock inte om jag ska plugga ännu. Beror på om jag får sommarjobb eller inte. Samtidigt vill jag bara jobba 4-5 veckor och om det är på mitt förra sommarjobb (och nuvarande extrajobb) så vill jag bara jobba kväll dessa veckorna, funkar inte att gå upp 4.30 varje dag eller tidigare om sambon inte kan ta hunden. Så vi får se vad chefen säger helt enkelt :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp