Lilltess

Trådstartare
Jag kom över en Sony A290 rätt billigt igår så tänkte lära mig att fota lite, problemet är att jag fattar noll när folk börjar prata slutartid, ljusinsläpp osv. Jag vet inte ens vad jag ska fråga om för att lära mig haha. Tänkte om någon kunde ja en snabb genomgång, typ fotagrafering för dummies.

Jag hade tänkt att foto i vardagen och mycket porträtt, en del på hundar och katter. Så någon som kan vara till hjälp?
 
En komplett genomgång blir för stor och för oöverskådlig för att hantera här i en forumtråd. Det bästa du kan göra är att läsa lärobok eller, om det känns bättre, söka på "fotokurs" på Youtube och välja någon av de instruktions-/utbildningsvideos som finns där. Dessutom finns förstås alternativet att gå en kvällskurs hos något av studieförbunden, då kan du ställa följdfrågor direkt och få sammanhang förklarade på olika sätt. :up:
Det finns även gott om websidor med utbildning/instruktion, till exempel här och här och här och här.

Jag har hållit i fotokurser, fotograferat i typ 35 år, och är bra på att förklara saker. Bor du inom rimligt räckhåll så kan jag nog göra grunderna begripliga över en långfika. :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·
Fordon Min SAAB 9-3 började igår varna för fel på rattlås. Jag uppmanades att stanna snarast. Jag var nästan hemma, så det struntade jag i...
2
Svar
37
· Visningar
2 943
Senast: Amha
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 934
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp