Soran Ismails försvarstal i SVT

Jag har inte sett det eftersom jag 1) inte är ett dugg intresserad av att lyssna på personer som han, 2) inte vill ge SVT tittarsiffror för sådana tvivelaktiga program och 3) vet att jag bara skulle bli förbannad och tappa allt hopp (minnet av Uppdrag Gransknings program där Fredrik Virtanen fick sitta och ömka sig i en timme är fortfarande alltför starkt).

Rent generellt är jag jävligt trött på att män som är skyldiga till om inte brott (fast egentligen tror jag de är skyldiga till det också) så åtminstone till att ha betett sig som svin får en massa TV-tid på det här sättet. Framförallt i public service. Det känns naturligtvis än värre efter att SVT gav den vedervärdiga presskonferensen hos Göran Lambertz samma utrymme för bara ett par veckor sedan.

Rent generellt är jag jävligt trött på att lyssna på män som berättar hur händelsen/händelserna har förstört deras liv.

Rent generellt är jag jävligt trött på att sådant här dyker upp med jämna mellanrum, och har mycket svårt att se att det har någon slags publicistiskt värde.

Det värsta är nog egentligen för mig vetskapen om hur mycket svårare program som det här gör livet för andra offer, som redan nu får stånga sig blodiga för att överhuvudtaget bli trodda och lyssnade på.
 
Är han dömd för något?

Tittar inte på tv men det finns massor med dokumentärer om kriminella som berättar om sina livsval, kan väl ibland vara intressant oavsett om de har rätt i vad de säger eller inte.
 
Jag har inte sett det eftersom jag 1) inte är ett dugg intresserad av att lyssna på personer som han, 2) inte vill ge SVT tittarsiffror för sådana tvivelaktiga program och 3) vet att jag bara skulle bli förbannad och tappa allt hopp (minnet av Uppdrag Gransknings program där Fredrik Virtanen fick sitta och ömka sig i en timme är fortfarande alltför starkt).

Rent generellt är jag jävligt trött på att män som är skyldiga till om inte brott (fast egentligen tror jag de är skyldiga till det också) så åtminstone till att ha betett sig som svin får en massa TV-tid på det här sättet. Framförallt i public service. Det känns naturligtvis än värre efter att SVT gav den vedervärdiga presskonferensen hos Göran Lambertz samma utrymme för bara ett par veckor sedan.

Rent generellt är jag jävligt trött på att lyssna på män som berättar hur händelsen/händelserna har förstört deras liv.

Rent generellt är jag jävligt trött på att sådant här dyker upp med jämna mellanrum, och har mycket svårt att se att det har någon slags publicistiskt värde.

Det värsta är nog egentligen för mig vetskapen om hur mycket svårare program som det här gör livet för andra offer, som redan nu får stånga sig blodiga för att överhuvudtaget bli trodda och lyssnade på.
Det är ju också få som får sitta i TV och gnälla om andra typer av brott de anklagats/anmälts för. Det är ju liksom i stort sett alltid om sexualbrott mot kvinnor. Eller som Paulo som köpte sex och tyckte synd om sig själv för att han köpte sex av någon som enligt hans ord "förmodligen var dittvingad".
Bara bete er liksom och ta något jävla ansvar.
Även om vi nu låtsas att de inte är skyldiga till just tex våldtäkt(vilket iofs jag tror de är) så har de ju i många fall själva sagt sig vara skyldig till en massa annan skit som går över gränsen.
Men iaf är det DEM det är synd om, även i medierna. Vansinnigt!
 
Det är ju också få som får sitta i TV och gnälla om andra typer av brott de anklagats/anmälts för. Det är ju liksom i stort sett alltid om sexualbrott mot kvinnor. Eller som Paulo som köpte sex och tyckte synd om sig själv för att han köpte sex av någon som enligt hans ord "förmodligen var dittvingad".
Bara bete er liksom och ta något jävla ansvar.
Även om vi nu låtsas att de inte är skyldiga till just tex våldtäkt(vilket iofs jag tror de är) så har de ju i många fall själva sagt sig vara skyldig till en massa annan skit som går över gränsen.
Men iaf är det DEM det är synd om, även i medierna. Vansinnigt!
Ja precis! Bra poäng(er)!
 
Och den där synen - inte dömd = oskyldig :rage: Är det inte dags snart för manskollektivet att inse att det finns en stor fet gråzon mellan bevisbara kriminella övergrepp och OK sex. Zonen är så bred att Ever Given kan göra piruetter där. Det är ALLA sexuellt aktivas ansvar att inte hamna i gråzonen.
 
Jag hade inte tänkt kolla men efter att ha läst och hört så mycket om spektaklet tog nyfikenheten tyvärr överhanden igår och jag kollade första delen. Mådde fysiskt illa, allt som kommer ur hans mun är floskler och lösryckta filosofiska frågor om rätt och fel. Fan ett hån mot de berörda kvinnorna. Får extrema Kapten Klänning-vibbar av denna killen och den enda voice of reason som finns med är Ekis. Hon skrev dessutom på sin Instagram att dom berörda kvinnorna inte alls har tillfrågats om dom vill medverka vilket SVT påstår. Känns helt förryckt att ge honom detta utrymmet. Tycker dessutom att hans reaktion för 3 år sedan då detta uppdagades talar för sig själv. Hade han haft rent mjöl i påsen hade hans första reaktion knappast varit att gå under jorden.
 
Jag såg båda delarna igår och går lite emot strömmen här. Jag tror att ganska många blev chockade när det under hösten 2017 kom fram att det var Soran som var metoo-komikern och att många fler än jag har funderat över var och hur det gick fel och hur han tänkte, mycket eftersom han just var känd för att vara en person som stod upp mot rasism och andra orättvisor.

Visst var det hans version som berättades men jag tyckte inte att han var oemotsagd. Kajsa Ekis Ekman fick ganska stort utrymme och även Kristoffer Appelqvist ställde frågor om ansvar.

Dessutom tycker jag absolut inte att han lyckades rentvå sig själv. Jag tyckte att det var intressant att höra hans synvinkel men det är ju inte så att jag har en bättre bild av honom nu än innan jag såg dokumentären, snarare tvärtom. Och slutscenen där han säger att det journalisten inte kan acceptera är att det finns saker som inte är sanna tycker jag talar emot honom. Där tycker jag det framgår att han inte förstått någonting.

Han smutskastade inte heller de som anmält honom på det sätt som Lambertz har gjort. Hade för övrigt inte velat se en liknande dokumentär om Lambertz. Jag instämmer med Leif GW Persson om att det verkar vara något fundamentalt fel i huvudet på den mannen.

Edit: om det stämmer som flera säger, att SVT påstår att de som anmält tillfrågats om att vara med men att de inte är sant, så är det naturligtvis totalt...ja, jag vet inte, oseriöst och oacceptabelt.
 
Newsflash... beter man sig som folk mot kvinnor hamnar man inte i en situation där allmänheten dömer en.
Det där borde ramas in och sättas upp på väggen hos varje man som funderar på om det kanske vore läge att utnyttja sin position och status för att testa saker i sängen man inte kunde innan man blev känd.

Vet inte om nån här har följt Armie Hammer-skandalen, men det är galet hur många som sitter och tycker synd om honom för att hans karriär är i spillror, fast han inte är dömd för något (än). Hur djupt orättvist det är mot den stackaren. Eller inte.

Bete dig inte som en gris, så minskar du risken att folk tycker du är en.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 589
Senast: manda
·
Kultur Någon mer som hunnit se första delen? Vad tyckte ni? Det har ju gjorts reklam i flera månader om detta stora projekt från SVT, har de...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
9 374
Senast: yennork
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 262
Senast: MiaMia
·
Fritid Igår började VM för herrar i Ottawa, Kanada. SVT sänder. Sverige - USA börjar kl 15 så om 6 minuter. :up: Här...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp