Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Ludwig håller också på att plocka fram och plocka in allt han kommer över. Häromdagen tog han sitt lego och la in i skafferiet, på påsen med potatis :love:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

*kl*

Liten uppdetering från oss. Sonen är nu 10,5 månad.

Han har börjat ta sig framåt. Sittandes på rumpan och liksom studsar fram. Ibland hjälper han till med händerna men det går nästan långsammare :) Han försöker resa sig och har lyckats 3 gånger. Dessa gånger har vi på film :D Han älskar att gå om man håller honom i händerna. Är ganska snabb och kan lätt gå 500 meter. Tur att han är lång och jag kort annars skulle ju ryggen dö :)

Sänkte sängen igår så att han inte ska kunna trilla ut och inatt har vi alla sovit som krattor. Pust, lugnar det ner sig efter att nyhetens behag slutat? Han har stått på knä och studsat halva natten känns det som.

Vi har satt på en skiva på min sida av sängen så att jag kan plocka upp honom hos mej när det är för stökigt. Vår säng är 150 cm hög så det är inte läge att trilla ur den! Funkar mycket bra och det har räddat många nätter.

Jag har varit borta två helger och lämnat son och sambo hemma. Lite läskigt men det har gått så bra!
Ganska skönt var det oxå och sen var det inte synd om mej som varit både i London och Paris!

Idag ska vi till BVC för "10 månaders kontroll". Nån utvecklingskontroll.

Ha det bra alla!

Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Smutt att vara utomlands :laugh:

Så som din son tar sig fram gör även min systerson, det ser så gulligt ut :love:

Vi kom precis hem från 10-mån kontrollen. Allt var bra förutom att läkaren tyckte han skelade. Nog för att han var AStrött eftersom jag hållit honom vaken för att vi skulle dit, men vi ska ändå få träffa nån ögonperson (kommer inte ihåg vad det hette :angel:) så det ska vi kolla fredag morgon.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sänkte sängen igår så att han inte ska kunna trilla ut och inatt har vi alla sovit som krattor. Pust, lugnar det ner sig efter att nyhetens behag slutat? Han har stått på knä och studsat halva natten känns det som.

Nej :D

I början när L lärt sig ställa sig upp så var det inga roliga nattningar. Vi fick hålla fast honom för att han skulle ligga ner tillräckligt länge för att hinna somna, kändes ju inte så bra förstås. Och han var skogstokig på oss! Nu har det gått ett antal månader sedan dess och han är fortfarande rätt trälig på kvällarna, även om det går klart mycket lättare nu. Men att stå upp är ju himla kul... :cool:

(Hur ser er säng ut egentligen? Den låter ju ganska annorlunda!)

Härligt att åka bort själv, ta med mig nästa gång ;) :p
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vi får hoppas att det bara berodde på tröttheten. Och vem skelar inte när man är astrött? :angel:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jamen precis, men det är ju bra att det kollas upp så man kan göra nåt åt det om det behövs.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Hur rättar man till det på en så liten? Glasögon? Skygglappar? :rofl:

(Ja, jag har sömnbrist)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Du är inte fel ute faktiskt.
Förr användes tydligen lapp för det "bra" ögat, men nu används tydligen glas. Jag fattar dock inte hur det ska gå till rent praktiskt eftersom min son SLITER av sig mössor, kepsar, solglasögon och ibland även nappen (men det är nog inte riktigt meningen, oftast stoppar han in den igen då :D) så jag hoppas verkligen att det inte är nåt problem.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vi fick OK-stämpel i rumpan på vår kontroll. Han fixade inte att slå två klossar ihop med varandra och när han hade kastat den ena klossen på sköterskan 3 gånger så sa hon att det inte var en så viktig grej :D Skulle jag också sagt om jag fått en träkloss på tutten 2 gånger och en gång i huvudet ;)

Hoppas verkligen att din lilla skrutt inte skelar när han är pigg. Håller tummarna för att det går bra på fredag!
Min gudson skelar ganska ofta och han är 3 år. Han får kollas typ var 6:e månad för att se om det blir värre eller om det växer bort av sig själv. Än så länge har det inte blivit värre och då gör de inget åt det.

Mvh Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Mmm vad roligt att det inte blir bättre. NOT!!! Nattningen nu var ingen höjdare. Har typ nackspärr och ryggskott. Var tvungen att hålla fast ett litet vildjur och samtidigt sjunga samma sång i 20 minuter. Suck! Vi som precis hade en bra rutin.

Vår säng är nog lite speciell. Du vet byråerna som heter Malm från IKEA. Vi har sängen ställda på 10 stycken sånna fast i färgen mellanbrun som har utgått nu. De står så att det blir som ett trappsteg att gå upp i sängen på och sen är det förvaringsyta under sängen. Vi bodde tidigare i en 2:a på 45kvm och då måste man tänka på höjden. Sen när vi flyttade till villa så tyckte vi så mycket om lösningen att den fick hänga med. Mycket förvaringsyta blir det :D

Mvh Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jag hade lapp för ögat när jag var liten, men jag var gammal nog att förstå varför (6 år). På en så liten är det nog inte lätt.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vi fick OK-stämpel i rumpan på vår kontroll. Han fixade inte att slå två klossar ihop med varandra och när han hade kastat den ena klossen på sköterskan 3 gånger så sa hon att det inte var en så viktig grej :D Skulle jag också sagt om jag fått en träkloss på tutten 2 gånger och en gång i huvudet ;)

:rofl: eller hur? :D

Min blev sur när snöret med pärlan togs undan. Han hann ju inte LEKA med det!
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Haha, vad smart med sängen! Lite läskigt att rulla ur den bara. En annan är ju inte så lång heller så jag hade aldrig vågat sova i den :eek:

Vi sjunger inte vid läggdags, bara vyssjar. Och det är jobbigt nog efter en timme.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Här får man inte låta alls vid nattning, sitta tyst och hålla handen, eventuellt stryka över huvudet.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Delvis kl:

Heeeej allihopa :)

Vad roligt att se vår lilla bortglömda tråd titta fram igen!!
Kul också att höra hur ni har det med era små (hm, kanske man ska säga mer eller mindre stora nu..?) guldklimpar.

Här hemma går det också bra, vi har fått in en bra rytm med fina rutiner och det är skönt att liksom luta sig emot.
Emil, som fyller 1 om dryga 2 veckor :eek: :banana:, äter bra, sover bra och gör som alla andra små framsteg dag för dag.
Jag tycker han går att prata med nu, liksom som att han förstår vad man säger..? Det är så himla mysigt... :love:
Han övar på att gå också, står själv och tar försiktigt ett steg ibland. Mellan mig och pappa har han gått 6 steg en gång, men han är en försiktig liten kille så han kryper hellre om han ska någonstans. Förnuftigt tycker jag!

Klättrar gör han massor, plockar ut och in grejer (mest ut dock ;)) ur lådor och skåp, och är en riktig liten buse vill jag lova!

Just nu förkyld, och väldigt mammig. Pappa är mindre intressant, och han vägrar somna om det är pappa som ska vara med ...vi låter det vara så nu, jag lägger och så ser vi om det går över snart.

Hur tänker ni andra förresten med syskon? Jag pendlar väldigt mellan att vilja ha en till nu nu nu och att vi har det så bra så att jag kan känna att jag vill vila lite i det nu, bara njuta och ta vara på varandra innan vi tar nästa lilla plutt...svårt det där, för man har ju också det här med SGI att tänka på..
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Hur tänker ni andra förresten med syskon? Jag pendlar väldigt mellan att vilja ha en till nu nu nu och att vi har det så bra så att jag kan känna att jag vill vila lite i det nu, bara njuta och ta vara på varandra innan vi tar nästa lilla plutt...svårt det där, för man har ju också det här med SGI att tänka på..

Vi kör som innan - blir det så blir det :D Hade ju vart helt underbart med en liten till, men samtidigt är det himla skönt att ägna L all uppmärksamhet.

Jag vet inte om jag är korkad, men det här med SGI - grundas inte den på lönen man har som fast anställd? Om man får ett barn till så borde man få samma SGI som med första eller? Jag vet att man får det om man blir gravid inom 1 år och 9 månader, men så som jag fattar det så får man det sen också under förutsättning att man har en fast tjänst. Eller? :crazy:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jag är väldigt osugen på syskon överhuvudtaget :crazy: men jag ska aldrig säga aldrig. Jag skulle ju till exempel aldrig ha barn alls :p
Men det lär dröja några år i så fall kan jag säga.

Det är bra att din son är försiktig. Min son är också det när han kommer fram till en kant (vi har ett stort kliv ner till badrummet t ex) så lägger han sig på mage och försöker åla sig ner på golvet :D Jätteduktig.
Men han gör också endel läskiga saker som ex sköt han fram en upp och ner vänd plastlåda till ryggen på soffan (i soffan satt hans 5-åriga kusin som han avgudar), klättrade upp på lådan och står och håller sig i kanten på soffryggen och busar med kusinen :eek: precis när jag ska gå och lyfta ner honom flyger han baklänges :cry: lilla galenpanna, ger morsan hjärtsnurp :crazy:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jag vet inte om jag är korkad, men det här med SGI - grundas inte den på lönen man har som fast anställd? Om man får ett barn till så borde man få samma SGI som med första eller? Jag vet att man får det om man blir gravid inom 1 år och 9 månader, men så som jag fattar det så får man det sen också under förutsättning att man har en fast tjänst. Eller? :crazy:

Så har jag också fattat det. Och då borde det ju dessutom också gå att få högre SGI, jag har t ex fått löneförhöjning under föräldraledigheten :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 248
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 754
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp