Somnade på jobbet

Igår när jag körde till jobbet hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Det har jag ofta. Sen tog jag jobb-bilen och åkte ut till ett jobb. När jag parkerat och skulle ut ur bilen så orkade jag inte det. Jag nickade till i stället. Flera gånger. Så trött. Trots att jag sovit 8 timmar.
 

Och... Corona är inte längre än samhällsfarlig sjukdom i något nordiskt land. En rekommendation att isolera sig är de facto bara en rekommendation, inte en order om isolation. Mycket stor skillnad mellan rekommendation och order.... Är väl i princip bara Idioter och folk med mindre vetande som inte vet skillnad på rekommendation och order... Precis som de Idioter som anser att en rekommendation om att beställa krabba på en restaurang är det samma som att man måste beställa krabba, fast alla andra rätter är likvärda...

Igår när jag körde till jobbet hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Det har jag ofta. Sen tog jag jobb-bilen och åkte ut till ett jobb. När jag parkerat och skulle ut ur bilen så orkade jag inte det. Jag nickade till i stället. Flera gånger. Så trött. Trots att jag sovit 8 timmar.

Låter som att du är en trafikfara.. Kanske sova en timma till?

Lägga sig några timmar tidigare, stänga av telefonen, och strunta i "sociala (destruktiva) medier" torde kanske vara en lösning.

Finnes inget viktigt på de plattformarna ändå annat en jakten på likes....
 
Igår när jag körde till jobbet hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Det har jag ofta. Sen tog jag jobb-bilen och åkte ut till ett jobb. När jag parkerat och skulle ut ur bilen så orkade jag inte det. Jag nickade till i stället. Flera gånger. Så trött. Trots att jag sovit 8 timmar.
När du skrev det här inlägget var klockan nästan 21. Precis som @Pegasus63 skrev är skärmar förödande om man har svårt för att somna. Lägg ifrån dig mobil/dator/osv minst ett par timmar innan läggdags! (Det finns mycket forskning på detta). Hitta på något annat istället: läsa, skriva, meditation/mindfulness. Sådana aktiviteter kan hjälpa sömn istället för att stjälpa.
 
När du skrev det här inlägget var klockan nästan 21. Precis som @Pegasus63 skrev är skärmar förödande om man har svårt för att somna. Lägg ifrån dig mobil/dator/osv minst ett par timmar innan läggdags! (Det finns mycket forskning på detta). Hitta på något annat istället: läsa, skriva, meditation/mindfulness. Sådana aktiviteter kan hjälpa sömn istället för att stjälpa.
Varifrån har du fått för dig att jag har svårt att somna? Det har jag inte. Men jag går oftast inte och lägger mig förrän vid nio. Det är bara ibland jag går och lägger mig vid sju-åtta. Och det tar inte lång stund att somna.
Låter jättejobbigt! Du kanske kan kolla upp ditt järnvärde? Man kan bli otroligt trött om man har för lite järn.
Det finns mer än bara lågt järnvärde som kan ge trötthet. Men jag klarar verkligen inte av en provtagning. Det är tortyr och det känns som om jag ska dö en plågsam död.
 
Kan det vara läge att se över medicinering om du har sådan där trötthet kan vara en biverkan? Lätt att missa om en över tid vant sig vid en effekt och tolkar det som naturlig trötthet kopplad till andra orsaker.
Det är nog lite långsökt. Kraschade ju och var trött redan innan medicinering. En medicin jag har ger trötthet som biverkning och därför tar jag den på kvällen. Minns inte biverkningarna för Brintellix.

Jag har ju inte jobbat heltid på flera år eftersom jag varit sjukskriven p.g.a. utmattningsdepression. Avbröt min 50%-iga sjukskrivning för 1 och ett halvt år sedan då jag började på en utbildning. Den var slapp och jag hade mycket förkunskaper så det gick bra. Och nu kör jag alltså på heltid. Tycker det är för mycket.
 
Varifrån har du fått för dig att jag har svårt att somna? Det har jag inte. Men jag går oftast inte och lägger mig förrän vid nio. Det är bara ibland jag går och lägger mig vid sju-åtta. Och det tar inte lång stund att somna.

Det finns mer än bara lågt järnvärde som kan ge trötthet. Men jag klarar verkligen inte av en provtagning. Det är tortyr och det känns som om jag ska dö en plågsam död.

Avstår du hellre bilkörning än genomgår provtagning? Din trötthet låter ju helt klart som att den bör kollas upp och att du absolut inte bör köra bil innan dess, du utsätter andra för livsfara.
 
Det är nog lite långsökt. Kraschade ju och var trött redan innan medicinering. En medicin jag har ger trötthet som biverkning och därför tar jag den på kvällen. Minns inte biverkningarna för Brintellix.

Jag har ju inte jobbat heltid på flera år eftersom jag varit sjukskriven p.g.a. utmattningsdepression. Avbröt min 50%-iga sjukskrivning för 1 och ett halvt år sedan då jag började på en utbildning. Den var slapp och jag hade mycket förkunskaper så det gick bra. Och nu kör jag alltså på heltid. Tycker det är för mycket.
Trots andra faktorer kan det ju även vara en bidragande komponent.
Jag säger inget om vad som faktiskt är fallet för dig. Men det är lätt att missa den biten och inte reagera om den är invand, speciellt när man har andra faktorer som man tänker är naturligt att relatera tröttheten till.
 
Det finns mer än bara lågt järnvärde som kan ge trötthet. Men jag klarar verkligen inte av en provtagning. Det är tortyr och det känns som om jag ska dö en plågsam död.

Ja, så är det ju. Kan det här vara nåt du kan prata med din psykolog om? Att du behöver hjälp för att så småningom klara av en utredning om varför du är så trött trots att du sover 8 timmar per natt. Om man sover 8 timmar per natt och ändå är så trött som du är så är det ju nåt som fattas eller är fel. Och då förtjänar du ju att bli hjälpt med det. Det låter väldigt jobbigt att vara så trött! Jag hoppas att du lyckas lösa det och kommer ur tröttheten!
 
Sen finns det ju personer som är så utpräglat morgon- eller kvällsaktiva i sin dygnsrytm att de bara inte klarar att fungera på arbetstider som ligger fel för dem. Har du fungerat med tidiga mornar innan, eller är det något som du inte testat tidigare?
 
Jag kan också bli sådär trött ibland. Försöker ta en powernap på jobbet om det behövs. Ofta kan bara tio minuter göra stor skillnad :)
 
När du skrev det här inlägget var klockan nästan 21. Precis som @Pegasus63 skrev är skärmar förödande om man har svårt för att somna. Lägg ifrån dig mobil/dator/osv minst ett par timmar innan läggdags! (Det finns mycket forskning på detta). Hitta på något annat istället: läsa, skriva, meditation/mindfulness. Sådana aktiviteter kan hjälpa sömn istället för att stjälpa.
Av vad du skrev ovan. Men om du har lätt för att somna så är det ju toppen. Vi är många som lider av det problemet, så det är ju verkligen ingen ovanlighet....
 
Ja, så är det ju. Kan det här vara nåt du kan prata med din psykolog om? Att du behöver hjälp för att så småningom klara av en utredning om varför du är så trött trots att du sover 8 timmar per natt. Om man sover 8 timmar per natt och ändå är så trött som du är så är det ju nåt som fattas eller är fel. Och då förtjänar du ju att bli hjälpt med det. Det låter väldigt jobbigt att vara så trött! Jag hoppas att du lyckas lösa det och kommer ur tröttheten!
Klart vi har pratat om det. Jag fick prova emdr i vintras. Gick inte bra. Nu har jag fått en remiss skickad och blivit beviljad terapi inom LOV.
Är det något särskilt som gör att det inte lyckas? Annars tänker jag ett enkelt "test" om det är sömnbrist är att under säg en månads tid lägga dig klockan 19 och somna tidigt
Katterna behöver någorlunda rutiner. Vill inte ge sista måltiden för tidigt. Och hur jävla kul är det att inte ha någon fritid?
Sen finns det ju personer som är så utpräglat morgon- eller kvällsaktiva i sin dygnsrytm att de bara inte klarar att fungera på arbetstider som ligger fel för dem. Har du fungerat med tidiga mornar innan, eller är det något som du inte testat tidigare?
Jag har aldrig behövt kliva upp vid fem förut.
 
Avstår du hellre bilkörning än genomgår provtagning? Din trötthet låter ju helt klart som att den bör kollas upp och att du absolut inte bör köra bil innan dess, du utsätter andra för livsfara.
Enda sättet att ta sig till och från jobbet är med bil. Och jobba måste jag.
 
Katterna behöver någorlunda rutiner. Vill inte ge sista måltiden för tidigt. Och hur jävla kul är det att inte ha någon fritid?

Om du ger kvällsmaten tidigare så borde det kompenseras av att du ger frukosten tidigare. Om det nu öht spelar någon roll. Kan de inte ha fri tillgång på torrfoder?

Du har ju fritid. Om du börjar jobba 6.30 och jobbar vanlig heltid så borde det innebära att du slutar 15-15.30-tiden. Då har du sisådär fem timmar fritid, om du ska lägga dig vid 20.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 248
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 484
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 825
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp