Sommarplaner?

Någon som bara är hemma hela semestern? Vad gör ni då?
Jag är nog världens tråkigaste när det gäller semesterplaner, för jag älskar verkligen att vara hemma och bara vara! :heartheart:heart
Sen kan det möjligen också finnas ett samband med att jag har varit semestervikarie som lastbilschaufför och jobbat mycket (50-60 timmar/vecka, enbart nätter) i ett antal veckor typ 10 av de senaste 12 somrarna. Så sommarsemester vet jag knappt vad det är...

Något som vi dock har i bakhuvudet efter förra sommarens torka, är att vi kanske ska ägna en del tid åt att skörda hö. I somras tog vi in eget hö för första gången och den relativt lilla mängd vi skördade har ändå täckt ungefär 75% av vårt totala behov. I år har jag bestämt att jag inte ska släppa några hästar i vår sommarhage innan jag vet att tillgången på grovfoder är tillräcklig hos våra grannar, så att vi kan köpa som vanligt. Om de inte får in tillräckligt så har jag 2 ha hage på åkermark som jag kan slå och köra in. (det finns ingen bonde i grannskapet som kan tänka sig att köra sin slåtterkross på den marken - vi är stenrika... - men om vi kan slå det själva med vår lilla slåtterbalk så har vi inga problem att få hjälp med att vända det och eventuellt pressa småbalar eller plastade rundbalar) Och skördar vi allt det så har vi mycket mer än vi lyckades få in i somras = klarar oss förmodligen på eget hö om det kniper.
 
Jag kommer mest troligt inte ta ut någon semester i sommar. Jag förstår inte riktigt behovet av att vara ledig på just sommaren. Då är det ju ändå soligt och varmt och ljust även efter arbetstid, så jag hinner vara ute massor då och göra saker. På vintern däremot, då förstår jag verkligen om folk vill vara lediga för att hinna vara ute och göra saker när det väl är ljust. Lite påverkad är jag väl också av att alltid ha haft utomhusjobb (först djurrelaterade jobb och nu brevbärare). På sommaren är det lätt och slappt att jobba. Under vinterhalvåret, betydligt jobbigare...
 
Ska upp till vår släktstuga i Norge och ha fixarhelg och en helg i Vimmerby är bokat. Vi har även köpt årskort på en djurpark till barnens glädje! Och juste, om allt går som det ska får vi hem en valp också :D Jag ska för första gången ha ledigt sex veckor i sträck, känns så lyxigt!
 
Tävlingar med hundarna styr vår semester ganska mycket, och de senaste åren har det varit midsommar på Gotland för att sen dra vidare (är lyckligt lottade med husbil) till SM, som senaste åren gått i Östersund och Sundsvall. Vi bor i Halmstad, så det är ganska långt, så då passade vi på att se en del av Norrland också!
I år går SM i Klippan, nästan hemma ju 👍🏻 Så då planerar vi en veckas tävling i Danmark, med lite extra tid för semester också.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 488
Senast: Hedinn
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 434
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 348
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp