Sommarprojekt

Är det projekt som måste resultera i något fysiskt (typ; sticka en tröja) eller mer kanske beta av en lista med museer?

Två saker jag kommer på spontant som jag ska göra i sommar är att försöka ta så många check-points på en "hitta ut"-karta som möjligt, samt fortsätta beta av vandringsleder (allt ifrån någon timme till 2-3 nätter) i en vandringsbok jag fick i julklapp :)
 
Här har vi en hel hop med olika projekt som ska/bör göras.

Måla staketet.
Göra klart entré taket.
Fixa insidan i garaget.
Ev bygga en spaljé.
Jämna till gräsmattan.
Plantera murgröna och syren.

Hos svärfar:
Byta ut rutter trä i en trappa till sten.
Måla en stugan vi sover i.
Frissera granbusken så den inte blir för hög.
Laga golvet i kojan.
Fixa jord till öltandtoken och ev göra ett ”land” runt med sten som avskiljare.

Så finns lite att pyssla med i sommar. 😇
 
Jag har inget direkt projekt, blir bara stressad av ”måsten” men ska vara utan boendestöd två veckor i sommar och hade tänkt försöka göra hushållssysslor på egen hand (damma, dammsuga, städa lite).
Lite ”Kan själv”.
 
- Gymträna. Får passa på när mina andra (roligare) aktiviteter har sommaruppehåll.
- Lära mig sy på symaskinen jag köpte för sju år sedan. Dynor till balkongmöblerna står överst på listan.
- Böcker, böcker, böcker.
 
Jag ska virka en kofta. Ingen deadline eller så och skulle jag vara snabb har jag köpt garn till ytterligare en, men annars är det tänkt som höstens projekt. Och skulle jag inte bli klar under sommaren så blir den klar när den blir klar så att säga.
 
Vad har ni för projekt i sommar?

Stort som smått, roligt som tråkigt.

Min psykolog tycker att jag behöver någon typ av projekt att fokusera på för att försöka ta mig igenom sommaren men jag är helt idélös och behöver lite inspiration :)

Jag lever hela mitt liv i projektform, oavsett årstid.

Projekt jag haft somrar genom åren:

Tunga körkort + YKB (ett per sommar dvs tog 3 år)
Skogsröjning.
Rensa förråd/garderober.
Flytta.
Komma igång på nytt jobb.
Köpa en husvagn.
Fjällvandra.
Lära känna ny häst.
Komma igång med träning efter en dipp som alltid infinner sig nån gång under året :o

I år är det att ev skaffa nytt jobb, och beroende på det - ordna med ny bostad, förbereda försäljning av bostad, flyttrensa/-packa. I övrigt är årets projekt att avla på mitt sto, samt jobba i mitt företag.
 
Projekt?
Sova, tror jag. Fast jag tror inte din psykolog skulle räkna det som projekt. Jag har faktiskt inte kommit så långt som till sommaren ännu, den står väl typ för dörren, men jag är lika överraskad varje gång! Jag har snart tre veckors semester, om nån vecka, eller några veckor. Har inte kommit på annat än sova ännu.
 
Åh herregud jag har så många.

Lägga om stolp och vintstängsel kring hundarnas träningsfält.

Olja terassen

Ordna vinthundsprov

Tapetsera en vägg men vet inte om jag borde lägga nya skivor också.

Tömma vinden

Tvätta mattor (har 6 st 6-8m tjocka trasmattor plus ett gäng vanliga)

Plus en massa annat men de gör till att bo på gård.
 

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 687
Senast: Ninnurur
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 802
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 938
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 491
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp