Sommarprat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ofta tänkt att det vore väldigt roligt att ha ett "eget" Stjärnorna på slottet eller att vara med i Så mycket bättre (fast jag inte är artist och oftast sjunger hellre än bra :meh: ).

Många gånger har jag också tänkt att jag skulle vilja prata i Sommar i P1. Problemet är att jag inte vet riktigt vad jag skulle tala om, och att det var jag vet bara finns plats för en "lyssnarnas sommarvärd". Jag gissar att ganska många tilltalas av tanken att få delta i programmet.

Nu tänker jag på om jag skulle kunna få några vänner eller släktingar, eller kanske rentav några bukefalister att spela in ett eget "sommarprat". Man behöver ju inte nödvändigtvis tala om sådant som är sant och har hänt. Man kunde välja. Tänk att få det utrymmet att själv berätta om något, och att få höra längre historier rakt ur bekantas huvuden. Tanken tilltalar mig mycket.

Undrar hur många timmar man skulle lägga ner på att välja ut vad man vill dela med sig av? Hur skulle man hålla tråden? Vilka vidare diskussioner skulle pesten leda till?
 

Jag har ofta tänkt att det vore väldigt roligt att ha ett "eget" Stjärnorna på slottet eller att vara med i Så mycket bättre (fast jag inte är artist och oftast sjunger hellre än bra :meh: ).

Många gånger har jag också tänkt att jag skulle vilja prata i Sommar i P1. Problemet är att jag inte vet riktigt vad jag skulle tala om, och att det var jag vet bara finns plats för en "lyssnarnas sommarvärd". Jag gissar att ganska många tilltalas av tanken att få delta i programmet.

Nu tänker jag på om jag skulle kunna få några vänner eller släktingar, eller kanske rentav några bukefalister att spela in ett eget "sommarprat". Man behöver ju inte nödvändigtvis tala om sådant som är sant och har hänt. Man kunde välja. Tänk att få det utrymmet att själv berätta om något, och att få höra längre historier rakt ur bekantas huvuden. Tanken tilltalar mig mycket.

Undrar hur många timmar man skulle lägga ner på att välja ut vad man vill dela med sig av? Hur skulle man hålla tråden? Vilka vidare diskussioner skulle pesten leda till?

Du kan väl göra ett "sommarprat" och skriva här?
:)
 
Jag tror man behöver utgå från det man vill säga och inte utifrån att man vill sommarprata. Du har säker en massa intressant, men det är svårt utan att känna dig att komma med input.

Haha, det är nog mer än sant! :laugh: Det finns nog diverse som jag kunde vilja prata om. Måste nog prova att skriva ihop något så att åtminstone jag själv får se hur det skulle bli. Det är inte säkert att jag kommer känna mig bekväm med att lägga upp det i slutändan 🙄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Tofs
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 268
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp