Sommartider

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart att jag unnar henne semester, även om jag själv gärna vill lösa det jag inte kan lösa. Det sitter så långt inne samtidigt som det känns som om det är bråttom att hitta en väg. Idag fick jag ta en av de näsdukar som alltid står framme hos psykologen när vi pratade om det. Den tån är öm.

I övrigt pysslar jag med trädgården och rider. Igår fick jag till en tretaktig galopp på hästen. Sånt kommer inte gratis på honom, så det var ju bra. I övrigt använde han nog även de övriga 30 gångarter som han tycks ha... Det är inte helt enkelt att rida rena gångarter på honom. Tur traven funkar i alla fall.

Idag red jag lektion igen. Det gjorde jag även förra veckan och jag har ytterligare en lektion bokad till nästa vecka. Jag får passa på nu när det är mängdrabatt på lektioner i juli. Sen i augusti så kommer det inte vara lektioner för att instruktören reser bort. Så då blir det ju en paus. Idag övade vi på galoppbommar då jag skulle ändra hästens steglängd. Det var en nyttig övning. Jag hade dock önskat att hästen hade varit mindre. Jag passar inte riktigt på en häst på runt 175 eller så, framförallt inte när jag har så dålig fysik som jag har just nu. Det blir så jäkla tungt för mig. Hästen var i alla fall väldigt bussig, även om han ett tag inte hade några planer på att fatta höger galopp utan fattade vänster galopp på volten i höger varv. Jag fick bli tydligare och då gjorde han rätt.

Jag har de senaste dagarna börjat ta promenader igen. Det märks att jag inte har gått så mycket på länge. Jag är helt ur form. Idag kändes det lättare ändå, så någon slags förbättring har det nog blivit, men det behövs ju mycket mer. Och så skulle jag behöva minska i vikt. Det är tungt att bära runt på mina kilon. Dessutom sitter kläderna illa.

I helgen funderar jag på att åka till Ockelbo och kolla på trädgården där. Sen finns det en till trädgård att besöka på hemvägen. Vädret hade dock kunnat vara varmare. Om jag ska fricampa som jag brukar så får jag ju tänka på det, men det har ju gått bra förr, även vid kylslaget väder.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 179
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 153
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag undrar det ibland. Vad hos mig är medfött och vad har jag utvecklat med tiden? Jag vet inte. Hur skulle jag vara om jag växt upp i...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här dagen har varit osedvanligt seg. Jag sov länge i morse och jag tog en tupplur senare på dagen. Enligt väderprognosen igår så...
Svar
0
· Visningar
953
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp