Sommarpratare 2018

Emtherlia

Trådstartare
Har ni hunnit lyssna nåt på årets sommarpratare i P1?

Vad tycker ni? Vilka har varit bäst hittills och vad har ni funderat extra kring?
 
Dessa har jag hunnit lyssna på:

Claes Månsson - inget jag fann särskilt intressant

Bianca Ingrosso - jag har sett en del av Wahlgrens värld på tv och tyvärr sp fick jag samma uppfattning av Bianca även här; bitter och bortskämd.

Kaj Linna - intressant men då jag redan lyssnat på podden Spår så kändes det lite som en upprepning.

Mouna Esmaeilzadeh - passionerad men för mig når det inte hela vägen och jag dras tyvärr inte med alls.

Marie & Gustav Mandelmann - vilken hemsk start, det hon var med om måste verkligen sätta djupa spår.:cry: hon verkar urmysig men han känns mest flummig på ett sätt jag inte riktigt klarar av. Har inte sett programmet.
 
Jag har tänkt att jag ska lyssna, men när jag skummade listan över vilka det var i år hittade jag ingen intressant, faktiskt. Mer än Mark Levengood, som jag började lyssna på, men tyckte det var tråkigt... var kanske på fel humör, för jag gillar honom annars.
 
Jag skrattade högt åt Mark Levengood.
Jag har bara hunnit dit ännu men han är bäst hitills. Biancas höll på att ge mig spader...
Samma här när jag lyssnade på Mark:D Lyssnade med pluppar i öronen medan jag bar runt på svårsövd bebis. Det blev liksom inte lättare:p
Men jag gillar honom sen tidigare så det var en väntad favorit.
 
Jag lyssnade på Ahmed 1 juli. Bra program om hur nyfikenhet, ärlighet och öppenhet kan öppna nya världar och ge möjligheter. Lite förenklande, men väl värt att lyssna på!
 
Har lyssnat på en del hittills, alldeles nyss lyssnarnas sommarvärd Jonas Waltelius. "Det finns alltid någon som har det värre", och så är det ju. Mycket lyssningsvärt!

Men glöm nu inte: i morgon är det the one and only PEDER FREDRICSON som sommarpratar! :love: Ska bli spännande att ta del av hans musikval och hela innehållet förstås.
 
Jag har bara lyssnat på ett sommarprat, minns inte hans namn nu men han är pappa till Ebba som tog i terrordådet på Drottninggatan. Det berörde.

Har längtat efter Peders sommarprat sedan årets sommarpratare släpptes!
 
Idag har jag i tur och ordning blivit besviken på Åsa Wikforss och Kent Wisti.

Katarina Wennstam var väl bra, men inget nytt.

Hörde Fatima Bremmer igår. Jag har läst Ett djävla solsken, så det var inte så mycket nytt men väldigt skickligt musikval.
 
Kai Linna - tråkigt, enligt mig. Han talade enspårigt och ansträngde sig tillsynes inte alls för att fängsla eller skapa intresse.

David Eberhart - Minns ej namn. Också tråkigt :( Jag hittade ingen röd tråd. Kan ha att göra med att jag är så intresserad av psykologi och hoppades på att det skulle vara med prat om det. Men icke.

Mark Levengood - Trevligt. Roligt. Mysigt sommarprat som berörde mig på flera sätt.

Bianca Ingrosso - Handlade mest om hennes hemmafester? Stängde av efter halva.. Jag är ändå stolt över att jag gav det en chans :D

Stefan - pappa till Ebba - Djupt. Sorgligt. vackert. Även om vi verkar vara väldigt oense om vad som är viktigt i livet (enligt honom är skola och utbildning allt, vilket jag störde mig på). Värt att lyssna på!

Mandelmanns - Något flummigt. Men ändå mysigt till viss del! Håller med @Emtherlia om mannen, det är något jag har svårt för. Jag verkar inte kunna placera om det är geunin eller tillgjord flummighet..

Längtar till Peder! :love:
 
Har lyssnat på Mouna Esmaeilzadeh och tyckte det var intressant! Stark kvinna, hjärnforskare

Kom på att vi hörde Katinka Faragó också, intressant :) vilken uppväxt. Mitt i kriget
 

Liknande trådar

Kultur Här är listan på årets sommarpratare! https://sverigesradio.se/artikel/sommarpratare-2022-hela-listan Vilka ser ni mest fram emot...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 041
Senast: Scata
·
Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
496
Senast: Jeffery
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
533
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 049
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp