Bukefalos 28 år!

Samma här, jag tycker inte det blir bra varken med permanent "normaltid" eller med permanent sommartid utan föredrar som det är nu.

Har sett fram emot lite ljusare morgnar några veckor nu, så det ska bli superskönt på måndag att vakna i lite gryningsljus. Och när det jobbat sig tillbaka till lika mörka morgnar som nu om någon månad, så är det dels bara några veckor tills det vänder och dels lite mysigt med julbelysning.

Men lika mycket som jag ser fram emot det här extra morgonljuset så här års, lika glad blir jag över att plötsligt få de ljusare kvällarna i slutet av mars. Och lika ledsen skulle jag bli över att ha en solnedgång 19-19.30 genom hela april, och som senast kl 21 vid midsommar - vilket blir konsekvensen av permanent normaltid. Vad ska jag ha för glädje av en soluppgång kl 03.20 då, liksom?
 
Jag vill ha permanent normaltid.
Solen ska vara i söder klockan 12. Punkt slut!

* Jenny *
Då får du ha Stockholm söder eller norr om dej. Jag som bor på västkusten stämmer det inte med oavsett normaltid eller inte och vill inte tillbaka till när Göteborg och Stockholm hade olika tider.
 
Jag önskar att det där med vintertid kunde skrotas helt. Att hålla på och ställa om klockan känns dumt så det hade varit skönt att slippa. Jag har redan nu ångest bara av att veta att det snart är slut med att hinna motionera hundarna i dagsljus.

Igår räknade jag ut att det blir 10 veckor utan att kunna vara ute ordentligt i dagsljus den här vintern (på vardagarna då). Hade vi haft sommartid året runt så hade det blivit 5 veckor i mörker. Det är en enorm skillnad!
 
Jag älskar varenda minut av det! Ljusa kvällar får mig att orka göra någonting av kvällarna. Ljus på morgonen är bortkastat på mig. Jag blir deprimerad av att sakna ljus på kvällen inte på morgonen.
Tidsomställningen blir jag inte påverkad av alls.
 
Jag älskar varenda minut av det! Ljusa kvällar får mig att orka göra någonting av kvällarna. Ljus på morgonen är bortkastat på mig. Jag blir deprimerad av att sakna ljus på kvällen inte på morgonen.
Tidsomställningen blir jag inte påverkad av alls.
Jag är likadan.
 
Jag älskar varenda minut av det! Ljusa kvällar får mig att orka göra någonting av kvällarna. Ljus på morgonen är bortkastat på mig. Jag blir deprimerad av att sakna ljus på kvällen inte på morgonen.
Tidsomställningen blir jag inte påverkad av alls.

Är exakt likadan.

Morgonljus är bortslösat för då är jag redan på kontoret, och varje minut av dagsljus efter jag slutat jobba är en livräddare för mig. Nu kommer vi in i den värsta månaden för mig, november är mörker när man kommer till jobbet och mörker när man åker hem....
 
Jag gillar sommartiden!
Varje höst när klockan vrids bakåt är det som att få en käftsmäll av mörker. Jag avskyr det! Mörkt när man kör till jobbet och mörkt när man går hem. Så himla deppigt!
Att det blir ljusare på morgonen är inget jag märker av alls. Hade mycket hellre haft sommartid året runt och fått fler veckor varje år då det går att göra saker efter jobbet utan att vara utrustad med pannlampa.
Ser dock hellre att vi fortsätter som vi gör nu, än att vi får permanent vintertid.
 

Liknande trådar

Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 567
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 783
Senast: Santoxen
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 929
Senast: Anna
·
  • Omröstning
Samhälle Sverige står inför att bestämma om vi ska ha sommartid eller vintertid året om. Regeringen har slängt ut sina experter som normalt sett...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 929
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp