Sommarplaner?

Dumpey

Trådstartare
Vad har ni för semesterplaner i sommar?

På mitt jobb ska vi redan fylla i semesterönskemål och folk planerar redan resor mm
Vi har inga planer alls... Så hade vart kul med lite inspration! Gärna saker man kan göra i Sverige då jag är väldigt hemmakär och det är svårt att lämna djuren för länge.

Någon som bara är hemma hela semestern? Vad gör ni då?
 
Vad har ni för semesterplaner i sommar?

På mitt jobb ska vi redan fylla i semesterönskemål och folk planerar redan resor mm
Vi har inga planer alls... Så hade vart kul med lite inspration! Gärna saker man kan göra i Sverige då jag är väldigt hemmakär och det är svårt att lämna djuren för länge.

Någon som bara är hemma hela semestern? Vad gör ni då?
Jag planerar oftast så lite som möjligt, istället åker vi på små utflykter till områden i närheten. Det kommer besök också kanske någon i tid kortare resa för att hälsa på min familj som bor 40 mil bort. Jag har en kurs inplanerad på semestern med :).
 
Jag har också en arbetsplats som vill att vi lämnar in semesteransökan hutlöst tidigt. Har gjort så mycket att jag stämt av med vänner och familj ungefär när de tänkt ta semester och tänker att jag ska ansöka om ungefär samma tidsperiod. Planering av aktiviteter gör jag när det inte är vinter längre :p
 
Mitt jobb ar ganska flexibelt med semester tack o lov.
Jag har nastan lite bakvant problem - jag hade garna varit "hemma" pa semestern, om det inte var sa att hemma for mig ar en delad lagenhet i storstan. Det ar typ lite konstigt att ha semesterledigt nar resten av varlden fortsatter med jobb och pendling, sa jag kanner mig "patvingad" till att planera resor for semestern, da mitt vardagsrum inte ar sa kul att hanga i. Iom att jag hyr har jag inte heller renoveringsprojekt eller liknande som jag kan sysselsatta mig med.

Vore kul att lana traden och ocksa fa perspektiv fran storstadsbor - hur gor ni? Lamnar ni alltid staden for semestern?
 
Vad har ni för semesterplaner i sommar?

På mitt jobb ska vi redan fylla i semesterönskemål och folk planerar redan resor mm
Vi har inga planer alls... Så hade vart kul med lite inspration! Gärna saker man kan göra i Sverige då jag är väldigt hemmakär och det är svårt att lämna djuren för länge.

Någon som bara är hemma hela semestern? Vad gör ni då?
Vi har tänkt att åka uppåt jämtland härjedalen i år igen. Helst med husbil men vi måste hitta en husbil att hyra som tillåter djur. Sen har vi en hel del projekt i sommarstugan och jag kommer nog att vara där en hel del med ungarna. Sen beror det på hur mycket maken ska jobba och om dottern får sommarjobb som ska passas in i planeringen. :D Men jag har ledigt hela sommaren vilket är skönt! Jag ska eventuellt läsa någon sommarkurs om jag hittar någon intressant. :D

Vi blev handlöst förälskade i norra Sverige och när tonåringar pratar om att de vill komma iväg och vandra igen så är det svårt att låta bli. ;)
 
Kommer att tillbringa veckan efter midsommar på södra Öland. Älskar naturen där och vandrar/fotograferar gärna. Väljer att åka den veckan för att slippa hysteriska mängder människor överallt.

Resten av semestern är jag hemma. Brukar köra motorcykel om vädret är ok dvs inte för varmt och helst inte ösregn.
Sen brukar det bli några dagsutflykter men har inte planerat något än.
 
Jag brukar vilja ha sen semester (oftast lite skönare väder då) och är oftast hemma - men åker på utflykter till mina föräldrar på kusten, ut med båten, badar osv.
Årets semester ska jag försöka lägga tidigare än vanligt och den kommer spenderas med flytt och installation i nya hemmet, typ.
 
Jag tänkte plugga även i sommar och vi ska om ekonomin tillåter bygga nytt utestall och stängsla om hagen så vi blir mest hemma.

Men jag vill nog ta med X till Connemarariks i Norrköpingstrakten en helg och även ställa ut shettisen.

Barnets förskola brukar vara stängd v 28-31 så om vi hittar på något är det nog då.
 
Vi har djur och tar in eget hö så vi brukar bara åka på en minisemester med barnen i slutet av maj-början av juni. Annars är vi hemma. Vi vill vara hemma när vi är lediga :)
 
Vore kul att lana traden och ocksa fa perspektiv fran storstadsbor - hur gor ni? Lamnar ni alltid staden for semestern?

Jag tar mig gärna ur stan iallafall en vecka eller två. Behöver miljöombyte med jämna mellanrum. Är dock gärna i stan delar av semestern. Alltid skönt att skrota runt hemma ett par dagar.
 
Vi har börjat prata om när vi ska ha semester på jobbet men det är egentligen ganska flexibelt och inte något som är hugget i sten redan nu. Jag har däremot flaggat för att jag vill ha semester samtidigt som sambon som har tilldelad semester då Volvo stänger. De flesta vi känner har också semester då eller i alla fall delvis då (v.29-32).

Vi har nyligen köpt gård så vi kommer ägna i stort sett hela vår semester med att renovera, rusta upp och bara njuta av det faktum att ha en gård och ha hästar hemma. :love:

Lite saker som är planerat är:
- Sol och bad (jajamen jag tänker räkna med det:angel:)
- Dagsutflykter i närområdet och på vår egen mark
- Way out west (men det är ju mer eller mindre hemma)
- Kortare tur till Gotland (eventuellt får sambon åka själv så är jag hemma)
- Ett par dagar i Stockholm

Sambon kommer från Gotland så han vill givetvis passa på att träffa föräldrar och vänner en sväng. Det är ju praktiskt taget vårt andra hem så jag hoppas kunna följa med även om det bara blir några få dagar. I Stockholm har vi gemensamma vänner som vi brukar försöka hälsa på. Om vi inte hinner/vill under semestern så tar vi det närmare hösten!

Jag tänker alltid att jag inte skall boka in något utan bara vara hemma och njuta, ta det lugnt och fylla dagarna med det jag känner där och då. Det har hittills aldrig hänt utan jag brukar ha fyllt upp semestern till bredden. I år tänkte jag att det skulle vara första gången jag lyckas! :D
 
Vad har ni för semesterplaner i sommar?

På mitt jobb ska vi redan fylla i semesterönskemål och folk planerar redan resor mm
Vi har inga planer alls... Så hade vart kul med lite inspration! Gärna saker man kan göra i Sverige då jag är väldigt hemmakär och det är svårt att lämna djuren för länge.

Någon som bara är hemma hela semestern? Vad gör ni då?

Jag som är planeringsfreak älskar att vi måste lämna in sem ansökan redan nu :D

Vi ska först till Grekland 2v, jag sambo och dotter. Tradition sen 6 år tillbaka :) Sen kör vi alltid en vecka på västkusten hos svärmor.
Sen en vecka kvar till att göra vad som faller oss in, ofta ngt på hemma plan, ngn djur/nöjespark eller så.
 
Ska spendera hela sommaren i stallet hade jag tänkt. :banana: Är i den åldern då man borde festa och umgås med kompisar 24/7 men det funkar inte för mig just nu, förstår inte hur folk orkar. Ingen tid eller ork till att göra något förrutom att rida, och knappt det, hehe. :crazy:
Hur som helst ska jag verkligen se till att nå mina mål, och samtidigt ha skitkul :sneaky: Min kompis kanske ska komma upp från Skåne och bo hos mig med sin storhäst. Lite tråkigt att hon inte också har ponny, nu kan vi inte tävla ihop :(
Nej, men kommer bli superkul. Ska försöka umgås med folk också och vara social men helt ärligt; orkar inte.
Prioriterar ridningen före det, för den delen.
Efter sommarlovet ska jag ta tag i skolan, ha 0 frånvaro och alla godkända och BRA betyg. Ha A i de ämnena som jag vet att jag kan få A i. Gå 5/5 dagar i veckan och aldrig skippa någon lektion, ska vara med på idrotten och få bra betyg där också.
:bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump::bump:
 
Vad har ni för semesterplaner i sommar?

På mitt jobb ska vi redan fylla i semesterönskemål och folk planerar redan resor mm
Vi har inga planer alls... Så hade vart kul med lite inspration! Gärna saker man kan göra i Sverige då jag är väldigt hemmakär och det är svårt att lämna djuren för länge.

Någon som bara är hemma hela semestern? Vad gör ni då?
Gotland och Skåne ska jag till :).
 
Jag hoppas på strandväder och lata dagar på stranden med nära och kära. Kanske en dag på Liseberg eller Tivoli. En dagsutflykt till Köpenhamn lockar också. Blir en lugn sommar. Förhoppningsvis härliga ridturer ut i naturen också!
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 908
Senast: Hedinn
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 523
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp