Sommarplaner 2013

Araminta

Trådstartare
Påskhelgen är här men den jävla vintern sitter fortfarande i. Då jag själv inte gör annat just nu än att planera och drömma mig bort till varmare tider så tänkte jag att en trådstart kunde vara på sin plats.

Vad har ni för planer inför sommaren? :bump:
 
Sv: Sommarplaner 2013

Kul tråd!

Vad har du själv för planer?

Jag har inget som är spikat och klarplanerat, men jag hoppas att jag och pv kommer iväg på en del av detta;

*cykelsemester några dagar i Sverige, förslagsvis Småland eller Gotland
*hälsa på pv:s syster i Tyskland i vår eller i sommar
*Någon/några småresor i Sverige
*Någon kort husvagns-semester, jag har aldrig vart på sån. Sverige där med.
*En sväng till Grekland och mitt favoritställe där hade vart grymt.
*Lillebror tar studenten, så ska hem då en sväng.
*En sväng till Budapest kanske, gillar den stan

Vet inte alls när dessa grejor ska inträffa, men det är väl lite vad jag hoppas på i sommar. Och så ett jobb också (eller ev läsa en distanskurs), det hade ju vart rätt grymt ;-)

//r
 
Sv: Sommarplaner 2013

Jag ska se Depeche Mode och Slipknot, och... inte göra så mycket mer. Fast det räcker och blir över. :love:

I övrigt har jag sommaren och förhoppningsvis ekonomin någorlunda fri, så jag hoppas på att kanske dra till Prag över en helg (vilket jag skjutit upp i år) och gärna Stavanger också, bara strosa runt, festa, shoppa och ha det fint. Får även besök av ett par ryska vänner så jag hoppas på en varm sommar och i sådana fall kanske en mini-roadtrip (fast med typ... flyg och tåg) i Sverige.
 
Sv: Sommarplaner 2013

Vara ledig från början av juni när universitetets kurser slutar fram till midsommar. Då packar jag och sambon in katterna i bilen och hästen i släpet och åker till Gotland för att ha två veckors gemensam semester där :love: sedan ska jag jobba i 7-8 veckor innan skolan börjar igen. Det känns som ett perfekt upplägg, jag hinner både ha en längre sammanhängande semester varav två veckor bortrest med mannen (och alla fyrbenta) men hinner fortfarande jobba tillräckligt många veckor för att få ihop till en ordentlig buffert inför hösten.
 
Sv: Sommarplaner 2013

Den största händelsen denna sommar är en resa till Bulgarien tillsammans med en kompis, där ska vi ut på en äventyrsritt uppe i Balkanbergen. Vi kommer rida 6-8 timmar om dagen och ha packnigen med oss när vi rider och övernatta i bergsbyarna längst vägen :)
 
Sv: Sommarplaner 2013

Vad har ni för planer inför sommaren? :bump:
Kul tråd! :bump:

Mina planer för sommaren:

* Åka till Madrid i början på juni. Hoppas det är så varmt då att jag kan bada pool!

* Gå en fotokurs på Fotografiska! :)

* Åka till Marocko i jobbet en månad. Vandra, äta, njuta. Avslutar med en helg i Marrakesh med min spanjor.

* Semester i augusti. Har egentligen inte planerat något speciellt förutom att jag kommer få hit min spanjor och vi ska umgås och åka och bada och bara njuta, och så ska vi gå på en kär väns bröllop :love: Sen åker jag med tillbakatill Madrid för en vecka i alla fall. I övrigt blir det häng i Sthlm, kanske en helg i Berlin, nån helg hos mormor i Dalarna.


Det är typ det. Sommaren kommer nog bli jättefin tror jag och vore det inte för att jag har så mycket roligt inplanerat inför våren skulle jag längta ihjäl mig :D
 
Sv: Sommarplaner 2013

Mina planer för sommaren är att jag förhopningsvis ska hämta hit min häst från Sverige. Sen ska vi på lite konserter, ska hälsam på föräldrarna i Sverige och så.
 
Sv: Sommarplaner 2013

Jag går och hoppas på ett sommarjobb relaterat till mina studier, det vore GULD!

Men jag vill helst inte jobba hela sommaren. Vill hinna vara lite ledig, och vi har massor att göra hemma på gården. Måla, måla, måla; stall, hus, staket, hinderstöd och bommar... :p Får bli så mycket som vi hinner med, vi skulle även behöva tilläggsisolera nya sadelkammaren, måla om och skaffa nya garderober och annan inreding dit. Sen vill jag lära mig köra traktor och så ska vi nog hjälpas åt att så om en åker som redan är plöjd och gödslad. Och även fortsätta att öva med lien och börja träna agility med deras hund.

Förutom detta vill jag åka iväg över dagen till närliggande vackra platser och endagsvandra! Är superpepp på just detta, även rejäla långpromenader på hemmaplan med hunden i släptåg. Så skönt med en hund som är enkel att ha med. :) Tivedens nationalpark, Kinnekulle, Tåkern, Stora Mosse och Dumme mosse står på listan. Kanske även Söderåsens nationalpark i skåne.
 
Sv: Sommarplaner 2013

Jag har 6 veckors semester att ta ut, kommer att ta ut 4 veckor minst i sommar.

Vi har pratat lite löst om en partyweekend på Gotland så det hoppas jag blir av iaf, ut och segla ska jag också. Resterande veckor är fria för spontanitet och sommarmys :D
 
Sv: Sommarplaner 2013

Jag ska jobba HELA sommarlovet (vad har jag gett mig in på? :eek:) men hoppas att jag också kommer hinna med en hel del hundträning och tävling.
Annars har jag en resa inbokad i början av maj och så tror jag att det kommer bli en weekend i slutet på augusti.
 
Sv: Sommarplaner 2013

Hade tänkt att åka till Island, men eftersom min chef är så jäkla korkad så har vi fortfarande inte fått besked gällande våra semestrar. Och nu är alla normalprishotell uppbokade :(
 
Sv: Sommarplaner 2013

Juni-Juli jobbar jag vidare på Europaparlamentet (trainee) ... sista dagen 31/7 :(

I Juni tar jag visserligen ledigt 4 dagar då en kompis från Sverige kommer och hälsar på. Då ska vi göra Bryssel och kanske Antwepen eller någon annan närliggande stad.

Och i augusti är jag (så vitt jag vet) "ledig" och kommer stanna här i Bryssel månaden ut innan jag återvänder till Sverige (om jag inte hittar ett annat jobb här borta innan dess)...
 
Sv: Sommarplaner 2013

Rolig tråd, särskilt nu när sommaren känns alldeles för långt borta. Bra med en påminnelse om att den snart faktiskt är här. :)

Jag avslutar mina högskolestudier sista maj. Känns helt overkligt. Förmodligen lär det bli lite kompletteringsarbete på uppsatsen fram till midsommar (har svårt att tro att den blir godkänd direkt), sen vet jag faktiskt inte. Jag söker jobb, men har inte fått något napp än, ligger i den där tråkiga svackan där man är för gammal för de där gamla hederliga ungdomssommarjobben (för de behöver betala så mycket mer i timmen för mig än för en sextonåring, och det är ingen arbetsgivare intresserad av i de branscherna) och för ung/oerfaren för ett "riktigt" jobb inom det jag har utbildat mig till.

Håller därför sommaren rätt så fri, får jag ett jobb kommer jag jobba så mycket jag bara kan. Men förhoppningsvis kommer min treåring vara inriden i sommar, så det kommer bara bli hästmys hela sommaren, och det ser jag fram emot. Var länge sen jag kunde rida på sommaren, min andra häst har varit långvarigt konvalecent och dessutom har jag stått i två år på ett stall utan ridmöjligheter sommartid, men nu så... Nu har jag flyttat och det ser jag fram emot. :D
 
Sv: Sommarplaner 2013

Jag ska jobba hela sommaren förutom två veckor då jag åker upp till kära Norrbotten och ska vara med i O-ringen och sen umgås med min familj och mina vänner :laugh:

Och 28e juni ska äntligen Green Day spela i Sverige igen och jag ska självklart dit :love:
 
Sv: Sommarplaner 2013

Jag sitter o har en sjuk ångest över om jag ska hålla fast vid mina sommarplaner med att läsa en sommarkurs, umgås en massa med dottern, till fullo leva ut valrossperioden (gravid) för att sedan bli tvåbarnsförälder i slutet av sommaren. Eller om dessa ska förkastas mot ett jobb hos en helt fantastisk arbetsgivare.

När de ringde trodde jag att de skulle börja gapskratta när jag sa att jag var gravid o kommer få barn under den tilltänkta arbetsperioden. Men dröm om min förvåning när de inte bara la på utan dessutom sa att de absolut kan tänka sig att anpassa veckorna.

Kommer jag orka, kommer de bara uppleva mig som en belastning (vill inte skaffa mig dåligt rykte redan innan examen)? Dessutom måste jag köpa en hel garderob med graviditetskläder i en passande stil. Sedan e det mer ekonomiskt riktigt för oss att jag e hemma med dottern när dagis har stängt, så maken kan spara all semester tills nr två kommit.

Men samtidigt... Det är lite för bra för att vara sant.
 
Sv: Sommarplaner 2013

Förutom att jag ska jobba och övningsköra (förhoppningsvis ta körkort) så ska jag till Sweden Rock,på Metaltown och så en resa till Norrland.:)
 

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 718
Senast: Ninnurur
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 864
Senast: Wille
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 998
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 602
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp