Sommarponny!

Julixzi

Trådstartare
Hejhej! Jag är ny här på forumet, och har lite frågor gällande sommarponnyer/hästar och allt runt omkring dem.

I sommar ska jag i en månad förmodligen, om allt går som det ska, hyra mig en ponny! Hon är en C-ponny som är välutbildad men framåt, vilket känns bra då jag inte haft "egen häst" tidigare. För tillfället rider jag på ridskola med välutbildade ridlärare 3 ggr/veckan, och även själv på bana/ut i skogen 3 ggr/veckan. Rider främst ungponnyer, sötnosen jag rider just nu är 5 år och blev klar med inridningen innan sommaren. Jag hjälper till på lektioner och sköter om 2 hästar i stallet också, så hantering från marken och teori kring hästen ängar jag minst lika mycket tid till som själva ridningen.

Så, det jag undrar är vad man bör tänka på när man får HELA ansvaret själv? Har turen att bo ca 20 m från ett litet stall med väldigt fina hagar, och jag bor inte på landet utan ca 10 min från centrala Borås. Det är verkligen inget lyxigt stall, men det är precis så jag vill ha det! Litet och mysigt. Det står endast 3 hästar i stallet, jag känner hästägarna väl och dom finns där om jag undrar om något. Jag äger redan borstprylar, täcken, grimmor, transportskydd, flughuvor, schabrak, benskydd och allt sånt där vanligt som behövs till ponnyn, men finns det något jag behöver som man kanske inte tänker på direkt? Och vad bör jag ha i sjuklådan?

Det var nog allt jag ville skriva haha^^ Skriv så mycket ni bara kommer på, jag vill verkligen vara redo på allt (även om det är omöjligt, antar jag)! ;)

Kram Julia!
 
Du verkar ha koll. Jag tycker du ska tänka på att njuta av din sommarmånad med en egen ponny. Ha kul.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 244
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
1 911
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 280
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp