Sommarplågor du minns?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Årets sommarplåga är väl definitivt Despacito av Justin Bieber och *minns inte namnet på*. Själv gillar jag den inte alls. :yuck:
Men det kan väl inte bara vara jag som har minns/har minnen till tidigare sommarplågor? Vilka minns du på något särskilt sätt (positivt som negativt)?

Det jag spontant kommer på:
2010 - We no speak Americano. Sensommaren 2010. Uppehållsrummet i min dåvarande skola. Jag och några tjejkompisar. Skämtandes om att låten måste vara skriven till mig - jag är nämligen gräsligt dålig på engelska. :rofl: Året innan (6:an) och hösten i 7:an var förövrigt typ de enda (längre) ljuspunkterna i min i övrigt tragiska grundskoletid.
2009 - Svennebanan. Sensommaren före ovan. Samma höst som jag började i ovan nämnda skola (i 6:an). Skolan låg i en av kommunens södra grannförorter, från min ort sett. Denna orten var också något mer mångkulturell än min (som anses som "den vita och rika" i kommunen. Hatar förövrigt det uttrycket :yuck:). Men iaf. Då var det en del som var något oförstående till "varför en bortskämd, rik och vit tjej gör i våran skola", och den låten blev något av ett internskämt mellan mig och några i början - på ett väldigt hjärtligt sätt dock! :heart
2002 (Osäker? Tidigt 2000-tal iaf!) - The Ketchup Song. Den första sommarplågan jag minns. Förövrigt en av de sämre jag hört också. :p
 
The Lion Sleeps tonigt - Hounds
Mitt sommarlov - Anita Hegeland
In the summertime - Mungo Jerry
Jag tänker hoppa - Ted Gärdestad
Ner ner ner ner för backen ner - Magnum Bonum
Il jouait du piano debout - France Gall (nej, det var inte i Sverige)
One more reggae for the road - Bill Lovelady
Oh Susie - Secret Service
Bobby Brown - Frank Zappa
Sommarnatt - Snowstorm
Talking to the man in the moon - Titiyoo
När vi gräver guld i USA - GES
(OBS! Flera var verkligen sommarplågor!)
 
Despacito, en riktig :devil: plåga, hatar den låten. Önskar de kunde sluta spela den överallt! Har aldrig förr reagerat så starkt på en sommarplåga, men denna är hemsk!

Dansa Pausa, en annan plåga som tyvärr sätter sig i skallen på en.

Om sanningen ska fram, går helt klart att lyssna på, men inte för ofta, då blir det en plåga.

We no speak Americano, åh, underbara minnen :love: den sommaren var fantastisk. Studenten och alla efterföljande fester är några glada minnen man minns när denna låten spelas.

Alors on dance, även här är det studenten och festerna som dyker upp i minnet. Sönderspelad, men går att spela än i dag när det är fest.

I gotta feeling, denna blir inte dålig, perfekt träningsmusik.

Dunka mig gul och blå, gillade denna, kan faktiskt lyssna på den fortfarande (även om det inte blir så ofta).

Hej hej Monica, plåga utav det värsta slaget. Enda fördelen med denna är att bandet är från min hemstad. Vilket gjorde att den spelades sönder och samman totalt överallt i staden...
 
Hej hej Monica, ingen vill veta var du köpt din tröja, hips dont lie -shakira, I need you - Anna S = gymnasieminnen!

Incomplete - gammalt pojkband??

Några jag minns...

//r
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp