Bukefalos 28 år!

Sommarlovsskoj

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
For er har ju sommarlovet borjat, mina barn har fortfarande tva veckor kvar. Jag ska vara hemma hela sommaren och skulle garna vilja ha lite tips pa hur man sysselsatter ungarna, bade ute och inne. Delar med mig av nagra sjalv:

Skattjakt (kan man ha bade ute och inne) Skriv en lista pa saker (en till varje unge eller dela upp dem i par om du har manga) som de ska hitta, lugnast om man ger priser till alla (kan vara godis, titta pa film eller en tur till lekparken).

Trolldeg, vi gjorde ett zoo forra sommaren och det lektes det med tills djuren var i smasmulor! Vi gjorde burar av jordgubbskartonger och mjolktetror.

Farmors brudkista. Leken gar ut pa att kistan ar full med djur, frukter, leksaker, filmer, bocker eller blommor. Man gar igenom hela alfabetet, forsta personen maste komma pa nagot pa A, nasta B osv.

Kroppsmalning med fingerfarg, MYCKET uppskattat av de yngre :angel: ENDAST for utomhus :devil: Blanda i lite diskmedel eller flytande tval i fingerfargen, det gor att den lattare tvattas av, lat ungarna mala sig sjalva och varandra och sla sedan pa vattenspridaren och lat dem springa under den och tvatta av fargen. (Kanner du dig riktigt elak kan du jaga dem med tradgardsslangen :D )

Picnic med lagereld inomhus. Ungarna bygger en "eldstad" med block eller lego. Stall en eller flera ficklampor inuti och dra for gardinerna. Fixa en enkel picnic med skivad frukt, osttarningar, raa gronsaker och kex. Sitt runt "elden" och beratta spokhistorier.

"Det var en gang..." Alla satter sig i en cirkel pa golvet. En person haller ett mjukdjur, en boll eller nagot liknande. Den personen borjar berattelsen med en mening typ "Det var en gang en gammal gumma som hade en get." Sedan kastar h*n mjukdjuret eller vad det nu ar till en annan person som da fortsatter historien osv, en mening i taget.
 
Sv: Sommarlovsskoj

Oj, gör du allt detta med dina ungar. Jag får lite dåligt samvete. Eftersom vi bor vid havet, åker vi ju dit ganska ofta. En och annan picknick brukar jag ordna rätt ut på gräsmattan, när jag är slutkörd och inte orkar laga käk. Köper färdig mat i kartonger. Ungarna tycker det är jätteskoj.
Annars får dom allt sysselsätta sig själva, och vara med kompisar och så.
hälsningar gulan fd.gulla
 
Sv: Sommarlovsskoj

Nej josses, fa inte daligt samvete, nagon bullmamma ar jag _definitivt_ inte! Fraga garna mina ungar! :devil: :angel:

Men sommarlovet blir langt for dem ibland, vi bor lite ensligt till och det ar ett himla pulande nar de ska ha kompisar over eller aka nagonstans. For det mesta ar de bra pa att sysslesatta sig sjalva men det ar bra att ha nagra knep pa lager.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 080
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 369
Senast: Huggorm
·
Hemmet Har de flesta ingen aning om hur skunk luktar. Det gar inte att beskriva. Graden av vidrighet ar varre an nagon kan forestalla sig om...
2
Svar
34
· Visningar
4 069
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp